۱۳۹۰ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

جلو مشایی را بگیرید. توقیف "روزگار" نشدنی است!

End of Summer




1- شهروند امروز و روزگار را که توقیف کردند یاد اردیبهشت سال 79 افتادم که بعد از خطبه های عید فطر رهبر در مصلی عددی دو رقمی از روزنامه های جناح چپ را توقیف کردند که به توقیف فله ای معروف شد. اگر بتوانیم شباهت بعد از عید فطر امسال و هشدار رهبر در مورد چالش امنیت ملی را با سال 79 همانند کنیم هنوز چند تا روزنامه و یک ترور کم داریم برای روزهای در پیش. هر چند ترور سعید حجاریان قبل از توقیف روزنامه ها بود ولی این بار به بهانۀ تأخیر می تواند بیشتر از یک نفر ترور شود و طوری که حتماً بمیرد. چشمم آب می خورد! با این ضعفی که حکومت دچارش شده و خیلی کنترل ندارد بر اعضاء و جوارحش.


2- دلم پیش بهت سید علی میرفتاح سردبیر روزگار بود که همین چند روز پیش با نوشته ای مفصل و مشروح بی غرض سیاسی بودن خودش را توضیح می داد و الحق و الانصاف این نشریات مستقل در حال انتشار تومنی صننار با روزنامه های سیاسی-حزبی آن موقع متفاوت بودند و هستند. ولی خب بیچاره سردبیر و روزنامه نگار از کجا باید بداند که نام آوردن از مشایی با ذکر منبع رجانیوز و فارس نیوز برای مطبوعاتی که خواننده دارند ممنوع است. و همین جا به جناح راست سنتی تذکر می دهم که اینجوری موفق نمی شوید جلو پیشروی مشایی را بگیرید. تنها راه همان است که من و سردار جعفری چند بار پیشنهاد دادیم به آیت الله خامنه ای ولی ایشان قبول نکرد و ترسید. آن هم این بود که ایکی ثانیه نفس مشایی را بگیرید و تمام!

3- دولت هم بعد از چهل و هشت ساعت که همه ریخته اند روی سویچ هواپیمای مشایی؛ کل مسأله را تکذیب کرد و به خبرگزاری فارس توپیده که جعل کرده و مشایی حتی همان تک جمله را هم نگفته است. این را گفتم به اینجا برسم که توی متن تکذیبیۀ نوش دارو پس از مرگ سهراب اطلاع رسانی احمدی نژاد، یک نکتۀ ریزی در چینش کلمات نظرم را جلب کرد که نوشته است:
مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهور با دعوت این دسته از رسانه ها به رعایت تقوا، فضائل اخلاقی و اصول حرفه ای از آنها می خواهد تا ضمن بازنگری مجدد رسالت خود در فضای انقلابی جمهوری اسلامی ایران با عمل به وظیفه، به عنوان گوش شنوای دولت نزد مردم و زبان گویای مردم نزد حکومت، دولت را در مسیری که برای سازندگی و آبادانی کشور بر محور عدالت در پیش گرفته است، یاری کنند.
 4- منظورم این بخش پاراگراف است: 
   "به عنوان گوش شنوای دولت نزد مردم و زبان گویای مردم نزد حکومت"

 گوش مردم را خواسته برای خودش (دولت) ولی زبان مردم را حواله داده به رقیب (حکومت). یعنی انتقاد مردم را از حکومت(مقامات عالی نظام!) بنویسید. و آن وقت من باید استغفار کنم که گفتم این گروه انحرافی! سواد و هوش ندارند. و البته در همین راستا کیهان هم خبر داده که علاوه بر ویژه نامۀ جدید مؤسسۀ ایران بنام "نهروانی ها" که در راه است. مشایی هم در سفر به تاجیکستان پی گیر راه اندازی هر چه سریعتر تلویزیون "نوروز" شده که قبلاً کارهایش انجام شده. و دراینجا از یک با سواد دیگری نام برده در تیم مشایی بنام دکتر علی اصغر شعردوست که سفیر ایران در تاحیکستان است و من او را با یک واسطه از تبریز می شناسم و می دانم که چه گوهری است در حوزۀ ادبیات زبان فارسی و یک متخصص درجه یک و شهریار شناس هم. این هم از دومین امارۀ دقیق راجع به سواد و هوش اطرافیان مشایی. یا...هو

۲ نظر:

mehrsad گفت...

در باره سفیر ایران کاملا موافقم. پارسال مدتی تاجیکستان بودم واقعا فعال هست سفارت. هر شب برنامه های مختلف فرهنگی دارن و کلا خیلی جالب بود این برنامه ها.

ناشناس گفت...

نگران نباش دلقک جان! نوبت مشایی هم میرسد ولی بعد از انتخابات مجلس