۱۳۹۲ خرداد ۱۱, شنبه

تبلیغ شرکت نیست/ اظهار نظر است: انتخاب قالیباف بهتر از همه است.


 شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
من هيچ ترديدي در برتري اقاي قاليباف نسبت به هفت نفر ديگر ندارم
ولي چند تا ايراد و يك تعريف از ايشان دارم
١- اقاي قاليباف چرا در مناظره ديروز به كارنامه اجرايي ديگر كانديداها ، حمله نكرد؟ در حاليكه بزرگترين نقطه قوت خودش و نقطه ضعف ديگر نامزدها ، همين سابقه اجرايي مي باشد
٢- چرا از حس نفرتي كه مردم از عملكرد صدا و سيما دارند ، به نفع خودش استفاده نكرد؟ در حاليكه عارف به خوبي از ان بهره برد
٣- اين ايراد به همه كانديداها وارد است ، ولي جرم قاليباف بيشتر است به نظرم ، كسي كه مي خواهد رييس جمهور كشور شود ، نبايد قبل از حضور در مناظره اي به اين مسخره اي ، نماينده خود را براي اگاهي از كم و كيف و سبك اجراي مناظره - ولو با مخالفت صدا و سيمايي ها - بفرستد ؟
٤- در تاييد جوانمرد بودن قاليباف از نظر شما ، ديروز در اغاز مناظره ، دو بار كه نوبت صحبت به اقاي غرضي رسيد ، ايشان به طرز چندش اوري فرياد مي كشيد تا اينكه حرف بزند ، همه ما مي دانيم كه رفع اين نواقص و ايرادات و دادن تذكر به كانديدا ، وظيفه اعضاي كمپين انتخاباتي و كارشناسان اطراف كانديدا مي باشد ، ولي اقاي قاليباف به ارامي به غرضي گفت كه نيازي به فرياد كشيدن نيست ، در حاليكه به طور طبيعي نبايد اينكار را مي كرد ( در تصاوير مناظره و تغيير طرز حرف زدن غرضي پس از صحبت قاليباف ، اين نكته كاملا روشن است )
٥- انتقادي هم از شما دارم ، كه چرا به علت العلل تبديل مناظره به شوي تلويزيوني ، اشاره اي نكرديد ؟
پاينده باشي
پاسخ دلقک ایرانی:
سلام شهروند.
راستش کمی احتیاط می کنم در حرف زدن بخاطر اینکه متهم به عشق و موارد احساسی نشوم. اما در مورد فرمایش متین شما عرض می کنم که بنظر من:

قالیباف هم خودش صاحب شناخت خوبی از جامعه شده و هم گویا مشاوران خوبی هم دارد. زیرا قالیباف استراتژی تبلیغاتی اش را دور از هر گونه تنش و ایجابی انتخاب کرده چون فکر می کند که جامعۀ بستر و هدف رأی او غیر سیاسی و یا حداقل خسته از سیاسی کاری هستند. لذا تاکتیک این استراتژی دور از تنش را هم اینطور برگزیده که نفر شروع کنندۀ هیچگونه حمله ای به اشخاص حقیقی و حقوقی نباشد و نشود. او فقط برای چند ساعت کمی ترسید و یک موضع گیری تهاجمی ولی با معیار های مدرن و ادیب و نقاد در برابر هاشمی گرفت. اینک دیگر برای خودش رقیب خطرناکی احساس نمی کند که بخواهد به او یا به دیگری مثل سازمان برگزار کنندۀ مناظره هجوم کرده و خودش را وارد فضای گفتمان سیاسی تبلیغات انتخاباتی کند. چون هم در این فضا هست از مدت ها پیش و هم همانطور که گفتم فضای هیجانی مخاطبانی را که معلوم هم نیست اصلاً رأی بدهند یانه مهم نمی داند و چون هدفش توده های غیر سیاسی است هرگونه ورودش به چالش را مضر برای هوادارن خود می شناسد. در حالیکه کسی مثل عارف هم نیاز دارد که با جهش خودش را وارد فضا کند و هم سازمان رأی عارف در میان سیاسیون هیجانی و اقشار خاکستری است که باید اول به تصمیم مشارکت برسند تا درثانی به تصمیم بکدام رأی بدهند برسند. اما قالیباف رأی دهندگان بالفعل دارد و هر نوع حرکت سیاسی معنی دار اگر ده نفر اضافه کند ممکن است 50 نفر هم کم کند. لذا این هم که او از نقطه ضعف اجرایی سایرین و نقطه قوت خودش استفاده نکرد بر می گردد به همین استراتژی دور از هر گونه تنشش. و شما دیدی که در دو مورد بصورت ایجابی استفاده کرد و مثال زد از اقداماتش در شهرداری و پلیس. من هم استراتژیش را می پسندم و اگر فضا بسمت مناظره های رو در رو و چالشی نرود همین استراتژی بهترین پاسخ را خواهد گرفت. اگر هم به آن سمت برود و کسی قالیباف را به چالش بگیرد قطعاً می دانم که طرف بازنده خواهد بود و قالیباف می تواند از پس هر 7 نفر بر بیاید. در مورد ایراد خودم هم قبول دارم و چرا آن! من از یک برانداز دیروز به معاون مجازی خامنه ای تغییر ماهیت و روش داده ام. علتش هم این است که دیگر تمرکز کردن بر چیزهای بدیهی این سی ساله وجهی ندارد در این 15 روزی که انتخاب آینده انجام خواهد شد بدون تردید و توجه به نقاط قوت و ضعف. لذا برایم اهمیتی ندارد رژیم چگونه بازی می کند چون دستم بجایی بند نیست و همۀ تلاشم این است که از همین وضع افتضاح هم آینده ای بدتر از این انتخاب نکنیم. خطر کاملاً جدی است. یا...هو
 ناشناس گفت...
1. فکر می کنم روی مورد خوبی شرط بندی کرده اید. در ستاد های قالیباف این روزها نوشته شده: جهاد ادامه دارد. رهبر ایران هم گفته به رییس جمهوری رای بدید که روحیه جهادی داره. فکر می کنم می شه امید داشته باشید که قالیباف شما، کاندید مورد حمایت رهبر ایران هم باشه. البته شاید.
2. پست قیلی شما کاملاٌ درسته و من موافقم -نه تنها قالیباف که برای هر فرد دیگری که رییس جمهور ایران شود- که باید با دادن گارانتی هایی به الیگارش سپاه، به گونه ای بطئی و زیر پوستی قالیچه رو از زیر پای برادران سپاهی کشید و هر حرکت دفعی و یکباره ای ممکن است به بدتر شدن اوضاع و تمامیت خواهی بیشتر این الیگارش قرتمند در ایران شود. به نظرم این کاری بود که هاشمی رفسنجانی نیز در نظر داشت.
3. ما که در جوانی به خاتمی و در اثر یک تشخیص غلط و آرمانگرایانه امید بستیم، امیدمان نا امید شد و بخشی از شیشه ی حیات جمهوری اسلامی به همین خطای ما بر می گردد. پس از اون هم و حالا که پخته تر شدیم هم که از راه مدنی و رای گیری به نتیجه ای نرسیدیم. شما در پیرانه سری به این آدم و حرفاش که برای من خیلی تکراری به نظر می رسه و کلی و کلیشه ای دل ببندید، شاید نتیجه ای گرفتید. چه فرقی دارد ویرانه آباد شود، به دست قالیباف، خاتمی، هاشمی، رضا پهلوی یا حتی خود احمدی نژاد. البته به نظرم بیشتر یه آرزو به نظر می رسه. ولی اگه بشه فرد پیش برندش تفاوتی نمی کنه.
4. من از هیچ کودوم این هشت تا چیزی دندونگیر و درست و درمون نشنیدم. همه به یک اندازه فاقد برنامه و بیشتر به نظر به دنبال راه پیدا کردن به کریدورهای هزار توی قدرت در ایران بودند.
5. فقط برای یک مورد از عملکردهای نادرست قالیباف همین بس که قیمت مسکن در تهران از سال 84 تا 92، چیزی در حدود 10 برابر رشد داشته است. یک دلیل عمده ی آن این بوده است که علی رغم مشکل مسکن در اقتصاد ایران که در بخش عرضه و کمبودهای فوق العاده و انباشت شده ای که وجود دارد، به جای سیاست های انبوه سازی- که دیروز هم خود قالیباف اشاره ای داشت به بافت های فرسوده ی تهران و زمینه ی مساعد برای اجرای انبوه سازی- که می توانست این مشکل را در همین هشت سال ملایم تر کند، با فروش بی حد و حصر و فرا قانونی تراکم های ساختمانی به بساز بفروش ها و برج سازان خرده پا جهت کسب درآمدی که باز هم خود او دیرزو اشاره به موفقیت درآمد زدایی شهرداری داشت بدون ذکر روش های نامشروع تحصیل آن، افزایش بی سابقه ی مسکن در اقتصاد ایران و به خصوص شهر تهران را رقم زد. از این دست بی قانونی ها و فرایندهای نادرست و غیر اقتصادی در کارنامه ی ایشان هم مانند سایر مدیران و نخبگان سیاسی ایران وجود دارد. بنابراین تفاوت های چشم گیری نه در برنامه ریزی و نه در اجرا در کارنامه ی او قابل ارزیابی نخواهد بود.
6. البته این انتخاب و تلاش برای اثبات درستی آن از سوی شما به منزله ی یک حق قابل پذیرش و احترام خواهد بود.
پتاسخ دلقک ایرانی:
و اما حالا شد! ایراد شما ناشناس محترم در مورد مسکن و ساخت و ساز و تراکم فروشی و ... یک ایراد بحق و مستند و وارد است. اما با توجه به اینکه من نه اطلاعات فنی و جزیی از روند امور و دلایل آن دارم و نه بضاعت تخصصی ورود به امر کلانی چون ایراد شما با این همه نگاه کلی و تحلیل عمومی خودم را می نویسم و یاد آور می شوم که شما باید به این نکات هم عنایت می کردید:

1- شهر تهران شهر بسیار پر هزینه ایست. این هزینه یا باید از سوی دولت تأمین شود مثل زمان شاه و یا از درآمدهای خود شهرداری مثل عوارض و از این قبیل. دولت در جمهوری اسلامی نه اینقدر ثروتمند بوده که بتواند در صد بزرگی از درآمد های شهرداری را تقبل کند و نه رویۀ زمان شاه رویۀ درستی بود که قابل وام باشد از شهر دو میلیونی به ابر شهر دوازده میلیونی. نکتۀ مهم اما این است که در تمام این 8 سال شهرداری قالیباف دولت در دست یکی از قسم خورده ترین مخالفان قالیباف یعنی احمدی نژاد بود. که نه تنها همراهی نمی کرد بلکه مصوبات مجلس را هم اجرا نمی کرد و به انحاء مختلف چوب هم لای چرخ مدیریت قالیباف می گذاشت. اطلاع عمومی دارم که قالیباف طرح های بسیار خوب و کلانی برای بهینه سازی و بازسازی بافت های فرسودۀ تهران داشت و دارد اما عدم همراهی دولت نگذاشت به ایده آل های خودش عمل کند. در چنین حالتی کسب درآمد از فروش تراکم رقم عمدۀ هزینه های شهرداری را بعهده می گیرد و چارۀ دومی هم متصور نیست. چه بسا که در پست ریاست جمهوری خودش بتواند طرح های آماده برای بافت های فرسوده را عملیاتی کند.
2- بمن ظلم می شود وقتی اتهام هواداری عاشقانه و کور نسبت می خورم. زیرا کسی مثل آقای نجفی عزیز که یکی از مدیر غول های خوشنام و مورد تأیید نخبگان کشور است 8 سال در شورای شهر با قالیباف کار کرده است. یا محسن پسر هاشمی که 6 سال همکار قالیباف در شهرداری و ساخت مترو بوده است و من او را هم جزو مدیران خوب می دانم. سؤال این است که چرا مشخصاً ایندو نفر تا کنون نسبت به قالیباف اظهار نظر منفی نکرده اند. اظهار نظر مثبت نکردنشان در فضای عمومی و رسانه ای قابل درک است بدلیل تعلق سیاسی شان به اصلاح طلبان و اردوی رقیب ولی عدم واکنش منفی شان در مورد مدیریت قالیباف توجیهی غیر از تأیید در سکوت نمی دهد. کما اینکه محسن هاشمی هرموقع راجع به قالیباف مورد سؤال قرار کرفته به بهانۀ اینکه چون هنوز حقوق بگیر شهرداری است اظهار نظر نمی کند از پاسخ منفی طفره رفته. آیا بنظر شما منطقی است که پسر ثروتمند هاشمی ثروتمند بخاطر یکی دو میلیون تومان حقوق شهرداری از بیان موضع سیاسی خود صرفنظر کند.

3- اشارۀ شما به پز قالیباف جهت درآمد زایی در شهرداری هم کمی بی انصافی پست مدرن است. او در حال تبلیغات انتخاباتی است و انتظار نداشته باشیم که بیاید بگوید من اینکار ها را کرده ام اما با خیانت به شهر و تراکم فروشی. خانۀ پرش و مذاق دهان شما را گفتم و الا در خدمت یا خیانت بودن چنین بحث کلانی برای تهران حتماً باید کارشناسان قسم خورده به جمع بندی برسند. یا...هو
برای دیدن پرسش و پاسخ های بیشتر به آدرس های زیر مراجعه کنید:

شو انتخاباتی: غروب کامل یک خبرنگار؛ طلوع مبارک یک سردار!






۷ نظر:

ناشناس گفت...

باسلام


مناظره خسته کننده میان نامزدهای کم شور و بی برنامه


http://www.radiozamaneh.com/73509

شهروند گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

داداش این پرسش و پاسخ از خودت بود .
از نوع ادبیاتش میشه فهمید.
اینقدر سنگ قالیباف رو به سینه نزن .
"دعا کن جلیلی بشه یه بمب اتم بندازن رو سرمون همه ما بریم به جهنم تا شاید دنیا روی خوش ببینه"

Dalghak.Irani گفت...

شهروند گرامی محتوای کامنتتان را ابتدا تأیید کردم. ولی الان که خواندمش دیدم تقریباً نزدیک به دقیقاً همان مطلبی است که من در بند دوم پاسخ به ناشناس و درمتن نوشته ام. لذا برای اینکه آبروی وبلاگم نرود که اکثر خوانندگانش - حتی کامنت گذاران سفت و سخت اش - جز تیتر مطلب را نمی خوانند لذا محتوایش را حذف کردم. تا چند تا خواننده هم که حتی کامنت ها را هم پی گیری می کنند دچار سرگیجه و اتلاف وقت برای مطالب تکراری نشوند. امید وارم که وقت و حوصله بکنی و داشته باشی که متن ها را هم بخوانی. مرسی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس محترم
نه اینطور نبوده و نیست. یا...هو

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
بابت مساله پيش امده ، معذرت مي خواهم و متاسفم
كامنتي كه گذاشتم و شبيه پاسخ شما از اب در امد ، به علت تيتر خواني و عدم دقت در مطالب شما نبود ، قضيه بودجه مترو و رفتاردولت با قاليباف ، مطلبي بود كه قصد داشتم در كامنت قبلي خودم به ان اشاره كنم ، به خاطر عجله اي كه براي سر كار رفتن داشتم ، فراموش كردم و شرمنده ام كه براي اولين بار به خاطر عجله اي كه داشتم ، پاسخ شما به دوست ناشناس را كامل نخواندم ، عجله من هم به اين علت بود كه مي خواستم تا قبل از اينكه شما مطلب جديدي را در وبلاگ بگذاريد ، نظري كه در ذهن بود را برايتان بفرستم
اتفاقا بر عكس حرف شما ، من به خاطر كم سوادي و كند ذهني ، مجبورم مطالب و تحليل هاي شما را چند بار بخوانم و تمامي كامنت هاي دوستان را هم مي خوانم .
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

سلام دلقک جان

من تازگی شروع به نوشتن کردم و دوست دارم که شما سری به بلاگ من بزنید و نظر بدهید

http://wp.me/p3lNLn-19

من نمی دونم چطوری می تونم خواننده جذب کنم لطفا راهنمایی کنید