۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

شمشیر کند مطهری بر گلوی هذیان خامنه ای! جنگ های داخلی!

File:The Menaced Assassin.jpg

The Menaced Assassin



1- قبلاً هم گفته ام که علی مطهری تعریف کرده است که در نوجوانی در ماشین پیکان پدر شهیدش بوده که شاهد مباحثه ای سخت بوده بین شهید مطهری و خامنه ای و هاشمی رفسنجانی. مطهری بزرگ تشخیص امام خمینی را درست می دانسته در لزوم پرهیز روحانیان از ورود به پست های اجرایی. ولی آن دو عضو روحانی دیگر شورای انقلاب مصّر بودند که خمینی اشتباه می کند و دلیلی ندارد روحانیان که صاحب انقلابند خودشان بیرون دیگ منتظر شمردن لقمه های دانشگاهیان کلاهی بشوند. و البته می دانیم که چه ناجوانمردانه هم دو رییس جمهور لیبرال - مذهبی اول انقلاب (بازرگان و بنی صدر) را کنار زدند که نوبت بازی را بخودشان بدهند. و خامنه ای اولین روحانی شد که آفتابه برداشت به تدبیر امام راحل و رییس جمهور شد در محضر و به تفویض خود آیت الله خمینی.

2- امروز اما آن نوجوان آنروزها برای خودش مردی در حال عبور از میان سالی است که بازی روزگار اورا رودررو کرده با ریا کارترین قلدر تاریخ مدون 3000 سالۀ ایران علی خامنه ای.  او (علی مطهری) گفته است که اگر نتواند احمدی نژاد را بپای تریبون مجلس بیاورد برای پاسخ به سؤالات نمایندگان؛ استعفاء خواهد داد. در بدو امر چنین بنظر می رسد که علی مطهری عددی نیست که خامنه ای را بلرزاند. در حالیکه بنظرم اینطور نیست. و علی مطهری مستظهر به آوازۀ خوب پدرش - معلم و ایدئولوگ انقلاب - نه تنها خیلی هم بدون قدرت نیست در جبهۀ مو منان سنتی و ضد مدرن؛ بلکه جنگ علی مطهری با خامنه ای یک عقبۀ پرقدرتی را هم پشتیبان دارد که در رأسش روحانیان ارشد و کمتر سیاسی قم هستند؛ و در قاعده اش بسیاری از کارگزاران و نمایندگان مجلس که توموری از بغض و نفرت دارند - در پس خفه خون بخاطر منافع حقیرشان - نسبت به خامنه ای برای همۀ این سال های اخیری که تحقیر شده و رذیل خوانده شده اند؛ بجای فاضل که امام خمینی وعده داده بود در مورد جایگاه مجلس.

3- اعتقاد خود من این است که این اتفاق نخواهد افتاد. یعنی نه احمدی نژاد به مجلس احضار خواهد شد بخاطر سؤال نمایندگان. و نه علی مطهری استعفا خواهد داد. کلید دار اما مثل همیشه شوهر همشیرۀ علی مطهری با نام فامیل لاریجانی رییس مجلس خواهد بود که شخصیت مستقل و ایستایی ندارد. و چنان در ده سال ریاست صدا و سیما زیر دست خامنه ای خمیر و ژلاتینی شده است، که دیگر همان کمترین جنم خانوادگی میرزا هاشم آملی را هم واگذاشته باشد. او از سوی خامنه ای احضار خواهد شد و ضمن مقداری تحقیر و سرزنش جدید دستور خواهد گرفت که تعدادی از نمایندگان امضاء کنندۀ سؤال را با تحبیب و اگر نشد با تهدید راضی کند تا امضایشان را پس بگیرند. و طرح را از حد نصاب بیاندازند. و اگر هم کار به درازا کشید خود لاریجانی نام تعدادی را خط بزند و اعلام کند که طرح از دستور خارج شده است.

4- البته این آخرین مرحلۀ بازی و قبل از عملی شدن تهدید استعفای مطهری خواهد بود. زیرا که خود خامنه ای هم جزو طراحان "سؤال نپرسیده" از احمدی نژاد است تا با آویختن این شمشیر داموکلس آخته در بالای سر رییس جمهور اورا از واکنش های احتمالی در برابر خودش بر حذر دارد. اما نکتۀ مهم این است که باید به مطهری خسته نباشید گفت بخاطر وجودی که از خودش نشان می دهد بین 289 برده وبرۀ دیگر. و هم این امکان را فراهم می آورد که شکاف ها عمیق و اختلاف ها گسترده تر و نمایان تربشود. اما اگر سؤال از رییس جمهور عملی شود که باید یک جشن ملی بگیریم که مطهری با یک تیر دو نشان خواهد زد. یکم اینکه احمدی نژاد را وادار به تمکین خواهد کرد برای اولین بار. و دوم اینکه اتوریتۀ باقی ماندۀ رهبر درمانده را حراج خواهد کرد. و نشان سوم مهمتر است برای ملت. و آن اینکه "بامزه" خواهد بود: دیدن کشتی گرفتن عقب افتادگان عینی! و برنده که داور است با گرفتن حق داوری. بزودی! یا...هو

۶ نظر:

ناشناس گفت...

دلقک عزیز، میدانم که منظوری بدی از جمله زیر نداری
آن اینکه "بامزه" خواهد بود: دیدن کشتی گرفتن معلولان ذهنی!
و اینکه من منظور واقعی ات را میدانم، اما از تو خواهش میکنم برای حفظ اخلاق این جمله را ویرایش کن. نیازی به تایید و نمایش کامنت من نیست. ممنونم

Dalghak.Irani گفت...

سلام مرسی
درست کردم. خودم هم دو دل بودم و با اکراه گذاشتم ماند. می شناسم حوانندگانم چه انسان های حساس و یگانه ای هستند. یا...هو

مختوم قلی گفت...

دلقک جان آخر شما که موهایت را در آسیاب سپید نکرده ای چرا؟ این مسائل از اول انقلاب بوده و خواهد بود و هیچ کدام هم نشانه ای از زوال جمهوری اسلامی نبوده و نیستند متاسفانه. لطفا کمی واقع بین باش! اتفاقات مهمتر در نیویورک جریان دارد. امروز خواندم اوباما موضع سختی در مقابل تشکیل کشور فلسطین گرفته است که حتی در خود آمریکا مخالفان زیادی پیدا کرده است و واضح است این سیاست او چقدر موضع ایران را در داخل و خارج ایران تقویت خواهد کرد.

پيام امروز گفت...

1.آقاي احمدي نژاد در مورد موسوي و كروبي گفت كه حصر كدومه؟ اينها مثل مردم عادي در حال گذران زندگي هستند. 2.بگذريم كه وقتي پاي موسوي و كروبي گير است قوه قضائيه ميشود مستقل ولي وقتي پاي دو گروگان امريكايي(كه معتقدم قرباني معاملات پشت پرده بودند) پيش ميايد رئيس جمهور اعلام (شايدهم فرمان) آزادي آنها را صادر ميكند. بهرحال از آزادي آندو خوشحال شدم
3.نطق اوباما من را تا حدي ناميد كرد. آنجا كه با تمجيد از حاكمان بحرين سخن گفت و وقتي در مورد ديكتاتورها حرف ميزد اسمي از عربستان بميان نياورد. از كشته شدن كودكان يهودي گفت در حاليكه آمار كودكان كشته شده يهودي بيش از فلسطيني ها نيست.
ياد حاكمان خودمان افتادم و اينكه وقتي منفعت اقتضا كند همه چشم خود را بر حقايق ميبندند
4- در مورد شهامت مطهري با شما هم عقيده ام و اطمينان دارم مطهري به آنچه درست است عمل ميكند حتي اگر مخالف جريان حاكمه يا اكثريت باشد و مصلحتگرا نيست فقط كاش كمي از اين ديدگاه متحجرانه اش در مورد مذهب دست برميداشت. بهرحال بقول شما در مجلس بردگان كه اقليت به اصطلاح اصلاح طلب به سكوت فعال! خود مينازند و اكثريت هم مشغول مجيزگويي حاكمان، به همين حد هم بايد قانع بود.

Dalghak.Irani گفت...

سلام و پست جدیدم به بهانۀ فرمایشات درست و منطقی شما هم است. مهم این است که یک ایدئولوژی بار جذابیت توده ایش را زمین بگذارد که اسلام سیاسی گذاشته است. واقعیت بر مبنای هژمونی غالب است که می تواند مزاحمت ایجاد کند و الا اگر هژمونی یک ایدئولوژی فروبریزد خیلی سریع واقعیت بیرونی مبتنی بر آن هم بزوال می افتد. و بویژه به مختومقلی نازنین می گویم که این بساطی که الان جمهوری اسلامی روی پرده انداخته است قابل مقایسه با هیچ دورۀ تاریخی موجودیت آن نیست و کاملاً مشهود است که برای بازسازی هژمون از دست رفته اش در داخل و خارج به بن بست رسیده است. یا...هو

ناشناس گفت...

حقیقت اینه که اونا از سؤال پرسیدن از احمدی نژاد می ترسند وگرنه احمدی نژاد از خداشه که از تریبون رسمی مجلس پته همه شونو بریزه روی آب.
ماجرای اون دو تا آمریکایی هم موضوع جالبی بود. به نظرم خامنه ای و قوه قضائیه ش حاضر نشده بودن به این قضیه تن بدن شاید هم تهدیدی در کار بوده چون بعد از اینکه احمدی نژاد در مصاحبه با ای بی سی در نیویورک در پاسخ به سؤال در مورد اینکه چرا گفته ش برای آزادی اونا تحقق پیدا نکرده گفت ما هر کاری رو که بگیم انجام می دیم فرداش اونا رو آزاد کردن.