۱۳۹۲ خرداد ۱۱, شنبه

دفاع قالیباف از فعالیت های اقتصادی سپاه تنها راه حل صحیح اصلاح امور است!


1- محمد باقر قالیباف در شو تلویزیونی مرتضی حیدری و در برابر انتقاد عارف از دخالت نهادهای نظامی (سپاه) در مسایل اقتصادی گفته است که دخالت این نهادها (سپاه) در اقتصاد کشور قانونی است.  این حرف بسیار بسیار درست و زیبا و راه گشای قالیباف را عنقریب است که مخالفانش یک جنازۀ سیاسی درست خواهند کرد و وای از صدای پای فاشیسم و میلیتاریسم راه خواهند انداخت. لذا خواستم توضیح بدهم که اولاً چرا حرف قالیباف درست است و چرا این حرف درست تنها راه حل مشکل هم است.

2- این حرف قالیباف درست است به این دلیل بدیهی که از متن قوانین اساسی و موضوعی کشور و قانون تشکیل سپاه پاسداران کپی برابر اصل شده است. آنجایی که در همۀ این قوانین جمله ای مشترک با مضمون مشترک وجود دارد که می گوید: "نیروهای نظامی می توانند و باید در زمان صلح و داشتن ظرفیت های خالی در تجهیزات و ماشین آلات و نیروی انسانی شان به کمک بخش های اقتصادی و خدماتی بروند و در توسعه و پیشرفت کشور مشارکت کنند".

3- این حرف قالیباف راهگشاست به این دلیل بدیهی که اولین قدم حل یک مشکل تعریف درست صورت مسئلۀ آن مشکل است. و فهمیدن گرانیگاهی که مشکل را ایجاد کرده است تا در ثانی مورد سوء تفسیر و سوء استفاده قرار بگیرد و بشود وضع فعلی. و الا با دشنام و تهدید و تبلیغ و پمپاژ نفرت هیچ مشکلی و از جمله این مشکل حل نمی شود. لذا او می گوید که اول قبول کنیم که این قانون است که اجازه داده که سپاه بدواً وارد اقتصاد شده است تا در ثانی بتوانیم اولاً زیاده روی ها و سوء استفاده از قانون را مشخص کنیم و ثالثاً اگر لازم باشد قانون را اصلاح کنیم.

4- یک انتقاد خیلی تند هم یکی از خوانندگان کرده نسبت به این حرف قالیباف که او در مقابل این سؤال که از چه و کدام دسته از مدیران در دولت خود استفاده خواهی کرد.  فقط با کلمۀ "باتقوا" پاسخ داده است. خوانندۀ عصبانی و ناراحت - با نام مستعار مجازی ایران - استناد آورده از مدیران شایستۀ فعلی شهرداری و گفته در حالیکه قالیباف عملاً از مدیران با گرایشات مختلف استفاده می کند ریا کرده و خودش را طور دیگری نمایش می دهد. من ضمن اینکه دزی از احتیاط را قبول دارم در رفتار تبلیغاتی قالیباف اما آن را ریا نمی دانم و مقدارش منجر به هیچ دروغی هم نشده است. اما پاسخ خودم را به کامنت این خواننده را هم می گذارم تا شما هم ببینید:

5-ایران عزیزتر از جان.
مطمئن باش اگر یک حرف دروغ کلیدی و مؤثر یا یک عمل غیر صالح و ضد ملی از قالیباف سرزده یا بزند و شما بتوانید مستند کنید عطایش را به لقایش می بخشم. قالیباف بسیار حرف زیبایی زده است در گفتن از یک کلام "تقوا" برای انتخاب مدیر. او به این دلیل بدنبال تقوا و مثل ریاکاران دیگر رقیبش صفت دیگری اضافه نکرده است که از نظر تئوری اسلام قالیباف؛ تقوا یعنی شایستگی و کارآمدی و نان مردم را آجر نکردن و دانش و مدیریت و نهایتاً خداترسی. در حالیکه آن دیگران از تقوا همان شستن کونشان در مستراح را که آخوندشان گفته منظور دارند و بله قربان گویی به ولایت و روحانیت لذا ناچارند بگویند تقوا بعدش همۀ صفات حمیده را هم چاشنی تبلیغاتی اش بکنند. البته که قالیباف مثل من مخالف روحانیت نیست. او قصد دارد فقط از کسانی که در کارشان کاری بکار سیاست و قدرت ندارند استفاده کند. بحثش البته سخت و مفصل است. یا...هو

۲۵ نظر:

ناشناس گفت...

اصغر:
چرا این آقای قالیباف در این نمایش مضحک سیمای نظام هیچ اعتراضی نکرد؟
رضایی از بقیه پخته تر عمل کرد. خیلی سنگین اعتراض کرد و مثل عارف هم از کوره درنرفت...
قالیباف شما هم که مارو نا امید کرد...

Dalghak.Irani گفت...

اصغر جان تا حالا دیدی تیم برنده به داور و ناظر و تماشاگر بپرد. خوب قالیباف چرا باید خودش را بحاشیه ببرد و گزک دست رقبا و توپخانه هایشان بدهد. او نه اینجا و نه در ائتلاف شان با آن دو مجسمۀ ریا و سالوس هیچگاه اعتراضی نکرده و نخواهد هم کرد. چون رأی اول را دارد و هرگونه تنشی می تواند وضعیتش را تحت تأثیر قرار بدهد. او که دنبال به به من و شما نیست. او دنبال رییس جمهور شدن است در ایران؛ و جامعۀ هدفش جامعۀ غیرسیاسی است. یا...هو

ناشناس گفت...

دارن خر داغ میکنن تو فکر میکنی کباب هست.آخه مرتیکه ی دلقک تو از ماله کش ها هم که ماله کش تر شدی.اگه قالیباف یه باد ازش در بره هم تو میگی به به چه بویی داره بوی خارج شده از قالیباف.خداوکیلی بخون دو سه تا پست آخیرت رو.به مولا حال بهم زن شدی.قبلا دوس داشتم تحلیل هاتو.آقا تحلیل مسخره نکن.دیگه شورش رو در آوردی.

ناشناس گفت...

درباره تقوا ذکر کنم که حیدری نذاشت جمله قالیباف کامل شود، من چون این جمله را شنیدم حدس زدم قالیباف چی می‌خواد بگه چون قبل خودش و اطرافیانش زیاد گفتن.
اون هم جمله شهید چمران است که می‌گه به من می‌گویند تقوا از تخصص مهم‌تر است، آن را قبول می‌کنم اما می‌گویم که کسی که کاری که تخصص در آن ندارد را قبول می‌کند بی تقواست.
یک بار دیگر به این بخش صحبت‌های قالیباف و کلمات نصفه نیمه‌ای که در ادامه می‌گوید و حیدری قطع می‌کند گوش دهید متوجه می‌شوید. البته بعد در آن ریتم تند نتوانست حرفش را تکمیل کند.

ناشناس گفت...

اصغر:
فعلاً که همین اعتراض باعث شد عارف و رضایی محبوبیت کسب کنن.
یعنی تیم برنده برای حفظ پیشتازی باید منفعل باشه؟ بذاره داور هر بلایی خواست سرش بیاره؟
ظاهراً با این سر به زیری و حرف شنوی خسته کننده داره به رهبری پیام میده که ببین من چه بچه خوبی هستم!! این که چیزی نیست شما بخواهید من براتون پُشتک و وارو هم می زنم!!

ناشناس گفت...

جناب تیمسار
مدت ها پست های شما را پی گیری می کردم و فکر می کردم منطق و تفکر انتزاعی پشت آنهاست ولی دیگر له این نتیجه رسیده ام که شما نیز یک ایرانی به تمام معنی هستید که اول تصمیم می گیرید بعد توجیه می کنید . در هیچ نقطه از جهان ارتش و نیروی انتظامی اجازه دخالت در اقتصاد را ندارند . دلیل هم بسیار روشن است رانت بالا. حالا یک سوال ساده به نظر شما چرا نمی شود از نیروی نظامی در فصل شخم زدن استفاده کرد؟ مگر نه این که ظرفیت خالی دارند ؟ چرا نباید برای رفت و روب از آنها استفاده کرد ؟
طبق فرمایش شما آیا بهتر نیست در فصل تابستان ار مدارس به عنوان هتل استفاده کرد ؟ چرا در وزارت امور خارجه آژانس مسافرتی نزنیم ؟ در وزارت اقتصاد چرا بانک نمی زنیم ؟

تیمسار عزیز
اگر اشتباه نکنم فردی به نام تقی رحمانی( ... ) در 100 سال پیش گفته بود برای پیشرفت از نوک پا تا فرق سر باید خارجی شویم . من ندیده ام نیروی دریایی آمریکا در زمان صلح کشتی هایش را برای دریانوردی اجاره بدهد یا نیروی دریایی انگلیس از زیر دریایی هایش برای اکتشاف نفت استفاده کند. منظور از اجازه استفاده از ظرفیت هم در امور عام المنفعه ای است که بخش خصوصی در آن دخالت نمی کند مثلا استفاده از بیمارستان های ارتش در زمان صلح نه تجارت با چین و فاچاق از دوبی

ناشناس گفت...

2 میلیارد تومن از یه آقایی گرفته و صرف ستاد تبلیغاتیش کرده ...
توی شهرداری هم معروفه به اینکه قدرت طلبه و نور چشمی هاشو میبره بالا ...
دلقک ساده نباش ، این آقا آفتاب پرسته ، رنگ عوض میکنه ، شاید کار هم بکنه ولی هزینه کارش زیاده !
واقعا کاندید خوب نداریم

Dalghak.Irani گفت...

سید حسن تقی زاده بود آن مرد ترقی خواه همشهری تبریزی من که آن جمله را گفته. من از قانون دفاع نکردم که چرا چنین کاری را اجازه داده و قالیباف هم فقط صورت مسئله را توضیح داده و بقیه اش می ماند به تفسیر قانون و سوء استفاده از آن که باید قانونی بودنش را بپذیریم تا سوء استفاده اش از قانون را ثابت کنیم و نهایتاً اگر قانون مشکل دارد اصلاح کنیم. منظورم این نیست که چنین کاری امکان پذیر است یا نیست. اینجا بحث من مربوط است به طرح صورت مسئله و کاری بشدن یا نشدنش نداریم. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام و ارادت
اول احترام می گذارم به انتخابت ولو اینکه در تضاد با معیار و انتخاب من باشد که معنی انتخابات همین است و جز این نیست، آزادی در انتخاب خود، احترام به انتخاب دیگری.
دوم تعجب میکنم از دوستانی که از انتخابت تعجب میکنند و لب به شکوه و گلایه و بعضا توهین میگشایند، شما در وبگاه شخصیتان که ملک معنوی - بخوان مجازی - شماست نظرتان را با دلیل، ولو نادرست اعلام کرده اید - بخوان تبلیغ کرده اید با علم بر طیف خوانندگانتان - اگر کسی نظر دیگری دارد یا نظری دیگر دارد یا به دیگری نظر دارد بطور مستند بیان کند یا برای اثبات مدعایش دلیل روشنی ارایه کند که خودتان بارها هل من مبارز گفته اید.
سوم بی انصاف نباشیم، بی مرام نباشیم، بی معرفت نباشیم، بی محبت نباشیم، تیمسار برای ما کم زحمت نکشیده و چه شب هایی که بی منت تا دیر وقت بیدار ننشسته و قلم نزده و خون جگر نخورده، که همه مان خون جگر خوردیم و فراموش نکنیم که هم وطنیم، هم میهنیم، هم زبانیم، اینجا فقط دلقک، ایرانی نیست، همه ایرانی هستیم.
رفیق جان، اجازه بده حرف آخر را من بزنم: نظر و انتخابت حتی اگر عادل بود که نیست نزد ما محترم است، با تاکید بر عادل بودنش!

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست...
عمو دلار

ناشناس گفت...

دلقک جان من زمانی عادت داشتم تحلیلهات رو میخوندم ولی این اواخر بدجوری طرفدار قالیباف شدی طوری که هر حرف مزخرفی میزنه میشینی صغرا کبرا می چینی که نشون بدی درسته. فکر کنم تا پایان انتخابات نمیشه زیاد رو حرفات حساب کرد

سه چرخه گفت...

اول میخوام که بگم کار قالیباف در گفتن این حرف که این خود یک قانون است درست بود. اینکه قصدش رو داره برای تصحیح قضیه یا خیر خدا داند، چون همین الان خیلی از پروژهای بزرگ شهرداری رو خودش به سپاه داده، شاید از ریسک انجام نشدنش میترسیده، در هرصورت میدونیم که از 8 سال پیش سودای ریاست جمهوری 92 رو داشته، و خدایی الان خاتم یک غول بی شاخ و دمی شده در انجام پروژه های بزرگ عمرانی و از دهها میلیارد میلیارد ضرر دادن هم هراسی ندارن.(به قول اون دوست میترسم این یک توجیه باشه برای ترمیم تصویر مطلوب و جاه طلبی که از قالیباف در ذهن درست کردیم).
در هر صورت این قانونی هست که به نظرم زمان رفسنجانی تصویب شد و اتفاقا برای اینکه بولدوزها و ماشین های سنگین سپاه خاک نخورن به قول خود هاشمی فکر کنم، این قانون رو گذاشتند.

اما دلقک عزیز، من هنوز در یکی از پایه های شاید نظری خیلی از بحث های شما شک دارم، که در نتیجه قالیباف رو برنده میدونید. اینکه اعتقاد دارید مردم طرف کسی هستند که حرفهای قلمبه سلمبه نزنه و زیاد ژشت قهرمان رو نگیره و کارنامه مشخص داشته باشه، همون بحث تغییرات زیاد و خواستار ثبات بودن جامعه. به نظرم عارف داره روز به روز محبوب تر میشه از بس خاتمی خاتمی و اصلاحات کرده-به جا- و حملات مدام به اصولگرایی کرده و ایشون هم در حد خودش کارنامه پری داره، و به نوعی ساز مخالف بودن رو کوک میکنه، قالیباف هم البته بدون نام بردن از کسی خیلی از همون حرف ها رو میزنه.عارف همین امروز با مواضع سفت و سختش در برابر مجری خیلی ها رو در رای به اون و محکم بودن نسبی شخصیتش مطمئن تر کرد. خلاصه زیاد برای من نوعی مشخص نیست الان رای قالیباف بیشتره یا عارف یا فکر میکنم الان بعد از این دو روحانی، که اگر پایگاه رای عارف رو نظر بگیریم، و ملاک تقسیم جامعه به اصلاح طلب و اصولگرا، دو دوره رای به خاتمی باشه، حتی اگر 70 درصدِ تعداد رای خاتمی به خاطر اصلاح طلبی و برچست هایی که ما برای عارف مد نظر داریم باشه، و از اون 70 درصد دوباره فقط 70 درصد در این دوره حاضر به رای دادن باشند، به نظرم بازهم وضع عارف از قالیباف بهتر خواهد بود که در هر صورت انگ اصولگرایی خورده، و سعی کرد البته که این انگ رو از خودش به خوبی امروز دور کنه.

حرف زیاده، یک چیز دیگه میخوام بگم که بر خلاف شبکه های مجازی و سایت کلمه هیچ اعتقادی به این ندارم که صدا و سیما قصد تنزل جایگاه ریاست جمهوری رو داشت با این سبک مناظره-فقط یک جا این حس رو داشتم، وقتی که حیدری تشکر کرد که کاندیداها "ادب"ِ اسلامی رو رعایت کردند!- به نظرم مادر مرده ها اومدن ادای مناظره دوم اوباما رامنی رو در بیارن-که تازه مناظره اونها دو دقیقه دو دقیقه بود- اینطور قهوه ای شدن رفت. ایران هم هست دیگه و ماهم هر کدوممون یک پا مأمور اطلاعات، برای همه چی یک سناریو مدنظر داریم. ولی خب کلا مسخره بود-که دلایلش با توجه به جنسِ جامعه ما زیاده - و اعتراض هم داشت.

ناشناس گفت...

دلقك تو ديگه رسماً دلال شدي!
"اين حرف بسيار بسيار زيبا!!!" يعني چي؟تو واقعا اينقدر كور هستي؟ يعني تو واقعا نمي دوني كه سپاه پاسداران با چه مافيابازي و كثافت كاري نصف اقتصاد كشور رو به گرو گرفته؟ تو حاج قاسم سليماني رو كه تمام قد پشت قاليباف وايستاده نمي شناسي؟ دلقك عزيز اين صداي پاي فاشيسم و ميليتاريسم نيست، اين خود فاشيسم هست.يك باغيان و عمله ي اروپايي اين حرف ها و استدلال هاي تو رو بشنوه ، فكر مي كنه تو عقب مونده اي يا خودت از سرحلقه هاي فساد اقتصادي هستي. تو يك سرچ اينترنتي بكن ببين اسكله هاي نامرئي دست كي هستند؟ ببين بزرگترين قاچاقچي كشور كدوم نهاد است؟ تو به اين ميگي توسعه و مدرنيسم؟ دلقك عزيز! دلقك رو كسي مسخره نمي كنه چون كه دلقك بي ريا و بي ادعاست؛ تو ماشالله تا خرخره توي رياكاري فرورفتي و با اين سطحي نگري خوفناك ات، ادعاهايي مي كني كه اگر پروفسور هابرماس هم بكنه بايد به عقلش شك كرد. در ضمن برادرانه به تو مي گم "استالينيسم" و "فاشيسم" هر دو دو روي يك سكه هستند، كه ليبرال ها بهش مي گن "توتاليتاريسم"؛ كتاب توتاليتاريسم هانا آرنت را مطالعه كن تا متوجه بشي استالينيسم و فاشيسم نظامي ضد همديگر نيستند، بلكه هر دو دشمنان ليبراليسم دمكراتيك هستند. من يك دوست هستم؛ لحن ام عصبي است ولي دوستانه بهت ميگم كه همه ي المان هاي گفتمان توسعه گرايانه ات فاشيستي هستند؛ و منظورم از فاشيسم فحاشي نيست. كسي كه در چنين وضعييتي در ايران كه سپاه پاسداران منشاء و مظهر فساد سياسي،فساد اقتصادي و سركوب فرهنگي است، در سردار قاليباف نور اميد مي بيند، بايد چهار سال بنشيند و مقدمات دانش سياسي و جامعه شناسي و تاريخ ليبراليسم غربي را بخواند .

Dalghak.Irani گفت...

این کامنت را در جواب یک دوست فیس بوکی که مرا به هواداریم از احمدی نژاد تذکر داده می گذارم اینجا تا برای شما هم تکرار نشود:

حمایت مقطعی و شش ماهۀ من از احمدی نژاد سلبی و در مقابله با آیت الله خامنه ای بود آن هم مشروط. وبمحض اینکه دیدم احمدی نژاد مال این حرف ها نیست اولین نفری هم بودم که از او گذشتم. در حالیکه دفاع من از قالیباف ایجابی و جهت کارآمد کردن دولت است. و البته این دفاع مشروط هم نیست و من باور ایمانی به قالیباف و کارآمدی نسبی اش دارم. بعبارت دیگر حمایتم از احمدی نژاد در سطح استراتژیک بود ولی حمایتم از قالیباف در سطح تاکتیک هست. اینکه از اصلاح استراتژی به اصلاح تاکتیک عقب نشینی کرده ام صحیح است اما تشخیصم این است که جامعه بشدت دچار مشکل است و باید اوضاع جامعه را ابتدا کمی بالانس کنیم با تاکتیک های بهبو دولت تا بتوانیم مجدداً بسمت درست کردن استراتژی صعود کنیم. با تشکر از شما. یا...هو

saf گفت...

بعد از هاشمی که سالها به بعضی خبرنگاران و تلویزیو نهای خارج پول میداد که اگه تعریفشو نمیکنن یا حتا فحشش میدن عیب نداره ولی اسمش رو مطرح کنن بگن توانا ست و کلید مشکلات است حالا چشممون به قالیباف روشن که از نوریزاده و نامورحقیقی در صدای امریکا و غیره طرفداریشو میکنن ظاهر پولی اضافه که از ٣ برابر کردن هزینه های تونل نواب و پروژه های دیگر پس انداز کرده صدها سایت و چندین مبلغ در تلویزیونهای خارج درست کرده ایشون پشتیبانی سپاه را اینبار دارد و در مناظره تنها کسی بود که گفت سپاه حق داره اقتصاد رو در دست بگیره و از طرفی در پاسخ به عارف که دفاع از دوره اصلاحات میکرد هر گونه حرف اصلاح رو سیاست زدگی دانست و با داستان چوب زدن دانشجوها و صحبتهای اخیرش معلوم کرد که برای طبقه متوسط و دانشگاهی هیچ ارزشی قائل نیست و با تجمل گرای که در شهرداری نشان داد طرفداری مستمندان هم شعار است و دیکتاتوری مدرنیته ظاهری و تضمین پول رسانی بیشتر به سپاه را از اولین و مهمترین برنامه هایش خواهد دآشت

Dalghak.Irani گفت...

مسئولیت سپاه پاسداران بعهدۀ قالیباف نیست. استفاده از قرارگاه خاتم در پروژه های کلان شهرداری از نظر فنی و حجم هم ممکن است ناشی از کمی فشار و قاعدۀ بازی باشد و البته بخش مهمی از آن ناگزیر است مثل صنایع نفت و گاز زیرا با بیرون رفتن بنگاه های خارجی و ممنوعیت سرمایه گذاری بین المللی - بهر علت که خامنه ای مقصرش است - ارجاع خیلی از پروژه های کلان به قرارگاه خاتم اجتناب ناپذیر است. البته این ایراد وارد است که چرا در بخش غیرنظامی دولت چنین شرکت بزرگی ایجاد نشد حداقل تا از ورود نظامیان در این سطح جلوگیری شود سیاسی و از استراتژی غلط خامنه ایست. اما اینکه قالیباف یا هر کس دیگر - پاسدار- غیرپاسدار - می توانست جلو اینکار بایستد کمی قضاوت دور از واقعیتی است. من البته امید وارم که آمدن قالیباف به تصحیح بخشی از این روند هم منجر شود. یا...هو

ناشناس گفت...

همشون تو يه سيستم بزرگ شدن أما عارف يك كم جنسش أعلا تره .

TodayBoy گفت...

تیمسار عزیز. باز هم مجبورم با شما که عمیقا مورد احترام من هستید مخالفت کنم.
واگذاری پروژه ها کلان کشور به سپاه گرچه ممکن است توجیهات نخ نمای قانونی داشته باشد اما بدون تردید مغایر اصول علمی پذیرفته شده مدیریت، منافع مردم، اصل خصوصی سازی و عدالت است.
واگذاری با ترک تشریفات پروژه های صنعت نفت به سپاه در حالی که صدها پیمانکار کارکشته در این صنعت حضور دارند چه توجیهی دارد؟
ناگفته نماند تقریبا همه این پروژه ها با واسطه سپاه به پیمانکاران دست دو میرسد و سپاه فقط محملی برای واگذاری پروژه به پیمانکاران خودی است. این عدالت نیست. به زیان کشور است و پول تل انبار شده این پروژه ها هزار مفسده سیاسی ایجاد میکند.
در خصوص تقوای آقای قالیباف هم باید بگویم اتفاقا در مناظره دیروز جای خالی تقوای ایشان حس میشد. تقوا یعنی پرهیزگاری و حرکت بر مبنای حقیقت. دیروز مدام برای کسب رای سخن میگفت نه حقیقت. عارف باتقواترین بود دیروز.

Dalghak.Irani گفت...

عمیقاً هم اشکالی ندارد که نقد بکنید و متشکرم. اما گویا من با شما و برخی دیگر دچار عدم مفاهمه هستیم و شما چیزی غیر از منظور نوشتۀ مرا مورد توجه و انتقاد قرار می دهی. زمانی است - مثل اینجا - که من فقط در مقام ناظر و مطلع گزارش صحنه می کنم و ماوقع را چنان که هست می نویسم برای اطلاع کسانی که نمی دانند. و خودم تأیید گننده روند گزارشکرده ام نیستم. در اینجا هم از این موارد است و من می گویم که خاتم الانبیاء با چه ترفندی وارد اقتصاد کشور شده و پرواضح است که هیچ عقل سلیمی چنین رانتی را تأیید نکند. اما ربط دادنش به قالیباف را بر نمی تابم بدلیل اینکه او مسئول نیست و حتی 16 سال است که عضو سپاه هم نیست و استعفا داده. لذا ارتباط دادن خاتم و عملکرد اقتصادی سپاه به قالیباف کار غلط و نوعی اگر شیطنت نباشد بد طینتی است. یا...هو

ناشناس گفت...

قاليباف تنها كانديدايي هست كه علنا از دخالت سپاه در اقتصاد دفاع كرد؛ اين ديگر تفسير بردار نيست برادر من. "توسعه" يك چيز كيفي نيست كه من يا شما و يا هركس ديگري از روي عشق و هوس اش يك تعريف براي آن درست كند. متاخرترين نظريه ي توسعه متلق به دكتر"آمارتياسن"هندي است كه مي گويد "توسعه به مثابه ي آزادي" يعني اينكه توسعه اي كه برپايه ي آزادي بنا نشود، اولا توسعه نيست، باشد هم پايدار نيست. دقت كن دلقك! اين تعريف مال قرن21 است؛ همينطور فساد! كسي مي تونه بگه من ضدفساد هستم، كه جدي ترين دفاع را از آزادي بيان و رسانه و شفافيت اطلاعات بكند؛ متوجهي؟ كره ي جنوبي و ژاپن با ميليتاريسم نظامي رشد كردند، ولي اون سال 1960 و 70 بود؛ جنگ سرد بود، انقلاب ارتباطات نشده بود، طبقه ي متوسط كوچك بود و از همه مهم تر سيستم اونها شديدا ضدفساد و ضدمافيايي بود و فضاي اقتصادي رقابتي بود و تعريف ها و مباني توسعه، آمرانه و اقتدارگرايانه بود و امروز در سال2013 تعريف ها عوض شدند دوست من! و نگاه بايد عوض شود دوست من. يك پاسدار چوب به دست سپاه كه تا خرخره توي مافياهاي كثيف قدرت غوطه ور هست، اين حرف هاي رو نداره برادر من! افق ات رو باز كن! قدرت خيال داشته باش!آزادي پايه ي همه زيبايي هاست. آدمي كه لذت آزادي رو درك كنه، از عشوه گري هاي توسعه طلبانه ي يك قاچاقچي كودتاگر هيچ لذتي نمي تونه ببره.

Dalghak.Irani گفت...

هم آمارتیاسن را می شناسم و هم زمانه ام را خوب درک می کنم و هم ارزش آزادی را می دانم. لازم نیست مرتب بمن درس بدهید و با حق بجانبی دانای کل نصیحتم بکنید. من تنها چیزی را که نمی دانم و شما استادان هم کمکی به من نمی کنید تا پاسخ بدهید این است:

"ایران در اول ژوئن 2013 میلادی در اینجایی که هست - حوصله ندارم دیگر کجایش را هم شرح بدهم - ایستاده و می خواهد بین 8 نفر نامزد یکی از دیگری قابل انتقاد تر رییس جمهور انتخاب کند. ایرانی چه باید بکند و به چه کسی اقبال کند برایش کمی بهتر است"
سوال ساده و روشن است و الا همۀ فلسفه و علوم انسانی غرب را که چند بار دوره کرده ایم در مطبوعات دوران خاتمی. بگو از این 8 نفر ترجیحت کیست و چرا تا یک کمکی هم تو کرده باشی برای این خراب آباد لعنتی. من البته می دانم که قالیباف هم ده برابر بیشتر از حالا آزادی تأمین خواهد کرد و مهمتر اینکه آزادی تأمین کرده اش را با ثبات تضمین خواهد کرد. اما او یک سکولار لیبرال نیست و نخواهد شد. یا...هو

TodayBoy گفت...

تیمسار عزیز. چنانچه شانسی برای عارف و روحانی ببینم به آنها رای میدهم و البته پس از آنها قالیباف. قالیباف دارای امتیازات زیادی است که اخلاق راستین رزمندگی زمان جنگ بخشی از آن است. اما به هر حال تیمی که او فراهم می آورد از عمدتا میان سپاهیان است و من تیم روحانی که مرکب از ترکان و نعمت زاده و نظایر آن است بیشتر می پسندم.

ناشناس گفت...

من از تو هم خسته ترام تيمسار
تو يك تبريزي هستي؛ راه حل بايد از تبريز داده بشه
ولي راه حل بايد در شان آدم هايي باشه كه پدرانشون علي مسيو و ثقه الاسلام و حاج خليل فرشچي و مير كريم بزاز و ...هستند. متوجهي؟

ناشناس گفت...

ارزیابی دیدگاههای اقتصادی کاندیداها
http://irpdonline.com/2013/05/31/240/

حسام گفت...

و حالا که اینقدر علاقه مندی به قالیباف این نکته را از من یادداشت کن و برو راحت بخواب ما را هم راحت بگذار:
اصلاح طلبها جماع بکنند یا نکنند قالی باف صد در صد رییس جمهور است به دلیل ساده زیر:
قالی باف یا با یک اصولگرا یا با یک اصلاح طلب راهی مرحله 2 میشود. در صورت اول رای بخشی از اصلاح طلبها و نیم بیشتر اصولگراها را خواهد داشت. در صورت دوم رای همه اصولگراها به علاوه بخش مهمی از طبقه متوسط را دارد.

saf گفت...

هیتلر هم در بستر شرایطی مشابه ایجاد شد و رشد کرد و قدرت گرفت در اقتصاد خراب مردم و عتماد ناچار آنها به یک نظامی قاطع که پس از اینکه اقتصاد کمی بهتر شد همه قدرت خود را در راه اقتدار گرایی و جنگ طلبی بکار برد و رزا شاه اسلامی یعنی همین