۱۳۹۲ خرداد ۲۵, شنبه

احتمال پیروزی هر نامزدی در دور اول ناممکن و محال پیشینی است.




1- باز جوانان میانسال هیجان زده دنیای مجازی را می انبارند با توهمات خویش و از صبح امروز اوهام شان را پست می کنند برای در و همسایه و انتظار هم دارند که یکنفر هم که عقلش ثابت شده آنا ن را تأیید کند. در حالیکه حتی اگر بگوییم دموکراسی ما مال دوران شتر است و با علم و دانش هم سروکاری نداریم باید قبول کنیم که 100 در صد آرا بین شش نفر نمی تواند به نسبت 51 درصد برای یکی و 49 در صد برای 5 نفر دیگر باشد که احتمالاً رفیق هم هستند و فقط تازه کمی بگو مگو پیدا کرده اند در اختلاف  سهم هر کدام شان. اما نه اینقدر که با اطمینان از چهار نعل آمدن دشمن برای فتح خیمه هایشان دعوای خانوادگی را رها نکنند و نروند سراغ دزد ششم.

2- طبق خوش بینانه ترین آمار نظر سنجی حسین قاضیان عزیز حسن روحانی هیچگاه زیاد تر از 10 درصد هم پیش نیفتاد از قالیباف؛ حالا چطور می شود در روز رأی گیری این اختلاف حداقل سی تا سی و پنج در صد بشود. اگر روحانی یا هرکس بخواهد دور اول رأی بیاورد باید حداقل 51 در صد آرا را از آن خودش بکند. در این حالت 5 نفر بقیه باید مجموعاً حداکثر 49 درصد آرا را بگیرند. معنای این حرف این است که هرکدام از این پنج نفر کمتر از ده درصد آرا را کسب کنند. چه کسی می تواند باور کند که جلیلی و رضایی و قالیباف و حتی ولایتی با احتمال ده درصد رأی وارد رقابت نهایی شده اند و اجماع هم نکرده اند. کمی و فقط کمی اندیشۀ منطقی می خواهد که هم بالاترین را تعقیب کرد و هم آدرس عوضی نداد و هم برای مردم دردسر درست نکرد. 

3- در آستانۀ اعلان نتایج خواستم متوجه باشیم که روال منطقی آرا اجازۀ پیروزی کسی را نمی دهد در این مرحله. و از شروع جنگ روانی و اتهام زنی که بیشتر مردم را اذیت می کند اگر القای خیانت دیدگی پیدا کنند. تا مقامات حکومتی که به برکت جنبش سبز پرهزینه بسیار محتاط و مراقب شده اند و تا کنون قصدی برای کلک نشان نداده اند. یا...هو

۴۳ نظر:

ناشناس گفت...

دلقك جان، دليل داشتن ٨ نامزد هم همين بود، چه حماسه اى داريم .
بايد ديد. ارادت. افشين.

پسر حاجی گفت...

ای پیرمرد!
همین نظر سنجی قاضیان میگه هنوز 39 درصد آراشون رو تصمیم نگرفتند(یا نگفتند) تا 3 روز آخر
http://ipos.me/fa/post/35

Dalghak.Irani گفت...

درست است ای جوان رعنا. اما این 39 در صد که در بهترین حالت 10 الا 15 درصدشان رأی دهنده نیستند عمراً. و 20 در صد بقیه هم عاقلان و متفکران هستند که می خواهند با مطالعه تصمیم بگیرند و لروماً هوادار عزیزمان پدر سالار نیستند. یا...هو

ناشناس گفت...

nasholak



الان روحانی و محسن اعلامیه دادن واسه حظور مردم ...یعنی خبری شده

TodayBoy گفت...

بر خلاف شما دلقک عزیز من معتقدم که چنین چیزی ممکن است. مردم با حساسیت اخبار روز انتخابات را دنبال می کردند و پالسهایی گرفتند حاکی از اینکه شرایط امروز با انتخابات ۸۸ متفاوت است و ممکن رای شان خوانده شود. امیدوار شدند و عصر هجوم آوردند برای رای دادن. به عبارتی عصر دیروز سونوشت انتخابات عوض شد. من شک ندارم این تاخیر بی سابقه در اعلام نتایج ناشی از برتری بالای ۵۰ درصدی روحانی است. اما می ترسند اعلام کنند و بعد به طور طبیعی با شمارش بیشتر پایینتر بیاد و بعد همه بگویند حسن هم رفت چرت زد نتیجه عوض شد.

یک کلام ختم کلام گفت...

به به... به به!!!
ببین با کی اومدیم سیزده بدر این چه منطق ریاضیه آخه همه ی تحلیلات همین شکلیه؟
نوشتی: طبق خوش بینانه ترین آمار نظر سنجی حسین قاضیان عزیز حسن روحانی هیچگاه زیاد تر از 10 درصد هم پیش نیفتاد از قالیباف؛ حالا چطور می شود در روز رأی گیری این اختلاف حداقل سی تا سی و پنج در صد بشود.
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟ مگه قراره روحانی با اختلاف 35 درصدی ببره؟ خود قاضیانم هی میگه نتایج این نظر سنجی ها لزوما نمیتونه با واقعیت منطبق باشه و به یه سری عوامل دیگه هم بستگی داره که تو نظر سنجی اینترنتی یا تلفنی وجود نداره
روحانی میتونه با اختلاف ۱ درصدم ببره!!! تازه تو بعضی حوزه ها که من آمارشو از دوستام گرفتم تو مشهد قالیباف 20 درصدم جلوتره اما تعدادشون خیلی خیلی کمه. مهم اینه که یه نامزد کمر رایو بشکنه حالا رقیبش باشه 1درصد باشه ۴۹ درصد.
بعدش گفتی اگه روحانی ۵۱ دصدو بیاره ... معنای این حرف این است که هرکدام از این پنج نفر کمتر از ده درصد آرا را کسب کنند....
آخه چرا با اعصاب ما بازی میکنی کی چنین حرفی زده؟
ممکنه قالیباف 39 درصد و بیاره اون چهر تای دیگه اون ۱۰ درصد باقیموندرو مگه قراره همه ی رایا بین کاندیداهای شکست خورده مساوی تقسیم بشه
اصلا بزار بت بگم خیالت راحت بشه ممکنه قالی باف ۴۸ درصد رای داشته باشه 1 درصدم مال اون چهار تا گاگول ۵۱ درصدم مال روحانی مجموع ۱۰۰ درصد به همین راحتی تماااام!!!!
اختلاف برنده و رقیب بازنده هم فقط ۲ درصده نه لزوما ۱۰ درصدی که حسین قاضیان عزیزت گفته! میبینی که خیلی هم از لحاظ زیاضی و آماری ممکنه.
این مطلبت خیلی بد بود همین نصف شبی برش دار مارو نا امید کردی بابا جان
تازه من یه چیزی بت بگم تو همون سایت حسین قاضیان اگه نگاه کنی بعد مناظره قالیباف با کله میاد ته جدول که تقصیر خودشه که بد جور واداد اینقدر گناهشو به گردن این جوونای معصوم ننداز باور کن من دارم راست میگم بت میخوای قبول کن میخوای نه روحانی حداقل 65 درصد رای داره واقعی واقعی ۵ تا هم به خاطر تو کم کردم دلیل اینکه نتایجم اعلام نمیشه همینه قرار بوده از دو نیم نصفه شب به بعد اعلام کنن الان ساعت چهار و ده دقیقه به وقت تهرانه انگار نه انگار نتیجه میگیریم یه کاسه ای زیر نیم کاسه است شک نکن البته ما اغتشاش نمیکنیم ولی الاغم نیستیم دیگه!!!!!!

ناشناس گفت...

دلقک عزیز 51 درصد نه و 50 درصد به علاوه 1 رای :دی

من خودم هم احتمال بیشتر میدم بره مرحله دووم اما غیر ممکن هم نیست عزیزم شما غرضی رو هم تو بازی حساب کردی:دی

تمام نظر سنجی ها نشون میداد بین 30 تا 37% تصمیم نگرفته اند رای بدهند ولی امروز مشارکت بالایی دیده شده پس اون 30% شما همچین دور از ذهن نیست باید منتظر بود و دید

Dalghak.Irani گفت...

یک توضیح مختصر می دهم.
1- از خواننده ای که موضوع 50 درصد +1 را تذگر داده بود تشکسر می کنم و درست می گوید و من متسامحاً و با فهم عوامم نوشته ام.

2- در مورد 39 درصد عرض کردم و توضیح مجدد بدهم که وقتی هواداران یکی از نامزدها (در اینجا روحانی) تحریک بیشتر می کنند و می شوند هواداران سایر نامزد ها را هم وادار به تحرک و ارادۀ بیشتری می کنند. لذا اینطور نیست که موج مثبت برای روحانی در خودش منحصر بماند. تا جائیکه بتوان مدعی شد مثلاً رأی ثابت جلیلی یا قالیباف و هر کدام نه تنها در پیوستن آن 20 درصد تصمیم نگرفته زیاد نشده بلکه کم هم شده. لذا اگر همان نظر سنجی های انجام شده را هم به صددرصد مشارکت منطبق کنیم و بقیه را هم مطلق بحساب روحانی بگذاریم - چنین چیزی محال است از نظر منطقی - بازهم بسختی در حد ناممکن می شود رأی روحانی را اکثریت لازم دانست و بدست آورد.

3- در مورد دیرکردن اعلام نتایج طبق قول داده شده ضمن اینکه همۀ شک و تردیدها و سؤالات شما و مردم درست باشد می توان این پاسخ را هم محتمل دانست که تعداد آرای شمرده شده طوری باشد که اعتماد ثبات لازم در نتایج تا آخر انتخابات را القاء نکند و اعلان آن در قبل از این ثبات روند باعث مشکلات اعتراضی بعدی بشود که چطور ابتدا ایکس خیلی جلو بود و بعد کمتر شد. یعنی نمی شود گفت صد درصد منفی است باید شلختگی در قول های بی حساب و این مشکل جلو آمده را هم می توان جزو گزینه ها منظور کرد. البته هرچه جلوتر می رویم و تأخیر ادامه پیدا می کند از اعتبار دلیل من کم و احتمال ترس از نتایج و یا چانه زنی پشت پرده بیشتر می شود. یا...هو

یک کلام ختم کلام گفت...

حسن روحانی رفته وزارت کشور فک کنم برنده شده میخوان بش بگن زیاد ضایع بازی در نیاره!:)

ناشناس گفت...

1-تاچندساعت دیگر میفهمیم هدف اقای غرضی از کاندیداشدن چه بود.؟؟؟
2-این سبزهای مشنگ که شمامیفرمائید .فقط دراینترنت پیدا میشوند.سبزها اینجورنیستندهرچندبین خودشان هزار مسئله هست.
3-قرصم رابخورم وبتمرگم تافردا.
صبح بخیر خواب خوش
لکلک

ناشناس گفت...

بعد از 8 ساعت فقط 800هزار رای!!!!


نکته جالب اینکه که رای همه اصول گراها اندازه ی روحانی نیست البته تا الان ولی فک کنم این تعداد مربوط به تهران هست والا بقیه کشور که همون سر شب شمردن باور کنید من خودم بازرس فرمانداری بودم پیشتر از از این اینها اعلام کردیم به تهران و وزارتخانه

به احتمال بسیار بالا روحانی برنده انتخابات خواهد شد

یک کلام ختم کلام گفت...

خوب تقریبا برد روحانی قطعیه و حکومت هم با آماری که داد(47 درصد روحانی) تایید کرد اما آروم آروم میگه که جامعه چه موافق روحانی چه مخالف روحانی دچار التهاب نشه
به نظرم این تفاوت رای اینقدر هست که حکومت همینجا کارو تموم شده بدونه
چون
نفر اول 47
نفر دوم ۱۵
(البته بازم میگم به عنوان شاهد عینی رای روحانی خیلی بیشتر از این حرفاست)
47+15=62
میمونه 28 درصد
خوب ینی روحانی ۴ درصدم تو این 28 درصد نمیتونه جمع کنه بشه 51 تازه تحریمی های مرحله ی دومم اضافه کن که حتما میرن رای میدن.
من رهبر باشم کارو همینجا تموم میکنم تو چی؟

ارادت

سه چرخه گفت...

من فقط یک چیز رو میدونم
اینکه اگر از شبکه من و تو تعداد رای های امیر رو بعد از خروسی خوندن تو آکادمی گوگوش آمار بگیریم که چطور ملت دو مرحله اون بیچاره رو آوردن بالا ، حتما میتونیم به تعداد رای های غرضی هم دست پیدا کنیم :-)

یک کلام ختم کلام گفت...

ببخشید باید باقیمانده ی رایو مینوشتم 38 درصد که البته بیشترم به نفع روحانی میشه ینی فقط ۴ درصد از 38 درصد که خیلی راحت تره براش

Dalghak.Irani گفت...

حالا دیگر معلوم شده که حق با کسانی بوده که اعتقاد به مهندسی آرا داشتند راجع به تأخیر اعلام نتایج. زیرا گفتن از 800 هزار رأی بعد از 8 ساعت مسخره ترین حرف ممکن است. اما نظرم در مورد شکل مهندسی اعتقاد دارم که در دو محور انجام شده است

1- ابتدا سعی می کنند که اگر روحانی در دور اول پیروز شده او را کنترل کنند و نگذارند در این مرحله برنده شود.

2- اما مهمتر از متوقف کردن احتمالی روحانی به زیر 50 درصد مهندسی آرای قالیباف است. به این معنا که قالیباف را اینقدر پایین بکشند ضمن بالابردن جلیلی که در در صدشان بهم خیلی نزدیک بشوند تا بتوانند در مراحل بعدی جلیلی را از قالیباف جلوتر بیاورند بهزار دلیل و از جمله پروندۀ هسته ای و آبروی استراتژی هسته ای خامنه ای تا برنده کردنش در دور دوم مهندسی کنند. یا...هو

سه چرخه گفت...

وای دلقک جان من خیلی خوشحالم
ببخشید از شماها، ولی روحانی الان با 400 هزار تا اول هست، ولی باز هم حساب کردم 48 درصد بیشتر نیست، دلم برای قالیباف سوخت، رایش کمی بیشتر از جلیلی هست. تو بد مخمصه ای گیر افتاد، نه میتونست ننگ اصولگرا بودن رو کامل از رو پیشونی پاک کنه، نه اینکه زیاد به اصلاح طلب ها چراغ سبز نشون بده، امیدوارم هر کسی در دولت بعد میاد از اون و برش و نفوذش در سپاه استفاده کنه.
این پیروزی هیچی که نباشه یک پیروزی برای هاشمی و خاتمی هست. یوهوووووووووووووووووو
من که محضورات شما دلقک عزیز رو ندارم و نگران ضایع شدن از پیشگویی زودرس و خام نیستم،
ولی نگرانم که اگر تمام رای های طرف مقابل در سبد یکی جمع بشه در دور دوم چی؟؟؟؟ باید امید داشته باشیم به تحریمی ها.

آرسین گفت...

امیر عزیز
خواهش میکنم اگر متوجه شدید که چقدر این تحلیل آخرتان اشتباه بود، کمی به سایر نوشته های یک ماه اخیرتان شک کنید. خیلی وقت است که آب و هوای لندن خشکی هوای ایران را از سرتان بیرون کرده.
و در عوالم خودتان سیر میکنید.

خواهشا اظهارات دایی جان ناپلئونی را هم به اهلش بسپارید که هیچ کس از شما انتظار تئوری توطئه ندارد!
شاد باشید!

یک کلام ختم کلام گفت...

نه دلقک جان اینا تو برنامشون
قالیباف-جلیلی بود که در در دوم هر کدوم میشدن خوب بود اما حالا که بد جور رفته تو خشتکشون فقط نمیدونن چجوری اعلام کنن که ضایع نباشه مهندسی هم نمیتونن بکنن چون هر حوزه تو یه دهاتم که باشه داره امار میده خصوصا تو فیسبوک که بچه ها خودشون میزارن مثلا اینجا:
https://www.facebook.com/92votes?hc_location=stream
و این ابتکار عملو ازشون گرفته

روحانی همین امروز رییس جمهور اعلام میشه ولی نه با قاطعیت چون حتی اگه بره دور دوم عمرا جلیلی رای نمیاره با چیزی که تو داری میگی حداقل قالیباف بره بالا مثلا طرفدارای محسن رضایی حاضرن بش رای بدن ولی این زاگرس نشینا عمرا به جلیلی رای بدن و رایشونو میدن به همون روحانی
من مطمپنم نقششون همینه برد روحانیو خیلی شیرین اعلام نمیکنن و البته مردمم میفهمن چون به هر حال مردم میدونن که با اقتدار و شیرین بردن.
البته اگه اسمش بردن باشه
ارادت

یک کلام ختم کلام گفت...

یه چیز دیگه که یادم رفت بگم این حکومت اینقدر خره که حداقل یه جوری رای اعلام نمیکنه که مردم نفهمن عجب تقلبی شده دفعه قبل یعنی داره داد میزنه من سال ۸۸ تقلب کردم!!!!!
اینا دیگه کی ان خدایاااا به خودشونم رحم نمیکنن!!!

ناشناس گفت...

نظرسنجی ها در ایران هیچ وقت قابل اعتماد نیستند به چند دلیل:
1. تصمیم بخش قابل توجهی از ایرانی ها در لحظات آخر گرفته می شه
2. به دلیل حالت نمیه امنیتی کشور مردم ممکنه از گفتن نظر واقعیشون در نظرسنجی ها خوددرای کنند. مخصوصا نظر سنجی تلفنی. شما اگر ایران بودی، زنگ می زدند می گفتن به کی رای می دی می گفتی دورترین گزینه به نظر رهبر!؟
3. اکثر نظرسنجی ها سوال شونده جامع ندارن؛ از هر طیفی نیستند.

راجع به نتایج هم بهتره فعلا آروم بشینیم و منتظر نتایج بعدی باشیم. به نظر من همون اندازه که دیر اعلام کردن این نتایج اولیه می تونه نشونه تقلب باشه، می تونه نشونه رایزنی برای اعلام نتیجه واقعی باشه

فعلا بیاین صبر کنیم و اعتبار تحلیلمون رو از بین نبریم...

سه چرخه گفت...

شاید یکم زود باشه تخمین زدن اینکه تقلبی در کار هست، ولی آخه خیلی خنده دار میشه دلقک جان که از دل تمام اون مناظره ها که جلیلی تک افتاده بود گوشه رینگ حتی از ولایتی چوب میخورد بخواد آقای جلیلی رئیس جمهور در بیاد. دیگه باید فاتحه مملکت رو خوند.
واقعا دیگه حال و حوصله ندارم شخصا تا چهار سال هی نظریه بدیم که چطوری دستکاری شد در آرا.
امیدوارم رای روحانی بره بالای 50 درصد، 1.4 درصد کم داره، الان 48.6 درصد هست.

یک کلام ختم کلام گفت...

روحانی رفت رو 49 ... الان

ناشناس گفت...

دلقک جان،

بعد از گذشت چند هفته از اختلافات مان که منجر به تحریم خواندن پست های تبلیغی شما از طرف من شد، خوشحالم که باز همنظر شدیم.

البته در این مدت هرازگاهی، بخش نظرات را میخواندم.

به هر حال، من هم این فرضیه که تا ساعاتی دیگر با مهندسی آرا (همان کاری که در سال ٨٤ هم کردند)، جلیلی و روحانی را وارد مرحله دوم کنند، محتمل میدانم.

شهریار

ناشناس گفت...

خوشم مياد داري جر مي خوري تلخك

یک کلام ختم کلام گفت...

بچه ها لطفا به همدیگه توهین نکنیم منم به روحانی رای دادم اما عاشقش نیستم فقط امیدوارم عاقلانه مدیریت کنه همین ما همه باید با آرامش و احترام کنار هم زندگی کنیم همه این دعواها به خاطر همین دوتا کلمه است
مرسی

سه چرخه گفت...

اگر جلیلی به جای قالیباف بیاد مرحله دوم واقعا میشه به همه چی شک کرد، دفاع جلیلی از دولت خیلی ملموس نبود در بحث یارانه و اینکه من یارانه رو بیشتر میدم و از این بحثها، چون دیگران هم گفتن یارانه خوب هست و ما هم میدیم اما کامل تر به صنعت، و احمدی نژاد هم هیچ دفاعی از جلیلی نکرد، یعنی نمیشه گفت رای احمدی نژاد هم برای جلیلی جمع شده باشه.

سه چرخه گفت...

ایول فاصله جلیلی و قالیباف معنی دار شد

Dalghak.Irani گفت...

مهم همین است سه چرخه. و از ابتدا ما در یک نکته آرزو و یک نکته اتفاق توافق داشتیم.

1- آرزویمان این بودکه جلیلی حذف شود.

2- توافق مان هم این بود که روحانی و قالیباف بدور دوم بروند.

تا حالا ما پیروزیم. اما من جر نخوردم چون کماکان بر تحلیلم از اوضاع ایران پافشارم و صحیح می دانم. بگذارید اول از خطر بنیادگرایی رها بشویم بعد حسابتان! را می رسم. یا... هو

این توضیح عام بود و ارتباط به سه چرخۀ همدرد ندارد.

ناشناس گفت...

دلقك جان ، من فكر نمى كنم كه در آرا تقلب كنند ، به دستور رهبر، او شديدا احتياج به اين دارد كه ثابت كند اهل تقلب و جابجايى آرا نيست، كما اينكه سخنگوى وزارت كشور در تلوزيون گفت كه بر خلاف ادعاى رسانه هاى خارجى ما نمى خواهيم دقت را فداى سرعت اعلام نتايج كنيم. رفتن به مرحله دوم تماما بستگى به اين دارد كه اين صندوقهاى شمرده شده از كجاست ، اگر شهرهاى بزرگ باشد كه احتمالا به مرحله دوم كشيده مى شود ولى اگر هنوز شهرهاى بزرگ اعلام نشده باشد امكان بردن روحانى كاملا قابل تصور است. نتيجه هرچه باشد ، خوشحاليم كه چهره متحجر تنها ٪١٤ است.
بايد ديد ، ارادتمند، افشين قديم.

یک کلام ختم کلام گفت...

روحانی برنده ی قاطعه از نحوه اعلام نتایج و برتری مطلقش تا نفر دوم کاملا معلومه تازه رای واقعیش هنوز اعلام نشده به همین دلیل هم تقلب معنایی نداره چون دیگه فرقی نمیکنه تو مرحله دوم رقیبش کی باشه و فقط دارن بردشو خیلی آروم آروم اعلام میکنن چون حتی اگه به دور دوم هم بره بازم روحانی با توجه به توزیع رای های اصولگراها که دیگه قرار نیست همه ی رای اصولگراها بره به حساب نامزد مرحله ی دومشون و رای های سرگردان و خطرناک محسن رضایی و حتی غرضی و از همه مهمتر موج دوم شکسته شدن تحریم دیگه جایی برای تردید نمیزاره ولی از همه گذشته آبروی صولگراها رفت که یه اصلاح طلب قلابی یه تنه همشونو حریفه!!

سه چرخه گفت...

صد در صد موافقم دلقک عزیز
خطر بنیادگرایی یک چیزی هست که متاسفانه اصلاح طلب های تندرو 16 سال پیش متوجه اون نبودن و امروز ما باید برای برگشت به نقطه صفر اینقدر خوشحالی کنیم(البته صفر هم نیستم که برای من رشد جامعه مدنی و اجتماعی مهم هست، که خیلی جلوتر از 16 سال پیش هستیم). و امیدوارم دولت بعدی اگر روحانی بود بتونه با حضور قدرتمند نیروهای خوب اصولگرای معتدل جلوی طالبانیسم جاهل رو درست درمون بگیرن، که حالا بحثش برای بعد.
اگر بنیادگراهای کله خر و فرصت طلب نباشن ما خیلی خوب میتونیم با امثال مطهری و قالیباف و خود حتی خامنه ای و خیلی های دیگه به توافقی برسیم که نه سیخ بسوزه نه کباب.

ولی خدایی مثل اینکه رای شمردن واقعی این شکلی هست:-) -امیدوارم آخر کار ضایع نشم باز، من همش از این باند تندرو میترسم، مثل کابوسن برام تو شب اعلام نتایج- یاد ضد حال سالهای 84 و 88 میافتم که تا نصفه شب که بیدار بودم و ساعت 4-5 اولین رای ها رو خوندن و دیگه ساعت 8-9 صبح معلوم شده بود قافیه رو باختیم. وای که چقدر روزهایی بدی بودن.
من همیشه احساس خوبی نسبت به نجار داشتم، با اینکه میدونستم متحجر هست، ولی حس میکردم آدم ساده ای است-از روی حرفهاش- و سیاس نیست مثل اون محصولی پست فطرت.

TodayBoy گفت...

تیمسار عزیز. من خیلی دوست دارم. تیتر رو عوض کن. روحانی مرحله اول میبره.
هر کی ببره من خواننده دایمی وبلاگ شما خواهم بود. در شرف و تعهد و روشن بینی شما یک لحظه هم شک نکردم. در مورد قالیباف کمی احساساتی شدی یا عرق نظامی گری شاید... :)

سه چرخه گفت...

راستی روحانی الان شد 49.8 درصد
رضایی هم به جلیلی رسید
فکر کنم اون رای های جنوب شهر جلیلی زیاد رای داشت.

Dalghak.Irani گفت...

جناب todayboy محترم.
از علاقۀ شما باخبر شدم. اما حتماً می دانید که من آدم پرینسیپالی هستم و حرف اشتباهم را پس نمی گیرم. فقط اگر اشتباه بودن حرفم معلوم بشود از اشتباهم عذرخواهی می کنم. لذا درخواست شما بی وجه است و با اصول شخصیت من سازگار نیست. چون اینجا یک دانشگاه تربیتی مدرن هم است و بسیاری از جوانان نوع رفتار مرا پایش می کنند و می خواهند ببینند که من در هر مرحله ای از رو در روییم با خودم چگونه رفتار می کنم. ضمن اینکه من هیچگاه قاعده را مغلوب استثناء نمی دانم و رفتارهای همیشه استثنایی مردم بسیار سرگردان و حیران مردم ایران در طول 35 سال گذشته را که هیچگاه با نرم های جهانی و دانش های انسانی تطابق اینهمانی نداشته است به معنای شکست دانش و نرم های ثابت تحلیل های ماوقع نمی دانم. و این بار هم همان حکایت است و فرقی نکرده است. یا...هو

سه چرخه گفت...

دلقک عزیز یک کتابی هست که امروز به دستم رسید به عنوان
"اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران" نوشته محسن رنانی:
این لینک بخش اولش هست، به نظرم کتاب جالب با دید نویی هست و یک پاسخ جامع شاید به معماهای اطراف ما که از سال 2001 شروع شده میده، و خیلی از حرفهای اوباما که در مناظره دوم با رامنی در مورد انرژی به زیون میاورد در حین خوندن مقدمه کتاب جلوی چشم من رژه میرفتن.
درستی و نادرستی اون کار تحلیل عمیق کارشناسان رو میطلبه، و شاید در کل کتاب خودش توضیح کامل بده. چون من مقدمه رو خوندم فعلا.

ببخشید الان تو این وقت شاید وقت مناسبی نباشه، ولی مراقب باشید زیر دست و پا تو این شلوغی این لینک گم نشه.

لینک کتاب:
http://renani.ir/Assets/Files/The_Political_Economy_of_Iran_Nuclear_Dispute.pdf

یک کلام ختم کلام گفت...

آقای پرینسیپال خان!
به قول سردارت حرف مرد دوتاست!!!!
ارادت!
:)

ناشناس گفت...

مطمئن باشید انتخابات یک مرحله ای است من از خود وزارت کشور خبر موثق موثق دارم اقای روحانی با 53.4 درصد برنده انتخابات در دور اول شده اند

سه چرخه گفت...

آقا گیر کرده ها کانترشون، مشکوکه به خدا!!! خوبه که روز شده تو ایران، این باند جانی و خطرناک عادت دارن کارهاشون رو تو ن


واااااای روحانی از 50 زد بالا همین الان که دارم این رو مینویسم
:-)))))))))))))))))))))

یک کلام ختم کلام گفت...

اوففففففففف...52 دصد
روحانی داره میره تو شهرای بزرگ ....
ترکوند...!!!!

ناشناس گفت...

نحوه اعلام ارا امسال یک چیز را قطعی کرد
و آن این که در سال 88 صددرصد تقلب شده بود و ارای اعلامی جعلی بود
زنده باد آن که هرگز تسلیم صحنه آرایی نشد
اولین مطالبه دولت اصلاحات
آزادی زندانیان سیاسی
یاحق

ناشناس گفت...

آره، تيتر را عوض كني بهتره. كله شق بازي در نيار

دوره گرد گفت...

دلقک جان سلام

خوشحالم و ناراحتم

نکته مهم این بود که جلیلی رفت تو حاشیه و تمام جناح مرتبط با اونها هم با رای 11 درصدی - که شاید کمتر هم بشود با خواند رای شهرهای بزرگ - اتوریته ی خودشان را از دست دادند
نکته مهم دوم هم انیکه که بوی چرخش و نرمش به صورت جدی از بالا به مشام می رسد و این جای خوشحالی دارد...
جای نارحتی هم برای میرحسین عزیز که از امروز در سرش می زنند که دیدی مردم به سیستم اعتماد دارند، البته مهم نیست

سه چرخه گفت...

دوره گرد عزیز
مورد سوم هیچ جای نگرانی وجود نداره، خود آقای خامنه ای این حربه رو از دست نقدی و امثالهم گرفت که بگن رای تو انتخابات رای به نظام هست.
مردم با هزار تا ملاحظه راضی شدن تا برن رای بدن، همه هم این رو میدونن از بالا تا پایین.