۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

در حال حاضر همه چیز به پیشرفت روحانی گره خورده. انتخاب جلیلی کلاً منتفی است.


1- حزب  اللهی ها که اعم باشند از بسیج و انصار و سایر نحله های فکری و اسمی اگر در انسجام کامل باشند در داخل خودشان، توانایی مهندسی 3 تا 4 میلیون رأی در سراسر کشور را دارند. و می توانند این تعداد رأی را به پشت هر نامزدی که به آیت الله خامنه ای نزدیک است بیاورند. در حال حاضر این انسجام حداکثری که در داخل حزب اللهی ها نیست بلکه انسجام حداقلی هم ندارند. به دلایل زیر:

الف- آیت الله خامنه ای از گزینۀ مشخصی حمایت نمی کند.

ب- گروه بزرگی از اینان از تند روی سرخورده اند و صفوف خود را به گزینه های متعادل تغییر داده اند. این گروه که سردسته ها و لیدرهای فکری شان در کسانی مثل حسین قدیانی و امید حسینی ظهور بیرونی و رسانه ای دارد اینک از قالیباف حمایت می کنند.

پ- بخشی از حزب اللهی ها که هوادار نامزدی مشایی بودند اینک منفعلند و هنوز به گزینۀ خاصی نرسیده اند. ضمن اینکه این حالت در بین هواداران شخص احمدی نژاد هم کم و بیش جریان دارد.

ت- بخش دیگری از این حزب اللهی ها که در جمعیت رهپویان و ایثارگران مجتمع هستند و زاکانی رهبری آنان را بعهده دارد متمایل به حداد عادل شده اند و از او حمایت می کنند.

ث- هستۀ بسیار صلب و سخت اینان که با جبهۀ پایداری و آیت الله مصباح تعریف می شوند تنها گروه باقی مانده در پشت سعید جلیلی هستند که خود اینان نیز بعد از ماجرای لنکرانی انسجام کامل را از دست داده اند.

2- لذا نیروهای تندرو حزب اللهی در بهترین حالت توان بسیج و مهندسی بیش از 1 تا 2 میلیون رأی در پشت جلیلی را نخواهند داشت. و این حداکثر رأی جلیلی هم است زیرا جلیلی کمترین توان جذب رأی مستقیم از جامعه را ندارد. بنابراین احتمال انتخاب جلیلی در وضعیت حاضر از صفر هم کمتر است.

3- اما سناریو ها و صحنه آرایی های جدیدی می تواند بسرعت اتفاق بیفتد به این معنا که اگر در روزهای آینده هاشمی و خاتمی پشت یکی از دو نفر روحانی و عارف قرار بگیرند اولاً؛ و قادر باشند که سازمان رأی خودشان در گروه های سکولار و محذوف را به صحنه بیاورند ثانیاً؛ لاجرم آرایش نامزد های اصولگرا نیز تغییر خواهد کرد. اما گذشته از اینکه آیا هاشمی و خاتمی اگر بخواهند می توانند آرای تحریمی های فعلی و خاکستری را بمیدان بیاورند یا نه که خیلی کار راحتی نیست؛ به تصمیم رسیدن هاشمی و خاتمی برای حمایت از روحانی یا عارف هم با دشواری های مهمی بشرح زیر رو در روست:

الف- خاتمی خیلی کند و بلاتکلیف و نامصمم و مردد است.

ب- هیئت مشاوران و تصمیم گیرندگان اصلاح طلبان خیلی بسادگی حاضر به حمایت از روحانی یا عارف نیستند و نخواهند شد زیرا به عملکرد خاتمی معترض هستند و معتقدند که اگر خاتمی دور اندیش بود باید توصیه می کرد بموازات هاشمی یکی از نامزدهای اجماعی آن ها مثل نجفی یا جهانگیری هم ثبت نام کند تا امروز مجبور از حمایت از گزینه ای ضعیف مثل عارف و غیر اصلاح طلب مثل روحانی نشوند. لذا براحتی نمی توانند پشت سر یکی از اینان بروند. در این مورد هم روحانی شانس بیشتری از عارف دارد به این دلیل که شکست روحانی تمام و کمال به نام اصلاح طلبان نوشته نشود.

پ- هاشمی اما ملاحظات شخصی هم دارد در حمایت از نامزد واحد از بین روحانی و عارف که گرایش او حتماً بسمت روحانی است. ملاحظۀ شخصی هاشمی به آبروی سیاسی او گره خورده است. زیرا اگر او از نامزدی حمایت کند ولی آن نامزد شکست بخورد برای هاشمی دیگر جای نفس کشیدن هم باقی نمی ماند.

4- اما اگر هیچ کدام از این ملاحظات و موانع مانع از حمایت یکپارچۀ اصلاح طلبان و خاتمی و هاشمی از روحانی - بنظرم اجماع روی عارف منتفی است - نشوند و رصد های لحظه به لحظۀ اصولگرایان از طریق مراکز نظر سنجی انحصاری شان در وزارت اطلاعات و سازمان صدا و سیما و ... نشان بدهد که احتمال پیروزی حسن روحانی افزایش خطرناکی یافته است؛ ناچار از اجماع بر روی یک یا دو نامزد خواهند شد. در چنین حالتی اصولگرایان چاره ای ندارند جز اینکه بر روی قالیباف اجماع کنند. زیرا باقی نامزدهای اصولگرایان و از جمله مهمترین آن ها ولایتی رأی قابل رقابتی ندارد با روحانی مورد حمایت جبهۀ مقابل؛ و مهمتر اینکه قالیباف علاوه بر داشتن رأی خوب و پایه قار هم است که مقداری از سبد رأی مدرن و کلان شهر های کشور را بطرف خود بکشد تا هم به آرای اصولگرایان اضافه شود و هم از آرای اصلاح طلبان کم کند.

5-  تنها کسی که احتمال زیاد است که از این اجماع تبعیت نکند سعید جلیلی است. که در آنصورت هم او بغیر از همان یکی دو میلیون رأی تندروان هیستریک نصیب بیشتری از آرا نخواهد برد. لذا سعید جلیلی در هیچ کدام از سناریو ها امکان برنده شدن یا حتی رفتن به دور دوم را هم ندارد. و اگر اتفاقی غیر از این بیفتد قطعاً باید توسط یک تقلب سازمان یافته از سوی دست اندرکاران انتخابات باشد و در حد و اندازۀ گروه های فشار نیست. در حال حاضر اما بنظر می رسد هنوز مراکز نظر سنجی اصولگرایان هیچ خطری را گزارش نکرده اند و فعلاً با همین ترکیب 8 نفره ادامه می دهند و منتظرند. یا...هو

۲۸ نظر:

آرسین گفت...

تشکر از اینکه بالاخره تنفسی از قالیباف اعلام کردید!
جالبتر اینکه من هم به همین نتیجه رسیده بودم که جلیلی بیشتر از هدف ریاست جمهوری برای جمع رای سلبی به میدان آورده شده!
(اینجا را ببنید!)

TodayBoy گفت...

با شما موافقم که هاشمی به اندازه کافی ریسک کرده و حمایت علنی و زودرس از روحانی میتواند برایش هزینه اضافی هم بتراشد. اما کیست که نداند روحانی با اصرار هاشمی نامزد شده و حمایت مطلق او را دارد؟ این وسط عارف دردسری شده است. کاش بفهمد که با همه سلامت نفس و دانشی که دارد اینک زمانه او نیست و روحانی بهتر زبان اینها را می فهمد و کنار بکشد. فقط روحانی در شرایط حاضر می تواند کاری اساسی کند. روحانی ۹۰ درصد هاشمی است.

ناشناس گفت...

سلام تلخک
من هم نظرم روحانی است ولی از شما استاد گرامی حرف شنوی خواهم داشت و برخلاف سایر خوانندگانی که طرفداری شما از قالیباف را برنمی تافتند و از برخی کامنت ها هم پیداست که استاد را بد جوری ناراحت کرده اند. اما من می گویم که تا آخر با شما می آیم انشاء الله و به تحلیل های شما ایمان دارم؛ حتی اگر برخلاف نظر خودم باشد.
آنچه تا اینجا از نظرات استاد دستگیرم شده ، در موقعیت فعلی فقط گزینه قالیباف جواب می دهد ، من هم با اینکه رأیم روحانی است با نظر استاد موافقم . چرا که گزینه های عارف و روحانی بعد از انتخاب شدن ، با چالش های فراوانی روبرو هستند که قالیباف آن چالش ها را ندارد مثل تعامل با سپاه و حزب الله ...

آینده گفت...

خدا خیرت بده کانال را عوض کردی
داشتم خودم را برا ی یک پست با این عنوان آماده می کردم:
"قالی باف نه تنها از نلسون ماندلا بهتر است بلکه گاندی را در جیب بغل کتش جای می دهد"

مرسی

ناشناس گفت...

ميری رأی بدی که باز بگی رأی من کو؟
خيلی جالبه، آيا،
اسـتـقلال
آزادی
جمهوری اسلامی
همينه؟

ناشناس گفت...

مجددا سلام تلخک
استاد، پیش بینی شما از مناظره امروز چیه؟ با توجه به عنوان مناظره که بحث های سیاسی است؛ آیا روحانی با استفاده از تخصص و تجربه ش می تونه توی مناظره خودشو یه سر و گردن بالا بکشه و راه ائتلاف رو آسانتر کنه تا نتیجه انتخابات انشاء الله در همان دور اول مشخص بشه.
شایدم عارف و روحانی ائتلاف رو گذاشتن برای دقایق آخر .والله العالم

دوره گرد گفت...

همین که اینهمه درباره قالیباف راه انداختی ناخودآگاه در هدف خود برای برانگیختن توجهات متوجه شدی... مناظره جدید شروع شد... بینیم قالیباف چند مرده حلاج ست... بنا را بر فضولی کردن گذاشته یا نه... برای من که آخرین فرصتش است...

ناشناس گفت...

به نظرم اگه ذره‌ای دغدغه‌ی نجات کشور بود و نه سهم‌خواهی سیاسی، روحانی و عارف و رضایی و غرضی، باید به نفع قالیباف کنار می‌کشیدند و خاتمی و هاشمی به طور ضمنی و نامحسوس پشت قالیباف قرار می‌گرفتند تا جبهه‌ی نوکران رهبری متشکل جلیلی، ولایتی و حداد شکست سختی بخورند و به قول گنجی انتخابات دو قطبی خامنه‌ای و ضد خامنه‌ای بشه. اما به این شکل با آراهای شکسته شده بین عارف و قالیباف و روحانی، حتی اگه جبهه‌ی نوکران رهبری شکست بخورند، پیروزی گروه مقابل به قدری شکننده خواهد بود که مجبور خواهند شد تا پایان چهار سال اول دست به عصا راه بروند. قالیباف در فیلم تبلیغاتی‌ش به خوبی شخصیت مدرن، شهری، امروزی و ایرانی خودش رو نشون داد. او به طور مشخص به دنبال مالزی کردن ایرانه. کشوری که تبدیل به یک کشور مدرن اسلامی- بدون قوانین سخت‌گیرانه‌اش- بشه و روحانیت هم به عنوان گروهی دل‌نگران اجرای برناهه‌های عمرانی و اقتصادی- بدون تاکید روی اجرای حدود شرعی- بمونه.افسوس که این فرصت با اون آرمان خواهی قلابی چپ و سهم خواهی گروه‌های درون جمهوری اسلامی از بین خواهد رفت.

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز
دغدغه ات 1000 در صد به نگرانی من هم منطبق است. اگر در سال 84 هم اشتباه نمی کردند ما الان بجای تهران آباد قالیباف ایران آباد قالیباف داشتیم. منتهی سیاستمداران ایرانی یک وجه بارز حماقت دارند حتی اگر حسن نیت هم داشته باشند. تا روزی که دور در دست اشغال کنندگان سفارت امریکا و مجاهدین قلابی باشد خلاصی از دور باطل ممکن نخواهد شد. فعلاً که وجه پر قدرت قدرت (صندلی بالقوه و پر هیبت دانشگاه) در سیطرۀ ادبیات چپ این تندروان قدرت طلب به یغما رفته و جالب است که چقدر هم خودشان را تحویل می گیرند این توتالیترهای آنارشیست شده. وای بر جوانانی که با خط اینان مشق می کنند و زندگی می بازند. یا...هو

ناشناس گفت...

خاتمی نظرش رو عارفه و با هاشمی اختلاف داره

دکتر زید گفت...

تیمسار، اگه باهات حال نمیکردیم به وبلاگت سر نمیزدیم، ممکنه یه وقتی مثل الان نظرت با ما یکی نباشه و همه انتقاد کنن ازتون، ولی مهم اینه که دور هم باشیم،
نمیدونم مناظره رو دیدید یا نه، که روحانی چطور پته قالیباف رو در مورد حمله گاز انبری ریخت رو آب،
من رأی نمیدم، ولی روزی که بخوام سعادتم رو در دستان قالیباف یا قاسم سلیمانی جستجو کنم، اون روز روزیه که شرفم رو فروخته باشم..جی...میل

ناشناس گفت...

دلقك جان ، ميخواستم اين كامنت را در پست قبلى بنويسم ولى ديدم به اين مطلب امروز هم مربوط است.
آينده عزيز نكاتى را براى من نوشتيد كه با اكثر آن موافقم اما در كشورى كه انتخابات كامل است، در كشور شتر گاو پلنگ ما تا حدود زيادى كارايى ندارد، از نظر كاملا صحيح شما استفاده ميكنم كه كشور رييس جمهور ميخواهد نه مدير پروژه. اين نكته كليدى مسئله ما بوده و هست، حد اقل از دوران شروع كار خاتمى . تعريف رييس جمهور در ايران تا كنون پست يك مدير پروژه بوده و نه معنى كلاسيك رييس جمهور، حد اقل از نظر نهاد رهبرى و همان نيروهاى پشتيبان مورد نظر شما.خواسته و باور من وشما و مردم داشتن رييس جمهور كارا و با پايگاه مردمى بوده. مشكل از همينجا شروع شده كه رييس جمهورى مثل خاتمى با پشتوانه راى بالا خواسته در قامت رييس جمهور حاضر شود و اين خلاف تئورى مدير پروژه بودن او شد، براى همين هم ٨ سال نهاد رياست جمهورى در جا زد و در تقابل با رهبرى قرار گرفت و شكست خورد. پس از او احمدى نژاد مورد حمايت كامل قرار گرفت با اين تصور كه مدير پروژه كارا و حرف گوش كن پيدا شده و همه چيز بر وفق مراد نهاد رهبرى خواهد شد. متاسفانه احمدى نژاد در حد كار پرداز هم نبود و تلاش ميكرد كه او هم در قامت رييس جمهور قرار گيرد بر خلاف خواسته اربابان.
با شناختى كه از موسوى هم بود امكان نداشت به نقشى كمتر از رياست جمهورى اكتفا كند.براى همين او را در حصر مى بينيم.
من باطنا خودم در شرايطى كه شما ترسيم كرديد كاملا طرفدار چهره هاى اصلاح طلب و ميانه رو تر هستم و باطنا دوست دارم آنها در قامت رييس جمهور ظاهر شوند ، ولى در واقعيت در شرايطى هستيم كه در صورت انتخاب روحانى دوباره بر مى گرديم به خرداد ٧٦ و در شرايط بسيار ضعيفتر و گسسته اصلاح طلبان ، و از آنجايى كه آنها ذاتا به دنبال رييس جمهورى هستند ، تقابل و استهلاك ايران را رو به سقوط خواهد برد.

از نيروهاى پشت سر قاليباف اسم برديد كه مورد تنفرند و همين نيرو كه سپاه تشكيل دهنده اصلى آن است در تلاش قرار دادن رييس جمهور از نيروى خودى است ، نه چهره مخفى يا عامل مثل احمدى نژاد يا جليلى. به اين نكته بايد توجه كرد كه قاليباف با شعار من مدير پروژه ام به ميدان آمده نه رييس جمهور خواست من وشما واين مقبول رهبرى است . با اين تفاوت كه در صورت انتخاب ، براى اولين بار نيروهاى پشت رهبرى و سپاه در پست رييس جمهور و روبروى رهبرى به صورت مستقيم قرار ميگيرند.
من فكر ميكنم كه شايد( با تاكييد بر اين شايد ) كه از آنجايى كه هيچ دهى دو كدخدا را بر نميتابد، سپاه رضايت به مديريت پروژه بودن نخواهد داد و به كمتر از رييس جمهورى راضى نخواهد شد و اين در دراز مدت موجب حذف روحانيون و رهبرى از قدرت خواهد شد ( شايد پس از مرگ رهبر) كما اينكه بخش عظيمى از روحانيت از قدرت حذف شده تا كنون.
من فكر ميكنم كه اين نكنه مثبتى براى مردم در دراز مدت است زيرا كه قدرت به رييس جمهور حتى اگريك نظامى باشد منتقل خواهد شد. و اين در طول زمان ميتواند به سر وسامان حكومت و گذار بسيار آرام وطولانى به سمت دموكراسى و ميانه روى منجر شود.كما اينكه اين اتفاق در بسيارى از كشورها پس از دوره طولانى حكومت نظاميان افتاد.

با پوزش از روده درازى،
ارادتمند ، افشين قديم.

ناشناس گفت...

سلام تلخک
داشتیم امیدوار می شدیم با این پست، تخم مرغ هاتو دیگه توی یه سبد نمی زاری؛ اما با این حرف دکتر روحانی که خطاب به دکتر قالیباف گفت من یه حقوقدانم نه یه سرهنگ؛ فکر کنم دوباره بغلطی تو دامن سردار قالیباف، تیمسار

ناشناس گفت...

تيمسار اين قاليباف چرا امروز اينجوري كرد اين كه قرار بود متفاوت باشد از همه يكهو فكر كرد اينجا جبهه است و شد تخريب چي...گمان كنم قاليباف از ناحيه روحاني احساس خطر مي كند....حالا اينها نظر بود بگذريم سوال من از شما موقعيت جليلي بعد تز مناظره امروز است به باور شما كجا ايستاده؟

ناشناس گفت...

چرا نمخوایم قبول کنیم که حاکمیت به اصلاح طلبها اجازه رشد نخواهد داد اگه به جلیلی و قالیباف و حدا د اجازه داده بودن که گلوی اصلاح طلبها رو جلو دوربین دریده بودن به نظر من بخاطر این که فرصت باقی مانده ما جهت نجات کشور بسیار کم است و خطر تجزیه کشور رو تهدید میکنه به یه گزینه اصول گرا رای بدیم که طرفدار منطق عقلانی و ماروت مردمی در تمام زمینه ها مخصوصا اقتصادی باشد بنده چهار سال پیش هم به برنامه اقای رضایی رای دادم یا ابولفضل

ناشناس گفت...

یادت رفت رای روستایی هاو سایر عوام ساده و فریب خورنده را به آرای جلیلی اضافه کنی

عمو گفت...

نمیدونم مناظره رو دیدی یا نه. من انصافا ولایتی رو در قامت یک دکتر صاحب چهره و متنفذ دیدم با یه کاریزمایی در حد هاشمی. قالیباف هم به شدت آدم دهن بین و بدون بینش بود به قولی هرتی پرتی.انتخاب قالیباف رو تا قبل از این مناظره به نفع ملت میدیدم ولی الان یه فاجعه میبینم

ناشناس گفت...

ببینید مجری اسگول صدا و سیما چجوری تابلو به نفع جلیلی تقلب میکنه تو قرعه کشی :
https://www.youtube.com/watch?v=hNRdu0m9a2c&list=PL5ToTsevJWrwIrb2Y6-J06WEUIRBog71w&index=28
به نظر میرسه جلیلی رییس جمهور شده و آغا معظم ایشون رو برای رییس جمهوری انتخاب کرده وگر نه چه دلیلی داره به این تابلویی تو قرعه کشی مناظره به نفع جلیلی تقلب کنن؟؟ اگه دقت کنین میبینید که اون کاغذ مربوط به جلیلی تو تنگ قرعه کشی یه برجستگی داره و مجری با دستش چک میکنه تا ببینه مال جلیلی کدومه تا آخر همه بیارش بیرون . تقلب از همین حالا شروع شده .

ناشناس گفت...

ki be shoma gofte ke gharare ara shemorde beshe ke inghadr motmaen migi jalili rai nadare? in entekhabat faghat yek namayeshe democracy va yek kolahe gashad bar sare mardome. agar kuchektarin omidi be behbude oza az tarighe entekhabat bud dar sale 88 in omid naomid shod. inghadr javgire in bazi nashid.

Dalghak.Irani گفت...

عمو جان چقدر هیجان زده هستی که کامنتت را پنج بار فرستاده ای. بلی مناظره را دیدم. بنظرم قالیباف خیلی خوب بود بویژه در چالش با روحانی و ولایتی و با اینکه مجری او و محسن رصایی را مغبون کرد در ابتدا اما خیلی موفق بود و بنظرم رضایی از نظر ایجابی از همه بهتر بود و ولایتی با اینکه از رانت حیدری هم برخوردار بود در میان کسانی که شانس دارند یک شکست خورده و فاجعۀ مطلق بود. خواهم نوشت مختصر نظرم را. یا...هو

ناشناس گفت...

timsar jan az shoma baeyd ast gol in tiyatr ra bokhorid.1 jalili ra avardeand ta mardom be rohani panah bebarand.2rohani baray nezam yek tanafos ast baray siyasate dakheli va khareji .yek nafas ta sakhtane booooombbbbb

عمو گفت...

هاها. نه هیجان نبود فیلتر شکن هی ارور میداد من دوباره میزدم

ناشناس گفت...

بنظر من امروز قالیباف شکست سنگینی خورد و بخش مهمی از آرایش را که در سبد اصلاح طلبان قرار داشت از دست داد ، چالش او با روحانی کار اشتباهی بود که برای جبران یک اشتباه به اشتباه بزرگ تری منجر شد . نتایج نظر سنجی خبر آنلاین هم این موضوع را تایید می کند .

ناشناس گفت...

تیمسار جان سلام
درباره حمایت از قالیباف از سوی شما:
قالیباف مدیر اجرایی قوی ای هست شکی نیست اما آیا توی ایران از این قبیل مدیران اجرایی کم داریم؟ (اسحاق جهانگیری ، محمدعلی نجفی، افخمی (مدیر عامل اسبق کشتیرانی) ، پرویز فتاح و ...)
شما اصرار دارید تو این دوران فشار یه مدیر اجرایی لازمه ویژگی ای که همه نظامیان دارند این است که با مفهومی به اسم رییس و مدیر آشنا نیستند تنها چیزی که دیدن فرمانده و فرمان دادنه تیمسار جان مملکت پادگان نیست که با فرمان دادن بشه کنترلش کرد هر کسی هم مخالف بود ارجاع بدی به بازداشت گاه
همین تفکر آزموده شده بزار مملکت بیفته دست اون یارو که فشار اقتصادی رو کم کنه گور بابای آزادی
نمونش کودتای 28 مرداد گور بابای مصدق گفتن و راحت گذاشتن زاهدی بیاد تا فشار کم بشه ثمره اش شد قرارداد کنسرسیوم و بهبود اوضاع و اعدام فاطمی و 16 آذر 32
با تفکر شما قالیباف میاد بالا اوضاع اقتصادی بهتر میشه ولی
تیمسار جان این دفعه کی قراره جای دکتر فاطمی باشه؟؟؟
من رای نمیدم به قالیباف اگه قراره رای بدم با اونکه اقتصاد اوضاع بدی داره و خود من (فوق لیسانس ،25 ساله، با حقوقی که فقط کفاف زندگی خودم رو میده ) هم توش دارم سختی می کشم رای ام رو نردبان کسی نمی کنم که قرار باشه به عده ای آزادی خواه جامعه ام فشار بیشتر وارد بشه

ناشناس گفت...

masholak
جلیلی همان گونه که تتوی مذهبی روی پیشانیش را با بکینگ پودر پوشونده سعی در مخفی کردن عقایدش دارد بدلیل اگاهی از اینکه مردم متنفر از افکار اویند ولی همان گونه که لکه ماهپیشونیش رو نتونست از مردم پنهان کنه افکارش رو هم نتونست پنهان کنه
واقا چهره جلیلی وقتی از طرف رضایی و ولایتی مورد انتقاد قرار داده شد جالب بود خوی حیوانی و پاچه گیری کاملا مشخص شد وتنها جوابش این بود که شماها دروغ میگویید حرف راست پیش ماست!!! برنده سری اخر مناظرات رضایی و قرضی بودند قرضی داره نشون میده واقا باسیاست وارد شده روز اول از خودش یه شخصیت طناز و احمق به مردم ارایه داد تا اسمش برده بشه هر چند به اسم یه احمق مسخره ولی الان پیشرفت محسوسی داشته و داره چهار نعل میتازه سیاس و عاقل و زیرک روز اول طرفداری نداشت ولی الان ...در کل من از مرد خاکستری اقای محسن رضایی حمایت میکنم

Dalghak.Irani گفت...

یکی دو مطلب دیگر راجع به مناظره خواهم نوشت بنابراین اینجا بحث نمی کنم تا پست بعدی. اما به آن ناشناس مدعی شکست سخت قالیباف در چالش با روحانی باید بگویم که قالیباف درخشان ظاهر شد و حسن آقا را نه تنها به پل برد که حداقل سه بار هم سالتو کرد. نارضایتی کاربران هوادار روحانی هم طبیعی است چون نامزد مورد علاقه شان بدجوری شکست خورد. این موضوع قطعاً بضرر قالیباف که نیست خیلی هم بنفع اوست. چون اگر آن ها رأی بده به قالیباف بودند که نباید از شکست روحانی ناراحت باشند و باید می گفتند دم قالیباف گرم که حمله کرد. پس ناراحتی شان بخاطر این نیست که دیگر نمی توانند به قالیباف رأی بدهند بلکه از این است که نامزد خودشان بدجوری کنف شد. یا...هو

ناشناس گفت...

استاد ممنون از تحلیل امیدوارم همینطوری باشه

سیمرغ

آینده گفت...

این هم از کنف شدن آقای روحانی با استناد به سایت فرارو وابسته به قالیباف (همین الان):

محمد باقر قاليباف
4.79%
حسن روحاني
53.19%
سعيد جليلي
4.48%
محمد رضا عارف
23.81%
محسن رضايي
5.83%
علي اکبر ولايتي
4.56%
غلامعلي حداد عادل
0.83%
سيد محمد غرضي
2.51%

تعداد کل آراء
15256