۱۳۹۲ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

بالاخره سیاست خاتمی از نجابت عارف عبور کرد. اما نه بنفع روحانی!



ائتلاف اصلاح طلبان تنها ائتلاف قابل پیش بینی و انجام بود. اما این ائتلاف هم یک جادۀ یکطرفه بود بنفع روحانی و به ضرر عارف. به این معنا که از ابتدا نه از کنار رفتن روحانی صحبتی بود و نه اگر هم کسی جرأت طرحش را داشت روحانی کسی بود که قبول کند. زیرا روحانی آدم سیاستمداری است و وقتی وارد بازی قدرت می شود که مجبور از عقب نشینی نشود. او که با نظر هاشمی زمانی نامزد شد که هاشمی مطلقاً قصد نامزدی نداشت؛ فقط یک لحظه بخطر افتاد. و آن هنگامی بود که پدرسالار خود عزم آمدن کرد. اما هنگامی که جنتی بر هاشمی چیره شد مانع موقت هم برطرف شد و حسن روحانی جایگاه دن کورلئونه را گرفت. و شما می دانید که در دستگاه پدر سالار چه مقررات خونریزی حاکم است در بین سلسله مراتب جایگزین شدن پسران بجای پدران. خاتمی از جهت تشکیلاتی پاسخ اعتراض جبهۀ چهل تکۀ خودش را نداشت که مهمترین حرفشان این بود که عارف نمایندۀ ماست و هموست که نام می برد از اصلاحات و رفقای چه در حصر و چه در حبس. وبدون او یعنی اصلاح طلبان حذف شده اند و چرا باید به دیگری رأی بدهند. خاتمی می توانست این معترضان را اگر شده با وتو نیز ساکت کند. اما گفتن نه مستقیم توسط خود خاتمی به عارف محال ممکن بود. زیرا مثل روحانی برای هاشمی عارف هم از خود خاتمی رخصت خواسته و ثبت نام کرده بود. و ما می دانیم که خاتمی یک خوبی دارد بجای همۀ بدی سیاست؛ که آن هم اخلاق و فتوت و خوش عهدی است.

2- پاراگراف طولانی بالا را از پست قبلی آوردم و زمانی نوشته بودم که هنوز حذف عارف نهایی نشده بود بخاطر شرم خاتمی از ابلاغ موضوع "برو کنار" به عارف. اما بالاخره سیاست پلشت اخلاق پاک خاتمی را هم خورد و او حاضر شد بخاطر پیروزی روحانی عارف را ذبح کند. عارف اما که مطلقاً انتظار تسلیم شدن شرافت در مقابل سیاست را نداشت؛ شریف و نجیب تصمیم مرشدش خاتمی را گردن گذاشت و طی صدور بیانیه در وبگاه شخصی خود از نامزدی انتخابات انصراف داد. او که بشدت از نحوۀ زمینه سازی روانی روحانی و ستادش برای تحت فشار قرار دادن او و اصلاح طلبان و خاتمی و حذف خودش دلچرکین بود و است؛ تکلیف آرای متعصب دانشگاهی خودش را مشخص نکرد. به این معنا که:

3- عارف را به این دلیل کنار گذاشتند که آرایش را به سبد روحانی اضافه کند. در حالیکه عارف در بیانیۀ انصراف خودش حتی اشاره ای هم به روحانی نکرده و حمایت خودش را اعلام نکرده است. به این ترتیب معلوم می شود که ترفند برنامه ریزی شدۀ فشار روحانی برای حذف عارف نه تنها قاتق نانی نشده است بلکه ممکن است قاتل جان هم بشود. زیرا اینک به تحریم کنندگان انتخابات علاوه بر معترضان قبلی اصلاحات؛ هواداران عارف نیز اضافه خواهند شد. بعلاوۀ گروه سومی که حذف عارف از سوی خاتمی را بی اخلاقی و ناجوانمردانه می دانند. و شما می دانید که در ایران مطلومان - در اینجا عارف - چقدر مورد حمایت عاطفی قرار می گیرند.

4- البته اگر روحانی از ابتدا اصراری بر حذف "فقط عارف" نداشت و مثل یک شریک مساوی با خود عارف مذاکره می کرد نتیجه همین می شد؛ بعلاوۀ کنار رفتن با رضایت شخصی عارف و انتقال آرایش به پشت روحانی هم اتفاق می افتاد. و معلوم است که خاتمی نه توانسته زیاده خواهی روحانی را مهار کند و نه قدرت اقناع عارف را داشته است. تا نهایتاً کار به کودتای نظامی بکشد علیه عارف. من اما می گویم این راه به سرانجام نخواهد رسید حتی اگر روحانی برنده شود. زیرا ریاست بر پاره های شکستۀ یک دل نجیب (عارف) هر نتیجه ای که داشته باشد سعادت جزوش نخواهد بود.

5- و حالا می توانید خاک روی شصتم بریزید که گفتم روحانی قدرت طلب و بی فتوت است در جریان اتهام دروغ به قالیباف در مناظره. اتفاقاً در فیلم دومش هم واکنش نشان داد به انتقاد من و با تکرار صحنۀ معروف "من سرهنگ نیستم من یک حقوقدانم" خواست فرار بجلو بکند تا جائیکه موضوع را تا گفتگوی داخل اتوموبیل هم کش داد تا ناجوانمردی خود در مقابل قالیباف را فتوت و جوانمردی خودش قالب کند به جوانان کم دان و احساساتی و عاشق هوار هوار. اما حداقل خودش شرمنده بود و است نزد وجدان غیرسیاسی اش که نردبان قدرت بنا شده بر چنین اخلاق بی اخلاقی خیلی بلند نخواهد رفت. لذا امیدوارم که ایران دوباره اسیر دست سیاستمداران بد اخلاق و پدر سالار نشود و تنها نامزد زلال در صحنه دکتر قالیباف برندۀ پیشرفت سریع و هماهنگ ایرانیان شود و نه دعوای جدید بلوک های قدرت! یا...هو

۳۷ نظر:

ناشناس گفت...

آقا جواب "کتک خور بحث های سیاسی از دوازده سالگی" در پست های قبل را ندادید
پیرمرد ناشناس

ایمان گفت...

رای محسن رضایی در طبقات محروم به شدت در حال افزایش است. اگر میزان تحریم در طبقه متوسط گسترده نباشد، رضایی و روحانی دور دوم خواهند بود....

ناشناس گفت...

بپا جر نخوری ازبس جور حصیرباف و میکشی!!داری خودتو پاره میکنی تا رای بیاره!!
من خودم بشخصه به قالیباف علاقه داشتم ولی ازبس بصورت مسخره و افراطی و چشم بسته شروع به طرفداری ازش کردی که حالم هم از تو وهم از اون بد شد!!
شیوه و متد و روش و مرام تبلیغ له یا علیه یک نامزد رو به هیچ عنوان نداری.
فقط بلدی جمله های طولانی با چندین فعل و فاعل بهمراه کلمات قلمبه سلمبه پشت هم ردیف کنی!!
از صمیم قلب برات متاسفم بااین شیوه تبلیغ له و علیه نامزدها از جانب تو...

ناشناس گفت...

سلام

چیه؟ ناراحت شدی که اصلاح‌طلبان اتحاد دارند و آقای خاتمی, رهبر اصلاحات را قبول دارند

محمد خاتمی با شرفترین سیاستمدار کنونی ایران است شما هم بهتر کمی‌ یاد بگیری و از دلقک بازی دست برداری

راستی‌ مطمئن باش: شکست قالیباف نزدیک است

آینده گفت...

اینجا را بد جور فرمان بریده ای:
در بند 4 گفته ای:
"...ریاست بر پاره های شکستۀ یک دل نجیب (عارف) هر نتیجه ای که داشته باشد سعادت جزوش نخواهد بود."
اگر اینطور باشد که جناب سردار ته جهنم است با آن چوب و چماق و خاتم الانبیاء اش! با این همه بد بختی که سپاهی که او یکی از آنان است بر سر ملت آورد.

مساله همه ی نظامیان همین فرمانبری نا خود آگاه از یک بالاسری است که حتی بعد از باز نشستگی دنبال رییس و فرماندار هستند تا از او اطاعت کنند. و این به خوبی در لایه های پنهان نوشته هایت دیده میشود.
فلسفه ی پر سوز و گداز و یتیم نوازی ات عمق آنچه را از آن بیم داری عریان می کند،
متاسفانه تحلیلهایت از درجه اعتبار و اندیشه به ورطه ی لجبازی و احساسات سقوط کرده.
به هر حال فرار به جلوی حضرتعالی از قرار بر مواضع پوشالی دفاع از سردار مفید تر است.

Dalghak.Irani گفت...

چرا دروغ می گویی از قالیباف خوشت می آمده قبل از خواندن من. هوادار قالیباف امکان ندارد از حرف های چاله میدونی "بپا جر نخوری" و این جور بی ادبی ها بزند. قالیباف یک جنتلمن است و هوادارش هم آدم حسابی و تربیت شده. نوع شما آدرس تان در همان بگم بگم های احمدی نژاد بود که ارثش رسیده به روحانی. ادعای بیخودی نکنید برای بدنام کردن سردار نازنین. یا...هو

دوره گرد گفت...

دلقک عزیز

باز زدی به جاده خاکی که...
جنتلمن؟ آن هم با چفیه؟
آنوقت می گویم از ایران خبر نداری ناراحت می شوی...
قالیباف یادش نمی رود در انظار حتما عکس های چفیه دارش را استفاده کند...
بابا باشد رفتی جنگ فهیمدیم همه...
ولی از این جنگ چه نصیب نسلی شد که لابلای آتش پراکنی شما قد می کشید... هیچ...
این بازی بزرگان بود... الان چفیه یک معنای واضح دارد که مرغ و خروس های ایارن هم می دانند...
خواهشم این است که این واژه ها را به پای قالیباف حرام نکن... دنیا می گذرد و آن وقت رفته رفته هرچه واژه داشتیم چنان به لجن کشیده شده که نمی توان در دهان گرداندشان...
قبلا هم نوشتم قالیباف نماینده طبقه متوسط و جوانان ویلان داخل ایران نیست کوچگکرتین تلاشی هم نمی کند برای جلب نظر و دل اینها دمش گرم... برود رای مساجد و هیئات را جمع کند که از دهانش نمی افتند... نوش جانش... هرچه ما می گوییم تو باور نمی کنی... البته اینها را ننوشتم که از روحانی حمایت کنم... نه او هم کسی است که طعم امثالش را سالها چشیده ایم...

آینده گفت...


دلقک:"قالیباف یک جنتلمن است و هوادارش هم آدم حسابی...."

سعدی: "عاقلان دانند!"

Dalghak.Irani گفت...

دوره گرد. داری به معیارهای آزادگی نزدیک می شوی . اما هنوز خیلی کار دارد. چون کامنتت را با داوری پیشینی ات شروع کرده ای و آن اصل لایتغیر به جاده خاکی زدن دلقک است و حالا باید بر این داوری در پیشانی رمانندۀ کامنت پایه ای استدلالی جور کنی. تو بمن پیشنهاد می کنی که چرا همرنگ جماعت نمی شوم و داوری شاگردانم را بر آگاهی و تشخیص خودم برتری نمی دهم. خب کدام عاقلی و استادی و راهنمایی و پدری و بزرگی چنین می کند که چون بچه های رشد نیافته و بالغ نشده اش می گویند باید در داخل پذیرایی چهارشنبه سوری برگزار کنیم و آتش روشن کنیم می گوید چشم هرچه شما بگویید. خب معلوم است که نمی کند چنین کاری را. داوری همان طبقه ای که هی نامشان را می بری اشتباه است. من خودم قبلاً راجع به مسایل و موضوعات فله ای می اندیشیدم و می دانم اندیشیدن فله ای چقدر راحت الحلقوم است. کافی است یک نمونه خوب یا بد پیدا کنی و هر کس و هر چیز کمترین شباهتی به الگوی زشت و زیبای تو داشت خوب یا بد بدانی. در حالی که در داوری غیر فله ای تو ناچاری هر شخص یا شیء را قائم بذات خودش مطالعه و آنگاه خواصش را بیان کنی. یا...هو

ناشناس گفت...

کم دان خودتی
توهین نکن پدر جان

آینده گفت...

مشک آن است که ببوید
نه آنکه عطار بگوید

از نظر تو:
مهربان:زمانی که از بودنت خرسندیم
توهین آمیز:زمانی که جواب طعنه هایت را به طعنه می دهیم

شاگردانه:انجا که با نظرت موافقیم
استادانه:آنجا که -به حق- از خود نظری داریم

درست:سردار
سخیف:هر آنچه غیر از سردار

تسلیم:آنجا که تمجیدت می کنیم
شورشی:آنجا که بر افراط و تفریطت فریاد می کنیم

مؤدب:آنجا که تو را با جناب و عزیز خطاب می کنیم
بی ادب:آنجا که حقایق عریان را می نماییم

نه عمو جان، تند نرو، این سیرک اگر سیرک است (که دیگر نیست و خود شاهد آنی)دو وجه دارد،
دلقک
تماشاچی
تو هنوز نمیدانی در سیرک تماشاچی حق دارد به دلقک بگوید:
"خاک بر سرت با این نمایش بی مزه ات" تو هنوز نمیفهمی نفی تماشاچی یعنی نفی خودت.

تو با یک تماشاچی جنتلمن طرف شدی که هر خزعبلی را نمیپذیرد، چون فرهنگی، حاضر جواب، باهوش، اصیل و ادیب است و چون نظامی هستی و خود را با افتخاراتت فریاد میزنی، مرا بر نتافتی.
تو همه ی یادداشت های مرا از ابتدا بخوان، چه احترامی از این بالاتر که بند بند نوشته هایت را خواندم و بر بند بندش، نکته به نکته در رد یا تاییدش مطالبی نوشتم!
که هیچ کدام از خوانندگانت چنین نظم و دقتی را در نوشتن نداشتند.

اما تمام اینها یک طرف و ادعای گستاخانه ی "تربیت کردن" من طرف دیگر، اگر نمی فهمی که با این کلامت به دو نازنین توهین میکنی که هیچ ربطی به دعوای من و تو ندارند، من سخنی ندارم!
اما یک دستور! با کمال ادب از ساحت آن دو بزرگوار غلط میکنی و عذر میخواهی...
یا اگر نمی دانی بدان، پیدا کردن تو در دهکده ی جهانی سهل تر از جستن حسین کور و حسن کچل در ده شلمرود است!
چونان روباهی پیر و مریض از لانه ات بیرون ات میکشم به عریانی و شرم! و تو را از دلقکی و سیرک گردانی پشیمان میکنم، از همین لحظه تا زمانی که به مقصود برسم!

Dalghak.Irani گفت...

آینده.
شما از یک بیماری عدم تعادل شخصیتی رنج می بری بخاطر همین هم است که قادر به تثبیت موقعیت خودت نیستی و چونان هوای بهاری گریان و خندان همزمانی. این را از کامنت های متضاد مهربان و توهین آمیز و شاگردانه و استادانه و سخیف و درست و شورشی و تسلیم و بی ادب و مؤدب و هزار نوع تضاد حل نشده در شخصیتت است برداشت می کنم و چون بشدت هم دنبال توجه و مهم بودنی بدون اینکه ابزارش را تحصیل کرده باشی؛ بنابراین هر چه به شما من یا دیگر محترمان مثل افشین جواب دادیم تو خودت را گنده تر حس کردی در بین آدم حسابی ها و دچار فریب از خود شدی. لذا این برای جوانی شما خوب نیست و تو هنوز باید هم خیلی چیز ها یاد بگیری و هم خیلی چیزها یاد بگیری تا پهلو به پهلوی من بشینی و با ادب گستاخانه گپ بزنی آن هم نه گستاخی فرهنگ کوره پزخانه. لذا برای تربیت شدنت پاسخت را نمی دهم.و اینکه جواب ندهم دیگر کامنت هم نمی گذاری چون انگیزه اش را نداری. یا...هو

آینده گفت...

من آن کامنت را برا خودت نوشته بودم نه انتشارش!
اما تو که پای خانواده مرا وسط کشیدی و توان یک عذر خواهی از صاحبان حق را نداری بدان!
تو را و خانواده ات را با همان سپاهیانی طرف میکنم که سرهنگ هستند نه حقوقدان!

میثم گفت...

دلقک عزیز سلام
عنایت بفرمایید به عنایات اخیر محمود و اسفندیار در رابطه با اینکه "هنوز وقت گفتنها نرسیده" یا "کار ما در مرحله دوم انتخابات شروع می شود" یا همان"بهار نزدیک(تر) است" و بخاطر بیاورید هوش سیاه احمدی نژاد و نفرتش از قالیباف را. خرده نان هایی که محمود ریخته برای پیدا کردن نقشه راه کافی است ولکن انتم لا یعلمون*.
1-انتخابات به دور دوم خواهد کشید قطعا ولی نه بین قالیباف و روحانی بلکه بین قالیباف و جلیلی. نیازی به تقلب نخواهد بود تا بدینجا که روحانی آرایش در بین رای ندهندگان است بیشتر و اگر هم لازم باشد تقلبکی خواهند کرد با این عزم راسخ به حذف هاشمی و امثالهم.
2- در دور دوم محمود از جلیلی حمایت خواهد کرد رسما (اگر زودتر نکند) و بگم بگم هایش را (که گفتنی بسیار خواهد داشت از راست یا دروغ بدون هیچ شرفی) شروع خواهد کرد بر علیه قالیباف. و قالیباف قربانی خواهد شد که از ابتدا هم به همین منظور به قربانگاه آورده شده بود.
3- در سکانس آخر آغا پسر جدیدش را درآغوش میکشد و حکم تنفیذ را به او میدهد و ما باید آب را آنجا بریزیم که میسوزد.
در این میان چه حالی خواهند داشت بازی خورده هایی چون شما و مسعود بهنود عزیز ؛ و چه حالی خواهیم داشت ما در ایران ماندگان و ملت همیشه در صحنه.
زیاده جسارت است
میثم

ناشناس گفت...

موثرترین نوع تخریب دفاع بد هست ، دمت گرم تیمسار خوب داری نفرت از قالیباف رو ترویج میکنی.
ولی بعدا باید یه جوری از دل خواننده هات در بیاری این ناراحتی رو.
این پست رو عمومی نکن چون نظر خصوصی واسه خودته فقط.

ناشناس گفت...

موثرترین نوع تخریب دفاع بد هست ، دمت گرم تیمسار خوب داری نفرت از قالیباف رو ترویج میکنی.
ولی بعدا باید یه جوری از دل خواننده هات در بیاری این ناراحتی رو.
این پست رو عمومی نکن چون نظر خصوصی واسه خودته فقط.

ناشناس گفت...

نظرسنجی انتخابات قاضیان

http://www.ipos.me/

ناشناس گفت...

دلقک عزیز
ایکاش در این مدت که این وبلاگ خوب تبدیل به ستاد تبلیغاتی قالیباف شده، اسم دلقک را موقتا از بالای صفحاتت برمی داشتی و بعد از یه مدت که دلقک این دوران شدیدا احساسی را سپری کرد و به منطق و بی طرفی برگشت دوباره اسم را اضافه می کردی.
چون ستاد تبلیغاتی شدن اصلا با افکار یه دلقک واقعی مطابقت نداره، مگر اینکه اون دلقک را مجبور به بازی در یک سیرک کرده باشند که مطمئنم در مورد این دلقک صادق نیست

Dalghak.Irani گفت...

بدون مخاطب.
تربیت بلوغی و اجتماعی و علمی و تجربی ربطی به پدر و مادر انسان ها ندارد. زیرا همه مقولات فراتر از 20 سالگی و استقلال است و این یکی از همان چیزهایی است که باید یاد بگیریم.
برخی کلمات و تهدید ها در قوانین خیلی از کشورهای اروپایی و امریکا جرم است و قابل تعقیب و خوددار باشید.

هر کسی هر حرفی دارد فقط در ملاء عام ولی مؤدب. من نه به نصیحت نیاز دارم و نه در اندرونی و خلوت کسی را می پذیرم. از گذاشتن کامنت "فقط برای تو" جداً بپرهیزید.

من وبلاگ را نیمه تعطیل خواهم کرد و انشاءالله تعطیل. لذا نیازی به بازسازی سیرکم ندارم. اصلاً اگر روز اول شماها را در میان تماشاگرانم تشخیص می دادم خودم بیرونتان می کردم. مگر کدام دلقک در کدام سیرک دنیا آدم های بی سواد و بی منطق و بی دلیل را راه می دهد. سیرک انبار معرفت است در همۀ دنیا.
می گویم بگو قالیباف کدام مشکل را دارد. بازهم می گوید سپاه و چفیه و چون فارسی وان را دوست ندارد. آخر این هم شد استدلال.

این قدر تهی مغزیتان قوی است که نیم ساعت وقت نمی گذارید بروید ویدیو را هم که من برایتان آوردم توی پست مربوطه و ببینید و بیایید با هم بر سر اصول و معرفت و دانش و بینش نامزدها صحبت کنیم. هی چسبیده به دیوارۀ سرک مثل کنه و مرتب می خواهد خون بمکد از تنه. پدر جان دارم به تو هشدار می دهم که مواظب سرنوتت باش. بجای تشکر مرا به سیرکت ال شد و دلقک بل شد دعوت می کنید. من این دکان را برای سعادت شما گشوده ام و نه فراغت خودم. مسخره بازی بس نیست. تا کی من دلقکی کنم و شما حال کنید و کشورتان هر روز ویران تر. خجالت نمی کشیم سی سال است یک مشت انسان مانده در تاریخ هست و نیستمان را بتاراج برده اند و همه را آواره و بدبخت و ... کرده اند. در غرب آبجو خوردن و در ایران جلق زدن هم شد کار و مبارزه. چرا چشمانت را باز نمی کنی که از حداقل فرصت ها بدرستی استفاده کنی. هیچ آدم فروشی قدیس هم باشد نمی تواند به کسی خیر برساند. مطالعه کنید هم خودتان شخصیت ها را بشناسید و هم به انتخاب دیگران کمک کنید. آرزو می کنم که هر کدام تان برای تفریح محض و بی فکری همواره و بی مسئولیتی و بی سوادی و ... به اینجا می آیید هرچه زودتر اینجا را ترک کنید. من کوچکتر از کوچکترین های شما و پائین تر از افتاده ترین های شما هستم. گستاخ به بزرگان هم نیستم. اما من یک ژنرال بودم با تفنگم و کماکان یک ژنرالم در عرصۀ قلمم. کسی اشتباه نکند. یا...هو

آینده گفت...

منتظر این وا دادگی و ترست بودم
چون ژنرالهای قلابی را خوب میشناسم، اما نمی توانم مراتب امتنان و تشکر خود را از به غلط کردن افتادنت و معذرت خواهی در لفافه ات(از نوع روزنامه ی شرق) ابراز نکنم!
ممنون که غلط کردی و معذرت خواستی!
حالا همچنان به پشتک زدنت ادامه بده!
آفرین پسر خوب!

دوره گرد گفت...

قبلا هم برایت نوشتم که دنبال جوسازی نیستم و سودی درآن نمی بینم...
دنبال مرشد هم نیستم و به تحلیل خودم ایمان دارم و خط اصلی ات را پذیرفته ام که مطالبت را دنبال می کنم... اینکه نباید منفعل شد و نباید کودکانه فکر کرد و ایران در خطر است جدا و جنگ پشت در است... اما شما خیلی زیرکانه نکاتی را که می نویسیم و جوابی ندارد مثل اینکه نوشتم قالیباف در قرارگاه خاتم فرمانده بوده و قرارگاه خاتم یعنی چه و تمام تهران و پروژه هایش دست آنجاست و اگر بیاید همین رویه ادامه پیدا خواهد کرد و بی مناقصه پروژه ها به دست حضرات می رود و ما باید سماق بمکیم - که مکیده ایم در این سالها - و چه و چه و کلی تفصیل دادم را زیرسبیلی رد کردی... حرفت درباره اینکه الگارشی سی ساله را رها کنیم و در بازی کثیف چپ های خط امامی سابق نیفتیم را دربست قبول دارم... حتی دعوتت به پذیرش الگارشی نظامیان اقتصادی شده را هم می توانم یک طوری بپذیرم... اما اینکه قالیباف با اینهمه پست های امنیتی آب عدالت از دستش نچکیده هیچ مدل قابل هضم نیست... از من هم نخواه که دلیل بیاوریم... من یک نیمچه نویسنده و مترجمم که کارهایم پشت در مانده و قالیباف هم با پالسی که می دهد بنا ندارد مجوز بدهد به آنها و ما مانده ایم و گرسنگی مان و خبر از پشت پرده حضرات نداریم... رذالت شرق و مهرنامه و همه اصلاح طلب نویس ها را هم یقینا می دانم چون در مسیرم چند بار به مافیای شان خورده ام که اگر خودی نباشی نمی گذارند ریالی کار کنی در عرصه ی مثلا اخلاقی فرهنگ...
اما خبر بد برای شما و نمی دانم برای هر کس این است که موج عظیمی از ایمیل و اس ام اس و حرف و تذکر در ایران راه افتاده به سود روحانی.. آخر می دانی که رفقای اصلاح طلبمان کارشان را در هوچی بازی خوب بلدند.. ما هم به نظرم باید روی خر برنده شرط ببندیم دیگر نه؟

Dalghak.Irani گفت...

دوره گرد.
اعتماد هم واکنش خوبی داشت به واکنش تخریب قالیباف خدا کند که من هم مؤثر بوده باشم. فرید مدرسی مقالۀ خوبی نوشته در اعتماد امروز و با خیر الموجودین توصیف کردن قالیباف او را بهترین گزینه معرفی کرده است. البته او با نظری کاملاً پراگماتیک حداقل های ریاست قالیباف را هم مد نظر داشته است در حالیکه من مطمئنم قالیباف فراتر از انتظار هم خواهد درخشید. مسئلۀ فقط قرار گاه خاتم نیست من که چند بارهم گفته ام کل مسئله سپاه در همۀ حوزه ها مورد شک و شایعه و مستند و از همه جور یکی از نگرانی های واقعاً موجود و بخشی هم القا شده است را مورد توجه قرارداده و می دهم و می گویم که تنها و تنها و تنها قالیباف است که می تواند سپاه ا تعدیل کند در همۀ حوزه ها از امنیتی برای سیاسیون از امنیت عمومی برای اجتماعیون و از اقتصادی برای اقتصادیون و... و الا دیگران و از جمله روحانی توان تأثیر گذاری به این حوزه ها را ندارند. بویژه که دیکر الان نام اصلاح طلبان هم به عبایش چسبیده. کوثری و جزایری و جوانی و نقدی را اگر قابل کنترل باشند فقط قالیباف این امکان را دارد مطلقاً البته جلیلی هم در جهت عکس می تواند اثر از راه ایدئولوژی و نه حرمت شخصی و سپاهی بودن مثل قالیباف را بگذارد.

بحث مشارکت خاتم الانبیاء در هر آنچه پروژه است بحثی نسبتاً تخصصی است و همه اش هم به زیاده خواهی مربوط نیست بلکه بیشتری هم بخاطر تحریم سرمایه و مشارکت های خارجی در طرح های کلان هم است. حالا می شد اینطور نشود یا نه فعلاً بحث زمان گذشته و بی فایده ایست. فقط می خواهم بدانی که اگر همۀ اطلاعات مان در بخور و بچاپ و قاچاق سپاه و خاتم الانبیای فعلی مستند و واقعی هم باشد باز چاره اش انتخاب قالیباف است برای کنترل. چون قالیباف باید این زیاده روی ها را کنترل کند که بتواند بوعده های کلانش در زمینۀ پیشرفت و سرمایه گذاری خارجی و مشارکت سرمایه های داخلی نایل بشود. و... تا حشر می تواند دراز باشد این بحث. یا...هو

بهروز - س گفت...

سلام دلقک، چه خبر شده توی سیرک تو، فضا قبلا اینجوری نبود ، مواظب خودت باش .

ناشناس گفت...

جنتلمن؟؟؟سوار موتور1000 وگرز بدست ؟؟؟اقای ایرانی ما احترام زیادی برای شما قائلیم حتا اگر اشتباه کنی.اما الان فقط مانده سوره یوسف (ع)رابرای قالیباف نازل کنی.نکن برادر نکن .

یک لکلک نگران

ناشناس گفت...

بابا تو که ترکوندی با این تحلیلهات یعنی حسین شریعتمداری شرف داره به تو تحلیل زیریت رو بخون بعد بیا باز تحلیل کن ملت ایران اگه به جلیلی رای بدن به قالیباف رای نمیدن

ناشناس گفت...

قاطی کردی بدجور دلقک!دلم میسوزه برات.

ناشناس گفت...

دلقك جان،
متاسفانه تا رسيدن به درك آزادى و دموكراسى مورد خواسته به اصطلاح روشنفكران فاصله خيلى زيادى داريم، تا وقتى هنوز اين فرهنگ شعبان بى مخى در ريشه مردم ما كه نمونه كوچكش رو هم در تماشاچيان سيرك مى بينيم اينچنين غالب است.
با دلقك مخالفيد، با نمايش مشكل داريد؟ از قاليباف متنفريد، سيرك را ستاد قاليباف مى دانيد ، خوب برويد تماشاى نمايش مورد علاقه تان، تماشاچى اگر نمايش را نپسندد و بليط نخرد و نيايد نمايش خود بخود تعطيل مى شود ، لزومى به آتش كشيدن سيرك و دلقك نيست ، شايد مى ترسيد كه رفتن شما نمايش را خلوت نمى كند و تملشاچى فراوان دارد ، انوقت به روش وزارت ارشادى مى خواهيد مجوز سيرك را باطل كنيد و اگر نشد برادران انصار را بشورانيد كه دلقك را به خاك سياه بنشانند. پس چرا از انتخاب قاليباف ناراحت مى شويد و او را سپاهى چماقدار ميدانيد، چماق را دستتان بدهند اول خودتان دلقك را مى خوابانيد و بعد هركه را خلافتان حرف زد. به اين ميگو ييد دموكراسى ' آزاديد حرف بزنيد ، فكر كنيد و قلم بزنيد تا وقتى موافق حرف من بود وگرنه مى فرستم دمار از روزگار تو خانواده ات در بياورند"
دلقك جان ، سيرك تماشاچى دارد و تو علم كرده اى براى همگان، اجازه نده اينان در اجراى برنامه خللى وارد كنند. اگر هم از برنامه اى خوشمان نيامد منتظر نمليش بعدى مى شويم.
ارادتمند، افشين قديم.

ناشناس گفت...

در این پست هم چپ نوشته ای و چپ شده ای. شما که با واقع گرایی قالیباف را سوپرمن ناجی ایران میدانی...چطور با چپ گرایی و احساساتی نوشتن مثل این: "زیرا ریاست بر پاره های شکستۀ یک دل نجیب (عارف) هر نتیجه ای که داشته باشد سعادت جزوش نخواهد بود" از واقع گرایی دور شده ای.
عارف با هر حس و حالی به نفع روحانی کنار رفته و مسلما به نفع باد و یا قالیباف کنار نکشیده است.
والسلام

آینده گفت...

افشین خان (شاید هم خود دلقکی)
این دلقک مدرن و جنتلمن، به خانواده ی من توهین کرد، شما لطفا اول یادداشتهای مرا پی گیری کنید، متوجه موضوع میشوید، بدون آگاهی فضولی نفرمایید،ایشان است که تحمل مخالف ندارد و تا چیزی خلاف نظرش بنویسی، هزار و یک انگ میچسباند وسط پیشانیت. من در مورد او اشتباه میکردم وامروز که دیدم حتی در برابر سخن منطقی تاب نمی آورد و پای عزیزانت را وسط میکشد دیگر او را نخواهم بخشید، شما به چشم خود باز خورد رفتارش را تقریبا در تمام کامنتها میبینید، پس یک جای کار میلنگد، متاسفانه او مارا با سربازهای پادگان اشتباه گرفته، قبلا هم گفتم ایشان از آنهاست که چند کتاب داستان خوانده و حالا خدا را بنده نیست، آن آزادی و دموکراسی هم برای خودتان، نمونه اش را اینجا دیدیم، بس کنید دیگر! و خوشحالم که مردم ما به آن شعور رسیده اند که یک نظامی دزد را به عنوان رییس جمهور نپذیرند و خوشحالم که روحانی به شدت در حال پیشروی است و این تلاش مذبوحانه مزدورانش در دور و نزدیک به جایی نخواهد رسید،
به هر حال من در تصمیم ام جدی ام و تا شناسایی کامل ایشان، نام واقعی، عکس و اعضای خانواده و انتشار آن اطلاعات به فجیع ترین وجهی، دریغ نخواهم کرد، او باید یک بار برای همیشه تنبیه شود و سر جایش بنشیند!
زیرا:
"لجن زدایی را باید از خودمان شروع کنیم"

ابوالفضل گفت...

عمو دلقک درود بر شما که در کمال سعه ی صدری همه ی کامنت هارو انتشار دادی!
چه روز تلخی خواهد بود آن روزی که دردمند ملت و میهن، در نتیجه قدرنشناسی، تصمیم به بستن سیرک بگیرد!
اما نه، من نگران بسته شدن سیرک نیستم چون دلیل نوشتنت را بالاتر از ملت و میهن، در نتیجه درد و غمی میدانم که در وجودت و در برابر وجدانت سنگینی می کند، پس با وجود اینهمه مخاطب، ناسپاسی نمی تواند دلیلی کافی برای بستن سیرک باشد که در آنصورت درد و دغدغه ی درونت را چه خواهی کرد؟؟

امیر گفت...

دلقک عزیز:
حدودا دو سال هست خواننده مطالبت هستم و با خط فکری شما آشنا. از شما بسیار آموختم . شاید اوایل مانند همه دوستان کامنت گذار انتظار داشتم خود " ماهی" را به من بدهید ولی بعد از این مدت خواسته و نا خواسته حواسم به قول شما به کشتی گرفتن با جزییات معطوف شد و شگقت زده شدم از اسرار نهفته در جزییات سازنده فلسفه واقعیت. بله من در سیرک شما " ماهی گیری " آموختم .
در خیلی از موارد با شما مخالف بودم و هستم ، مثلا یک بار نوشتید که به زندگی بهتر برای نسل بد و کودکان و این " مزخرفات " اعتقاد ندارید.
من خیلی وقت است که با اینکه جوانم و اگر من و شرایط زندگیم را ببینید حتما فکر می کنید دیوانه شده ام که این مسیر را انتخاب کرده ام ، تمام هم و غم را گذاشته ام که شاید بتوانم در زندگی یکی از این فرشتگان کوچک تاثیر گذار باشم.
انتظار پاداش هم از هیچ کس ندارم .
دوست دارم جوانی که من تجربه نکردم را بتوانم حداقل به یک از آیندگان هدیه بدهم . یک هم برای خودش عدد بزرگی است ، نیست ؟
بی ربط شد به موضوع . خواستم بگویم من از شما آموخته ام و حتی اگر در مواردی دل من را شکسته اید و در خیلی موارد علی اللخصوص ستایش تمام و کمال فرهنگ تولیدی رسانه ها و شرکت های بیلیون دلاری غرب با شما کاملا مخالفم، بازهم آموزگارم بوده اید و احترامتان واجب.
خواستم بگویم دلیل حمایت از قالی باف و پیچش مو دیدن شما رو کاملا درک می کنم.و رای می دهم به قالی باف ، و چه جالب که من حتی از اول هم رایم هاشمی نبود و قالی باف را مناسب با اوضاع می دانستم. این است که می گویم " ماهی گیری " آموخته ام و کم کم بدون نیاز به کمک دل به دریا می زنم به دنبال ماهی و شما یکی از آموزگاران من بوده اید و ممنونم از این بابت.
یک جز به جزییات دیگر در مورد قالی باف اضافه کنم شاید برایتان جالب باشد. پدر و مادر من خراسانی هستند و خودم تحت تاثیر تربیت سنتی ریشه دار مشهدی. اصل و کپی یک "خراسانی " را تشخیص می دهم . قالی باف یک خراسانی اصل است . اصل اصل . مغرور و با اتکا به نفس که سرش برود حرفش نمی رود.
حتی شده با کل دنیا درگیر شود باز هم زیر قولش نمی زند.
اگر چوب کشیده سر حرفش وایساده است . اشکال از بقیه است که گوش نمی کنند تا بفهمند " برای که و چی کسی " چوب کشیده. فکر می کنند همه حاضران در صحنه کوی دانشگاه دانشجو بوده اند و قالی باف دانشجو کش. خراسانی شرکت کننده در دفاع از خاک و وطن چوب نمی کشد مگر بر روی" خائنین " و " انسان های دغل در لباس آزادی طلبی ". شما می فهمید چه می گویم که از من بهتر می دانید بحران سازی . مدیریت ثانویه و سو استفاده از احساسات و موج سواری و همرای با احساسات جریحه دار شده یعنی چه.متاسفانه هم سن سالان من زیادی احساساتی اند و زیادی تحت تاثیر سرود یار دبستانی.
یک نشانه دیگر هم از اصل بودن جنس فالی باف می زنم و تمام.
وقتی روحانی به قالی باف حمله کرد ، و به درودیوار می زد برای ایجاد درگیری و رادیکالیزه کردن فضای مناظره و قالی باف در دو نوبت با لبخند و جواب های کوتاه و مقید از موضوع رد شد. ما مشهدی هابه این رفتار می گوییم " مُدونم و نمی گُم " و این وقتی است که که کارت برنده دست ماست و طرف دستش خالی. پس می گذاریم خود را به در و دیوار بزند و در توهم غرق که عجب در مقابل من کم آورد طرف. که البته روحانی همان شب فهمید که چه رکبی خورده است از همشهری ما که کار به ویدیوی داخل ماشین ، و اگر جا داشت به ویدیوی زیر دوش و ویدیو قبل از خواب و مسواک هم می کشید.
. من بو می کشم جنس اصل خراسان راو اصل اصل است جنس قالی باف .
خواستم دستی به شانه شما بزنم به نشانه خسته نباشید بعد از این همه کامنت های سرشار از بی معرفتی .
کاش وفتش بود و میشد بیشتر از فلسفه بنویسید تا سیاست . که جوانانی مثل من حال خواندن پانصد صفحه کتاب را ندارند و دنبال کسی می گردند که پانصد صفحه رو در بیست خط قابل فهم کند.
کسانی که با شما ارتباط ذهنی برقرار نمی کنند جدول ضرب را نیاموخته اند و در پی حل انتگرال سه گانه می باشند.
نمی شود . اول دیپلم می گیرند بعد لیسانس. دوستان هنوز دبستان نرفته می خواهند دکترا بگیرند. ( قصدم تحقیر و توهین نیست ، که به هر حال همه ی ما دبستان رفته ایم روزی روزگاری و عار نیست در دبستان ربط جزییات و فلسفه درس خواندن )
خسته نباشید. به امید خنده از ته دل همه مردمان غم زده دنیا و به ویژه هموطنان عزیزم.

ناشناس گفت...

بدبخت خالیباف با حمایت افراطیت همه به کسه دیگه رای میدن مردم از تعیین تکلیف کردن بدشون میاد و فکر میکنند از خالیباف خایه مال پول میگری که بعید نیست

ناشناس گفت...

من سه حالت در این بحث ها تشخیص میدهم:
1: تیمسار دلقک دارد با این مطالب نفرت را از قالباف ترویج میکند تا مبادا مردم به این سردار خلبان سرهنگ شهردار رای بدهند و بشود رییس
2: نسبتی بین تیمسار دلقک و سردار شهردار هست که منجر به این دفاع غیر عقلانی شده است.
3: تیمسار دلقک ما دچار تشخیص اشتباه شده است و تصور میکند که قالیباف میتواند و یا حتی میخواهد یک مدیریت عملگرا را حاکم کند و منجر به یک توسعه اقتصادی و رفاه نسبی بشود حتی به قیمت در انحصار سپاه بودن این توسعه اقتصادی ، و اینکه یک آرامش نسبی در داخل و خارج برای ایران به ارمغان بیاورد و از ایران از این بحران و خطر بزرگی که در کمینش هست نجات پیدا کند.
اما کاش چنین بود چرا که قالیباف نه همین چیزی را میخواهد و نه میتواند. یقین قالیباف کسی است که در موعد تصمیم گیری حتی برای خوش خدمتی تن به جنگ و ویرانی ایران هم خواهد چون در این چند وقت نشان داده که آدم خوش خدمتی است و یادمان نرود که وی قرار است به کسانی خدمت کنند که بجز منافع و قدرت خود به چیز دیگری نمی اندیشند حتی خطر نابودی ایران.
هر چند بنده حتی یک درصد هم به روحانی اعتماد ندارم و معتقدم که دارد از جریان اصلاحات سواستفاده میکند و مردم را فریب میدهد اما رای خواهم داد ولی نه به روحانی بلکه به رضایی.
زیرا رضایی هم این توسعه اقتصادی را بهتر میتواند اجرا کند هم خودش فرمانده سپاه بوده و بهتر میتواند سپاه را کنترل کند و هم مخالفتی در بین قدرت حاکمه نخواهد داشت و هم یک نکته خیلی مهم اینکه بهره ای از مردانگی برده است و برای خوش خدمتی مثل قالیباف بوقلمون نشده و هر لحظه به رنگی در نیامده است.
اگر هدف دلقک گزینه سوم باشد من با سناریوی دلقک موافقم اما کسی را که برای اجرای این سناریو انتخاب کرده یعنی قالباف توان و شرایط و عرضه انجام دادنش را ندارد.

ناشناس گفت...

من سه حالت در این بحث ها تشخیص میدهم:
1: تیمسار دلقک دارد با این مطالب نفرت را از قالباف ترویج میکند تا مبادا مردم به این سردار خلبان سرهنگ شهردار رای بدهند و بشود رییس
2: نسبتی بین تیمسار دلقک و سردار شهردار هست که منجر به این دفاع غیر عقلانی شده است.
3: تیمسار دلقک ما دچار تشخیص اشتباه شده است و تصور میکند که قالیباف میتواند و یا حتی میخواهد یک مدیریت عملگرا را حاکم کند و منجر به یک توسعه اقتصادی و رفاه نسبی بشود حتی به قیمت در انحصار سپاه بودن این توسعه اقتصادی ، و اینکه یک آرامش نسبی در داخل و خارج برای ایران به ارمغان بیاورد و از ایران از این بحران و خطر بزرگی که در کمینش هست نجات پیدا کند.
اما کاش چنین بود چرا که قالیباف نه همین چیزی را میخواهد و نه میتواند. یقین قالیباف کسی است که در موعد تصمیم گیری حتی برای خوش خدمتی تن به جنگ و ویرانی ایران هم خواهد چون در این چند وقت نشان داده که آدم خوش خدمتی است و یادمان نرود که وی قرار است به کسانی خدمت کنند که بجز منافع و قدرت خود به چیز دیگری نمی اندیشند حتی خطر نابودی ایران.
هر چند بنده حتی یک درصد هم به روحانی اعتماد ندارم و معتقدم که دارد از جریان اصلاحات سواستفاده میکند و مردم را فریب میدهد اما رای خواهم داد ولی نه به روحانی بلکه به رضایی.
زیرا رضایی هم این توسعه اقتصادی را بهتر میتواند اجرا کند هم خودش فرمانده سپاه بوده و بهتر میتواند سپاه را کنترل کند و هم مخالفتی در بین قدرت حاکمه نخواهد داشت و هم یک نکته خیلی مهم اینکه بهره ای از مردانگی برده است و برای خوش خدمتی مثل قالیباف بوقلمون نشده و هر لحظه به رنگی در نیامده است.
اگر هدف دلقک گزینه سوم باشد من با سناریوی دلقک موافقم اما کسی را که برای اجرای این سناریو انتخاب کرده یعنی قالباف توان و شرایط و عرضه انجام دادنش را ندارد.

آیدین گفت...

سلام
یه نگاه به جوابهایی که به منتقدین خود دادین بندازین اگه جاهلند شما که داناتری چرا جهل می کنی ؟و اگر که نیستند پس این همه تکبرتون از کجاست؟!!! شما با نوشتن این تحلیلها و قرار دادن آن در دست رس عموم طبق مرامنامه خودتون طاقت نقد شدن خود را هم با توجه به مراجعین می بایست بالاتر ببرید. مشکلات امروز ایران ما ناشی از همین طرز تفکر بیشتر و کانلتر از دیگران دانستن است ..
من از بسیاری از تحلیلهای پیشسین شما لذت میبردم اما متاسفانه تحلیلهای اخیر شما نوعی توهین به شعور خواننده درش هست امثال شما با تجربیات خود می بایست و باید چراغ راه جوانهایی همسن من باشند پس خواهشی که ازتون دارم اینه که خوددار تر معتدلتر و آرامتر باشید همان که بودید و نکته آخر اینکه با این نوع بیان 100% به ضرر آقای قالیباف تمام خواهد شد
با تشکر

ناشناس گفت...

اگر جلیلی در انتخاب بماند مطمئنا بر خلاف نظر شما ایشان در انتخابات 24 خرداد یا همان رفراندوم سیاست های هسته ای آقای خامنه ای از صندوق بیرون می آید.البته به نظر من در دور دوم حالا نفر دوم هر کی میخواد باشه.درست عین انتصابات 84.
در غیر این صورت یعنی مردم به سیاست های هسته ای نظام رای ندادند و این یعنی شکست آقای خامنه ای.

ناشناس گفت...

سلام
مشکل قالیبافیون اینه که به توانایی های آقای قالیباف تکیه نمیکنند و همواره بدنبال کارهای کثیف هستند این قبیل کارها را در سال 84 هم از طرف ایشان دیدیم. شما اگر بدنبال اخلاق میبودید مطمئنا موفق میشدید. شماها خیلی سعی کردید بین عارف و روحانی اختلاف ایجاد کنید غافل از اینکه حرکت اصلاحات و اعتدال یک حرکت جمعی و گروهی است و قائم به فرد نیست.
شما در سال 84 هم هیچ دستاوردی نداشتید زیرا متشرعین دیگری هستند که بوی تعفن کارهای کثیفشان از شما قوی تر است. شمادر کثافتکاری به پای امثال جلیلی نمیرسید.
همین حالا جلیلی با کارهای قوی تر از شما البته در کثافت کاری در حال تخلیه سبد رای شما به نفع خودش است. تحقیقات میدانی کنید تا متوجه شوید. بجای ایجاد اختلاف در جبه اصلاحات بفکر جبهه خودتان باشید تا رای آبرومندی بیاورید.