۱۳۹۲ خرداد ۱۴, سه‌شنبه

قالیباف هم مسیر محمد خاتمی 76 ولی بدون مزاحم و خیلی بهتر!

پیروزی تیم ملی فوتبال مبارک

1- بگذار ابتدا بروم سراغ فرهاد جعفری نازنین و سری به وبلاگش بزنم. او در وبلاگش نوشته است که رفته طرقبه و در راستای بازار شهر تنها چند مغازۀ معدود را دیده که پوستر تبلیغاتی قالیباف را کار کرده اند. و با استناد به این گزاره که اکثریت طرقبه ای ها وابستۀ نسبی و سببی قالیباف هستند؛ عدم استقبالشان از او را - اگر روایتش صادق باشد - مساوی با شرافت شان گرفته و به تشخیص و شرفشان درود فرستاده. او البته می توانست موضوع را از زاویۀ آزادگی قالیباف مورد نگاه موشکاف خودش قرار بدهد و بگوید درود به آزادگی قالیباف که حتی شهر خودش را هم تحت فشار روانی قرار نداده است. اما او تصمیم گرفته بغیر از خودش و احمدی نژاد، مخالف همه باشد بدون هیچگونه سند و استنادی و حرجی بر او نیست. اما من به این دلیل رفتم سراغ جعفری که یک واژه ساخته و تبلیغ کردۀ او را وام بگیرم با عنوان "فرزند جمهور مردم" که چهار سال همۀ زندگی اش را مصروف اثبات انطباق قطعی آن بر محمود احمدی نژاد کرد.

2- این نویسندۀ تک کتابی مدعی لیبرالیسم اما اشتباهی که مرتکب شد این بود که نتوانست بفهمد که احمدی نژاد فرزند بخش خرافاتی جمهور مردم است. و بجای زمین و انسان؛ در آسمان و چاه جمکران دنبال ناجی و انسان کامل می گردد. حالا اما من مدعی ام که قالیباف فرزند جمهور مردم است.  اما فرزند بخش "میانگین مدرنیتۀ قابل قبول حد وسط مردم و رژیم حاکم" مردم است. او عصارۀ مردان جوان و مؤمن و انقلابی و باشرف و با عرضۀ مردمی است که بطور مطلق هیچ نکتۀ منفی که ندارد هیچ. بلکه بهترین استانداردهای ممکن از قول و عمل و کارنامه را هم دارد. و از این نظر است که بر همۀ مردان تاکنون جمهوری اسلامی از میرحسین و هاشمی گرفته تا سید محمد خاتمی نیز برتری بی چون و چرا دارد. قالیباف در هیچ جنایت و عقبۀ تاریک جمهوری اسلامی دست نداشته و هیچگاه جزیی از الیگارش تصمیم ساز و تصمیم گیر نبوده؛ حتی به اندازۀ خاتمی با روزنامۀ کیهان و وزارت ارشادش. تا چه رسد به کسانی مثل موسوی و هاشمی و ... که اگر هم قابل قبول در شرایط اضطراری بودند و هستند اما مؤثر در همۀ گذشتۀ جمهوری اسلامی هم روی شاخشان است. قالیباف تنها اتهامش سرباز بودن و جنگیدن برای ایران بوده بر عکس همۀ دیگرانی تا احمدی نژاد و رقبای امروزش که یا فراری بودند از جنگ و یا در بهترین حالت در قرارگاه های فرماندهی استراتژیک امنیت داشتند. و البته این اتهام بهانه ای هم می تواند درست باشد که او در همین سیستم از سربازی به سرداری رسیده است. اما پاسخ این است که کی نکرده و نبوده حتی خود من نویسندۀ این سطور.

3- اما چرا قالیباف در تحلیل محتوایی و برنامه ای و امید موفقیت نیز برتر از خاتمی و هرکس دیگر است:

الف- سید محمد خاتمی پارۀ تن و جزیی از جمهوری اسلامی بود و است که در سال 76 در یک غافلگیری همگانی رییس جمهور شد. او آمده بود تا قرائتی از رگه های اسلام رحمانی را بموازات و هماهنگ با الیگارشی و آیت الله خامنه ای به اشتراک بگذارد و با تحت تأثیر قرار دان بخش دگم قرائت روحانیت و آیت الله خامنه ای روند کلی امور را تصحیح گام بگام کند و جمهوری اسلامی را به کارآمدی برساند. به آن کلمۀ "موازات" خوب دقت کنید. در عمل اما چه اتفاقی افتاد: اتفاقی که افتاد این بود که عناصر اصلی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و بخشی از چپ های خط امامی عمدتاً از دانشجویان تسخیر کنندۀ سفارت امریکا که جبهۀ مشارکت را تشکیل دادند خیلی زود دور خاتمی را گرفتند و استراتژی اصلاحات "موازی با آیت الله خامنه ای" را به استرتژی براندازی - بی خود می گفتند اصلاحات - از راه "مقابله با آیت الله خامنه ای" تغییر دادند. همان بلایی که بر سر میر حسین هم آوردند در سال 88 . خوب بدیهی بود که نه الیگارشی و نه خامنه ای تن به این براندازی ندهند و ندادند. و چنان آنان را تعقیب کردند که بالاخره تار و مار شدند.

ب- محمد باقر قالیباف اما امروز درست در دوم خرداد 76 در موقعیت محمد خاتمی ایستاده است. پاکتر ازاو. جوانتر از او. با کارنامۀ اجرایی روشنتر از او. بی آخوندتر از او. ... جنگیده تر از او و همه. و از همه مهمتر بی مزاحمت خطرناک هیستری چپ های پشیمان مجاهدین انقلاب اسلامی و آن بخش خطرناک جبهۀ مشارکت. او دقیقاً همان کاری را خواهد کرد که خاتمی خواست و نتوانست. قالیباف سیستم را اصلاح خواهد کرد نه در استراتژی مجاهدین و "مقابله با خامنه ای". بلکه در استراتژی آرزوی سید محمد خاتمی و به موازات آیت الله خامنه ای. این راه قطعاً تنها راه باقی مانده است و قالیباف هم موفق خواهد شد. زیرا زمانه همه چیز را تغییر داده است و اینک ایران یکپارچه از رهبر گرفته تا رهرو خواهان اصلاحات هستند. چون چاره ای دیگر نمانده و اوضاع خطرناک است. بگذریم از دزد ها و فاسد ها و رانت خوار ها و سنتی های بازار و چپاولگری که فقط به این دلیل پشت قالیباف نیامده اند خوشبختانه که می دانند این بچه با آن صفا و قدرتی که دارد نانشان را آجر خواهد کرد. از من گفتن! یا...هو

بعد از تحریر:

از هوادران انفرادی یا ستاد های مردمی دکتر قالیباف تقاضا می کنم که نوشته های اخیر مرا چه در پست ها و چه در پرسش و پاسخ های کامنت ها جمع آوری و دسته بندی کنند و برؤیت سردار قالیباف برسانند. اگر هم امروز فرصتش تنگ است حتماً برای بعد از انتخاب شدن از تحلیل های من مطلع شود. نه برای افزودن به او که مطمئنم خودش می داند و برای همین می آید بلکه از این نظر که ما ایرانیان فارغ از انگ هایی که خورده ایم جز به نیک بختی وطن اندیشه نمی کنیم. فقط وقتی نوشته ها را دادید به او و هنگام مطالعه ترکش کنید چون او ایران را خیلی دوست دارد و زود گریه می کند. نمی خواهم یک سرباز در مقابل زیردستانش گریه کند چون خودم تجربه اش را دارم در هنگام رفتن اجباری به حکومت نظامی انقلاب 57.

۴۱ نظر:

Unknown گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
Dalghak.Irani گفت...

علی رضا
تشخیص ندادم که انتشار کامنتت مزاحمتی برایت نباشد لذا محتوای دو خطی اش را حذف کردم. لطفاً ایمیلت را بفرست به ای میلم. تا برایت بگویم چگونگی را. چون من هم دست تنها هستم و ممکن است سختم باشد همه را ویراستاری و پی دی اف کنم. اما یک رهی پیدا می کنیم در نامه نگاری با هم.

توضیح:

این پاسخ علیرضاست که نوشته نوشته ها را ویراستاری و پی دی اف کنم برای او بفرستم. چون ایمیلش را ننوشته بود تنها راه تماس پاسخ به کامنتش بود و ناچار منتشرش کردم بدون نام کامل و مشخصاتش. بندبازی و پشت پرده ای وجود ندارد. مطمئن باشید. یا...هو

ناشناس گفت...

با سلام،
1. فكر ميكنم قاليباف تمام حرفهاي قشنگي كه اين روزها ميزند از بر كرده و انگار در روز امتحان به خوبي جواب ميدهد. اين حس زماني بمن دست داد كه برنامه او در كانال 3 ميلي را ديدم كه داشت در مورد زنان حرف ميزد، در كمتر از يك ربع ساعت طرز تفكر و خنده هاي مصنوعي اش را لو داد كه زلال نيست اين فرشته تازه هبوط كرده شما. البته نگفتيد اگر اين همه كمالاتش به شما وحي شده بود به مهره سوخته هاشمي پيله كرده بوديد چرا و كوتاه هم نميامديد. ايا فقط حماسه از پيش خلق شده خامنه اي هدف است و ديگر هيچ؟
2. ج.ا. بيش از هر زمان ديگر به مشروعيت نيازمند است آن را هم ميخواهد بدون كمترين چالشي بدست آورد.
3. الان كه از همه لحاظ ضعيفتر از هر زمان ديگر است و در وضعيت امنيتي است كه اوضاع را كنترل ميكند نه حكومت، شما به تاكتيك روي آورده ايد و ميگوييد پاشونو از گليم خودشون درازتر نكنند مردم و شرايطو قبول كنند؟!
با احترام،
م.ب.

ناشناس گفت...


با سلام به دلقک بزرگوار
چند هفته ایست که وبلاگ شما را مطالعه میکنم و تحلیل های شما را ظریف، هوشمندانه و دلسوزانه دیدم. البته مصلحت اندیشی پیرانه سرانه شما برای من نسل سومی که از قضا به ادبیات چپ دوران انقلاب شما نیز دلبستگی و نه سر سپردگی دارد، خوش نمی آید. گرچه نظرات شما را میپسندم اما شرکت در انتخابات را (حتی اگر مفید باشد) به عنوان یک بی انضباطی شخصی و کاهش دادن واقع گرایی (به معنای فلسفی کلمه) به ساده انگاری روابط سیاسی، مردود می دانم. گرچه این حقیقت مانع از نظاره کردن معرکه پیش رو و سبک سنگین کردن گزینه ها نمی گردد.
چند روز پیش در پاسخ دوستی که نظرم را در مورد کاندیداها جویا شد، با اینکه به اقتضای جایگاه طبقاتی و اجتماعی پاسخ مورد انتظار ایشان از اصلاح طلبان بود. من انتخاب قالیباف را برای منافع قشر خودم و آینده کوتاه مدت ایران مفید میبینم. بخشی عمده ای از استدلالات خود را منهای اسطوره سازی ها و ابراز عشق های آتشین تان، در پست های اخیر شما دیدم. ولی جای پند نکته را خالی میبینم که بی قصد جسارت در اینجا می آورم.
1- قالیباف با عملگرایی و نخبه گرایی ایدئولوژی زدایی شده ای که از خود نشان داده، میتواند برای قشر تحصیلکردگان عموما غیر متعهد نسل من فرصتی برای اشتغال و نفوذ به ساختار تصمیم سازی و تصمیم کیری ایجاد نماید. کما اینکه به تجربه این نفوذ و اثرات آنرا در شهرداری ایشان دیدم.
2- قالیباف چون ماشینی پر بازده و کارآمد است که از حرکت باز نمی ایستد. گرچه کنترل این ماشین در دست هژمونی حاکم است و خواهد بود، اما نفس ماشینیزه شدن سیستم حکومت داری در دراز مدت تغییرات خود را روی اپراتور ماشین خواهد گذاشت و فرآیند حذف گفتمان ایدئولوژیک از ساختار حکومتی را تسریع خواهد ببخشید. (صرف نظر از مثبت یا منفی بودن این تغییر)
3- نفوذ نخبگان (بخوانید تکنو کرات ها) ی سکولار در بدنه مدیریتی و کارشناسی که تنها از راه آمدن چو قالیبافی مقدور است (علاوه بر جلوگیری از هلاک شدنشان از گرسنگی) موجب ایجاد موجی از مدیران کلان نخبه در آینده خواهد گردید که می توانند در برابر ماشین های مدیریتی دهشتناک تولید شده در کارخانه هایی چون دانشگاه امام صادق جلوگیری کند.
4- با بروز نتایج مثبت دولت عملگرا و ماشینیره شدن دولت گفتمان اصلاح طلبی که در صدد وصله پینه کردن دموکراسی و اندیشه دینی به شکلی بیمارگونه است (اگر از بین نرود) تضعیف می شود و به نظر حقیر از بین رفتن این تم فکری که نیروهای دگر اندیشان جوان را مستهلک و منحرف میکند از اوجب واجبات است.
و بسیاری حرفهای گل و بلبل دیگر...
و اما روی دیگر سکه:
1- قالیباف از عواقب عملگراییش آگاه نیست ( یا فکر آنجایش را هم کرده است) و اگر آن چه خواهد شد بشود، استغفار نموده و همراه حاج قاسم به کف خیابان می آید.
2- همرزمان مزور اصولگرای ایشان کاملا به عواقب روشن شدن تراکتور نظام آگاه اند. و خلا گفتمان های تند رو انه را به سرعت پر خواهند کرد. همان جایی که ایشان حق فضولی ندارند.
3- آبادانی قالیبافی بدون ریخت و پاش و رانت های کلان نخواهد بود، و اصولا موجب رو آمدن قشر جدیدی از ثروت های باد آورده برای دست اندر کاران عرصه عمران کشور خواهد بود. البته در نظر ایشان و شما هدف وسیله را توجیه می کند ولی درد اینست که هدف عمران نیست. عمران خود وسیله ایست برای هدفی که نه شما نه ایشان در آن فضولی نمی کنید.
شاید بگویید خب که چه؟ یا حالا شما این وسط چه میگویید!
اگر علاقه مند بودید شاید در مجالی دیگر...
-یک نسل سومی منزوی

Dalghak.Irani گفت...

سلام منزوی
با بخش ایجابی نوشته ات صد در صد و با بخش سلبی آن 70 درضد - میانگین آیتم های مختلف مطرح کرده ات - موافقم. و چون برآیند هم نوشتۀ شما و کمی پرملات تر از شما محسبۀ من مثبت است. پس با هم همراهیم و مبارک است در این بی راهی. یا...هو

ناشناس گفت...

من در این بازی سردارها و تیمسارها تماشاگرم و نه بازیگر. راه ما روزی آغاز میشود که سایه سنگین نسل 57 از سر ما کم شود تا شاید آفتابی تازه بر مغزهای نم کشیده مان بخورد. شاید آنروز دیگر در جستجوی پدر(رستم) قهرمان مان در این معرکه سهراب کشان نباشیم.

ناشناس گفت...

با آن كه اساسا نظرات آقاى جعفرى را قبول ندارم اما نه شيوه ى نقد شما از نظرات ايشان كه ايشان را نويسنده ى تك كتابى خطاب كرده ايد را مى پسندم و نه منطقتان را. شما خودتان چي تو چنته داريد كه اين طور حق به جانب حرف ميزنيد. نه تحليلتان از لنكرانى درست درآمد نه پيش بينىِ قاطعانه تان از تاييد صلاحيت هاشمي. حالا هم كه روي قاليباف مانور ميدهيد كه به يقين يك خطاى تحليلي ديگر است. بس كنيد ديگر، اين همه آبروريزي برايتان كافي نيست؟

تماکپولابگی گفت...

کی میگه وبلاگ‌نویسی درآمدی نداره؟!

Dalghak.Irani گفت...

منزوی عزیز
البته کامنت شما خیلی پر و نازنین است و حوصله ام پر شده از خستگی برای نوازش خودی های فکور. اما یک نکته را حتماً باید می گفتم که بند 4 نوشته ات عالی است و من هم خیلی رنج می برم از استهلاک فکر جوان ها. ازهمان مسیری که نشان داده ای و درست است. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

توصیۀ همگانی.
هر مطلب را باید در متن خودش خواند. هم در لحن و ادبیات و شکل و هم در محتوا و تحلیل و تفسیر. آن استراتژی شکست خورد. حالا ما می خواهیم از سطح تاکتیک به استراتژی جدید برسیم. ضمن اینکه

"من نو می شوم و تغیییر می کنم چون فکر می کنم"

یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک بزرگوار
از توجه شما سپاس گزارم
مایلم در فرصت مقتضی نظر و تحلیل شما رو از گزینه محسن رضایی و مقایسه تطبیقی ایشان را با قالیباف بدانم.
منزوی

آینده گفت...

این را از زیبا کلام خواندم شاید خوانده باشی اما آنها که نخوانده اند، بخوانند بد نیست:

http://www.zibakalam.com/news/1467


راستی طنازی ات را هم که به عرش بردی با آن سنجاق طلایی برد شیرین فوتبال بر عکس سردار!

Dalghak.Irani گفت...

آینده چه زیبا آینده.

مصاحبه زیبا کلام همان بود که من در انتخاب خوانده و برای آن نقد "حرف درست زیبا کلام غلط است" را نوشتم.

در مورد تبریک پیروزی تیم ملی باید بگویم که این یک رسم قدیمی سیرک بود و است و همیشه شادی های ملی در ورزش را تبریک گفته و می گویم. و شیوه هم معمولاً سنجاق کردن بر بالای پست بود.

در مورد طنزی که شما بدرستی کشف کرده ای کمترین پیشداوری و قصدی نداشتم و تازه بعد از کامنت شما متوجه زیبایی این تصادف شدم.

اگر یادت باشد دوم خرداد و محمد خاتمی هم درست همینطور شروع شد. شش ماه بعد از انتخاب خاتمی ما بزرگترین جشن خیابانی طول عمر جمهوری اسلامی را در 8 آذر 76 بمناسبت صعود تیم ملی به جام جهانی 98 فرانسه را برگزار کردیم.

خدا را چه دیدی و آرزو می کنم که بعد از انتخاب قالیباف هم اولین جشن خوب و خیابانی مان جشن صعود به جام جهانی برزیل باشد. و انشاءالله این بار مستقیم و نه مثل 76 در دقیقۀ 90 و پلی آف.

خب چنین تصادفی در قرین شدن عکس قالیباف با این پیروزی حتماً یک پیام نامکشوف از نظر منطق ریاضی - از نوع خرافاتی که من هم معتقد هستم - دارد و مبارک است. مرسی بخاطر نکته سنجی ات. یا...هو

ناشناس گفت...

masholak
دلقک جان یکی از روشهای کوبیدن یک فرد طرفداری کردن بصورت ضعیف و غیر منطقی از اون فرده
دلقک جان شما به این قضیه اعتقاد دارید؟

Dalghak.Irani گفت...

1000 درصد.

ناشناس گفت...

دلقك واقعا برايت متاسفم. در حد زير صفر هستي و متاسفم كه بگويم در حد هولناكي از مرحله پرت هستي. فاشيسم تا مغز استخوان ات را فاسد كرده است؛ و ديگر ادعاهايي تا چنان حدي از بلاهت مرتكب شده اي كه ارزش پاسخ دادن هم ندارد. برادرانه به تو مي گويم به جاي ترويج اين ترهات، برو و مقدمات دانش سياسي، تاريخ ليبراليسم قرن 18 و 19، مقدمات جامعه شناسي سياسي، و كتاب هاي كلاسيك آيزيا برلين و هانا آرنت را بخوان؛ مطمئن باش كه چون بعضي بديهيات را نمي داني، متوجه نيستي كه در چشم يك آدمي كه آن بديهيات را متوجه است، حرف ها و استدلال هايت تا چه اندازه مضحك و حقير به نظر مي رسند.

ناشناس گفت...

بیایید وبلاگ دلقک را تحریم کنیم!

جناب دلقک،

بعد از ماه ها که تقریبن همه ی پست هایت را خوانده بودم، حالا دیگر فقط با دیدن عکس یا اسم قالی باف رغبتی در من برای خواندن نمی ماند. می دانی که من طرفدار کاندیدای خاصی نیستم ولی تو حق نداری اکثریت ما خواننده های همیشگی ات را چنین ناامید کنی و بسپاری که نوشته ها یت را برای سردار پیش کش کنند. ملتزمان به خامنه ای حقی برای من و تو قائل نشده اند و نخواهند شد.

لطفن، یک نظر سنجی در وبلاگت قرار بده تا ببینی در بین خواننده های خودت چند درصد (بعد از تمام حمایت هایت) به قالی باف نظر مثبت دارند.

اگر تو نمیتوانی خواننده ی خودت را متقاعد کنی که به قالی باف رای دهد، چگونه انتظار داری جامعه ی خواهان تغییر به او رای دهد.

من به نشانه ی اعتراض، دیگر تا پایان این انتخابات نمایشی (مراجعه شود به حرفهای امروز خامنه ای در مورد رای شما رای به نظام است) وبلاگ دلقک، که نظر اکثریت خواننده هایش را نادیده میگیرد، را نخواهم خواند و از موافقان هم میخواهم چنین کنند.

شهریار

ناشناس گفت...

masholak
سیرک دلقک خیلی جذابه خیلی چیزا از این سیرک یاد گرفتم هم از دلقک هم از دوستان تعجب میکنم از یه عده که تهدید به رفتن میکنن ..وقتی تو دنیای مجازی تحمل نظر مخالف رو نداشته باشیم وای به حال واقعیت

Dalghak.Irani گفت...

شهریار خوب.
سلام
متأسفم که نا امیدت کردم. و از اینکه چنین استوار می خواهی وبلاگ مرا ترک کنی راضی نیستم. اما من ناچارم که طبق باورهای خودم انجام وظیفه کنم. زیرا من خودم را مرجع تشخیص می دانم و برای تشخیصم هم استدلال سیاسی و عقلانی اقامه می کنم. بدیهی است که اکثریت قریب به اتفاق خوانندگان تا کنون وبلاگ من از این تغییر استراتژی مخالف برانداز به تاکتیک منتقد اصلاحگر راضی و موافق نباشند. ولی من هم برای خودم مسئولیت هایی تعریف کرده ام که در هر زمان و شرایط بهترین کاری که بنظرم می شود کرد و بنفع مردم ایران و ایران است بنویسم و ارائه بدهم. هر آنچه را که شما از رژیم می دانی من هم می دانم. وهر خسارتی که شخصاً از رژیم دیده ای من هم در اندازۀ غیر قابل وصفی دیده ام. اما با احساسات و لنگش کن که نمی شود بجنگ سیاست و قدرت رفت اگر منظورت بهبود شرایط باشد. من شکست خوردم و به این نتیجه رسیدم که حریف آیت الله خامنه ای نیستم. لذا فعلاً می خواهم با بهترین دستی که از ورق های معدود در اختیارم مانده برای خروج از باخت و نه بردن حتی استفاده کنم. امید زیادی دارم که حتی به برد خوبی هم برسم. نه لزوماً برای شخص خودم بلکه برای هموطنانم که خوب یا بد روش قبلی مرا نمی پسندند و یا در موقعیت شرکت در روش های خطرناک نیستند. خیلی خوشحال می شدم که شما و هیچ کدام از خوانندگانم را از دست ندهم. ولی هدف هیچکس از جمله من خواننده را برای زینت آماری کردن نیست البته انبوه خواننده بسیار ارزشمند ولذت بخش است به شرطی که من هم بتوانم خودم باشم. . و من حرفی دارم که می خواهم با خواننده ها بمشارکت بگذارم. این از صاحب وبلاگ بودن من نشأت نمی گیرد بلکه این ناشی از تفکر و تعصب! من به نوع تشخیصم است. و راهی جز استدلال مقابل و قوی برای عدول از آن متصور نیست. دوستت دارم و امید وارم که اگر در لحظه نا امیدت می کنم در نتیجه و بلند مدت سرفراز باشم. برایم دعا کن و خودت را هم بخاطر من ناراحت نکن. چون من تأثیر گذار در کلان وقایع پیش رو نیستم. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

این نظر یکی از خوانندگان قدیمی وبلاگم است که به ایمیلم فرستاده. چون بغیر از دلار برای من موضوع پنهانی نداشت لذا می گذارم اینجا که شما ببینید و همین جا جوابش را هم بدهم:

با سلام

من خواننده پروپا قرص اکثر پست های شما بودم ، اما اخیرا فکر میکنم یا وب لاگ شما هک شده و بدست برادران بزرگوار نوشته می شود ، یا اینکه $ هنگفت مستقیم از ستاد مربوطه واصل شده است .
به هر طریق بی انصافی است که اینهمه از پاکدستی و درستکاری این غلام حلقه به گوش ولایت بگویید ، بی اینکه گوشه ای به کثافت کاری آقا یاسر مربوطه نزنید ، اگرجدا تا این حد بی اطلاعید از دوستان ستاد نشین بخواهید شرح ما وقع و رقم نجومی گند آقازاده را در شهرداری پایتخت به گوشتان برسانند !
به قول شما یا هو ....

پاسخ:
اگر درست فهمیده باشم. منظور علی عزیز سوء استفاده مالی و کلان یاسر پسر قالیباف باید باشد از این طعنه بمن. اما درست می گوید من کمترین اطلاعی از سوء استفادۀ پسر یا هر وابستۀ درجه یک قالیباف از شهرداری یا هرجای دیگر ندارم. تنها چیزی که من می دانم و یکی از دلایل مهم گرایش من - بغیر از البته دلارهای انبوه از ستادش - به قالیباف هم است پدر نمونه بودن ایشان در تربیت و بزرگ کردن فرزندانش است و خانواده اش جزو بهترین خانواده های آدم های شناخته شده است. لذا تقاضا دارم چه خود علی آقا و چه هر کدام از خوانندگانی که از چنین پرونده ها و سوءاستفاده های کلان قالیباف ها خبر دارند استنادات خودشان را در معرض دید مردم بگذارند که خدای ناکرده کسی فریب نخورد. بدیهی است که چنین پرونده های کثیف و کلانی نمی شود بدون هیچگونه سندی باشد و آدم ادعا کند که از رفیقش که آن هم از رفیقش و آن هم از رفیقش که 10 سال پیش در آبدارخانۀ شهرداری کار می کرده است شنیده. یا...هو

ناشناس گفت...

مقام معظم دلفک
آقا سیرک رو تبدیل کردید به ستاد انتخاباتی آقای شهردار تهران

آقامقام شما فراجناحیه
وگرنه چه فرقی بین شما و مقام رهبری
هست با اون خطبه ی معروف نظر من به
ایشان نزدیک تره !
منزلت سیرک بسی بلند تر از ریاست جمهوریه یکی از این هشت نفره
پیره مرد ناشناس

ناشناس گفت...

تیمسار تو رو به روح امام سوگند بی خیال این نمد باف شو.اقا این ساختار حکومتی درست بشو نیست

ناشناس گفت...

واقعا برات متاسفم که اینو میگی و مینویسی!!!!!!
در جریان شلوغیهای 78 و 82 کی بود که دانشجوها رو سوار موتور سیکلت با چوب زده و دستور تیر اندازی گرفته؟؟؟؟
به اعتراف خودش اقای قالیباف که نبوده احیانا!!!!!
تازه تو مملکتی که هر حرف و سخنی عمل مجرمانه است و زندان و ... داره شمایی که خارج نشینید از کجا اطلاع دارید که جنایت نکرده و با قطعیت حرف میزنید!!؟
من سبزم و انتخابات رو تحریم میکنم.

شاه خدا بیامرز گفت...

جناب دلقک عزیز، به نظر من خیلی از ما قبول داریم که بین این هشت نفر در پیت، سردار دکتر خلبان قالیباف گوهر یگانه است اما دو نکته: یک اینکه برای هر صاحب عقلی واضح است بین پیکان و پراید و ژیان، پراید ماشین بهتری است اما شما در حال حاضر این پراید کذایی را همچون الگانسهای کذایی سردار که دل از شما ربوده به ما مینمایانی که این باعث رنجش خوانندگانت میشود. دوم اینکه اصولا خود من به شخصه با اینکه قبول دارم قالیباف بین این هشت نفر بهتر است است اما دیگر در انتخاباتی که سد علی برگزار کننده آن باشد شرکت نخواهم کرد حتی اگر گوگوش هم بین کاندیدا ها باشد. چون این آزموده را آزمودن خطاست.

ناشناس گفت...

راستی اینم به تموم دوستان نظر دهنده بگم که بیاید ما ایرانیها برا یه بارم که شده فارغ از هر زنده و مرده باد و تهمتی فقط نظر دادن رو یاد بگیریم!!!!!!
اینکه بدون هیچ شاهد و مدرکی به دلقک بگید جاسوس اسرائیل و ... یا مزدبگیر جمهوری اسلامی و یا دلار گرفته از ستاد قالیباف فکر نکنم درست باشه.من این دلقک جانو اصلا نمیشناسم و دیدم که با سرهنگ و تیمسار صداش میزنن ولی به شخصه نه میشناسمش نه به هیچ وجه با نظرش موافقم.
از نظرات قبلیم مشخصه.
خواستم ایتم گفته باشم که نگید منم از دلقک دلار گرفتم!!!!!!!!
با اینکه با خوندن نوشته هات اعصابم خورد میشهولی باز میام میخونم و مخالفت خودم رو با نظرام نشون میدم.
بازم بنویس دلقک عزیز
دست مریزاد
من سبزم و انتخابات رو تحریم میکنم.

مانی گفت...

من درک نمیکنم این خواننده هایی را که به دلقک ایراد میگیرند که چرا از یک کاندیدا حمایت میکند. خب هر کسی از یک کاندیدا حمایت میکند انتخابات است دیگر ! (اگر چه من فکر میکنم اتنخاباتی در کار نیست). قدر دلقک را بدانیم که پاسخ خوانندگان را میدهد با ناز و نوازش هم نه مثل آن نویسنده خوش قلم فرهاد جعفری که به همه میپرد که چرا اینجا میایی و نوشته های مرا میخوانی! دوستان قهر کردن از دلقک نازنین کاری بچه گانه است بزرگ شویم و تحمل داشته باشیم هم بد نیست ها!

ناشناس گفت...

چطور این سردار قصد اصلاح داره- که در مهمترین موا رد لازم قصد ورود نداره و یا توان ورود نداره - خودش گفت که سیاست خارجی با رییس جمهور نیست با کله نظام است میخواستم بنویسم کل شد کله که همین هم درسته یعنی رهبر - در مورد رهبری هم که سمعا و طاعتا است که نیازی به اثبات نداره با شواهد زیادی که تا به حال گفته و انجام داده و با گریه که زمان بازگو کردن نصیحت به رفسنجانی کرد بیش از پیش این رو اثبات کرد- اگر ما برای اصلاح چند مورد عمده لازم داشته باشیم ورود در مسائل مربوط به سیاست گذاریهای کلان به خصوص در حوزه رهبری است که گفته است که نخواهد کرد - ورود در مساله هسته ای است که نظری خلاف رهبری نداره و مورده بزگی چون اصلاح استفاده یا بهتر بگویم سوء استفاده از درآمد نفت و به نوعی استقلال از نفت که در حقیقت ملی کردن دوباره و واقعی صنعت نفت است در حد و اندازه این حرفها نیست و هیچ برنامه ای در این زمینه نگفته در مورد نهاد ها و بنیادها و بهتر بگیم کارتل های زیر نظر رهبری و معاف از مالیات هم که ایشون خدا نکرده به قبای رهبری هم نزدیک نمیشه حتی در حدی که احمدی نژاد وارد شد در مورد سپاه که گفت اصلن موافق ورود سپاه به سیاست و اقتصاد اگر هم میگید که نگفت موافق فقط گفت قانونی است به هر حال پاسخ منفی حساب نمیشه و وقتی سپاه در بخش عمده و قاسم سلیمانی و ١٥٠ نماینده مجلس که همان تعداد سپاهی های مجلس هستند گفتند حمایت میکنند از قالیباف یعنی توافق ها انجام شده و نه تنها ایشون قدمی بر خلاف پروژه های اقتصادی ، نظامی و امنیتی سپاه برنمیدارد که کاملن در همان جهت خدمت خواهد کرد چنانچه در شهرداری کرد و چطور به ادامه حرکات سپاه در دنیا و بخصوص منطقه و سوریه امکان کم شدن یا قطع تحریمها یا بهبود روابط خارجی یا سرمایه گذاری و بهبود اقتصادی خواهد بود؟ اگر در شهرداری قدمهایی برداشت برای محدود بودن در اشل کوچک و تعامل با گروههای مختلف از جمله سپاه براه اهداف کوچکی بود که سیاست خارجی و عوامل کلان در آن تاثیر کمی داشتند پس خواهش میکنم سرت را از برف بیرون کن و یا ما را احمق فرض نکن

مهرداد گفت...

دلقک!
بعد از مدت ها دیدم باز لازم است خوشخیالیت را یادآوری کنم!

حیف که در دیار فرنگی که در آن نشسته ای دوریالی یافت می نشود!
وگرنه میگفتمت که دوهزار بده آش به همین خیال خام باش!

من در عجبم که آدم عاقل چند بار باید از یک سوراخ گزیده شود؟؟؟

ناشناس گفت...

یعنی خاک بر سرت دیگه ...

ناشناس گفت...

دلقك جان، به نظرم در سيرك يا بهتره بگم پشت صحنه سيرك دارى تمرين دمكراسى ميكنى با تماشاچيان. متاسفانه عده زيادى به جاى تماشاى نمايش مشغول پوست تخمه پرت كردن هستند بدون درك اصل قضيه، نمايش فقط بهانه است. آيا اميدى به اين جماعت هست،
مشت نمونه خروار
.ارادتمند افشين قديم.

ناشناس گفت...

بهتر است نام این وبلاگ را بجای دقک ایرانی به قالیباف نامه تغییر دهید.

دلقک جونیور گفت...

عمو دلقک ، سلام، اولا خسته نباشد، من هم مثله خیلی از خوانندگان از مدتها قبل نوشتهاهی شمارو دنبال میکردم، حتی به دوستان خودم هم معرفی کردم،از اونجا که پیگیر نوشتهاتون بودم خواستم به دوستان ارز کنم که عمو دلقک همیشه دنبال راه بوده واسه نجات سرزمین پدری با نیت پاک، اینکه الان داره برای قالیباف به این شدت تبلیغ میکنه هم بواسطه همون عشق و علاقه به سرزمینمون هستش، من و شاید خیلیهای دیگه علاقه ای
به قالیباف نداشته باشیم و از این نوشتها استقبال نکنیم ولی این حق عمو دلقک هست که برای نجات ایران به هر وسیله که فک میکنه درسته تبلیغ کنه ودالیلهاش رو بیاره حتا بقول یکی از کاربران اینجارو برا مدتی قالیباف نامه کنه. عمو دلقک من از نیت خیرت برای وطن مطمئن هستم و از اینکه به نوبه خودت سعی میکنی راهکاری ارایه بدی بجای غر و زر زدنهای الکی سپاس گذار،اینجارو اگه قالیباف نامه هم بکنی ی مدت برای نجات میهن ما باز میایم نوشتهاتو میخونیم .
با درود،
دلقک جونیور

ناشناس گفت...

دلقک
تیم اقتصادی قالیباف نظرشون روی دلار زیر 2500 هست "احمدی نژاد هم دلار را کاغذ پاره ای بیشش نمی دانست " و نظرش دلار 900 تومانی بود حال به نظر شما تیم قالیباف هم بلوف در می کنند یا توان این را دارند که حالا ما دلار 2500 تومانی را نمی خواهیم آیا توان این را دارند حداقل یک سال دلار را زیر 4000 تومان نگه دارند ؟! اگر امکانش هست در پست بعدی به این موضوع بپردازید "

ناشناس گفت...

از یک نوع تناقض شخصیتی رنج می بری. نام دلقک با تیمسار بودنت تضاد زیادی دارد. هر موقع می خواهم برایت کامنت بنویسم نمی دانم با چه عنوانی ترا خطاب کنم. بنظرم این نام دلقک اساسا توهینی زمینه ای به بحث های سیاسی است و غیر مستقیم این مطلب را می رساند که همه اش دلقک بازی است! در صورتی که کلید همه مشکلات اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی جامعه در امور سیاسی است.هیچ کس از کار سیاسی خوشش نمی اید ولی راهی بجز این نیست.

ناشناس گفت...

خدا یه عقلی به تو بده یه پولی به من. این هم عروس تعریفی شما:


محمد باقر قالیباف چهارشنبه (۸ خرداد) در تلویزیون چه گفته بود؟
آیت‌الله خامنه‌ای سه‌شنبه (۱۴ خرداد) در سخنرانی‌اش چه گفت؟
-----------
قالیباف: این تصویر را و یا صدای من را ضبط کنید. دوست دارم حرف‌هایی که امروز با شما می‌زنم به عنوان یک میثاق‌نامه، به عنوان یک امانت نزد شما بماند

آیت‌الله خامنه‌ای: جورى حرف بزنيد كه اگر در خرداد سال آينده نوار امروز شما را جلوى خودتان گذاشتند يا پخش كردند، شرمنده نشويد
-----------
قالیباف: به همین خاطر گفتم صدای من را ضبط کنید. مردم نباید بشنوند بعد از این که من رئیس دولت شدم به آن‌ها بگویم که اجازه نمی‌دهند من کار کنم، هر روز چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و نمی‌گذارند دولت کارش را پیش ببرد

آیت‌الله خامنه‌ای: جورى وعده بدهيد كه اگر چنان‌چه آن وعده را بعداً به رخ شما كشيدند، مجبور نباشيد تقصير را گردن اين و آن بگذاريد كه نگذاشتند، نشد
-----------
قالیباف: حق ندارم بروم به حاشیه‌ها و مسائل اصلی و مهم کشور را به فراموشی بگذارم؛ حق ندارم باندبازی و سیاست‌بازی کنم

آیت‌الله خامنه‌ای: آن كسانى كه امروز با مردم حرف مي‌زنند... قول بدهند حاشيه‌سازى نمي‌كنند؛ قول بدهند دست كسان و اطرافيان خود را باز نخواهند گذاشت
-----------
قالیباف: من نمی‌توانم بگویم قانون اساسی کفایت لازم و ظرفیت لازم و اختیارات لازم را به رئیس دولت نمی‌دهد

آیت‌الله خامنه‌ای: رئيس‌جمهور در كشور ما و طبق قانون اساسى ما، امكانات فوق‌العاده زيادى در اختيار دارد. رئيس جمهور امكاناتش در قانون اساسى، امكانات وسيعى است
-----------
قالیباف: واقعاً در دوره سازندگی زیرساخت‌های درست و بزرگی در کشور ساخته شد... در دوره اصلاحات هم زحمات زیادی کشیده شد... تقریباً تنها مقطع بود که در حوزه صنعت تقریباً رشد دو رقمی را حدود ده درصد را برای یک دوره زمانی یک دوساله دیدیم...در همین دولت نهم و دهم انصافا زحماتی کشیده شد. به هر حال ما می‌بینیم بحث مربوط به یارانه‌ها، هدفمند کردن یارانه‌ها از مشکلات جدی بود. به هر حال شجاعت این دولت بود؛ تصمیم گرفت این کار را انجام داد. بحث مسکن مهر، بحث سفرها ،بحث تحرک، اینها از کارهای خوبی بوده که به هر حال همه دولت‌ها انجام دادند

آیت‌الله خامنه‌ای: در سال‌هاى طولانى، در دوره‌ى مسئوليت‌هاى مختلف دولت‌ها، هزاران زيرساخت اساسى براى اين كشور به وجود آمده است؛ علم پيشرفت كرده است، صنعت پيشرفت كرده است، كارهاى زيربنائى پيشرفت كرده است، امور بسيار مهم در زمينه‌هاى مختلف برنامه‌ريزى و اجرا شده است
-----------

ناشناس گفت...

احساس می کنم این وبلاگت بجای آنکه تحلیلی باشد , تبلیغی شده است

تبریزی گفت...

با سلام بردلقک عزیز
مثل این که شما هم ایام ارتحالیه را رفتی حال کنی ولی میخواستم بدانم درخواست استا محمود را شنیدی که گفته باید زمانی برای پاسخگوی به شبهاتی که کاندیداها از شرایط دولتمهرورز داشتن در صدا وسیمای داده شودتا نمایندگان دولت نه استا که درسطح خود نمیبیند که هم صحبت جوجه نامزدها شودبرخوردکنند(جواب بدهند)وظاهرا جوابهای جلیلی که در حمایت از دولت بود مثل شرایط دانشگاهها ومقایسه هشت سال گذشته با8سال پیشتر آنکافی نبوده جلیلی زیر دست ثمره هاشمی است واو هم جزوحلقه احمدی نژاد است.

tavazon گفت...

با سلام

مطلبی در وبلاگ نوشته ام که شما را دعوت به خواندن آن می کنم:
http://tavazon.blogspot.co.uk/2013/06/blog-post.html

پیام امروز گفت...

با سلام و احترام به استاد عزیز
ضن احترام به نظر شما من اگر قرار باشد رای دهم عارف را به قالیباف ترجیح میدهم بدلایل زیر
1- عارف به جناح اصلاح طلب تعلق دارد و من اصلاح طلبان را به اصولگرایان ترجیح میدهم
2- عارف هم بسیار باسواد است و هم استاد دانشگاه بوده و هم وزیر و معاون اول و بنابراین سلسله مراتب لازم را برای رسیدن به ریاست جمهوری پیموده برخلاف اکثر رجال سیاسی
3- قالیباف علاوه بر دست داشتن در سرکوب، یکی از امضا کنندگان نامه تهدیدامیز سرداران سپاه به خاتمی بوده و اساسا به توسعه فضای سیاسی و آزادی هیج اعتقادی ندارد. گول ظاهر فریبنده و روشنفکرمابش را نخوریم!
4- میماند عملکرد او در شهرداری که توجه خیلیها را جلب کرده است. واقعیت آن است که پس از احمدی نژاد با عملکرد زیر صفری که در شهرداری داشت هرکس شهردار میشد جلوه میکرد. دیگر اینکه کسب پول با برج سازی در کوچه های باریک(که البته میراث کرباسچی است) و توسعه راهسازی با آن پول هرچند در کوتاه مدت بسیار جلوه میکند در درازمدت نتایج مصیبت باری دارد. بگذریم از اینکه بسیاری طرحهای قالیباف بیشتز جنبه تبلیغاتی دارند وگرنه در دوره ایشان چند پارکینگ طبقاتی ساخته شد؟(پارکینگ طبقاتی زمان اجرای طولانی دارد و چندان هم به چشم نمیاید!) هزینه تمام شده تونل توحید چقدر بود و ارزیابی اولیه چقدر؟ بگذریم از اشتباهات مهندسی در ساخت این تونل و تهویه نامناسب و بالاترین آمار تصادفات در این تونل

پی نوشت- اینها برداشت شخصی من در مورد ایشان است و ممکن است درست یا اشتباه یا ترکیبی از هر دو باشد

ناشناس گفت...

عمو قالیباف :
دلقک جون کم کار شدی!

Dalghak.Irani گفت...

تبریزی خوب و همواره سرزنده - و اصل همین است - خیلی دیگر حال نمی کنم با محمود سوخته. ضمن اینکه این اطلاعیه هم از دفتر دولت صادر شده و نام ریاست جمهوری داخلش نیامده. محمود تنها خودش بود که شعبده می کرد و گویا بنزین تمام کرده. او اول به کسی نمی گوید اگرفلان نشود بهمان می کنم. بلکه او اگر "بطرق مقتضی" داشته باشد اول بهمان می کند بعد می گوید چون فلان بود. دوستت دارم سرفراز. یا...هو

پیام امروز عزیز رسیدنت بخیر.
شما پرشمارید و من در اقلیت. همانطور که مثل همیشه منصف بوده ای من هم حرف شما را تکرار می کنم که این ها نظر من است و ممکن است صحیح یا اشتباه باشد. و من هم به نظر شما احترام می گذارم و چالشی ندارم زیرا من با علم بر ایرادات شما نسبت به قالیباف او را ارجح می دانم. و به بخشی از ایرادات شهری شما به عملکرد او را هم قبلاً پاسخ داده ام. بجز مورد تونل توحید که هنوز هم مطمئن نیستم که روایت در نقص طراحی چقدر صحیح است و در صورت صحت قطعی آیا می توان از این همه کار بر اشتباه یک محاسبۀ مهندسی و پیمانکاری بسنده کرد برای داوری یانه. یا...هو