۱۳۹۲ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

لجن زدایی را از خودمان شروع کنیم. پوزش شرق از قالیباف اجباری است.



دیروز (اینجا) نوشتم که شرق در یک گزارش بی ارزش و سست و بی پایه و غیر مرتبط با شهرداری و شهردار تهران؛ ناجوانمردانه و بسیار زشت و پلشت به تخریب عمدی دکتر قالیباف دست زده و اوج کثافت مدرن ترین بخش ادعایی امروز ایران را به نمایش تهوع آور گذاشته است. خوشبختانه با واکنش سریع و هشیار شرکت مورد اتهام گزارش شرق پاسخ های مستند و مستدل داده و همۀ زوایای کار را با دقت وسواس گونه ای شفاف نموده است. روزنامۀ شرق نیز طبق اجبار قانونی پاسخ شرکت مورد اتهام را با تیتر انتخابی شرکت بازرگانی کارکنان شهرداری تهران: کارنامه درخشان قالیباف را هر روز مردم تهران می‌بینند در همان محل پیشانی روزنامه کار کرده است (تصویر روزنامه).

2- روزنامۀ شرق در ابتدای مطلب جوابیۀ شرکت مزبور توضیحی نوشته و از چگونگی شکل گیری گزارش دیروز نوشته است بدون اینکه توضیح بدهد که چرا عکس شهردار و آن تیتر مسخرۀ القای پول گرفتن از سوی شهردار بوده را استفاده کرده و آن هم در بهترین ویترین روزنامه در صفحۀ اول. اما از روح گزارش و مچاله شدن روزنامۀ شرق در برابر خیانت مرتکبه در پنهان لحن گزارش چنین بر می آید که گردانندگان شرق بدجوری شدید به غلط کردن افتاده اند. اما متأسفانه همۀ این اتفاقات بد برای شرق در دنیای چرکمرد سنت و غبارزده ومه آلود و پنهان از چشم مخاطب و خواننده و وجدان جامعه افتاده است. یعنی شرق بطور تلویحی هم غلط کردنش را پذیرفته و هم کثیف بودن عملش را گردن گذاشته و هم غیرقابل توجیه بودن عملش را از اول می دانسته است. اما

3-اما بعد از پذیرش همۀ گندی که زده به حیثیت روزنامه نگاری و مدرنیته و جامعۀ روشنفکری ایران؛ بازهم در بند عقب ماندگی تحجر و سنت پیشا مدرن عمل کرده و هم چوب را خورده و هم خرما را نصیب نبرده. به این معنا که در توضیح اول چاپ جوابیه خطای خودش را قبول دارد و از شرمندگی نمی نتواند سرش را بلند کند اما نمی خواهد اجازه بدهد که من خواننده هم بدانم که چه غلط بزرگی کرده. در حالیکه روزنامۀ شرق مثل هر شخصیت حقیقی و حقوقی مدرنی فقط و فقط یک کار باید انجام می داد و باید انجام بدهد و نیازی به این همه حقارت پذیری ندارد. آن کار شفاف و مدرن و راحت هم این بود و است که باید رسماً از شهردار تهران عذر بخواهد و عدم تکرار رفتار کثیفش را در نهاد روزنامه اش تعریف و یادآوری کند. یا...هو

بعد از تحریر:
" آقایان الیت؛ به جامعه مان گند زده اید چرا بیخودی تقصیر را گردن آخوندها می اندازیم."
درسی که می گیریم: دکتر قالیباف خیلی بیشتر از آنکه شنیده ایم و دیده ایم محترم و کاردان و پاک است. که حتی روزنامه ای بوزانت شرق هم ناچار و نا امید از یافتن کمترین سند و مدرک ضعف و سوءاستفاده و نامدیری ناگزیر از دروغ بستن و تخلف واهی درست کردن می شود. و می خواهد دن کیشوت وار بمبارزه اش برود برای به کرسی نشاندن یک روحانی اهل منبر و وعظ و خطابه که ذاتاً در تقابل ذاتی با مدرنیته و روزنامه بوده و است. روزگار غریبی است نازنین... سلام شاملوی خوب.

۱۸ نظر:

سه چرخه گفت...

دلقک عزیز به شما خسته نباشید میگم

فراتر از درستی یا نادرستی راه سختی رو در پیش گرفتید و مثل یک سرباز که میخواد به هر قیمتی به پشت سنگر دشمن برسه زخم هر تیر و خمپاره ای رو تحمل میکنی.
مشکلی که در تحلیل های شما من میبینم این است شما خیلی وارد مصداق های ریز و مسائل جزیی شده اید، در حالی که شما باید خودتون قبول داشته باشید که شما در هر صورت بازدید کننده عام(به معنای تعداد زیاد) ندارید و به طبع روی عامه مردم قدرت تأثیر ندارید، و به جای اون امیدوارم که به جز بنده، دیگر مخاطبان نخبگانی باشند که قدرت تاثیر روی جمع های بیشتری رو داشته باشند، لذا در عین حالی که خیلی تا به حال شاید به صورت تئوریک از قالیباف حمایت کردید باز هم اگر حمایتی دارید به صورت بنیادین و تئوریک و با دلیل های عمیق به این کار ادامه بدید.
این لینک رو هم در مورد قالیباف نگاه بیاندازید بد نیست، من شخصا پیشداوری نسبت به این لینک ندارم، چون در تهران نیستم و نمی تونم سبک سنگین بکنم کارهایی که قالیباف کرده در قیاس با این انتقادات.
http://www.radiozamaneh.com/75337?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+radiozamaaneh%2FMTcd+(Radio+Zamaneh)#.Ubcr9_khh3M

اما باور کنید روحانی هم میتونه نظرات شما رو برآورده کنه، اونها هم دیگه فهمیدن مختصات سیاست ایران رو و اینکه با کمی تندروی، تندروهای سمت مقابل قدرت بیشتری از آقای خامنه ای طلب خواهند کرد، و امیدوارم که قالیباف رو هم وارد کابینه بکنند، تا تجربه ای مدیریتی در سطحی خیلی کلانتر از شهرداری رو هم تجربه بکنه. به نظر من ورود الان قالیباف به صحنه سیاست و مملکت داری مثل ورود علی دایی به مربیگیری تیم ملی زود و استعداد سوزی هست. به نظرم او هم از سالهای 2 و3 ریاست جمهوریش تازه یاد میگیره که چه اشتباهاتی رو کرده و از اون به بعد بهتر عمل خواهد کرد، خب بذاریم این تجربه رو عرصه وزارت در دولت به دست بیاره. قالیباف سیاست(به معنای پلشتش و زیر و بمش) نداره، ببینید 3 روز طول کشید تا یک بی عرضه ای در تیمش بیاد و اون کابینه کذایی ترسناک رو تکذیب کنه، هنوز هم در صفحه اول سایتش هیچ مطلبی در مورد این موضوع نیست. و شما خودت گفتی که ما در سیاست دنبال پیغمبر که نیستیم. البته این موضوع رو در زمان حرفهای دوپهلوی قالیباف در جمع بسیچ و شریف مطرح کردید، و بنده هم شخصا گفتم خب درسته، اما الان میبینم که این قالیباف میخواد نقش خود پیغمبر رو بازی کنه، اصلا هیچ شیطنتی که رایی برای خودش جمع کنه انجام نداد، اصولا کل کل اون با روحانی و عارف موضوعیت نداشت، به نظرم اصلا در مجال های سوال کردن از روحانی و عارف نباید از وقتش استفاده میکرد، تا به بی زبون ترین وجهش خودش رو در جبهه اونها نشون بده(در زمینه اصلاحات)، در حالی که در مورد کوی دانشگاه طمع کرد(یا از صداقت زیاد!!؟؟؟) و حتی خواست خودشو از روحانی هم روشنفکرتر نشون بده که تا حدودی خراب شد-با آخوند جماعت از جنس زبون دارش که نباید در این مسائل در "مناظره آخر" در افتاد!!-در حالی که با سوال نکردن با کمترین هزینه به این هدفش میرسید(تعیین خط و خطوط قابل فهم برای جامعه)، ببینید قالیباف هنوز اون حرص و طمع کشنده رو داره، همون حرص و ولعی که اصولا این گند بی بی سی رو به بار آورد و یک مشت مشاور جوان عرضه ی اینکه مشاوره خوب بهش بدند رو ندارند. یا اینکه در مورد سیاست خارجی اول میاد میگه دولت هیچ قدرتی در این زمینه نداره و ما میبینیم که احمدی نژاد یک نته چه گندی به این موضوع زد در چند سال اولش، و حالا در کانال چهار با مثال آمریکا معلوم میشه که اصولا منظورش از سیاست خارجی یک واژه صددر صد کتابی و آکادمیک بوده.


پاینده باشید
و توروخدا با روان ما بازی نکنید در مورد تعطیلی وبلاگ و از این جور حرفها. این تنها جایی هست روی وب که میشه کمی در عمق آب چه گل آلود چه زلال غواصی کرد، دریغش مدار تیمسار.

ناشناس گفت...

زااااااااااااااارررت!!!

ناشناس گفت...

قالیباف یک ناسیونالیست بخشی به تمام معنی هست به شهرداری تهران نگاه کنید!!!

حتی جلیل هم از بودن سپاه در اقتصاد دفاع نکرد اما این اقای سردار کرد چرا ؟معلومه به هر حال باید هزینه ها و پول چایی بچه ها از یه جایی برسه!!!!

مث اینکه به سما هم خوش اومده ها

شهرداری تهران بالغ بر 80% اون بخصوص مدیران ارشدش مشهدی و ترجیحا مشدی سپاهی هستند

سردار شما بعد از انتخابات 88 هرکس یرو که فک میکرد به احمدی نژاد رای داده برکنار کرد اما الان مثل شیر داره دروغ میگه که من 88 به احمدی نژاد رای دادم:دی فک کنید دعوای اینارو خواجه حافظ شیرازی فقط ازش خبردار نبود بعد ادعای میکنه که صداقت داره

سردار شما دروغگویی بیش نیست چهره ی آپدیت شده ی احمدی نژاد هست حداقل احمدی نژاد مرد بود رو حرفش میبود و رک میزد حرفش رو این چی ...

طاها بذری گفت...

این تحلیل:

http://www.radiozamaneh.com/75337#.UbdHvPlHJLf

قالیباف... قاتل تهران، منجی ایران؟

در این مطلب توضیح داده شده که تصمیمات قالیباف در تهران عموما در جهت اهداف پوپولیستی بوده و در حقیقت نقش مخربی در مدیریت شهرداری داشته‌ست.

به صورت تیترگونه ( توضیح هر کدام در مطلب هست ):

۱- اجازه ساخت و ساز در معبر باد غالب تهران
۲- بزرگراه سازی بی‌رویه
۳- صدور مجوز تغییر کاربری باغ‌های شمیران
۴- اجرای پروژه‌های نمایشی به جای طرح‌های بنیادین
۵- واگذاری حریم پایتخت برای ساخت و ساز
۶- فروش ذخایر اراضی شهر
۷- رهاسازی مشکلات اصلی شهر

حالا شما جناب دلقک که از کم کم در عشق قالیباف حل خواهید شد کمی توضیح دهید.

ناشناس گفت...

اینگونه که شما تخم مرغ هایتان را در سبد قالیباف چیده اید و سربازگونه برایش شمشیر میزنید در صورت عدم موفقیت شما را مجبور به هاراکیری خواهند کرد.
میثم

ناشناس گفت...

این چه جوریه که تا شب انتخابات ها که می شه شما از نامزدهای اصولگرای ضد مردمی طرفدار اصل ولایت فقیه طرفداری می کنی اما بعد از انتخابات چهره اپوزوسیون به خودت می گیری؟اون از طرفداری از احمدی نژاد الانم از طرفداری از قالیباف.یعنی ما رو چی فرض کردی؟

ناشناس گفت...

خیلی فحش داده ای این دفعه. از شما بعید بود اینجوری نوشتن.

Dalghak.Irani گفت...

قصد پاسخ ندارم. زیرا کسی نقد نمی کند. اظهار نظر هم که آزاد است اینجا. فقط به ناشناسی که ایراد از لحن تندم گرفته باید بگویم که درست می فرمایند. و من بارها گفته ام و سخت به آن پایبندم. آن هم حداکثر سخت گیری با جبهۀ خودی که ادعای منطق و انصاف و جوانمردی داریم است. شرق کیهان نیست اگر است پس جانماز آب نکشد و بگوید رسیدن به قدرت با هر روشی مجاز است. یا...هو

بیسوات گفت...

آقا گناه که نکردیم خوب نمیدونیم. لطفا اول بگید این "الیت" چجوری خوانده میشود و دوم هم اینکه معنی آن چیست من در دهخدا معنی آنرا پیدا نکردم.
ممنون

ناشناس گفت...

آرش :
مهندسان انتخابات تو این یه هفته بدجوری محبوبیت کاذب برای جلیلی درست کرده اند و تو نظر سنجی ها کشیدنش بالا. گویا اینها پیش درآمدی است برای روز شنبه که مردم یهو هول نکنن از رییس جمهوری جلیلی . اخیرا هم سایت اصلی مهندسی انتخابات (فالس نیوز)عجله کرده و نتایج دور اول انتخابات رو اعلام کرده( که باید شنبه هفته دیگه اعلام میکرد) و گفته که جلیلی و قالیباف میرن دور دوم . دور دومم که دیگه اظهر من الشمسه و نیازی نیست فالس نیوز نتایج دور دوم رو پیش پیش اعلام کنه چون همگی ما بخوبی میدونیم که در دور دوم انتصابات همان سناریوی 84 تکرار خواهد شد و جلیلی با 63 درصد از قالیباف خواهد برد و به همین راحتی مهندسان سپاهی انتخابات جلیلی رو بر کرسی رییس جمهوری خواهند نشاند . اگر این اتفاقات نیفتد من خودم می آیم اینجا بابت بدبینی خودم عذر خواهی خواهم کرد.

Mamal گفت...

از سر کار کامنت می گذارم خلاصه. حمایت شما از قالیباف منو یاد حمایت فرهاد جعفری از احمدی نژاد می اندازه٫ همون ادبیات وهمون شیوه

ناشناس گفت...

masholak
دلقک جان سلام امیدوارم حرفهای دیگران خللی در تصمیمت وارد نکند و یا دل ازرده نشوی که اررشت بالاتر است

چرا از گزینه ای به نام اقای رضایی غفلت میکنید ایشون تنها گزینه ای هستند که برنامه جامع و کامل دارند ومانند روحانی که گزینه اصولگرای عقلگرا و متعادل هستن تازه اقای رضایی گفته تو کابینه هم از اصولگرا و هم از اصلاح طلبها استفاده میکنن و جبهه تفکر مقاومت طرفدار جلیلی که شامل بسیج و سپاه میشه هم در صورت پیروزی رضایی حاضر به تمکین هستند ولی در مقابل روحانی بسیار منفعلند و معترض مجلس هصولگرا هم همینطوره به نظر من با توجه به اینکه زمان صغوت بسیار نزدیکه بهترین گرینه در شرایط حال حاضر اقای رضاییه در شرایط ایده ال نظر من جبهه مشارکت و محمد رضا خاتمی اخوی محترم اقای خاتمی است ولی چه کنم که شرایط جور دیگریست از رویاهام حرفی نمیزنم که فروهری بود که بخون غلطید روحش شاد

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
به نظرم به جاي اينهمه تمركز روي اشخاص ، كه چه كسي بهتر است ( هاشمي ، خاتمي ، روحاني ، قاليباف ) بياييم مثل كارگزاران جمهوري اسلامي ما هم فقط به منافع خودمان و ايران عزيزمان فكر كنيم
١- حقير هيچ شكي در مورد اصلاح ناپذير بودن جمهوري اسلامي ندارم ، ولي اگر قرار به اصلاح اجباري هم باشد ،كسي كه متصدي اصلاح خواهد شد ، قطعا يكي از اصلاح طلبان نخواهد بود ، حداقل تا زمانيكه اقاي خامنه اي زنده باشد
٢- جامعه سكولار شده امروز ما ، راهي جزء حركت به سمت دموكراسي ندارد ، تجربه دو انقلاب در صد سال اخير ، نشان داده است ، از راه انقلاب و انقلابي گري ، موفقيتي به دست نياورديم ، ولي هر وقت كه جامعه سعي كرده است كه صبور باشد و منطقي فكر كند ، گام هايي هر چند كوتاه بعضا ، در جهت مقصود خود برداشته است
٣- توجه كنيم به سه دولت پيش از اين ، در كداميك از دولتهاي اقايان هاشمي ، خاتمي يا احمدي نژاد ، جامعه اگاه تر شد ؟ پيشرفت بيشتري به سمت دموكراسي داشت ؟ وقتي كه سال ٨٤ تحريم كرديم شركت در انتخابات را بهتر شد ، يا زمانيكه در سال ٨٨ ، مشاركت گسترده در انتخابات داشتيم و همچنين حضور خيابانيه پس از ان ، براي ايرانيان بهتر شد يا اگر شركت نمي كرديم بهتر بود؟
٤- جناب استاد ، شايد براي شما مسخره باشد ولي حقير اعتقاد و ايماني قوي به همين مردم كوچه و بازار دارم كه درانتخابات پيش رو باز هم تصميم درستي خواهند گرفت ، و در واقع دوره عوام و خواص دارد به پايان خود نزديك مي شود
٥- تا قبل از اينكه شما مرا متهم به عدم ارتباط با متن كنيد و دعوت به دوباره خواندن كنيد ، عرض كنم ريا و تزوير رد مهر بر پيشانيه جليلي نيست ، بلكه اين رفتار اصلاح طلبان در تمام اين سالهاست كه نماد رياكاري بوده و هست
شما نگاه كنيد به رفتار اقايان موسوي و كروبي پس از انتخابات ٨٨ ، مگر اقايان نمي گفتند كه اقاي خامنه اي بر ما ولايت دارد و اين حجه الاسلام درس نخوانده را مرجع خود و شيعيان جهان مي دانستند ( حقير احترام زيادي براي اقايان موسوي و كروبي قائلم به خاطر شجاعتشان و دركنار مردم ايستادنشان ) ولي چرا به راي وليه زمان خود تمكين نكردند ! رفتار روزنامه شرق هم از همين دست مي باشد ، انچيزي را كه بر زبان مي اورند ، در عمل به ان پايبند نيستند ، سالوسي و رياكاريه جماعت اصلاح طلب ، مي تواند مانع بزرگي در جهت گمراه كردن جامعه باشد و باعث شود ما عوام نتوانيم درك و شناخت درستي از ادمهاي دموكرات پيدا كنيم و دموكراسي را بشناسيم dalghakirani٠
٦- تكليف ما با جماعت اصولگرا معلوم است ، اينان نه عقل درستي دارند و نه تظاهر به مدرن بودن مي كنند ، مبارزه با اصولگرايان براي وادار كردنشان به تغيير بسيار راحتتر است ، چون ادعاهاي دروغين ندارند و تلاشي نمي كنند كه خود را جور ديگري نشان دهند ، در نتجيه فكر مي كنم به خاطر مديريت سراپا غلط احمدي نژاد و فشار اقتصادي كه داريم زير ان له مي شويم ، تصميم نگيريم كه دوباره روي بياوريم به كانديداي اصلاح طلبان ، چون پيشرفت ما در جهت رسيدن به خواسته هايمان
با يك رييس جمهور اصولگرا سريع تر و راحتر خواهد بود ، اميدوارم كه مردمان كشورم مثل هميشه تصميم درستي بگيرند
پاينده باشيد

ali reza گفت...

سلام دلقك جان اون روزا كه تعداد نظر دهنده ها كمتر بود از مطالب تحليليت لذت مي بردم اما حالا اين طرفداري پرشور و از قاليباف درك نمي كنم يه زماني يادمه طرفدار اوس محمود بودي بعد پيش بيني فروپاشي نظام و تا يك سال آينده دادي
بعد به هاشمي بعد قاليباف نمي دونم تا كي مي خواي از اين شاخه به اون شاخه بپري
يك روز به فلاني سلام و درود مي فرستي يك روز به يكي ديگه ثابت قدم باش من بعد سال 88 تصميم به عدم شركت گرفتم سخته تو اين فضا باشي ولي تاثيري روت نزاره من حتي بروشور هاي تبليغاتي اونها رو هم از دستشون نمي گيرم دائم دارن با ابزار اميد و نا اميدي بازيمون مي دن تو تمام اين سالها دائم داريم دنبال منجي مي گرديم من ترجيح مي دم جليلي برنده بشه تا اوضاع از ايني كه هست بدتر بشه بالاخره ما يا بايد از اين لبه پرتگاه بيفتيم يا كلا عقب گردي اساسي كنيم سخته اون لبه هي يك قدم بري عقب يك قدم بياي جلو
خيلي دوست دارم به اون روزهاي گذشته برگردي بزار مخاطباي ناشناسي كه نظر هم نميدن از خوندن تحليل هاي ريزبينانت لذت ببرن فارغ از همه اين بحث ها من نسبت به جليلي خيلي خيلي مشكوكم حس مي كنم يك پاي دور دوم انتصابات جليلي هست فكر كنم احتياج به كند كاو بيشتري داره موضوع جليلي . اين جوري بگم طوري حرف مي زنه انگار هيچ نگراني از بابت تاثير حرفاش رو مردم نداره انگار قراره فقط نظر يكيو جلب كنه
فارغ از همه اين بحث ها با اينكه راي نمي دم ولي روحاني و ترجيح مي دم به بقيه
شاد باشي

ناشناس گفت...

سلام پدر
چه آسوده بی هیاهو آرمیده ای
دلت برای غوغا برای قیل و قال برای همهمه تنگ نشده هنوز
دلت هوایی من نشده؟
هوایی مادر چه؟
مادر کورمال کورمال عکس تو را به سینه میفشرد
اشک میریزد
میمیرد
زنده میشود
با یادت رها میشود از منم منم های بی انتها
آه
معذور حرف آخرت مانده ام پدر
بین خود و خودم در رفت و آمدم
هر کدام حرف خود را میزنند
بی آنکه از خودم پرس و جو کنند

اینجا سکوت سوگوار شده است
عروسی مرگ است
مرگ را سکوت به حجله برده است
به مذبح ...

من آنجا بودم
مرگ شکوفه زد
زایید
نمیدانی چقدر زشت بود تفاله بشریت
سیاه بود و کبود
تهوع را می بلعید
من از ترس خندیدم
قهقهه زدم
به نزدیک ترین شکوفه التماس کردم که دستم را بگیرد
نگرفت
پژمردم
به پای درخت افتادم و مردم
حال در انتظار باغبان دو زانو نشسته ام
هر چند زبان شکایت ندارم

عمو دلار

ناشناس گفت...

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران:
قالیباف و جلیلی به دور دوم خواهند رفت
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران ساعتی پس از اعلام کناره‌گیری محمدرضا عارف از صحنه انتخابات اعلام کرد محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی به دور دوم انتخابات خواهند رفت

ناشناس گفت...

شما که عاشقانه(نه عاقلانه)از قالیباف حمایت میکنیدآیا نگاهی به کابینه اعلام شده از طرف ایشان انداخته اید؟اگر پاسخ آری است لطفا در مورد وجود آشغالی چون طایب و دیگر سرداران سپاهی در کابینه ایشان توضیح دهید گرچه شما الان مصداق دقیق این بیت هستید:
اگر در دیده مجنون نشینی به غیر ازخوبی لیلی نبینی..
علیش

ناشناس گفت...

بهترین گزینه ها :
1- رای ندادن: با این کار سبب خواهیم شد که حکومت نفر انتصابی خود را راحتتر روی کار بیاورد، بعد از آن چپاول کشور با نیروی حداکثری ادامه یافته و گرگها و باندهای فساد حاکم به دلیل عطش روزافزونشان بیشتر با یکدیگر به جنگ خواهند پرداخت و لذا سقوط کشور و نظام زودتر صورت خواهد پذیرفت و سریعتر به نتیجه خواهیم رسید. (خراب کردن و از نو ساختن یک خانه کلنگی بهتر از تعمیر طاقت فرسای دائم آن است.)
2- رای به آقای جلیلی :
ایشان نماینده رادیکال جناح اصولگرا بوده و روی کار آمدنشان کشور را سریعتر به سقطوط و ویرانی خواهد کشاند و حتی از گزینه 1 هم بهتر خواهد بود.

بنابراین در درجه اول رای ما به جلیلی و در درجه دوم تحریم انتخابات است.

متاسفانه ما ایرانیها آنقدر احساسی هستیم که بدون فکر تحلیل بالا را به سرعت رد میکنیم. حاکمیت به دلیل درآمد نفت مستقل از مردم است و برای همین مردم هیچوقت تاثیری برآنها نخواهند داشت. با بی اعتنایی باید مسیر را برای درگیریهای درونیشان هموارتر سازیم و بر حذر باشیم که رای دادن به سایر کاندیداها بخصوص روحانی عمرشان را افزون خواهد کرد.