۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

جشن رؤسای سه قوه بمناسبت پیروزی تیم تراکتورسازی بر استقلال!

The Burial of the Sardine



1- به تبریز و آذربایجان تبریک می گویم بخاطر پیروزی تراکتور محبوب شان در مقابل استقلال تهران و البته بیشتر بخاطر آن شادی و پایکوبی نابشان در تبریز و بعد از اتمام بازی. بدیهی است که من خیلی کیف می کنم از این شادی های مدنی زندگی محور و غیرسیاسی که تنها راه تغییرات سیاسی مورد آرزوی جوانان هم است در پی گیری فلسفۀ زیست مدرن برای آزادی های فردی. لذا بزودی و در ارتباط با دربی تهران مطلبی را خواهم نوشت در تکریم شادی تبریزی ها.

2- اما اینک می خواهم موضوع بسیار مهمتر دیگری را برای شما برجسته کنم و آن شادی زاید الوصف احمدی نژاد و لاریجانی های رییس دو قوۀ دیگر است. امروز بعد از 13 ماه از آخرین نشست کاری رؤسای سه قوه؛ آقایان سکاندار قضا و قانون و اجرای (هست و نیست ماده و معنای یک ملت 75 میلیونی رشید) قدم رنجه فرموده اند و در دفتر لاریجانی کوچک جلسه ای چهار ساعته بر گزار کرده اند.

3- طبق اعلان رسانه ها از همۀ خبرنگاران رسانه ای دعوت بعمل آمده بود که برای پوشش دادن به این جلسۀ بسیار مهم و با تأخیر بیش از یکسال به محل برگزاری جلسه بروند. اما در طول برگزاری چهار ساعتۀ جلسه و مذاکرات حیات و ممات کشور -لابد- بغیر از چند فریم عکس خندان و در حال ریسه رفتن حضرات برای یکدیگر چیزی نصیب آن همه تدارک رسانه ای نشده است. نه حرفی، نه حدیثی، نه گفت و شنیدی ، نه سؤال و جوابی و نه مصاحبه ای و نتیجه ای و حتی چرا جمع شده اندی!

4- با توجه به اوضاعی که کشور دارد. و کینه های نفرت باری که بین لاریجانی ها و احمدی نژاد نهادینۀ دو سویه است. و اضطراری که بالاخره بعد از 13 ماه تن به پهلوی هم نشستن داده اند. و چهار ساعتی که برای جلسه های کاری رؤساء غیرمعمول است. و حاصلی که جلسه داده در چند فریم عکس "ما همه خوبیم"  "ما همه خوشحالیم" و "ما یاران جانیم با همدیگر" بطور بدیهی ما را به یکی از این گزینه ها مجبور می کند:

الف- در پشت پرده اوضاع مملکت خیلی "داره گریه ام می گیره" شده -با اجازۀ ابراهیم رها- و آقایان برای القاء مثبت اندیشی به ما آن ژست ها را گرفته اند.

ب- نه واقعاً هم اتفاق خاصی نیست و همۀ امور در صحت و سلامت و امانت و صیانت و سیاست و رفاقت و ... در جریان است و رؤسای زحمتکش قوای مملکت برای طنز و مطایبه و متلک و چرت وپرت گفتن - اتفاقاً هر سه نفر استعداد و ذوق خوبی هم دارند در این مقوله- چهار ساعت بخودشان مرخصی تشویقی خنده بازار داده بوده اند.

پ- دو مرد آملی و یک مرد دومردی گرمساری هوادار سرسخت تراکتور تبریزی هستند و برای گرفتن جشن تیم محبوب شان یک celebration راه انداخته بوده اند. یا...هو


بعد از پایان مسابقه: پاسخ صحیح گزینۀ "پ" می باشد. با داره گریه ام می گیره. و می خندم که بدجوری زده بجدول جمهوری اسلامی. بیش باد!

هیچ نظری موجود نیست: