۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

سرداران لاریجانی، قالیباف و رضایی در مقابله با فرقۀ مصباحیه!

The Parasol


1- در حالیکه مهدوی کنی در صندلی ریاست و مصباح یزدی در دورترین صندلی به صندلی ریاست مجلس خبرگان نشسته اند و اعلامیۀ وحدت صادر می کنند و همه را تهدید  می کنند که تنش و اختلاف ایجاد نکنند. اما در بیرون از مجلس خبرهای بیشتری جریان دارد و نشان می دهد که انتخابات مجلس پیش رو اگر به روز رأی گیری بتواند برسد باید از سناریوهای جدیدی عبور کند.

2- آخوند روانبخش بعنوان معتبرترین سخنگوی مصباح یزدی گفته است که جبهۀ پایداری را "علامه مصباح" تأسیس کرده اند و آن را هدایت می کنند تا هم به امثال علی مطهری جواب داده باشد که سعی می کرد با انکار نقش همزمان و منطبق مصباح یزدی با مثل حسینیان و رسایی بگوید که مصباح یزدی ارتباط ارگانیک با جبهۀ پایداری ندارد. و هم حجت را بر مهدوی کنی و یزدی تمام کند که مِن و مِن نکنند و بدانند مستقیم با چه کسی طرفند.

3- و از همین روست که آیت الله مهدوی کنی در حالتی تسلیم مذاکره با عوامل مصباح و جبهۀ پایداری را حواله کرده به یزدی رییس حوزه علمیه که در حال احتضار است. و گفته است که هر توافقی اینان بکنند قبول دارد. اما دم خروس از جیب لاریجانی زده بیرون. آنجاییکه حسن بیادی گفته است که یکی از دوسخنران جلسۀ جبهۀ ایستادگی محسن رضایی؛ علی لاریجانی خواهد بود. و معنای این حرف یعنی اینکه لاریجانی می داند که عنقریب از جبهۀ متحد کنار گذاشته خواهد شد و باید فکری برای خودش بکند و چه فکری بهتر از گرد آمدن سوته دلان دور هم در جبهۀ ایستادگی مهجور و مطرود فعلی محسن رضایی.

4- و اگر قالیباف هم به این جمع بپیوندد - که محتمل است و الا باید به تنهایی وارد بازی شود چون اورا نیز همزمان با لاریجانی بیرون خواهند کرد از جبهۀ متحد فعلی - آن وقت جبهۀ ایستادگی سر وشکلی خواهد گرفت و با گرد آمدن برخی منشعب های دیروز و امروز اصولگرایان مثل مطهری و افروغ و توکلی و خوش چهره و کاتوزیان و دانش جعفری و...و حتی با ضریب کمتر امثال باهنر؛ تنور برای محسن رضایی -تمام شده و سوژۀ طنز همۀ طنزپردازان بشدت گرخیدۀ این روزهای بگیر و ببند- هم گرم خواهد شد که دور اندیشی کرد و چون تحویلش نگرفتند جبهۀ ایستادگی تأسیس کرد.

5- ماحصل اینکه جبهۀ 8+7 موجودیت فعلی اش را از دست خواهد داد. مهدوی کنی و یزدی نقش شان را یا قطع خواهند کرد یا بصورت صوری باقی خواهند ماند. اصولگرایان را مصباح یزدی هدایت خواهد کرد. و لیست اصلی را هم همین جبهۀ پایداری فعلی بیرون خواهد داد. البته لیست دوم اصولگرایان هم که توسط جبهۀ ایستادگی فعلی تنظیم خواهد شد وزنی خواهد داشت و ممکن است در ائتلاف با اصلاح طلبان میانه رو بتواند موفقیت هم کسب کند. یا...هو

هیچ نظری موجود نیست: