۱۳۹۲ خرداد ۲۴, جمعه

ما یک بدهکاری شاد و بسیار بزرگ هم به رییس جمهور احمدی نژاد بدهکاریم. انصاف باید داشت.



1- در عمر مأیوس و عبوس جمهوری اسلامی فقط سه واقعه قابل ثبت در تاریخ است تا تاریخ شرمنده نباشد. یک واقعۀ نسبتاً شاد و پررونق یکی دو روزه قبل از دوم خرداد سال 76 و در دولت هاشمی رفسنجانی. دومی روز 8 آذر سال 76 در دولت سید محمد خاتمی. و سومی بمدت یکهفته قبل از 22 خرداد 88 در دولت اول محمود احمدی نژاد.

2- اولین  واقعه جشن های تبلیغاتی محمد خاتمی بود که محصول سیاست ورزی  رفسنجانی بود. دومی  جشن چند ساعتۀ صعود تیم ملی فوتبال ایران به جانم جهانی فرانسه بود. که خود جوش بود و دولت و پلیس اصلاحات نقشی نداشت و غافلگیر شده بود. تیم ملی هم محصول دولت رفسجانی بود. و جشن های طولانی و یک هفته ای منتهی به انتخابات سال 88 بود که از الف تا ی و از سیر تا پیازش محصول سیاست ورزی و قدرت و نفوذ محمود احمدی نژاد بود.

3- اصل اول: تحرک هر موجود زنده و بویژه انسان مولود دو عنصر شادی و امید یا امید و شادی - در هم تنیده - است و خلاص. تا امید نباشد شادی نیست و تا شادی نباشد امید نیست؛ و چون این دو غایب باشند حرکت و جنبش نیست.

4- اصل دوم: هر پدیدۀ اجتماعی یک علت دارد وچندین دلیل. یا یک دلیل اصلی دارد و چندین دلیل فرعی. یا یک بستر دارد و چند عامل تقویت کننده وقتی در داخل این بستر قرار می گیرند.

5- در جشن های یکهفته ای خرداد 88 مناطره های داغ بود. بداخلاقی ها و بگم بگم های احمدی نژاد بود. دروغگو و شارلاتان و اتهاماتی از این دست به احمدی نژاد از سوی رقبا بود.  رنگ سبز مهندس موسوی بود. تحریک و تهییج مشارکتی ها و مجاهدین انقلابی ها بود. اما اگر آن شاباش های گران نفتی احمدی نژاد نبود که در جهار سال دولت نهمش روی سر شهری و روستایی ریخته بود و نوعی از رفاه - کاذب یا صادق ارزش داوری نمی کنیم - را برای همه پدید آورده بود از سویی و قدرت و نفوذ تصمیم گیری های با اعتماد بنفس احمدی نژاد نبود؛ آن جشن های زیبای فراتر از دموکراسی شکل نمی گرفت. چون بستر بروز و ظهور را احمدی نژاد ساخته بود: امید را با پخش پول؛ و شادی را با اجازۀ تظاهرات مختلط بی سر خر.

6- امروز که این روزهای مغموم رییس جمهور را می بینم و تیر بلا که از هر سوی می بارد به اردوی اخته اش؛ دلم می گیرد برای کسی که هر که بود و هر چه کرد اما طولانی ترین جشن شاد جوانان را هم او رقم زد. احمدی نژاد یکی از ثابت قدم ترین شعبده بازهای سیرک من هم بود و امروز که مثل همۀ دلقک ها در پشت صحنه گریه می کند بروزگار نامرد؛ وظیفۀ خودم دانستم که حالی ازش بپرسم و مژده به او بدهم که:

7-  افتخار آن 40 میلیون و آن 85 درصد مشارکت رأی دهندگان رکورد است و از آن تو. و نه گمانم تاریخ مشارکت در ایران بتواند بشکند هرگز. زیرا حداقل 20 تا 25 درصد آن مشارکت از تحرک همین جشن و شادی های یک هفته ای می آمد که هم بانی اش و هم میزبانش خودش بود. چون تا جشن نباشد و امید و شادی؛ تحرکی هم شکل نمی گیرد از آن نوع که خامنه ای انتظار دارد.

8- تا از این جا نقبی بزنم به انتخابات با پند و اندرز و بدون جشن و بدون شادی و بدون امید و با فقر و گرانی و یأس فلسفی فردا و مطمئن بگویم که مشارکت بالای 60 تا 65 درصد اتفاق نخواهد افتاد. البته نتایج را هم می دانم و رییس جمهور آینده را هم می شناسم. اما بخاطر اخطار شورای نگهبان و حرمت طرفداران دکتر روحانی از اعلام بویژه نام رییس جمهور در یک هفتۀ بعد چیزی نمی گویم. اما توصیه می کنم که زیاد جو گیر نشوند بدنبال جنبش بنفش. یا...هو

۳۶ نظر:

ناشناس گفت...

معماى هفته: نام موجودى كه به سرعت از رنگ سبز و سبز پررنگ ٤ ساله اش طرف يكى دو هفته به بنفش يا بنفش بسيار پر رنگ تغييررنگ مى دهد چيست؟

راهنمائى: آفتاب پرست نيست.

ارادت، افشين

ناشناس گفت...

قبول دارم روحانی رییس جمهور نیست
اما قالیباف هم نیست
دور اول جلیلی و قالیباف میان
روحانی سوم میشه در حالیکه عملا اول یا دوم بوده و باید میرفته بالا ولی نمیذارن چون اگه بره دور بعد موج خاموش قطعا بیدار میشه الانم تا حدودی بیدار شده و بره بالا یعنی نمیشه جلوی جیغ بنفشو گرفت و یعنی پرزیدنت فریدون و پیروزی رفسنجانی، این از روحانی.
اما جلیلی که گزینه ی همین احمدی نژادیه که داری باش بای بای میکنی، با قالیباف میاد بالا، انتخابات میره تو تحریم طرفدارای سبز و بنفش، و دو قطبی احمدی-جلیلی با قالیباف، خوب این یعنی مشارکت نه چندان بالا یعنی حالا تقلب نکن کی بکن!
سردارم با سوتی های فراوان و مدارک موجود تو جیب محمود که خودش گفته نگه داشته برا دور دوم، شمارندگان رای وزرات کشور هم تو مشت محمود!
نتیجه هم که دیگه خودت میدونی!
به قول خودت یا هو...

یه کلام ختم کلام گفت...

افشیین
حالا اون آفتاب پرستی که میگی چهار سال یه رنگ بود بعد عوض شد بعضیا چهار ساله هر هفته رنگشون عوض میشه حالا اگه گفتی اسمشون چیه؟!!
راهنمایی: سردار پرست نیست.

راستی افشین تو رای اولی هستی! آخه معمات خیلی بی مزه بود.

ناشناس گفت...

اقای ایرانی بس کن .درباره ترکیه بنویس تا یادبگیریم چه میخواهیم.روحانی یاقالیباف فرقی ندارند.مگر گره کورسیاست خارجی باز شود .مقام رهبری هم حرفهای خوبی زده اند .دعا کن غیر از این دو کس دیگری نباشد .اقاافشین رنگ فقط یه علامت تبلیغیه.اگرسال88 شلوغ نمیشد چیزی به اسم سبز وجود نمیداشت .درکل انتخابات امروز تمام میشه .به مسائل پراکنده بپرداز نه کری خواندن .
لکلک کسل شده

ناشناس گفت...

masholak


نتیجه انتخابات
روحانی 40%
محسن رضایی 28%
انتخابات به دور دوم خواهد کشید

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
چقدر خوب و راحت تاريخ را تحريف كرديد براي تسويه حساب با اصلاح طلبان ، واقعا كه !!!
چشن و شاديه قبل از انتخابات ٨٨ ،حاصل فكر و برنامه ريزيه اصلاح طلبان بود ، علتش انهم اين بود كه ، چون انها احتمال تقلب را مي دادند ، از ده روز قبل از راي ريزي ، تلاش كردند مردمي كه چند سالي در خانه نشسته بودند و جشني گروهي را تجربه نكرده بودند ، عادت بدهند به خيابان گردي و كمي چشيدن طعم ازاديه خياباني ، انها كه ابتدا به ساكن نمي توانستند از مردمي كه سالها در خانه نشسته بودند ،بخواهند كه به خيابانها سرازير بشوند
شاديهاي مردم به خاطر پول سهام عدالت و به قول شما نوعي رفاه نبود ، والا احتياجي به تقلب نبود ، احمدي نژاد با اكثريت ارا برنده مي شد ،
مردم پاي صندوقهاي راي رفتن تا به خامنه اي بگويند : اين احمقي را كه اوردي سركار و در تمام چهار سال گذشته ازش حمايت كردي ،با پولهايي كه مثل حلوا داره پخش مي كنه ، اقتصادكشور را نابود مي كنه و در زمينه مديريت و كشور داري گاوي بيش نيست ، براي نشان دادن اين اعتراض مردم گزينه اي به جزء راي دادن به اصلاح طلبان نداشتند وگرنه اگر طيفي ديگر اجازه حضور مي يافت كه در بين چهار گزينه شوراي نگهبان باشد ، احتمالا مردم انتخابي ديگر داشتند
ازادي برگزاريه جشنهاي تقريبا ده روزه مردم قبل از انتخابات ٨٨ ، به خاطر اعتماد به نفس بالاي اقاي خامنه اي بود ، احتمالا پيش خودش فكر كرده بود كه بگذاريد اينها خوش باشند ، من كه رييس جمهور مورد علاقه ام را انتخاب كرده ام و مردم هم هيچ غلطي نمي توانند كنند ، و در نهايت حاصل كمپين موفق اصلاح طلبان را مصادره مي كنم و اراي انها را به حساب نظام واريز مي كنم و پس از انتخابات هم مردمي كه ده شب در خيابانها بود، نااميد و سرخورده به خانه بر مي گردند
افتخار مشاركت بالاي مردم براي احمدي نژاد ! مردم راي اعتراضي دادند و به خاطر نفرتي كه از خامنه اي داشتند ، مثل سال ٨٤ ، انتخابات را تحريم نكردند تا توي دهن خامنه اي بزنند ، اين چه ربطي به احمدي نژاد دارد !؟
حقير مي داند كه بين شما و سبزها ، در بالاترين و فضاي مجازي چه اتفاقاتي مي افتد وحسادت مي كنند به شما كه چرا زياد خوانده مي شويد ولي اينكه شما صعود تيم ملي را پس از دو سال از رياست جمهوريه هاشمي ، به دولت وي نسبت بدهيد ، به خاطر اينكه نشان بدهيد كه هيچ شادي و جشني محصول تلاش اصلاح طلبان نبوده ، با عرض معذرت بايد اين حرفهاي شما را حاصل عقده گشايي و به قول خودتان فاشيستي بدانم و اين دعوا و احساس نفرت شما از اصلاح طلبان ربطي به وقايع تاريخي ندارد ، شما اگر مشكلي داريد با هم ، به مردم چه ربطي دارد ؟ حاصل تلاش مردم را به حساب بوزينه اي به نام احمدي نژاد گذاشتن ، منصفانه است ؟ شما كه خود را يك تحليل گر مي دانيد ، ايا يك تحليلگر حق دارد كه احساس خود را در تحليل وقايع تاريخي كه در خلق ان ميليونها انسان نقش داشته اند ، وارد كند ؟ ( به خاطر تسويه حساب با گروهي ديگر )
در مورد برنده انتخابات هم به چند دليل باز هم تقلب خواهند كرد و شخص مورد نظر خود را بالا مي اورند
١- اگر قصد تقلب نداشتند ، حتما بايد ولايتي و جليلي را وادار مي كردند به كناره گيري به نفع اقاي قاليباف،تا راي اصولگراها تقسيم نشود بين سه نفر ، كه به نفع اقاي روحاني تمام شود
٢- ديروز از زبان دوستي كه شركتي خصوصي دارد در شهرستان و طرف قرارداد شهرداري و اداره برق يكي از مراكز استان مي باشد ، شنيدم كه به ايشان قبل از شروع تبليغات گفته بودند ، كه براي اقاي قاليباف تبليغ كنند و اس ام اس تبليغاتي با هزينه خود بفرستند ، جليلي سيبل حكومته ، نظر اقا به نظر اقاي قاليباف نزديكتر است اين دوره .
٣- از ديشب تا حالا كلي سايت خبر رساني و امروز سايت ستاد اقاي روحاني را هك كردند ، اگر قرار بود كه انتخاباتي سالم برگزار كنند كه ديگر نيازي به اين كارها نبود !
چه من و شما خوشمان بيايد يا نيايد ، اصلاح طلبان در كمپين كردن و كشاندن مردم به پاي صندوقهاي راي موفق ترند ، ولي اين دليل نمي شود كه انرا به حساب پايگاه مردميه خود بگذارند ، چون در يك انتخابات ازاد كه بين بد و بدتر نباشد ، موفقيتي به دست نخواهند اورد .
دوره قبل كه هاشمي علنا اعلام نكرده بود به اقاي مير حسين موسوي راي ميدهم ، اجازه پيروزي به ايشان را اقاي خامنه اي نداد ، اقاي روحاني كه جاي خود دارد .
اميدوارم روزي برسد كه از دست اصلاح طلبان رياكار و سالوس و اصولگرايان احمق و حرام زاده ( در رأسشان خامنه اي ) نجات پيدا كنيم با همت و تلاش مردمان نازنين ايران زمين
پاينده باشيد

Dalghak.Irani گفت...

سلام شهروند.

بغیر از چند تا شعار آخر کامنتت همه اش غلط است. همین.
سال 76 آذر خاتمی 4 ماه بود رییس جمهور شده بود نه دوسال. این یک غلط.
چون پایۀ فرضیۀ تئوری توطئه ات بر چنین هیجان زدگی ها و بی دقتی هایی استوار است لذا اول باید کامنتت را غلط گیری کنی تا ببینم حرف حسابت چیست.
من از نظر روحی بسیارآدم قوی هستم. و با شاه هم پالوده نمی خورم تا چه رسد که چندتا بالاترینی بتوانند مرا بدشمنی خودشان بکشانند. آن ها کار خودشان را می کنند عصبانی. من هم کار خودم را ادامه می دهم خونسرد. همین.

سازماندهی های اصلاح طلبان را هم در مطلبم آورده ام که یکی از دلایل آن شادی ها بود که بسترش را احمدی نژاد - و نه خامنه ای - با جسارت و قدرت نفوذ و مصمم بودن خودش فراهم کرده بود. اگر دولت نمی خواست هیچ اتفاقی نمی افتاد. مثل اینکه بگوییم گروه فشار شادی سازمان مجاهدین انقلاب خیابان ها را اشغال کرد و دولت و حکومت هم عقب نشینی کردند. خنده دار نیست.

کسی برای نفرت به شادی نمی پردازد. بچه ها هم شکمشان سیر بود و هم همیشه دوست دارند دور هم خوش بگذرانند و اوس محمود گفت بروید خوش باشید و بقیۀ ماجرا.

مگر می شود با انکار دیکران به اثبات خود رسید. هرکس در حیطۀ وظیفه و فکرش حتماً کوچک و بزرگ خدماتی هم می کند از جمله خاتمی همانطور احمدی نژاد. سعی کن راجع به داوری های تاریخی حس خوب و بد خودت را دخالت ندهی. بعد تجربه کن ببین چه حس خوشایندی داری از انصاف و مروت و جوانمردی. همیشه به نفرت و انتقام اندیشیدن روح انسان را کدر می کند و خیلی زود از مهربانی به خون آشامی می رساند.
تقلب شکلی هنوز هم ثابت نشده و تقلب محتوایی (مهندسی سیب زمینی و سهام عدالت و از این قبیل ) هم قبل از رأی گیری بود و اگر اعتراض داشتند نباید در انتخابات تا آخر می ماندند.

می گویی آقا قالیباف را می خواهد بعد هم می گویی ائتلاف نکردند بنفع قالیباف. متناقض هستی بخاطر داشتن قضاوت "دیو و دلبر" ذهنی و پیشینی. آدم ها نه سیاهند و نه سفید. آدم حسابی ها همه گندمگونند! مثل ایرانی ها! کمی منصف باشیم.

هیجان کیبوردی همین الان هم روحانی را رییس جمهور قاطع دور اول می داند خدا خودش رحم کرده که برخی ها تندروهای سازمانده شورش بی مسئولیت در صحنه نیستند و الا وارث یک جنبش بنفش هم می شدیم شکست خورده....هو

پانوشت: برخی ها را آن سه یار نازنین در حبس نخوانید یکوقت که من مخلص هر سه تا به پیشتازی شیخ شجاع هستم.

یه کلام ختم کلام گفت...

آقای دلقک خان!
تو کامنتت خطاب به شهروند گفتی:"... می گویی آقا، قالیباف را می خواهد بعد هم می گویی ائتلاف نکردند بنفع قالیباف. متناقض هستی..."
حالا میخوام بگم تو... هم متناقضی هم فراموشکار اینم سندش:(از یکی از کامنتات تو پست: رأی به قالیباف؛ رأی به سیاست زدایی، پیشرفت و کار و تلاش و زندگی بهتر در ایران است.):
"... و اگر اصولگرایان اطمینان از تهدید روحانی در دور اول داشتند حتماً بنا بدستور هم شده اجماع می کردند. و علت اصلی عدم اجماع اصولگرایان این است که انتخابات بدور دوم خواهد رفت و آرایش نیروها در دور دوم الان هم همان خواهد شد که اگر اجماع بکنند. لذا اجماع نکرده اند که اولاً کنف نشوند و ثانیاً کنار رفتن هر کدام لزوماً باعث انتقال رأی نمی شد چون هواداران آنان متفاوتند. تازه باعث دلخوری و نارضایتی هواداران هم می شد وخیلی ضررهای دیگر داشت. در حالیکه در دور دوم چون حذف شدن اجباری است و نه اختیاری لذا سازمان رأی اصولگرایان کامل منتقل می شود به پشت نامزد باقی مانده و ناراحتی ها و ریزش های مترتب بر اجماع را هم با خود ندارد..."

خلاصش اینه که تو این کامنت میخوای بگی عدم ائتلاف اصولگراها به نفع قالیبافه در صورتی که شهروندو به خاطر گفتن همین حرف "متناقض" میدونی!!!!!!!!!!!!

در ضمن اگه تقلب نشه(تاکید میکنم اگه تقلب نشه به نفع قالیباف) قطعا و بی برو برگرد روحانی همین امروز کارو تموم میکنه. به جرات میگم 80 در صد مردم تهران به روحانی رای میدن از دوستای شهرستانی هم همین آمارو دارم.
این جنبش زیادم کیبردی نیست، امیدوارم سردارت شرافت پذیرش حقو داشته باشه و جر زنی و حق کشی نکنه که من بعید میدونم.

ناشناس گفت...

من هم با شهروند کم و بیش موافقم.
پستهای اخیرت خیلی عقده ای و پر نفرت شده.
پیشنهاد میکنم برگردی و یک باردیگه اونها رو مرور کنی.
اگه تو با سبزها و بنفشها و ... تو بالاترین دعوا داری ، دلیل نمیشه که سبک کیهان رو برای نوشتنت انتخاب کنی.
یک کم جنبه و متانت برای کسی که ادعای منطق و تجربه داره بسیار لازم و حتما ضروریست.
حالا چند نفر هم این پایین بهت فحش دادن که چرا میگی قالیباف! خوب کامنتشون رو حذف کن. قرار نیست که جواب هر جو زده ای که میخاد به روحانی رای میده رو اینجا با عصبانیت بدی؟
همونطور که خودت میگی به احساست اطمینان میکنی اجازه بده بقیه هم به احساسشون اعتماد کنند.
ضمنا این نیز بگذرد و از چند روز دیگه باز تو میمانی و ما و آن تحلیلهای ابکی ات :))) که معتادمان کرده به خاندنشان
ایام به کام
هادی

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
در مورد سال ٧٦ و صعود تيم ملي حق با شماست ، اشتباه از من بود ولي حقير ان صعود و جشن را حاصل زحمات دولت نمي دانم ، چون اگر دخالتهاي دولت در ورزش ديروز و امروز نبود ، لازم نبود هر بار با اينهمه بدبختي به جام جهاني صعود كنيم
دولت احمدي نژاد كداميك از قواي قهريه نظام را در اختيار داشت و دارد كه بخواهد به شادي كنان اجازه بدهد يا ندهد ؟
حقير نوشتم در يك انتخابات سالم به طور طبيعي بايد كانديداهايي كه از يك طيف حضور دارند ، به خاطراينكه اراي طرفدارانشان بين چند نفر تقسيم نشود ، بايد با هم ائتلاف كنند ، ولي در انتخاباتي كه نامزدان و راي دهندگان نقش سياهي لشكر را دارند ،( از ديد حكومت ) نيازي به رعايت قواعد استاندارد انتخابات نيست ، مهم اينست كه هر كدام از كانديداها عده اي را به پاي صندوق بياورند ، نقشي كه بر عهده ديگر كانديداهاي اصولگرا مي باشد ، واز طرفي به خاطر تشتت اصولگرايان در دو سال اخير ، اقاي خامنه اي قصد فشار اوردن به ديگر طيف هاي اصولگرا را نداشت كه باعث دلخوري و تفرقه بيشتر نشود
در مورد كنار نكشيدن اصلاح طلبان ، فكر مي كنم كه خواجه حافظ شيراز هم مي داند كه اصلاح طلبان به هر قيمتي و هر گونه حقارتي خواستار حضور در قدرت هستند و اهل كنار كشيدن نيستند
حرف حسابم اينست كه شما تقريبا هميشه ، ( و دليل عصبانيتم ايضا )
اصالت هر حركتي كه مردم انجام مي دهند و با گوشت و پوست خود هزينه انرا ميدهند ، بيشتر اعتبار انرا به افراد و گروهها مي دهيد ،در حاليكه توده مردم پيشروان واقعي هستند .
يكي از موفقيتهاي مردم پس از انتخابات ٨٨ اين بوده است كه خامنه اي تو اين مدت بارها اعلام كرده است كه من يك راي دارم و اين حرف را هي تكرار مي كند به خاطر بي ابرويي نزد مردم ايران
به خاطر كمپين خوب اصلاح طلبان در دوره گذشته و اعتماد به نفس بالاو كاذب خامنه اي ، فضا باز شد و مردم تيز هوش و اگاه ايران هم به بهترين نحو استفاده كردند ، و گامي به جلو بر داشتند براي رسيدن به مطالبات خود .
پاينده باشيد

Dalghak.Irani گفت...

یک کلام آقا.
تحلیل من درست و دقیق است. حرف من به شهروند راجع به این جمله اش بود:

"- اگر قصد تقلب نداشتند ، حتما بايد ولايتي و جليلي را وادار مي كردند به كناره گيري به نفع اقاي قاليباف،تا راي اصولگراها تقسيم نشود بين سه نفر ، كه به نفع اقاي روحاني تمام شود

شما از این جملۀ بی سر و ته چه می فهمی. چون می خواستند تقلب کنند پس از ائتلاف جلوگرفته اند که بنفع روحانی تمام شود.در حالیکه ائتلاف می کردند بنفع قالیباف تمام می شد.

نتیجه ای که طبق منطق شهروند و خودش هم نمی داند چه می گوید از جملۀ بالا می شود گرفت این است که:

"دستور خامنه ای بوده است که چون تقلب کردن را دوست دارم کاری کنید که حسن وحانی برنده بشود تا بتوانم تقلب کنم و قالیباف را برنده کنم یک حالی بکنم. لذا اکیداً نگذارید کسی بنفع قالیباف کنار برود که خدای ناکرده آرایش زیاد بشود و بدون تقلب پیروز بشود و عشق تقلب ما را کور کند. شما ها جوکید بخدا. یا...هو

هوادار های حسن روحانی اگر شما باشید باید فاتحۀ این کشور را خواند. البته من می دانم که حسن آقا مالی نیست و مردم اشتباه نخواهند کرد انشاءاللله. دنیای مجازی تازه بیست سی سال است کشف شده و اختراع شده دنیای واقعی میلیاردها سال است وجود دارد و زندگی در آنجا جریان دارد. یک کلام. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

شهروند این آخرین مبحث از درس امروز است کار دارم باید بروم.

هژمون یا نفوذ و چیرگی معنوی می دانی یعنی چه. اتوریته میدانی به کدام قدرت می گویند. احمدی نژاداز این نوع قدرت که از اعتماد خامنه ای بعلاوۀ جسارت و قدرت تصمیم گیری خودش ناشی می شد برخوردار بود. یا...هو

یه کلام ختم کلام گفت...

قبول کردم حق با توئه جمله ی شهروند خطای منطقی داره، ببخشید!
البته میخوام بت بگم پاشو خواب بسه!! فاتحه ی کشور خیلی وقته خونده شده با امثال سردار و سپاه حقیقی و مجازیش!
دعوا ندارم حرف منطقی ام میزارم رو چشام، از قالیبافم به عنوان رییس جمهور بدم نمیاد ولی شخصیتشو دوس ندارم به دلم نمیشینه اگه روحانی نبود انتخاب من قالیباف بود ولی در مورد رای روحانی اصلا اغراق نکردم واقعا اکثریت قاطع ینی دو سوم مردم درست یا غلط طرفدار روحانی ان اما همه از تقلب نگرانن برای همینم اومدن پای صندوق و برای همینه رای روحانی وحشتناک شده رفته رو 70 80 چون منم دقیقا به همین دلیل رفتم رای دادم. همین ترس لعنتی!!!!!!!!!!

سه چرخه گفت...

من که دیگه اخیرا حالم بد میشه بالاترین رو چک میکنم،
یک مشت لینک های مزخرف میان بیشترین رای رو در یک روز میارن. نمونش همین امروز که طرف رفته یک جمله فلسفی گذاشته در مورد چرخ در گردش ارابه ظالمان بعد انتظار داره مو به مو افرادش و مصداقهاش در مورد ایران امروز صدق کنه که یک مشت نادون هم تصدیق دادن و 140 50 تا بهش رای دادن.
احساس میکنم همشون یک سری آدم احساسی و بچه از نظر سیاسی هستند، همش میگن بده بده بده و یک سری استدلال های مسخره، این آقای یحیی نژاد باید یک فکری بکنه، بالاترین داره مثل یک مرداب گند زده میشه، شاید ادعا کنه که ملت برای هم دعوتنامه میفرستن، زهی خیال باطل که باکتری ها هم در مرداب گند زده همین کار رو از طریق تقسیم شدن به دو انجام میدن(تکثیر سلولی) وتعدادشون زیاد و زیاد تر میشه تا اونجا که غذا تموم میشه و اون مرداب دیگه جذابیتی نداره برای تکثیر بیشتر.

دوست دارم بیشتر روحانی و بعد قالیباف بشن رئیس جمهور. با نظر دلقک بسیار موافقم که نباید گول این جشن های خیابانی رو خورد، یا اینکه فضای مجازی درقبضه کی هست. قبلا هم گفتم که اصولا جنس طرفداران 4 سال پیش میرحسین عزیز و امسال روحانی فرق میکنه با طرفدارای قالیباف و احمدی نژاد اون روز، ماها کمی فانتزی تر هستیم و حال و حوصله داریم هر جا میتینگ و جمعیتی بود بریم اونجا رو پر کنیم، چون عقده دیده شدن داریم، تعارف نداریم که، اما طرف مقابل روز رای گیری میره رایشو میده تمام، اصلا هم به چشم نمیاد. نمیخوام از نتایج 4 سال پیش دفاع کنم، ولی واقعا ما نمیدونیم اون سال چی شد!! فکر میکنم آش به اون شوری هم نبود، ول کن اصلا وارد این مقوله نشم بهتره. خدا لعنتشون کنه که با دستکاری آرا یکی از مهمترین معیارهای کمی شناخت جامعه رو به نظر من از ما گرفتن.

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
چون گفتم كه خامنه اي قصد تقلب به نفع قاليباف دارد ، شدم طرفدار روحاني ! چه منطق قويه داريد شما !
فرض كنيم كه اقاي خامنه اي به هيچوجه قصد تقلب ندارد ، اخه پدر جان تنها راه جلوگيري از پيروزيه گروه هاشمي و اصلاح طلبان ( روحاني ) اينست كه روي يكي از كانديداهاي اصولگرا كه نظرش به نظر اقاي خامنه اي نزديكتر است اجماع مي كردند ، همين
من كه در ايران زندگي ميكنم ، اين شماييد كه در فضاي مجازي با جامعه رابطه برقرار مي كنيد !
والله پاي صندوقهاي رايي كه من امروز رفتم و بعضي از دوستانم جاهاي ديگر رفته بودند ،اكثريت مردم در اين حوزه هاي راي ريزي -به درست يا غلط - به اقاي روحاني راي مي دادند
شما اينقدر علاقمنديد به اقاي قاليباف ، و ايشان را بهترين مي دانيد براي مردم ( شايد هم اينطور باشد ) خوب در يك انتخابات سالم ، ائتلاف نامزدهاي همسو لازم و ضروريست ، كجاي اين حرف غير قابل فهم است
و دليل اين كه من نمي دانم كه چه مي گويم چيست ؟
ما كه در ايران هستيم ، مي بينيم كه اصولگرايان به خاطر عملكرد فاجعه بار اقتصادي و به خاطر حمايتهاي خامنه اي منفور ، بي عدالتيه رسانه ملي ، پايگاه راي گسترده اي ندارند ، كه بدون تقلب و اجماع نامزدها ، توان برنده شدن را داشته باشند ، مردم هم كه از سر لج با خامنه اي هر بار به اصلاح طلبان راي مي دهند .
شايد شما بگيد كه همه راي دهندگان شهرنشين نيستند و در فضاي مجازي حضور ندارند ، ولي توجه داشته باشيد كه بيشتر جمعيت روستايي به خاطر مهاجرت ، حالا ديگر شهرنشين شده اند و كسيكه راي شهرنشينان را به دست بياورد ، در واقع اكثريت ارا را كسب كرده است
جناب استاد ، اگر به نفع يكي از اصولگرايان تقلب نكنند اقايان ، امكان پيروزي اقاي روحاني خيلي زياد است، اين حرفم به خاطر مشاهدات ميداني و اطلاعات دوستاني كه درچند شهر دارم است
برخلاف شما كه قدرت تحمل نظر مخالف خود را نداريد و ديگران را به ناداني ، نفهمي متهم مي كنيد ، و از كلمات قلمبه سلمبه در پاسخ به كامنتهاي خوانندگانتان استفاده مي كنيد تا به خيال خودتان كامنت گذار معتاد به سيرك را خلع سلاح كنيد ، بايد خدمتتان عرض كنم كه شما شعري به نام قاليباف گفته ايد كه امروز در قافيه اش مانده ايد .
خيلي از مردم دارند راي مي دهند و دست بر قضا اكثريت هم به اقاي روحاني راي مي دهند ، خوب و بدش هم معلوم نيست اصلا
خواستم چون در بطن جامعه تشريف نداريد و از دنياي مجازي وقايع را دنبال مي كنيد ، اطلاع رساني كنم از حال و هواي صندوقهاي راي ، كه شما عجولانه قضاوت كرديد كه از طرفداران روحاني هستم
حقير تو ايران با طرفداران جليلي ، قاليباف ، روحاني و ... دارم زندگي مي كنم ، هيچكسي را هم جوك نمي دانم بر خلاف شما ، انچه كه مي بينم و مي شنوم شكست اصولگرايان است و حركات مشكوك حكومت براي تقلب ، كه اگر اتفاق بيفتد ، مردم باز هم بيشتر سرخورده و نااميد مي شوند از زندگي ، نه جمهوري اسلامي
پاينده باشيد

تبریزی گفت...

دلقک جان ممنون از محبت ات در خصوص جواب مربوط به تراختور من هم فکر میکنم که کار سیاسی است ولی دیشب خواب دیدم انتخابات بدون دستکاری وتقلب به اتمام رسیده وحق به حقدار رسیده لطفا اگر وقت کردی تعبیر خواب من را هم بگو

Dalghak.Irani گفت...

شهروند مهربان.

مشکلاتی که بشما نسبت می دهم ساختاری است و باید بیشتر مطالعه و تمرین بکنید تا فرق جدی نویسی و جوک و طنز واین چیزها را یاد بگیرید. خب کسی که خودش را بارفیق همفکرش در شهرستان و با همسایه اش در تهران را ملاک داوری قرار بدهد و قدرت تحلیلش هم بسیار پائین باشد مثل شما می شود همان که ذهنش را آک می گذارد در اختیار پیروزی دوست و در کمین شکار تقلب دشمن زره جنگ می پوشد تا نتیجه اش کشته شدن رفیقش باشد و آواره شدن خودش. چون برخلاف تصورش دشمنش بسیار بی رحم است و شوخی بردار نیست.
این آدم خیلی تفاوت نمی کند که توی شهر باشد یا روستا، توی خارج باشد یا داخل یا حتی چمباتمه زده باشد در داخل صندوق رأی. چون نتیجه به واقعیت بیرونی ارتباط ندارد او (در اینجا حضرت عالی) ذهنش را بسته . که واقعیت یک چیز است و آن این است که اصلاح طلبان همیشه برنداه اند و اصولگرایان خامنه ای همیشه در حال تقلب. پس برای شهروند در اوج کمال و قدرت تحلیل و فهمنده یک مآموریت بیشتر متصور نیست آن هم تمهید دلیل برای نشان دادن تقلب. حالا اگر خامنه ای دوپا برود روی قران که ایندفعه من قصد حتی شبهه افکنی ندارم در تقلب رأیم را به مجتبی هم لو نداده ام مگر توی گوش شهروند می رود. چون خامنه ای یک دروغگوی بالفطره و جانی است. و زیر تخمش حسن روحانی یک قدیس دایمی. اگر قبول نداری برو از آقا خاتمی بپرس که دیگر در خداوندگاریش شکی نیست. یا از فلان عضو فلان بهمان سازمان چریکی بپرس رفیق دیروز و زندانی امروز سردار نقدی.

ببین بچه جان. من نوشتم مختصر که چرا اصولگرایان ائتلاف نکردند و آن رفیق هم حزب و هم جبهه ات یه کلام خنم کلام کپی پیست کرد در کامنتش در اینجا. حداقل آن را می خواندی تا مثل شریعتمداری هی فوت نکنی که چرا ائتلاف نکردند. تازه ائتلاف نکردند که نوش جان شما. پس نمی خواستند پیروز بشوند بنفع اصلاح طلبان. حرف من این است که تو می گویی اصولگرایان ائتلاف نکردند که خدای ناکرده بطور طبیعی پیروز نشوند بلکه ببازند که بتوانند با تقلب پیروز بشوند که حالش را ببرند.

شلخته و از خود راضی و گنده دماغ هستی و چاره ای ندارد کارت. تو بخاطر عدم توان و حضور ذهن در یک محاسبۀ ساده که راجع به فاصلۀ پیروزی تیم ملی با ریاست جمهوری هاشمی و خاتمی بود توماری از اراجیف و اتهام را به من نسبت می دهی. بعد هم می آیی و می گویی اشتباه کرده ای. اما قبول آن اشتباه که پی آیندش پس گرفتن همۀ آن اراجیف باید باشد نمی شود و این بار سازت را با آهنگ دیگری کوک می کنی. چون تو باید عقب نشینی نکنی از تقلب قطعی در سال 88 و تقلب حتمی دیگر در سال 92. این اصل است و وحی منزل و باید تلاش کنی که برای آدم های خارج نشین و نادانی چون من ثابتش کنی. همانطور که رأی دهندگان بی جنجال و در سکوت احمدی نژاد را ندیدید بدیهی است که رأی دهندگان امسال دیگر کاندیدا ها را هم نبینید. چون شما چشم و گوش بسته رفته ای در صفی و شنیده ای و دیده ای چیزی را که هیاهوی پشت کیبوردت در ذهنت حک کرده و تازه بدون کمترین استعداد و تخصصی در پیمایش یک پژوهش میدانی وقتت را تلف نکرده ای که چندین ساعت را صرف کنی و حوزه ها و صندوق های رأی دیگر بروی و ذائقۀ دیگر رأی دهندگان را کشف کنی. تو با عجله رأی داده ای - اگر همۀ مدعیاتت صادق باشد در مورد ایران بودن ورأی دادن - تا برگردی و در سنگر همیشه پایدارت دنیای مجازی جنجال بپا کنی که من شاهد بودم که فلانی برده این درصد و اگر غیر از این باشد رژیم تقلب کرده صد درصد. این درصد هم متفاوت است از منصف ترین تان که یه کلام باشد که قسم خورده 80 در صد تازه من تعدیلش کردم.تا شما که اطمینانت به بردن کاندیدای مورد حمایتت حتمی است. خداوند ایران زمین را از شر شما آتش افروزان متوهم نجات بدهد اول. تا نوبت خامنه ای هم برسد. یا...هو

بهرام گفت...

قبل از خواندن بقیه یادداشتهای فعلی، بگویم که آفرین.. چقدر منصف بودید در حق احمدی نژاد... و چه خوبه که همگی منصف باشیم در برابر رقیبمان. الان که دارم فکر می‌کنم می‌بینم واقعأ سهم بزرگی داشت احمدی نژاد در آن هیجانهای بیاد ماندنی خرداد 88.....
بعد از این همه مدت که به خاطر حمایت‌های کمی دلزننده‌تان از قالیباف از عادت چک کردن هر روزه وبلاگتان کمی فاصله گرفته بودم، الان واجب دیدم که تشکر کنم از انضافی که به خرج دادید... من به رضایی رأی دادم و واقعأ امیدوارم با رأی شهرهای کوچک و روستاها و مناطق لرنشین و بخشی از اقشار فرهیخته بتواند به دور دوم پا بگذارد.... به هرحال آرزو بر جوانان عیب نیست :)

ناشناس گفت...

اي چشمه ى ناب تحليل، شما بودي ميگفتي لنكراني كانديدِ رهبريه؟ هوم؟ اى همه چيزدان منطقي و فلسفي و سياست دان، شما بودي جراتِ رد صلاحيت هاشمي رو ندارن؟ هوم؟ والله اگه هركي ديگه بود با يه همچين خطاهاى تحليلى تا حالا درشو گذاشته بود، چه رويى دارى تو!

ناشناس گفت...

سلام و ارادت
راستش را بخواهی- که میخواهی‌ - خیلی‌ وقت است حرفیست گوشه‌ی دلم که سنگینی‌ می‌کند اما حالا که می‌دانم خیلی‌ آتشت تند نیست زبان گفتنش را پیدا کرده ام:
آنچه که غالب است بین ما - منظورم از ما، من و شما نیست کلی‌ عرض می‌کنم - دعوای بین تقدم و تأخر توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی است، ولی‌ تفکر غالب لایه تصمیم گیر حکومت و بلاخص شخصِ سید علی،‌ تقدّم اقتدار بر هر دوی آن توسعه هاست و در مرحلهٔ بعد توسعه اقتصادی را بر توسعه سیاسی ارجحیت میدهد.
کشورهایی امثال ایران، عاقبتی بهتر از عراق و افغانستان و پاکستان و عربستان و غیره نخواهند داشت چرا که جبر سیاست بین‌الملل و مباحث کلان انرژی و استراتژیک جهانی‌ با چشم اندازهای ۵۰ ساله اجازهٔ رشد و بهبود شرایط را ولو اندک به ایران نخواهند داد.
اینکه سید علی‌ می‌گوید آمریکا دشمن ماست راست می‌گوید، ابتدا باید به اقتدار برسی‌ به گونه‌ای که مثل عراق یا افغانستان یک ماهه لهت نکنند سپس بر پایه اقتدارت به توسعه اقتصادی برسی و با منابع سرشاری که در اختیار داری اعم از طبیعی، فرهنگی و‌ انسانی‌ از پاکستانی‌ شدن و عربستانی شدن گذر کنی‌ و آنوقت با خیال راحت سیاستت را توسعه بدهی‌ - تو بخوان آزادی های مدنی و حقوق شهروندی و از این قبیل! - قطعاً و یقیناً نه آمریکا و نه هیچ خر دیگری به یک ایران ولو نیمه هسته‌ای که معلوم نیست عمق پیشرفت‌های هسته ایش تا کجا نفوذ کرده حملهٔ نظامی نخواهد کرد واینکه سید علی‌ تلویحاً می‌گوید اگر غلطی بکنی‌ فلان جا و بهمان جا را با خاک یکسان می‌کنم، کیست که نداند با چه چیز میشود یک شهر را با خاک یکسان کرد!
گذشته از آن، تحریم نفت ایران برای طولانی‌ مدت غیر ممکن است، ایران ۱۰۰۰ سال دیگر هم با تحریم و تهدید، کره شمالی نمی‌شود حتا اگر این نفت و گاز سرشار و فشار اقتصاد جهانی در نبود نفت ایران نبود! چرا که با مقایسه جغرافیایی، جمعیتی و فرهنگی‌ بین دو کشور – کره و ایران – دلایلش واضح است: وسعت ایران ۱۴ برابر کره، جمیتش بیش از ۳ برابر و کره شمالی تنها همسایه اش – کره جنوبی - متحده دشمن خونیش است ولی‌ ما کشورهای دوست و برادر و همسایه دور و برمان کم نداریم! پس اگر سید علی‌ بر همین منوال پیش برود - حتا سر سخت تر از این - هیچ واکنش سخت خارجی‌ رخ نخواهد داد، خیالتان راحت! و آمریکا به عنوان کد خدای جهان! - تو بخوان نماینده جریان‌های تاثیر گذر جهانی‌ - این حقیقت را می‌داند.
آمریکا در برزخی گرفتار شده است که راه فراری از آن ندارد و دیر یا زود باید سر تعظیم فرود بیاورد بر سید علی‌ - تو بخوان ایران و ایرانی‌ - و چون می‌داند اگر اقتدار ایران را به اسم تایید فعالیت‌های هسته‌ای ایران بپذیرد آنگاه توسعهٔ اقتصادی ایران آغاز خواهد شد لذا از این کار سر باز میزند و چون ایران به لحاظ موقعیت استراتژیک جغرافیایی و منابع سرشار طبیعی و انرژی که در اختیار دارد توان مقابله و مقاومت از هر نوعش را برای سالهای طولانی‌ داراست لذا آمریکا از بر خورد سخت هم عاجز است.
نمیدانم شاید۵۰ سال پیش همه محمدرضا شاه را لعنت میکردن یا ۸۰ سال پیش رضا شاه را، ولی‌ الان می‌گویند نور به قبرش بباره! باید دید ۵۰ سال دیگه مردم چی‌ میگن، تاریخ قضاوت می‌کنه!
راستی مبارک است پیش آ پیش، من هم مثل تو عاشق رنگم...
عمو دلار

ناشناس گفت...

به استحضار میرسانم امسال مردم رکوردی بزنند که چی بگم؟همه برای روحانی امده بودند داشتم شاخ در می اوردم این صف ها واین ملت بیخیال توی صف .نمیدانم دوره های دیگر هم صف ها واقعا"اینجوری بوده اند؟در ضمن حق باشهرونده اقای ایرانی.متلک کیبرد هم نگویید مومن شما خودت اهل کیبردی .این یکماه متلک زیاد شنیدیم یادتان هست انکه ازروز اول شما رافاشیست نامیدبعدشما اصلاح طلبها را فاشیست کردی حالا هم متلک رنگ بنفش؟
بقول دوستان سیرک مال همه است.خیلیها رای نمیدهند برچسب نوکری هم میخورند چون علاقه داره بیاد اینجا.درهر حال انتخابات تمام میشود وراحت میشویم
لکلک

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
١- اينكه من بايد بيشتر مطالعه كنم و تمرين كنم ، كاملا حرف درستي ست و به خاطر توصيه شما ممنونم
٢- اي كاش قبل از اينكه ارزو كنيد ايران از شر ما اتش افروزان متوهم نجات پيدا كند ، ارزو مي كرديد ايران از دست شما انقلابيون نادان كه پس از سي وپنج تازه فهميده ايد كه پوتين را به نعلين ترجيح مي دهيد ، نجات پيدا مي كرد
٣- براي چندين بار نوشتم برايتان كه در ايران زندگي مي كنم ، در ضمن راي هم ندادم ، دنبال اينم نيستم كه بگم خامنه اي حتما تقلب مي كند ،فقط دوست ندارم فردا كه از خواب بيدارمي شوم ، يكبار ديگر چهره مردماني كه سال ٨٨ ديدم ، دوباره ببينم ، كاش چهار سال پيش تشريف داشتيد و مردم داغون و نوميد ، تحقيرشده و بهت زده را مي ديديد، يك اخوند پفيوز عوضي تو دهن ملت زد و راي مردم را ريخت تو سطل اشغال ،حال مردم تو اون بيست و چهارساعت اوليه خيلي خراب بود ، والا از نظر من ، خامنه اي مي تواند بدون انتخابات هر خري رو كه دلش مي خواست ، رييس جمهور يا نخست وزير بگذارد ، فقط مردمو بيشتر از اين تحقير و كوچيك نكند ، بيشتر از اين از نجابت مردم سوء استفاده نكند ، همين
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

من امروز توی شمرون رای دادم، خیلی دقیق نمیتونم بگم اکثرا به کی رای میدادند ولی قالیباف تنها اسمی بود که شنیدم.
خونم جنوب شهره، اینجا واسه سرک کشیدن رفتم، که دیدم باز هم فقط اسم قالیباف شنیده میشد.
من با توجه به دیده هام معتقدم اگر که روحانی رای بیاره قطعا تقلب شده. چون پشت پرده دستش با خامنه ای تو یه کاسه است، بقیه اش هم جنگ زرگریه

Dalghak.Irani گفت...

سلام عمو دلار
هرچقدر در ادبیات شریکتم در کبرای تحلیلت با شما فاصلۀ جدی و فرسنگی دارم. بعبارت دیگر اگر هم با کمی جرح و تعدیل صغرای گزیده ات از منطقه را بپذیرم نتیجه گیریت از اقتدار قبل از توسعۀ - حداقل - اقتصادی را نمی شود پذیرفت. کدام کشور فقیر تا حالا توانسته با بمب اتمی در معادلات جهانی تأثیر تعیین کننده ای داشته باشد؟ شوروی سابق یا پاکستان لاحق!

بگذار از ویدیوی حرف های قالیباف در شبکۀ چهار نقل قولی بیاورم. که یکی از زیباترین تحلیل های بشدت درست فورموله شده ایست که حداقل حقیر زیباتر از آن را از هیچ کارشناسی سراغ ندارم و ندیده ام:

توجه مهم: سؤال را هم خود قالیباف انتخاب کرده است از بین دستۀ سؤالاتی که مجریان و کارشناسان سیما پیشنهاد کرده اند به نامزدهای مختلف. انتخاب سؤالی به این حساسیت و دشواری نشان از اعتماد بنفس فوق العاده دارد از سوی قالیباف.

مجری می پرسد:
جناب قالیباف آیا قبول دارید که نظم فعلی جهان در حال پوست اندازی است و قدرت های جدیدی - محتمل منظورش چین و روسیه و ایران و مثلاً هند است - در حال سربرآوردن هستند تا قدرت هژمون فعلی جهان - منظورش امریکا و غرب است - را دگرگون کنند و بزودی جایگزین یا حداقل شریک در آن بشوند - من سؤال را بنفع مجری ویراستم. چون سؤال او بیش از این جهت دار هم بود -

قالیباف پاسخ داد و می دهد که:

بلی قبول دارم و کاملاً حق با شماست. اما - و این اما شاهکار همۀ اماهاست - معنای حرف شما را به این صورت که جهان در حال حاضر در خلاء قدرت هژمون (امریکا و غرب) قرار دارد را قبول ندارم. بلکه معتقد هستم که اینک نظمی برقرار است و هژمون مسلطی هم هست که دارد بشدت از سوی هژمون ها و قدرت های جدید در حال ظهوری تهدید می شود اما هنوز دست بالا را هژمون مستقر دارد. اما - مهمترین امای دوم و ختم کلام - اینطور نیست که قدرت های در حال ظهور نظم کنونی و مستقر و تضعیف شده اما موجود را به چالش تمام بگیرند. بلکه چون رشد و ظهور خودشان هم در داخل این نظم موجود در حال اتفاق افتادن است لذا فقط تا حدی جلو می روند در تضاد با غرب و امریکا که خودشان بخظر نیفتند و قدرت گرفتن رو بجلو شان متوقف نشود. چون اگر نظم فعلی را بهم بزنند خودشان هم در داخل نظم فعلی نابود می شوند.

لذا نتیجه بدیهی این می شود که بر خلاف نظر حضرت عالی حتی اگر خامنه ای بخواهد یکی از قدرت های ظهور کننده اسلام باشد ناچار است در داخل همین نظم - رو به اضمحلال از نظر خودش. اما در حال حاضر موجود - بازی را طوری ترتیب بدهد که گربه شاخش نزند. و الا قبل از نابودی نظم مستقر خود عقب مانده اش نابود خواهد شد. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک عزیز
هر کدوم از پاسخهات به اندازه یک پست ارزش خواندن داره.
پاینده باشی

ناشناس گفت...

ساعت 11شب ملت هنوز توی صف اند ؟؟؟نمیدانم چه خبره امسال .شایدهم شورای شهرشلوغش کرده؟ یکی مرا شیرفهم کند
لکلک

Dalghak.Irani گفت...

بگذارید به احترام خوانندگانی که مفاهیم کلیدی را با مثال بهتر می فهمند. موضوع جوابم به عمو دلار و حرف نقل کرده ام از قالیباف را با یک مثال هم تشریح کنم.

جنینی را در نظر بگیرید که در رحم مادر در حال رشد است. او دارد از بودن در رحم مادر و تغذیه از خون او رشد می کند تا نه ماهه بشود و بیاید بیرون و از مادرش مستقل بشود. در بیرون هم تا موقعی که رشد کافی نیافته خودش را در اختیار مادر می گذارد یا نشان می دهد تا اینقدر بزرگ بشود که بتواند مادر پیرش را بخاطر مال و اموالش بکشد و ارثیه اش را تصاحب بکند.

حالا اگر این جنین بخواهد در همان جنینی بند ناف مادرش را قیچی کند تا مادرش را بکشد قبل از مرگ مادر خودش هم کشته خواهد شد.

یا اگر در هنگام نوزادی و کودکی بخواهد مادرش را نابود کند بدلیل نداشتن قدرت جسمانی و سلاح لازم موفق نخواهد شد و مرگ خودش هم حتمی خواهد بود.

البته می تواند با لگد زدن در شکم مادر درهنگام جنینی و گریه کردن در هنگام نوزادی و لج کردن در هنگام کودکی به مادرش رنج و اذیت تحمیل کند اما کشتن مادر دو راه بیشتر ندارد یا پسر خوبی باش و بگذار مادرت بسن طبیعی بمیرد قبل از تو. یا اگر هم شروری باید چنان جوان و برومند و قوی بشوی از قبل مادر که وقتی رفتی سراغش بتوانی کار را تمام کنی. یا...هو

یک کلام ختم کلام گفت...

جواب خواننده های مودبو با نوشته های مغرورانه میدی و توهینم که میکنی خوب ما هم مجبوریم مث خودت باشیم پس چیزی که عوض داره گله نداره پس کمربندتو سفت ببند!!
حرفای صد من یه غازتو که میخونم یاد این شعر میفتم
لاف از سخن چو در توان زد
این خشت بود که پر توان زد
خوب پیره مرد جان!!!
دلیل رای مردم و جوونایی که میگی برای لشکر کشی و انتقام میرن رای میدن... که واقعا اینطور نیست... همین حرف قالیبافه!مردم روحانیو به همین دلیل با اکثریت و طبق شواهد عینی و غیر مجازی انتخاب کردن که:
"حتی اگر خامنه ای بخواهد یکی از قدرت های ظهور کننده اسلام باشد ناچار است در داخل همین نظم - رو به اضمحلال از نظر خودش. اما در حال حاضر موجود - بازی را طوری ترتیب بدهد که گربه شاخش نزند."
بخدا بحث با آدمهای بی سواد ولی مدعی خیلی سخته اما بلاخره بی تاثیر نیست ولی جورشو ما جوونا باید بکشیم نه پیره مردای رمان خونده!!!!!
ببین پیره مرد، بچه جان خودتی، برو یه کم بجای رمانهای خوشگل و سخت مطالعه علمی و ساده بکن، تا کمی چپ و راستو بهتر و واقعی تر تشخیص بدی اتفاقا این نوشته های توئه که بوی خشم و عقده گشایی و انتقام میده از سر اینکه بد جور خورده تو پرت با این افتضاح سردار.

دلیل من که به روحانی رای دادم هیچ کدوم از اون صغری کبری های جفنگی که قطار کردی نیست دلیلش یه چیزه ...انتخاب کسی که هر چه زودتر مارو تو این نظم سیاسی نوین تعریف کنه و بعد... جا بده نه کسی که نوکر آدمی باشه که میخواد خودش یه نظم جهانی جدید بسازه... امیدوارم فهمیده باشی

عمو جان این قالیبافه که از خایه های خامنه ای آویزونه تو چرا این ساختارای ساده رو درک نمیکنی و جوک مینویسی، چرا اینقدر کثیف و متعفن و لجوجانه مینویسی؟

مردم ما خیلی باشعور تر از این حرفان که تو فک میکنی اونا فقط خسته ان از خیلی چیزا که تو نمیتونی از انگلستان اونو درک کنی پس آروم بگیر و مودب باش و توهین نکن تو هم یه آدمی هستی که یه نظر داری مث ماها پس خیلی خودتو جدی نگیر چون ما هم تورو جدی نمیگیریم مارو هم جدی نگیر چون ما هم ادعایی نداریم ما امروز یه چیز داریم...
یه برگ رایه که با افتخار و یقین روش مینویسیم:
حسن روحانی!!!!

ناشناس گفت...

روحانی با اختلاف زیاد پیشتاز است. در دور اول کار تمام شد.

http://asredena.com/newsF-6918.html

Dalghak.Irani گفت...

خاتم کلام عزیز
آن کامنت - بچه برای اولین بار- در پیشانیش صاحب و مخاطب مشخصی دارد.

این بچه راهم دو جور بخوانی مشکل حل می شود:

1- در ورژن داخلی: همان بچه ایست که ورد زبان سلطانم سلطان علی پروین می گوید به شاگردانش در زمین تمرین هنکگامی که می خواهد به آنان فن دربل کردن را یاد بدهد.

2- در ورژن خارجی همان "BABE"ی است که پدران به فرزندان می گویند بجای "LOVELY" هنگامی که می خواهند فن زندگی یادشان بدهند. یا...هو

گمگشته گفت...

سلام
عرض ادب و خدا قوت
نکته اول: لذت بردم از این همه پشتکار در حمایت از آقای قالیباف در طول این مدت. با خودم فکر می کردم اگر نصف این پشتکار رو در کار های روزمره داشتم به کجا می رسیدم.
نکه دوم: اگر "البته نتایج را هم می دانم و رییس جمهور آینده را هم می شناسم" این گفته شما سندیت داشته باشد باید عنوان می شد تا دوست و دشمن شما علاوه بر کلیه طرح دستی های شما، به قدرت مطلق شما در پیشگوئی ها ایمان بیاورند.
نکته سوم: تا جایکه بنده از نتایج چندین حوزه انتخابیه در تهران و یک شهرستان اطلاع دقیق دارم دوستان بنفش تنها رقیب کاندیدای مورد حمایت شما هستند و تا اینجا باید منتظر دور دم بود.
تا صبح زمان زیادی نماده
سلامت باشید

ناشناس گفت...

آقایون یه چیز جالب تعریف کنم امروز تو صف رای که بودیم داشتیم با رفقا در مورد مناظره سوم حرف میزدیم که دیدی چطور قالیباف الکی الکی مفت مفت خودشو بازوند بیخودی یه حرفی بی ربط زد که همه یادشون رفته بود و الکی با روحانی کل کل کرد و بعدم که اونجوری محبوبیت روحانی رفت بالا و محبوبیت خودش افتاد کف خیابون
تو همین حال و هوا یه خانم مسنی داشت حرفای مارو گوش میکرد که پرید تو بحث ما و گفت چوب خدا صدا نداره اگه بزنه دوا نداره میگفت اگه میبینین قالیباف اونجوری بی دلیل حرفیو میزنه که نباید بزنه اینا کار خداست همش تقدیره که از دست من و تو خارجه هر چقدرم که زور بازو داشته باشیم خلاصه اینکه میگفت قالیباف چوب کارای گذشته رو خورد چوبی که یه روزی به یه جوون بیچاره زده که یه روزه جاش خوب میشه اما چوبی که خدا به قالیباف زد حالا حالاها خوب شدنی نیست من اون 18 تیر اون سالا یه بچه بودم و هیچ خاطره یا حس یا قضاوتی ندارم اما یه چیزی خیلی برام جالب بود اینکه یه اتفاق در گذشته چیزی که ما فراموشش میکنیم یا حتی به زور از تو تقویما پاکش میکنیم یه روزی و یه جایی سر از اتفاقات در میاره و تاثیر خودشو میذاره
من نمیدونم آیا واقعا اون بحث روحانی و قالیباف عمدی و هماهنگ شده بود برای محبوب کردن روحانی یا اینکه یه حادثه بود اما در هر صورت یه چیزی خیلی مهمه که رفتار ما چه خوب چه بد چقدر میتونه تو سرنوشت خودمون و دیگران تاثیر بذاره اینکه حتی اگه خدایی هم نباشه جهان بر اساس عمل و عکس العمل میچرخه و میمونه و ما هم کاریش نمیتونیم بکنیم چه خوبه که امروز با هم مهربون تر و صادق تر باشیم چه خوبه که همه ی ما به اندازه ی خودمون درست و انسانی رفتار کنیم حالا هر جوری که فکر میکنیم ما باید از خودمون شروع کنیم قبل از اینکه سیاست بدونیم یا باسواد یا جنگجو بشیم وظیفه ما در هر صورت انجام اون کاریه که عمیقا بش باور داریم و البته جوری انجام بدیم که کسیو بی دلیل آزرده و یا زخمی نکنیم دعوای روحانی و قالیباف هم مارو به هیچ جایی نمیرسونه مهم اینکه بدونیم هر کی که رییس جمهور میشه حالا میخواد مارو از راه اقتصاد خوشبخت کنه یا از راه سیاست ما باید مسوولیت پذیر باشیم ما باید کوشا باشیم ما باید امیدوار باشیم ما باید شکیبا باشیم و در کنارش برای ساختن روزهایی بهتر

سمیه

hamid گفت...

آقای دلقک تکلیف خودتو روشن کن . یا مثل یه دلقک (مهربون و دوستانه) جواب نظرات رو بده یا اسم بلاگ رو عوض کن بزن تیمسار ایرانی ومثل یه تیمسار برخورد کن ( مثل گاهی وقتا که تیمسار میشی ).
عوض اینکه چندتا جوون رو سر ذوق بیاری یه بحث خوب راه بندازی میری تو فاز بد قلقی و دعوا راه میندازی.
آفای دلقک نیمه تیمسار، جوونا دلقک میخوان نه تیمسار ، یه همه پرسی راه بنداز تا مطمئن بشی

ناشناس گفت...

دوباره سلام و هزار باره ارادت
ممنون بابت پاسخ مفصلتان، اصلا نه انتظارش را داشتم نه توقعش را که در بلبشوی روزهای بی ارغوان پاسخم را بدهی اما - و این اما مهمترین امای میان من و شماست - بگمانم بنده الکن بوده ام در آنچه میخواستم بگویم چرا که اصلا منظورم این نبوده که ایران به عنوان یک نیمچه قدرت نوظهور و منطقه ای قصد حذف ابر قدرت موجود را دارد! بلکه میخواهد به سطحی از قدرت و اقتدار برسد که دیگر اذیت و آزار نشود همین! بگذار من هم مثالی بزنم تا شاید لکنتم مرتفع شود:
فرض بفرمایید شما به محله ای نقل مکان میکنید، خانه دو نبش است، جای خوب محل است، آفتاب خوراست، بزرگ است، وضعتان شکر خوب است، ماشین خوبی دارید و دخترکی زیبا، نمونه و دم بخت هم در خانه دارید! اما ازقضا آن محل برای خودش قداره کشی دارد بس حریص، طماع، لجوج، زیرک و هیز.

شما سه راه بیشتر ندارید:

یا دوباره نقل مکان کنید که شخص دیگری جای شما می آید (که خانه همان خانه است)

یا باج بدهید و همان جا بمانید

یا کلکل آغاز کنید و دعوا راه بیاندازید و برای خودتان دارو دسته جور کنید و دو تا بخورید یکی بزنید و آرامش را از خود و خانواده و اهل محل و قداره چی بگیرید و بعد از مدتی مجبورش کنید که کوتاه بیاید و کاری به کار شما نداشته باشد و هر وقت همدیگر را زیر گذر بازارچه ملاقات کردید سلام و علیکی بکنید و بروید.

بحث رفتن که منتفی است دلیلش روشن و در واقع به نوعی پاک کردن صورت مسءله است

بحث باج دادن و شل گرفتن و وا دادن و هر چی شما بگید و تو سری خوری هم که با وجود دختر جوان و زیبا رویی که درون خانه دارید - تو بخوان نفت - حتی قابل تصور و تجسم نیست،


این قداره چی امروز گیر میدهد که ماشینت را اینور کوچه پارک نکنی اگر پارک نکنی فردا میگوید ماشینت را بده یک کاری داریم انجام بدهیم اگر ماشین را بدهی باید با ماشنت خداحافظی کنی و پس فردا میگوید دخترت اسمش چیست؟! تو باشی چه میگویی؟!

من باشم میگویم: اگر غلط زیادی بکنی خاک فلان جا و بهمان جا را سرت خراب میکنم! اگرم همسایه ای بیاید به نصحت از سر دلسوزی یا به ارعاب از سر عداوت بگوید مواظب باش به که و چه میگویی، من با صدای بلندتر میگویم که: قداره چی هیچ غلطی نمیتواند بکند!

سالهایی که گذشت، همه تاریکی بود
پیش رو هم، همه سرگردانیست...

عمو دلار

ناشناس گفت...

و یه نکته حالا که حرف احمدی نژاده

من احمدی نژادو قلباً دوست دارم
اون حسی از خلوص و محبت و سادگی به من منتقل میکنه که تو هیچ کدوم از این هشت نامزد و هیچ سسیاستمداری ندیدم
احمدی نژاد مظلوم بود نه به خاطر اینکه با مظلومنمایی بخواد منو فریب بده اون مظلوم بود چون تو بچگیش خوب نخورده بود، خوب نپوشیده بود کسی براش اسباب بازی نخریده بود مدرسه ی خوبی نرفته بود و تو جوونیش به جای بوسیدن و در آغوش کشیدن و عاشقی چیزی جز اسلحه و خشم و خون و جنگ ندیده بود.
اون با همه ی وجودش سعی کرد برای ما باشه اون عاشق ما بود اما پر از اشتباهای وحشتناک پر از رفتارهای نادرست اون تو هشت سال از یه مرد جوون به یه پیرمرد تبدیل شد چون هرگز نتونست به ما بفهمونه که چقدر ماهارو دوست داره و ما هم هرگز سعی نکردیم درکش کنیم
ما فقط چهره اونو، حرفاشو لباساشو خنده هاشو گریه هاشو همه ی وجود و هستیشو مسخره کردیم حتی یک لحظه توقف نکردیم و سعی نکردیم حتی برای یک بار درست ببینیمش و بفهمیمش فهمی خارج از ادبیات سیاسی و با نگاه مهربانی و انسانی.
اون متوهم بود اما نه دروغگو، اون خطا کار بود اما نه بد طینت اون لجباز بود اما نه بی رحم اون همه این اشتباهاتو دعواهارو به خاطر ما کرد و من به این حرفم ایمان دارم
با این حال اون کسیه که خیلی زود نامش از دفتر سیاست پاک میشه چون اون هرگز سیاستمدار نبود اما مطمئنا کسیه که دل همه ی ما خیلی زود براس تنگ خواهد شد و در خاطره های ما میمونه.

سمیه

یک کلام ختم کلام گفت...

باشه پدر قبول!
بزن قدش!!!!!!