۱۳۹۲ خرداد ۱۸, شنبه

مشکل قالیباف این است که حاضر نیست یک دروغ کوچک هم بگوید.


 مناظرۀ سیاسی نامزد های ریاست جمهوری علی رغم اینکه نوعی هیجان کاذب و سطحی را القاء می کرد بی خاصیت ترین نوع رو در رویی 8 نامزد بود و ستون فقرات مشکلات کشور در حوزۀ راهبردی و استراتژیک سیاست خارجی آیت الله خامنه ای نه تنها مورد تعرض بلکه حتی مورد اشارۀ هیچکدام از 8 نامزد قرار نگرفت. و کسی جرأت عبور از حماقت ولایت فقیه در حرف و شعار تبلیغاتی هم نکرد تا چه رسد که بخواهد بعد از دریافت رأی و نشستن بر کرسی ریاست؛ رفتاری کند و عملی انجام دهد. لذا بنظرم نمی رسد که بتوان تمایز خاصی بین این 8 نفر در استراتژی قائل شد و ناچار باید بهمان داده های حوزه های تاکتیکی که نمی تواند اثر تعیین کننده ای در استراتژی خامنه ای داشته باشد بسنده کنیم. نگاهی کرده ام به عملکردهای 8 نامزد در این مناظره:

1- محسن رضایی که نشان داده به فن مناظره تسلط خوبی دارد با اینکه اولین قرعه را گرفت اما موفق ترین مناظره را انجام داد. او که مثل اکثر شرکت کنندگان بغیر از جلیلی بر استفاده از ظرفیت دیپلماتیک نخبۀ کشور تأکید می کرد؛ با مطرح کردن این گزارۀ کوتاه که قول داد به پروندۀ هسته ای در کوتاه مدت نقطه پایان بگذارد و از مذاکرات فرسایشی بنفع غرب جلوگیری کند، یک سر و گردن از دیگر کاندیداها جلو افتاد. هرچند که "مدت کوتاه" هم خودش یک  زمان بدون مدت معین است اما چون تنها او بود که این قول زمان دار را داد برتری محسوس پیدا کرد به رقبا.

2- محمد باقر قالیباف مثل همۀ مناظراتش بسیار محافظه کار ظاهر شد و با پرداختن بیشتر  به سیاست داخلی؛ سیاست خارجی خودش را در منطقه گرایی تعریف و فشار اصلی اش را گذاشت بر روی دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت های ژئوپولتیک ایران و رقبا را تحت فشار قرار داد. انتخابش هوشمندانه بود و تقریباً کسی از رقبای اصلی و دیپلمات سابقش روحانی و ولایتی پاسخی نتوانستند بدهند. نقطۀ برجستۀ قالیباف استفاده از تشریح موفقیت های دیپلماسی شهریش در سطح منطقه و جهان بود و بنظرم توانست از تور اتهام بخشی نگری عارف بهترین فرصت را استفاده و خودش را یک تعامل گر و مبتکر در عرصۀ ملی و جهانی هم بنمایاند.

3- روحانی مثل همیشه هیجانی و من آنم که رستم بود پهلوان ظاهر شد و با استفاده از ادبیات لیبرال دل تحریمی ها را خوش کرد که بتوانند در فضای مجازی مانورش را ادامه بدهند در نظرسنجی های اینترنتی . از سوی هواداران اصلاح طلبش آرزو می کنم که بتواند این آرای از تفریحی تا خود کارشناس پنداری تا تحریمی را به رأی واقعی هم تبدیل کند. مشکل روحانی این است که زیادی غربی تبلیغ می کند و سخت است رسوب کردنش بر دلهای توده های رأی دهنده. بویژه بمحض اینکه به چالش گرفته می شود دستپاچه می شود و سعی می کند با تغییر ادبیاتش به ادبیات "گادفادر" با پایین و بالا کردن لحنش و طعنۀ زبانش طرفش را مرعوب "برو بچه جان سربسرم نگذار" بکند. این نوع ادبیات در فرهنگ ایرانی خیلی جا نمی افتد و هیجانش لحظه ای و ناپایدار است. امشب هم در هنگام به چالش گرفته شدن از سوی قالیباف دچار همان حالت شد و دروغی نسبت داد به قالیباف که نتوانست جمعش کند و لذا زد به صحرای کربلای "سینۀ پر از دانستنی هایی که دارد و بزرگوای می کند و افشاء  نمی کند".

4- عارف خودش است:  آدمی سرد و جویده جویده و معلق بین اصلاح طلبی و عضو مجمع تشخیص مصلحت که نه شکایتش محکم و قرص است و نه عقب نشنی و سکوتش رأی آور. او حتماً خودش را معطل کرده این وسط. او با حرارت شکایت کرد از نیروهای امنیتی و وقتی رضایی هم مهم ندید که به سؤالش پاسخ بدهد با سخاوت حرف پدرانۀ حداد عادل را پذیرفت که این یک مأمور متخلف بوده و شما زیاد بدل نگیر. عارف هم گفت که می گویم یعنی تکرار نشود.

5- حداد عادل هم بدل اصولگرای محمدرضا عارف است و خیلی هم جدی نیست که بخواهد رییس شود. زیرا می داند که بدردسرش نمی ارزد آن هم در این وانفسای بیماری و بیکاری و بی ارزی و کارد رسیده به استخوان ملت. خب آره رییس مجلس را بجد می خواست و باخت چون آنجا ریاست بر زحمت تقدم قطعی دارد و کسی از رییس مجلس نان و آب نمی خواهد. حداد مانوری می دهد از جلوه گری برای ریاست دربار سید علی بودنش و راضی است. کی می توانست اینهمه  برو عقب بیا جلو داشته باشد در برابر 50 میلیون بینندۀ تلویریون ایرانی.

6- ولایتی که انتظار می رفت ستارۀ امشب بشود بسبب سوابق و ادعاهای سیاسی و دیپلماسی که دارد؛ مالی نشان نداد و معلوم شد خیلی قدش کوتاه است از آنچه که در بیت رهبری پنهان کرده بود. او که از رانت تنظیم زمان مرتضی حیدری هم برخوردار شده بود در هنگام رفتن پشت تریبون؛ حتی نتوانست یک رو خوانی دبستانی ساده بکند از کاغذی که نوشته بود یا نوشته بودند برایش. در حالیکه وقتی در تلویزیون ظاهر می شود بعنوان از ادبیات تا تاریخ و از پزشکی تا تفسیر قران و از حافظ تا سهروردی قابل استفاده تر حرف می زند از سیاست بزبان ساده که رسم مناظره است. البته او خوش پوش و تروتمیز بود و شمیرانی مثل همیشه. اما هنگامی که قالیباف گفت ما موشک اگزوسه می خوردیم تا تو با میتران قهوه بخوری. یا بغداد را نظامیان نا امن کردند برای کنفرانس اسلامی و این چه ربطی به دیپلماسی تو داشت معلوم شد که اولاً رقبایش دست پر عملیاتی دارند، و ثانیاً فاش شد که قالیباف چه نفرتی انباشته دارد از ریا و دورویی ناجوانمردیش بر سر ائتلاف ناکام. رضایی هم خوب گرفت وسط دو حریف را و دوبار با طعنه ای رأ ی آور پرسید پس کجا رفت آن ائتلاف جانجانی. ولایتی هم متوسط بود و چون پایۀ رأی ثابت تری دارد مثل قالیباف زیاد نفع و ضرر نکرد.

7- جلیلی اما امشب خوب بود و توانست کمی به هوادارانش آرامش ببخشد. طبیعی هم بود زیرا او هم تنها نهر قابل جولانش سیاست است و سیاست خارجی. و چون اطلاعات هم دارد در این حوزه از خیر سر دبیری شورای امنیت ملی بودن؛ با اعتماد بنفس بیشتری هم سؤال می کرد و هم با همۀ کل کل می کرد و با علم به محدودیت رقبا  برای ورود به حوزۀ کاریش مرتب ادعا می کرد و ادعای دیگران را دروغ می خواند. کمتر از همه با قالیباف و بیشتر از همه با روحانی   و ولایتی به رویارویی ایستاد. و چون وقتش را با هماهنگی قبلی طوری تنظیم کرده بود که پشت تریبون هم نرود برای اعلان برنامه هایش؛ تقریباً با کمترین آسیب از دید من و بیشترین پیروزی از نگاه هواخواهانش مناظره را بپایان برد.

8- غرضی اما ناشناخته ترین و در عین حال مرموز ترین نامزد این دوره است که معلوم نمی کند آدم بداند منظورش از آمدن چه بوده است. گاهی در لباس پوپر ظاهر می شود با سؤالات فلسفی و زیربنایی؛ لختی بعد اما در لباس پیامبر اسلام رجعت می کند به صحرای حجاز. بنظر می رسد که  آمده باشد برای آخرین شهرت قبل از مرگ و با جملات قصارش نشان بدهد که چه گوهر پنهانی بوده در اندرونی که بقول خودش در 20 سال گذشته دولت ها او را نمی پسندیدند و او دولت ها را. و نتیجه عدم استفاده از او بوده برای نجات میهنی که 100 سال است یک مشکل بیشتر نداشته و ندارد که آن هم تورم است. 

9- می ماند اینکه با احتیاط بگویم که از نظر شخصیتی اینطور دستگیرم شد که روحانی و ولایتی هر کدام در ورژن خودشان بیشتر بلوف می زنند و سعی می کنند از خودشان ناجیانی را نشان دهند که یکبار کشور را نجات داده اند در عهد پدران؛ و حالا برگشته اند که دوباره کشور را نجات بدهند در عصر پسران. و هر سؤالی را هم یکسان پاسخ می دهند: "کردیم شد. می کنیم می شود." محسن رضایی هم نزدیک به این دوست با این تفاوت که هم وعده هایش کاربردی تر است و هم بهتر از ایندو بفن مناظره آشناست. نه مثل روحانی هیاهو می کند و نه مثل ولایتی خودش را می زند به موش مردگی.

10- دروغگوهای مطلق جمع هم حداد است و جلیلی. با این تفاوت که جلیلی دروغ می گوید از عالم تجرید و انتزاع و برخی از دروغ هایش را خودش راست می داند و باور می کند. اما حداد هم دروغ می گوید مخلوطی از لاهوت و ناسوت و هم خودش ایمان دارد که دروغ می گوید. چون درسش را هم خوانده و سبکش را هم زندگی کرده و می کند.

11- می مانند دو راستگوی همیشگی یکی از برنده ها و دیگری از بازنده ها بنام قالیباف و عارف. عارف البته خیلی احتیاط واجب نمی کند در وعده دادن های برخی سرخرمن مثل مثلاً معاونت اقوام و گفتن از چه دردی کشیده از چهارسال سکوت در مقابل جنایت و مرگ و کشتار و زندان و آن شکوه 25 خرداد. اما بدون جانبداری و عاطفه هم سردار قالیباف مثل اینکه تصمیم قطعی گرفته حتی یک دروغ کوچک هم نگوید و یک وعدۀ ناشناخته و زمینه ناشناس و دور از دسترس فعلی خود ندهد. البته این مشکل خوشگلی است اما ممکن است در رأیش اثر بگذارد. آن هم که خودش توی فیلمش گفته امیدش بخداست. من یکی از آن هایی هستم که خدای قالیباف را می شناسم. او خلف وعده نمی کند.

12- غرضی می ماند که تک است و بیشتر بخود خدا شباهت دارد! ناشناخته. گاهی سکولار و مهربان و گاهی مذهبی و خشن. مثل خود خدا! یا...هو

مشروح تقلب های حیدری بنفع جلیلی.

۳۸ نظر:

ناشناس گفت...


masholak
احتمال اینکه یک صدا و سیمایک مناظره در وقت اضافه جور کنند زیاد شده ادامه مناظرات به نفع رضایی و قرضی و قالیباف تموم میشه اصلاح طلبها روحانی و عارف با ادامه مناظرات باعث حساس شدن جناه تمامیت خواه بر علیه خودشون میشن و فضا ی جامعه رو امنیتی تر میکنن جلیلی هم که دوست داره زودتر انتخابات برگزار بشه تا در مورد برنامه هاش حرفی بمیون نیاد حداد و ولایتی هم فرقی واسشون نمیکنه

پسر تیمسار سابق گفت...

دلقک جان سلام؛
راستش خیلی ناامیدم کردی :(
تحلیلت رو نپسندیدم . مناظره دیروز , روز شکست قالیباف , جلیلی و تا حدودی غرضی بود . با وضعیت بوجود آمده به نظر من رضایی و روحانی به مرحله 2 می روند ( البته با ائتلاف قریب الوقوع عارف و روحانی) .
ضمنا به نظر می رسد که یا شایعات در مورد نامزد مورد نظر خامنه ای اصلا درست نیست و یا در صورت درست بودن بخش اعظمی از خود حاکمیت رای به عدم توجه به نظر او داده اند.
در ضمن با آرایش دیروز , فکر کنم انتخابات مثل مجمع گرگان شده است که می دانند اگر چشم برهم نهند دریده می شوند. بنابراین به دوستان می گویم رای دهید که احتمال تقلب پایین است

ناشناس گفت...

اتفاقا در داخل کاملا بر عکس هست و همه ولایتی را رسوا کننده تیم مذاکره کننده میدونن و جلیلی خیلی ریزش کرد!! صبح اس ام اس رد بدل میشد: محمد باقر گازانبری!!
حتی پیزنهای محل هم دیگه نفرین جلیلی می کردن که اینطوری سر ملت آورده !!

ناشناس گفت...

دلقک عزیز همچی جدی شد
یک نفس بگیرید

http://youtu.be/eewhSH21sZU

Dalghak.Irani گفت...

همه می توانند درست باشند چون این داوری از سوی هر کسی جانبدارانه بنظر می رسد. حتی من که تلاش کردم بغیر از تیتر تحریک کننده در گزارش از صحنه صادق باشم و حب و بغضم را دخالت ندهم. راجع به جلیلی هم من گفته ام بین هوادارانش پیروزی محسوب می شده. و آن حرف شهاب گونه و بدون دنبالۀ ولایتی به جلیلی هم فقط از جهت اختلاف بین اطرافیان خامنه ایست که ارزش دارد و الا مطمنئ باش که مردم ریشۀ درد شان را صد برابر بهتر از من و ولایتی و دیگری می دانند و نیازی به شنیدن از زبان دیگری ندارند فقط جرأت بیان رسمی ندارند. در مورد قالیباف هم بنظر می رسد که بخشی از جوانان ضهری که فضای مجازی را هم بیشتر سازمان می دهند تحت تأثیر آموزه ها و تجربه های رادیکال جنبش سبز و ادبیات ضد سردار قرار دارند و بدون توجه به حقیقت و دروغ هرچه که توهین به سپاه و پلیس باشد بزرگ نمایی می کنند. امیدوارم تأثیر زیادی در آرای واقعی نگذارند چون خیلی ایران ضرر خواهد کرد اگر قالیباف ببازد. یا...هو

ناشناس گفت...

گاز انبر:تیمسار جان اگه لاریجانی روز استیضاح وزیررفاه سوخت .قالیباف هم دیشب خاموش شد و نشان داد هنوز نپخته هست و به قول خودتون سیاستمدارها ناچار از گونه ای صداقت هستند .قالیباف دیشب نباید پرونده سیاه تابستان 82 را از بایگانی در می آورد که از خودش یک کاندیدای با روحیه تساهل و تسامح نشون بده و روحانی را به چالش بکشه و به راحتی بدل بخوره واقعا گاز انبری خلع سلاح شد و رنگ و روش عوض شد .رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون . واما بازنده بزرگتر جلیلی بود که توی یک توافق پنهان یا ناخواسته بین رضایی و ولایتی اونجایی که از توافق سولانا و لاریجانی صحبت شد وجلیلی انکار کرد و ولایتی هم به عنوان شاهد به کمک رضایی اومد این نشون میده بیت هم نمی خواهد همه بار روانی ناشی از هزینه های اقتصادی تحریمها را به تنهایی به دوش بکشه .دیروز برنده مناظره ها اصلاح طلبها بودند.بیت رهبری داره به افکار عمومی و بین المللی سیگنال میده خواستار ادامه فعالیت هسته ای بدون هیاهو و کمترین هزینه هست و از موضع هل من مبارز میخواهد عقب نشینی کنه .باید منتظر نتیجه ائتلاف اصلاح طلبان بود .انتخابات دو مرحله ای با محوریت اصلاح طلبان هست .یا گاز انبر...

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز. اگر یک دانشجوی 18 سالۀ ترم اول سال اول دانشگاه آزاد دولقوز آباد باشید که تازه بعد از 4 سال سبز شده تحلیل درستی داده ای با توجه به سن و هیجان و نگاه "کی صدایش بلندتر بود" ت. اما اگر مشخصات دیگری داری از نظر سن و تحصیل و تجربه و نگاه عمیق تر به مسأله نا امیدم می کنید شما یا جوانان یا پیران.
چطور شما متوجه نشدید که روحانی بصورت بسیار زشتی به قالیباف تهمت زد و بدروغ گفت که او به روحانی گفته است اجازه بدهید به تحکیم اجازۀ تجمع بدهیم و وقتی آمدند گاز انبری حمله کنیم و دخلش را در بیاوریم. بعد که قالیباف موضوع را تعریف کرد روحانی قبول کرد که این خود او بوده که حملۀ گاز انبری را به قالیباف گفته و نسبت داده و سؤال کرده. تا جائیکه قالیباف گفت که اگر شما توان نیت خوانی دارید من باخبر نیستم و چیزی را بمن نسبت می دهی که خودت تصور کرده ای. و روحانی هم به تته پته افتاد که آقای قالیباف نگذارید من هم بگویم و اتفاقاً موردی را هم که افشاء کرد بنفع قالیباف بود چون گفت من گزارشی از چندتا کلانتری بشما دادم و شما گفتی فلانی من همۀ آدم های سالمی که دارم چند نفر بیشتر نیستند و روحانی تهدید کرد که عدد هم خاطرش هست و به حرمت قالیباف افشا نمی کند. در حالیکه قالیباف حرف درست و راستی زده و گفته که پلیسی که گرفته ام اکثریت فاسدند. البته نه تو و نه من تعیین کنندۀ نتیجۀ انتخابات نیستیم و من که در خارجم و تو هم محتمل در خارج باشی اما فتوت و جوانمردی ایجاب می کند که حتی نسبت به دشمن خونی مان کینه و عداوت نورزیم و دروغ نسبت ندهیم تا چه رسد به سردار قالیباف که نسبت به همۀ شش نفر از 7 نفر بقیه - از جلیلی شناخت شخصی ندارم - معصوم است نه حتی کم گناه. البته اگر همانطور که گفتم محظور سن کم و معلومات و بینش داری اشکالی ندارد ولی از همین الان تصمیم بگیر که جوانمرد باشی. یا...هو

nart گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
ناشناس گفت...

گاز انبر: دلقک جان .در رابطه با اظهارات قالیباف رجوع میدهم شما را به http://www.bbc.co.uk/persian/tv/2011/04/000001_ptv_newshour_gel.shtml به مصاحبه بی بی سی فارسی از دقیقه 6 تا 7.22 با اعضا تحکیم وحدت در رد ادعای قالیباف .اما در مورد خارج نشینی بنده که لطف کردید و از سرویس گوگل انرا استخراج کردید حق با شماست .ولی زیاد نیست که خارج از ایران باشم هنوز تابستان 78 جلوی دانشگاه تهران و قبل از آتش سوزی پمپ بنزین وصال یادمه که چه جوری تحصن آرام دانشجویان در مسجد دانشگاه توسط ادمهای هیجانی به حرکت به سمت بیت تغییر ماهیت داد تابستان 82 و رییس پلیس شیک پوش پایتخت و سوار کردن 4 تا معترض مثل گوشت قربونی توی صندوق عقب الگانس هم یادم نرفته .عزیز برادر این چه فرار به جلویی هست که تو بچه ای من هم میتونم یک وبلاگ داشته باشم با 4 تا کلمه مثل الیگارشی آخوندی اونرا به عنوان تاکتیک و استراتژی به خورد ملت بدم .درسته ما حافظه تاریخی نداریم ولی نه انقدر که 4 سال پیش را از یاد ببرم وقتی جلوی اون پایگاه بسیج روز 25 خرداد ناباورانه میگفتم دارند مشخی شلیک میکنند تا دیدم جنازه ای سر دستها بالا رفت اونوقت فهمیدم اگه تو جوب سنگر نگیرم نفر بعدی ممکنه من باشم .هنوز اون خطبه خونین واون تنها کوچه ای را که مرموزانه روز 30 خرداد روبروی سینما بهمن باز میشد و هر که از اون کوچه میرفت دیگه بر نمیگشت را یادمه .هنوز شب عاشورا توی کوچه پس کوچه های جماران و صبح اونروز عاشورا با دسته های قمه به دست حسین حسین گویان سر نواب هر سبزی را که میدند بهش امون نمیدادند یادم نرفته فکر کردی تظاهرات گل و بلبل انقلاب 57 بود که با پلاکارد 16 صد متری توی خیابون راه برند و تیمسار دلقک بشینه نگاهشون کنه اگه زنده ایم قاچاقی زنده ایم و خدا هنوز نسخه مون را نپیچیده عزیز برادر دفاع درست اینه که بگیم قالیباف یک مدیر که شاید حداکثر بتونه .وضع را از اینی که هست زیادتر بدتر نکنه توانایی کار اجرایی داره تعاملش با هاشمی در مترو تهران خوب بود ولی اخراش سر بحث بودجه با احمدی نژاد به طور مصنوعی در حرکت قطارها وقفه میانداخت و مثلا من یادمه توی یک قطار توی ایستگاه توپخانه 40 دقیقه وا می ایستاد درها را میبستند تهویه را هم خاموش میکردند که مسافرها تحت شرایط سخت دست به حرکات اعتراضی بزنند که بلوایی به راه بیافته و از این رهگذر مشکل بروز پیدا کنه و بتونند یک بودجه ای از دولت بگیرند همون نسخه بدلی استراتژی اصلاحات فشار از پایین چانه زنی از بالا که عملا به خروج هاشمی از مترو تهران انجامید توی این قبری که داری براش گریه میکنی جنازه ای نخوابیده عزیز .در ضمن من جوابت را در حد همین نوشته شما رپلای میکنم و از مباحث تئوریک دوری میکنم که احساس میکنم نوشته های چند هفته اخیر شمااز انها پیروی نمیکند و طبیعی هم هست 7 روز به انتخابات .در ضمن من افتخار میکنم که ان جوان کم سن و سالی باشم که برای حق خودم جوانمردانه یا خامگونه کف خیابون بوده ام و آن دوره ها را از نابترین لحظات زندگی میدانم .

میلاد گفت...

جدا با این تحلیل ها آدمو عصبی می کنید، اپوزیسیونی که بشه طرفدار قالیباف! خیلی مضحکه!

ناشناس گفت...

همه ما ایرانیان وقتی حب یک نفر رو به دل میگیریم دیگه نمی تونیم خطاهارو ببینیم من امیدوارم شما که انقد خالصانه از سردار قالیباف حمایت می کنید به آرزوتون برسید اما واقعا دیشب روحانی به لکنت نیوفتاد و این قالیباف بود که از اشتباه اساسی خودش برای یادآوری موضوع سرخ و سفید شد من فکر می کنم بدون نگاه جانبدارانه و با نگاهی به مردم احساسی و عاشق حمله! ایرانی قالیباف مگر به لطف امداد تقلب برنده انتخابات بشود
موفق باشید

Unknown گفت...

سلام حاج آقا خودشیفته دلقک جان،
مدت هاست وبلاگت رو میخونم، ولی خاموش. یه زمان های خوب مینوشتی به نظر اون موقعم. ولی الان که فکر میکنم میبینم همیشه متوهم بودی. یه مدت داشتی از احمدی نژاد و مشایی بت میساختی؟ چی شد اون تحلیل هات؟ الان هم که داری از ممباقر اینجوری دفاع میکنی؟ هیچ چیز این آقا قابل دفاع نیست مگر ادعایش در مدیریت شهرداری تهران که آن هم توهمی بیش نیست. در آبکی بودن تحلیل های شما همین بس که میگین روحانی به قالیباف تهمت زد!!!! روحانی جوابش رو داد و چه خوب هم داد. رنگ ممباقرتم خوب پرید و زرد شد. درسته سنی ازت گذشته ولی از همین الان سعی کن جوانمرد شی. درسته سنی ازت گذشته ولی سعی کنی تو همبن چند سال باقیمونده بیشتر مطالعه کنی.
یا هو ...

ناشناس گفت...

تیمسار دیگه شورش رو در آوردید
هیچ ایرادی نداره که طرفداره قالیباف باشید, ولی اون دیشب نابود شد, خوبه که دوستمون از تحکیم وحدت هم اومد تو بی بی سی دستش رو رو کرد, کدوم صداقت؟ اون واسه اینکه رییس جمهور بشه حتی حاضره ناموسش رو هم بفروشه
بیخیال بابا...جی....میل
دکتر زید

hamid گفت...

ادعای قالیباف صحیح نیست/ با نیروهای لباس شخصی برخورد نشد
عضو سابق دفتر تحکیم وحدت اظهارات قالیباف را تکذیب کرد
http://www.irangreenvoice.com/article/2013/jun/07/34585
در دوره فرماندهی قالیباف بر پلیس اگرچه نسبت به دوره قبل از آن که لطفیان فرمانده ناجا بود پیچیده تر عمل شد و قالیباف کوشید چهره بهتری از پلیس نشان دهد اما سرکوب پیچیده تری وجود داشت

دوره گرد گفت...

" ...آن هم که خودش توی فیلمش گفته امیدش بخداست. من یکی از آن هایی هستم که خدای قالیباف را می شناسم. او خلف وعده نمی کند."

آقا ما منطق شما رو متوجه شدیم... خودت نقضش نکن دیگه... بیخیال... با این فرمون به زودی پیامبر اعلامش می کنی... بخیال تیمسار بیخیال...

ناشناس گفت...

سلام تلخک
نبینم استادم نگران باشه؛ استاد، شما نیمه پُر لیوان رو ببین ، نیمه خالیش هم استعداد پُر شدن داره .
مثلا در مورد نیمه دوم صحبتهای پسر تیمسار سابق که نوشته:
"یا شایعات در مورد نامزد مورد نظر خامنه ای اصلا درست نیست و یا در صورت درست بودن بخش اعظمی از خود حاکمیت رأی به عدم توجه به نظر او داده اند"
من نیمه آخر همین قسمت رو تأیید می کنم که بخش اعظم حاکمیت به نظر خامنه ای بی توجه اند.
برای نمونه مژده بدم که سپاهیان فراوانی به قالیباف رأی می دهند همانطور که در 88 هم انتخابشان قالیباف بود.
البته من رأیم روحانی است اگر استاد ناراحت نمی شوند.

ناشناس گفت...

به گزارش ندای سبز آزادی، امینی زاده که در آن زمان عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بوده در گفت و گویی با شبکه آنلاین ۲۵ خرداد، اظهارات فرمانده سابق پلیس را رد کرد و گفت: آقای قالیباف ادعا می کند که در سال هشتاد و یک ما تقاضای برگزاری تجمع دانشجویی کردیم و در ملاقات نماینده دفتر تحکیم با ایشان، او موافقت کرد اما در نهایت ما برنامه را برگزار نکردیم. درحالی که هیچ ملاقاتی بین نماینده شورای مرکزی دفتر تحکیم با قالیباف صورت نگرفته است، نه مصوبه ای برای این ملاقات داشتیم و نه گزارشی از اعضا درباره آن دیده ایم و این کاندیدای انتخابات به طور مشخص در این باره دروغ می گوید.

امینی زاده افزود: از سوی دیگر، آقای قالیباف سمت و مسوولیتی در این باره نداشت که نماینده ما بخواهد با او مذاکره کند.

این فعال سابق دانشجویی یادآور شد که به طور معمول تصمیم گیری درباره برگزاری تجمعات و یا راهپیمایی به عهده کمیسیون ماده ده احزاب بوده است.

ناشناس گفت...

http://www.asriran.com/fa/news/278312/وقتی-اسرار-نظام-روی-دایره-ریخته-شد

ناشناس گفت...

جناب آقای دلقک
انتخاب شما قالیباف بود،اما دلیلی ندارد حالا که ایشان نشان دادند از چه قماشی هستند
شما هنوز چشم بسته به طرف داری ایشان با کوبیدن بی دلیل دیگران ادامه دهید
من همیشه مقالات شما را دنبال میکنم ، اما در این اواخر متوجه شدم که شما هم مثل
دزدان ناشی مرتب به کاه دان میزنید و دریغ از اعتراف به اشتباه که متاسفانه عادت
ما ایرانیان است .
به قول معروف از هر جا ضرر را بگیری سود است ، لطفآ با کوبیدن دیگران ، مخصوصا
روحانی ،سعی در بالا بردن قالیباف نکنید ، زمانی را به یاد آورید که طرفدار رفسنجانی بودید
و همان رفسنجانی الان طرفدار روحانی است . یاهو

طاها بذری گفت...

عشق همین‌طوریه جناب دلقک. آدم کور می‌شه و دیگه نمی‌تونه واقعیات رو ببینه. دفاع‌های شما از قالیباف واقعا خنده داره!

ضمنا این لینک رو هم مطالعه کنید. در رابطه با قضایای ۸۲

http://irangreenvoice.com/article/2013/jun/07/34585

Observer گفت...

جناب دلقک، بنده هیچ گونه عداوتی با قالیباف ندارم و در مجموع بدم هم نمی آید رئیس جمهور شود. اما روایت شما واقعا تعجب بر انگیز است و به نظر می رسد علاقه به قالیباف دیدگانتان را بسته. قالیباف دیروز در برابر روحانی مشخصا ضربه فنی شد و نتوانست خود را نجات دهد. یک بار دیگر فیلم مناظره را ببینید، قالیباف هرگز روایت روحانی را تکذیب نکرد، بلکه تلاش کرد موضوع را به نحوی منحرف کند، از جمله با پیش کشیدن بحث نیت خوانی و تاکید بر اینکه در عمل حمله گاز انبری نکرده. نتوانست حرفی را که روحانی از او نقل قول کرد را تکذیب کند و گمان می کنم حتی یادش هم نبود و گاف اساسی داد در طرح این موضوع از ابتدا. آمدم نوشته شما در مورد مناظره دیروز را ببینم جهت ارزیابی میزان دقت و صحت تحلیل هایتان در مورد قالیباف. ناامیدمان کردید.

ناشناس گفت...

http://www.youtube.com/watch?v=WnjJPMxZYPE

تلخک گفت...

بکی از آبکی ترین تحلیلاتی بود که در مورد این مناظره خوندم. خیلی متوهمانه ومقرضانه بازنده های مطلق مناظره یعنی جلیلی و قالیباف رو برنده معرفی کردی.
در دروغگویی قالیباف همین بس که اول به روحانی گفت: "شما گفتی که ای بابا حوصله داریا! دنبال دردسر میگردی آقای قالیباف, چرا بهشون مجوز راهپیمایی بدیم؟!" بعد از چند دقیقه که پرت شد گوشه رینگ برای فرار به جلو و القاء اینکه روحانی حامی افراد خرابکار بوده خطاب به روحانی گفت: " شما میگفتی ای بابا حوصله داریا, بزار بیان تو خیابون هرکاری میخوان بکنن." بیچاره فراموش کرد که دروغ اول رو برای چی گفته بوده اصلا و خیلی ناشیانه شروع به خودزنی کرد. به هر حال به قول قدما, دروغگو کم حافظه میشه(است). یک بار دیگه فیلم رو با دقت ببین. به نظرم تیتر درست اینه: "مشکل قالیباف این است که حاضر است هر دروغ بزرگی بگوید."

آینده گفت...

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی

Dalghak.Irani گفت...

سلام به دوستانی که از هیستری سبز میر حسین به هیستری زرد فریدون رسیده اند.

یا می دانید و یا بدانید که شخصیت من محکم تر از این حرف هاست که با هیاهو و من سرهنگ نیستم و من یک حقوقدانم - در حالیکه سه چهارم فیلم معرفی روحانی افتخاراتش در معاونت جنگ و فرماندهی پدافند هوایی خلاصه می شود. چطور یک آخوند حقوقدان هنگامی که حسین فهمیده را به جنگ و زیر تانک عراقی می فرستاد ژنرال بود و حقوق کودکان یادش رفته بود. اما حالا برای رأی گرفتن از اوباشی که بمساجد حمله می کنند - روایت روحانی از معترضان 23 تیر 78 - فریاد حقوق سر می دهد و من سرهنگ نیستم - حرفم را پس بگیرم. هیاهو فایده ندارد زیرا در اینجا دیگر بحث انتخابات نیست و بحث شرافت است و راستی و انسانیت. حتماً در مورد قهوه ای شدن روحانی و بداخلاقی ماکیاولیستی اش یک مطلب خواهم نوشت و اگر لازم بود عین نوار مناظره را هم پیاده خواهم کرد تا کسانی از شما که دنبال واقعیت است و تکمیل شناخت خود استفاده کنید. با آدم های هیستریک هم نه در 88 توانستم ارتباط برقرار کنم و نه در حال حاضر چنین چیزی ممکن است. چون آنان هنوز 24 ساعت از پخش مستند مناظره نگذشته آفتاب را انکار می کنند. و چطور ممکن است چنین جهلی را زدود. منتظر باشید پست حسن روحانی را ببینید. البته که من بحرمت شما نمی خواستم پست اختصاصی برای رسوایی روحانی بنویسم. اما حالا فرق کرده و شما می خواهید که واقعیت را چند بار بشنوید و ببینید که دچار توهم خسارت بار قبلی نشوید. یا...هو

ناشناس گفت...

یا شیخ سلام .
من که دیگه رای نمیدم . با این که معتقدم حسن روحانی در این بین شایستگی بیشتری دارد و شاید آن نفوذ در بین چماق دارها را نداشته باشد که قالی باف دارد اما شرفش بیشتر از اوست که افتخار چماقدار بودن در کف خیابان ها را یدک نمی کشد .
این پاراگراف اول حرف دلم بود با این که می دانم قالی باف هم ادم مدیری ست اما او در حوضه سیاست خارجی هیچ چیزی ندارد که بگوید و به نوعی خودش را دارد غلام خاصه می کند و این یعنی این که من نه منم .

سوالم اینه که شما که این همه قالی باف را دارد مشروح و مشهور می کنید به رئیس جمهوری در زمانی که می خواستند به کون امید معماریان و روزنامه نگاران دیگر بگذارند در زندان های نیروی انتظامی در سال 80 از ایشون سوال کردند و ایشون گفتند که من بی خبرم . می خوام نظر شما رو در این مورد بدونم . ممنون .

Dalghak.Irani گفت...

آقای سعید دباغی عزیز
سلام.
من در مورد هویت هر ناشناسی احتمال داخل و خارج بودنش را مساوی می دانم و برای شما هم یک احتمال مطرح کردم. من خیلی با سختی هم همین مطالب را می نویسم و منتشر می کنم و توان و قصد تعقیب بدون فایده ای برای خودم از شما یا هیچکس را ندارم در گوگل یا هر جستجوی بی ارزشی تا کشف کنم که خارجی یا داخل.

من از شما انتظار داشتم که مشخصاً از شخصی بنام محمد باقر قالیباف که شش سال رییس پلیس کشور در شرایط جنگ های حیدری (راست) و نعمتی (چپ) بوده است ایراد مدیریتی و برخورد خشن و سرکوب را نشان بدهید و نه اینکه تاریخچه ای از رفتارهای حاکمیت با جوانان در غیر سال هایی هم که قالیباف نقشی در حوزۀ امنیتی نداشته است مرثیه سرایی کنی. سؤال مشخص پاسخ مشخص می خواهد. قالیباف چه موقع و چه کسی را - در کانتکست پلیس خامنه ای خوانده شود - سرکوب و مورد تجاوز حقوقی قرار داده است. در مورد فرمایشات دوست نازنین مان امینی زاده هم در مطلب راجع به روحانی توضیح خواهم داد ولی عجالتاً بشما می گویم که حرف امینی زاده نیز می تواند جانبدارانه و تحت فشار روحی اپوزیسیون بودن و خیلی عناصر معلوم دیگر باشد در حالیکه همین حرفش هم علیه قالیباف نیست و انسجام مستندی ندارد. زیرا او مدعی است که مجوز از وزارت کشور تاج زاده - با تأکید بر تاج زاده - گرفته بوده اند و لغو شده است. با توجه به اینکه تاج زاده در آن زمان خودش یکی از لیدر های تحرکات دانشجویان معترض بود چرا مجوز را لغو کرده است و امینی زاده و عزیزتر از جانم مؤمنی بدولت اصلاحات اعتراض نکرده اند. و لذا روایت های اروپایی خیلی نمی تواند عین حقیقت تلقی شود. و البته قالیباف نامی از امینی زاده نبرده و فقط اشاره به شخصیت حقوقی طرف کرده که می تواند با توجه به سهل انگاری های نامگذاری "این معاون است و چند مدعی بودن هر پست در سازمان های اپوزیسیون و از این قبیل موارد" شخص ملاقات کننده یا تماس گیرنده با نیروی انتظامی نفری غیر از امینی زاده بوده باشد. منتها گفتم که جوانمردی مرده و چون قالیباف سرباز و سردار و جانباز و پلیس و شهردار در جمهوری اسلامی بوده واست تاختن بدروغ به او نیز مجاز است. این دقیق است از جنبۀ تئوری هم ماکیاول و هم لنین و استالین و اینک محمد. اما جوانمردانه و مدرن نیست. یا...هو

ناشناس گفت...

همینکه سعی کردی از احمدی نژاد احمق بت بسازی یعنی بدیهی ترین مسایلو نمیتونی پیش خودت تحلیل کنی حالا هم مردم هی دارن واست دلیل و مدرک رو میکنن که یه ذره واضح تر ببینی برمیگردی میگی هیستریک تشریف دارند. اینیم که میگی من به حرمت شما نمیخواستم فلان کنم ولی حالا واقعیت ها رو واستون رو کنم نشون دهنده اینه که با این سنی که ازت گذشته هنوز ابتدایی ترین قواعد و اصول یه گفتمان رو درک نکردی. موفق باشی

آینده گفت...

من سواد سیاسی ندارم و قلم زیبا و هوشمندی و نکته سنجی کم نظیر جناب دلقک هم ندارم ولی در نوشته هایم (که حتی نام تحلیل یا کارشناسی برایش اصلا درست نیست و از سرش زیاد است) دغدغه ها و سوالات و برداشت هایم را حدالامکان خارج از احساسات و تنها بر اساس مستندات مشهود نوشته ام.
راستش انتظار و پیش بینی من در مورد قالیباف صد در صد درست از آب در آمد، اتفاقا من منتظر مناظره سیاسی بودم تا مشخص شود که قالیباف علیرغم شایستگی های بارز اجرایی اش، چقدر ناپخته، خام و عجول است. و یاد داشت های گذشته ی من شاهد این ادعای من است. که داشتن این زیرکی و توانایی سیاسی چقدر برای رییس جمهور بعدی مهم است و برای ما حیاتی و اولین گام است برای پی ریزی اقتصاد. در یادداشتی در پستهای قبلی گفتم، سردار 7 یا 8 سال دیگر باید شاگردی کند تا آن استقلال و ظرافت های حد اقلی را در سیاست بشناسد، حتی اگر بخواهد یک مدیر اقتصادی درقامت رییس جمهورباشد چه رسد به اینکه بخواهد سیاستمدار باشد و دیروز دیدیم که در یک تشخیص نادرست از شرایط ، در یک مناظره نه چندان جدی چگونه خود را لای گاز انبر یک کهنه کار گرفتار کرد. خلاقیت های لحظه ای و توانایی امتیاز گرفتن در شرایط باخت، برگ برنده ی یک مدیر یا سیاستمدار است که او را برجسته و موفق میکند، چیزی که قالیباف آنرا به صورت معکوس به یک افتضاح تبدیل کرد. و اسم آن معصومیت نیست، سادگی است.
در مورد ادعای دلقک مبنی بر بد اخلاقی ماکیاولی حسن روحانی صد در صد مخالفم. نه روحانی دروغ گفت و نه قالیباف، روحانی حرف راستی را گفت که ...اخلاق، شرافت و راستگویی قالیباف مانع از یک پاسخ دروغ به او شد، چون من معتقدم قالیباف خود میدانست اگر اینجا کم بیاورد هر چه تا کنون رشته پنبه خواهد شد، و مطمئن باشید اگر حق با قالیباف بود و حرف روحانی دروغ، او حتما و با اصرار، با توضیحات صادقانه از خود دفاع میکرد اما نکرد چون روحانی حقیقت را گفت خصوصا که لحظه شروع افشا گری روحانی چهره قالیباف رنگ عوض کرد و بزاقش را قورت داد، حدس من این است که قالیباف صد در صد به خاطر مسائل امنیتی و البته معذوریت های مکانی و زمانی آن موقع سوتی هایی داده که امروز بلای جانش شده به نظرم قالیباف انتظار نداشت روحانی او را اینطور سکه ی یک پول کند برای همین هم خود را باخت. و اما در مورد افشاگری های دلقک برای روحانی و جریان جنگ و حسین فهمیده و به صحرای کربلا زدن هایی از این دست...
دلقک عزیز من نه عاشق روحانی ام نه دشمن قالیباف، اما باز میگویم : بپذیریم قالی باف برای ریاست جمهوری کوچک است و بپذیریم ، اگرچه روحانی توانایی های اجرایی قالیباف را به هیچ عنوان ندارد اما نگرش او برای به کار گیری مدیرانی همچون قالیباف در او هست علاوه بر اینکه او تجربه ی سیاسی ارزشمند تر از قالیباف برای حا بحرانی ترین مسائل کشور دارد، به نظر من اگر قالیباف مشکلات اقتصادی را از راه اقتصادی 3 ساله کم یا حل میکند، روحانی این مشکلات اقتصادی را از راه سیاسی 2 ساله حل میکند. کاری هم به این اسامی و القاب سرهنگ و حقوقدان و سبز و زرد و قهوه ای ندارم، انتظاراتمان را از یک مقام سیاسی در قامت رییس جمهور، اینقدر کم نکنیم و او را بازیچه ی رهبر و سپاه نخواهیم، بدون شک قالیباف مردی است که در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد، کمی صبور باشیم.

آینده گفت...

من قالیباف را نه آن پیغمبر اولو العزمی میدانم که دلقک می گوید و نه آن جلاد خونریز که برخی دیگر میپندارند، اگر هم گاهی زبان به تندی گشودم بیشتر طعنه ای به رفقای نا بابش همچون حاج قاسم سلیمانی بوده که به هر حال او را در گناه آنها شریک میکند و آن تندی ها به حساب او هم ریخته میشد. اما وظیفه ی کوچک خود میدانم این مطالب را در مورد شخص قالیباف بگویم:
- من به او مدیونم، به خاطر تمام آن لحضاتی که با شادی کودکانه در مدرسه بودم و درس خواندم و بزرگ شدم و او و پدرش و پدرانمان، گوشت دم توپ بودند و این یک حقیقت است نه یک تعارف
- من به او مدیونم، به خاطر اینکه پلیسی مدرن تر مودب تر و کارا تر برای من سازمان داد.
- من به او مدیونم به خاطر اینکه با -همه نقایصش - شهری زیباتر برای من ساخت
- من از او ممنونم، به خاطر اینکه بدون تکبر بد دهنی و با لبخند روبروی من سخن گفت
- من از او ممنونم، به خاطر احترامی که برای من قائل شد و با برنامه ریزی و هدف کاندید شد
- من از او ممنونم، چون صداقت را بر بردن ترجیح داد.
- من او را دوست دارم و از یاد نخواهم برد

ناشناس گفت...

تيمسار بدجور رفته اي تو خماري چه خبره

پسر حاجی گفت...

تیمسار حالا یک اختلافی است بین ما هیستریک ها:( و شما.
اما منِ داخل ایرانِ پیگیرِ اخبار ِ صحبت کننده با ملت میگویم که اگر تقلب نکنند قالیباف بالاترین رای را دارد تا به امروز...مشخص است ملت و ملت چوب زنی قالیباف را نشنیده اند برایشان هم مهم نیست یک و رای تهران کل ایران را همراه میکند دو.و اینکه نیاز قالیباف به 10 میلیون رای مرحله اول است سهل و ممکن.
زیاد با ملت کل کل نکن و حرص نخور و بدنبال قانع کردن ما هیستریک هایی که در پس ِ رای دادن خون دیدیم و سخت است دست زدن به آن لخته مجدد نباش...بگذار سکوت بشنویم
اما نمیگوییم خدایی نکرده حرف نزن

آخر هم باز اضافه از پست قبلتر که قمار است قالیباف...گر چه نه من اینور میزِ قمارم نه خامنه ای
بخشی از مردم هستند نتیجه اش گریبان همه مان

ناشناس گفت...

سعی‌ کن به جای این همه مهمل گفتن و آسمون ریسمون بافتن واقعیت رو ببینی‌. راستی‌ از اون مقاله‌هات در دفاع از احمدی نژاد و مشایی چه خبر نماد شرافت و انسانیت؟ چیزی که روحانی گفت با اون ماجرایی که خود قالیباف تو نوار صحبت هاش گفت کاملا منطبق هست.

ناشناس گفت...

جناب دلقک عزیز،

بنده چند ماه است که تقریبا هرروز نوشته های شما را دنبال می کنم. واقعا نوشته های شما جالب و بسیاری اوقات منطقی می باشد. کاملا حق دارید که موافق قالیباف باشید و وی را مناسب اوضاع اسفناک ایران امروز بدانید. اما چند نکته کوتاه که بنده حقیر ایران نشین دوست دارم در اینجا بیان کنم:

1) جناب دلقک عزیز، اگر قصد مناظره ایجاد تصویری از کاندیدا ها در ذهن مردم باشد، باید گفت که خیلی ها قالیباف را بعد از جر و بحث وی با روحانی بازنده می دانند. این صرفا برداشت برخی مردم عامه هست که در چند مورد دیشب و امروز دیدم. وقتی روحانی داشت پشت تریبون صحبت می کرد، دوربین چهره قالیباف را که کمی قرمز شده بود و نگران به نظر می رسید و در حال قورت دادن آب دهانش بود، نمایش می داد. مجموعه این تصاویر حس دست پایین داشتن و نگران بودن قالیباف را به بیننده القا می کرد. که صد البته مسبب این وضع خود شخص قالیباف بود که "از هول حلیم در دیگ افتاد".
2) هفته گذشته، در برنامه شبکه 2 (گفتگوی ویژه خبری) آقای قالیباف در پاسخ به مجری که از سیاست خارجی وی پرسیده بود به صراحت گفت که تعیین اصول کلی سیاست خارجی در حیطه اختیارات رییس جمهوری نیست. کمی بعد تر در جای دیگری گفت که رییس جمهور نباید در یک جاهایی فضولی کند که البته شما در یکی از تحلیل هایتان این مساله را به پای نکته سنجی و عقلانیت قالیباف گذاشتید که به دنبال ساختن ایران است و از حاشیه سازی، تنش و درگیری پرهیز می کند (نقل به مضمون). حال پرسش بنده از شما این است، چرا ایشان (علیرغم هیچ تجربه مشخص در سطح بین المللی) وقتی دیروز به پشت تریبون رفت چنین گفت: "بحث را از سیاست خارجی شروع میکنم که نکته مهم و جدی امروز ما میتواند باشد و نقش کلیدی داشته باشد برای تاثیرگذاری در اداره کشور...." چرا ایشان از سیاست داخلی شروع نکرد که منطقی تر بود؟ شاید می خواست از "لاف زدن و گنده گویی" در سیاست خارجی از سایر آقایان کم نیاورد.
3) تصویری که برای من از قالیباف در مناظر اخیر شکل گرفت (بر خلاف تصویر خاکستری قبلی) این بود که ایشان دچار هیجانات آنی می شوند. شاید چون فکر می کرد رقیب جدی اش روحانی است، سعی در تخریب و کوبیدن وی کرد. که البته بسیار اشتباه کرد.
4) اگر دیده باشی که عزیزت، خودت، دوستت و ... را به دلایل پوچ دستگیر و شکنجه کنند، حالت از چماق و هر که بوی چماق (ولو شائبه آن باشد)، با پوزش از شما، به هم می خورد.
5) راستی آیا صحبت های قالیباف که گفته می شود مربوط به چند ماه پیش از انتخابات 88 است را شنیده اید (در حدود 47 دقیقه)؟ ایشان طوری از اطاعت و ذوب شدگی خود حرف می زند که برای شنونده مشمئز کننده است. به صراحت می گوید "محال است بدون نظر رهبری در عالم سیاست حتا یک گام کوچک بردارم". این جمله را به عنوان دلیل انتساب مستقیم خود از سوی رهبری به شهرداری تهران (با وساطت محمدی گلپایگانی-خبر را محاقظ گلپایگانی به قالیباف می دهد) بیان می دارد.
جناب دلقک، شما را به خدا بس است، ما می ترسیم از فردا ........

ص.

مانی گفت...

دلقک جان دلگیر نباش بلکه شاد باید باشی که جوانان ایران چنین پر شور با شما گفت و گو میکنند. لذت بخش است که سیاستمدارانمان هم اگر چه آخوند وچماقدار و طالبانیست ( جلیلی) اند دارند یاد میگیرند که گاهی حقیقت را بگویند, شاید این هم کلک دیگر رهبری باشد برای القا بی گناهی خودش در سرکوب دانشجویان ویا انداختن گناه بن بست هسته ای به گردن دیگران. میتوان فکر کرد که به ولایتی و قالیباف وروحانی اجازه داده شده به این موارد اشاره ای بکنند. با این حال همین که اجازه داده شده خودش نشانه ای است که این جوانان پرشور و این ملت به ظاهر ساکت دارند حاکمان را به راه میاورند آهسته آهسته. من رای ام را در همین سیرک به این جوانان پر شور و آگاه میدهم و رای اولم هم آینده است برای نوشته خوب و تشکر عالی اش از قالیباف و با درود فراوان به دلقک برای نوشته های زیبا وشیرین اش وبا چنین سرعت نفس گیری و با این شور و هیجان و دلسوزی و عشق پایان ناپذیرش به ایران.

ناشناس گفت...

حاجی خوبی؟
یاده چماقهای که به سر رو صورت دانشجو ها و جوونها میزدین به خیر

ناشناس گفت...

salam
matlabe shoma ra aghaie ghalibaf dideand

ناشناس گفت...

جناب دلقک،

واسه خودم متاسفم. ساعت 3 صبح کلی وقت گذاشتم کامنت نوشتم، اما شما منتشر نکردی. این خیلی بی انصافیه. مگه اون کامنت چی داشت؟؟؟؟

ص.