۱۳۹۰ شهریور ۲۸, دوشنبه

آیت الله خامنه ای پروندۀ اختلاس 3 میلیارد دلاری را قفل کرد!

Hirst-Love-Of-God.jpg

For the Love of God



1- این که دیروز در مجلس کسی متعرض غیر علنی بودن جلسۀ بررسی موضوع اختلاس 3 میلیارد دلاری نشده است. وصدا از دیوار در آمده و از250 نمایندۀ اصولگرا و اصلاح طلب درنیامده که دزدی از بیت المال که علنی هم شده چرا باید غیر علنی بررسی شود؛ به این دلیل بدیهی بوده است که علی لاریجانی روز قبل از آن دستور رهبر را دریافت کرده بوده است. آیت الله خامنه ای نه تنها دستور غیر علنی کردن مجلس را داده است بلکه بموازات آن به پورمحمدی ریسس بازرسی کل هم دستور داده است که اطلاعاتی بیشتر از همین کلیات مبهم پخش شده در افواه عمومی را به نمایندگان ندهد. زیرا که با همۀ اطمینانی که به نمایندگان اغلب فاسد و برده دارد لیکن نمی خواهد همین آدم های دریوزه هم در تعداد زیاد از اسرار حکومتش سر در بیاورند. این همه در حالی است که قبلاً هم با گماردن قاضی امین خود محسنی اژه ای بر روی پروندۀ اختلاس خیالش را از بابت جمع کردن امن پرونده توسط او راحت کرده بود.

2- یکی از ترجیع بند های مقامات قضایی ایران در رسیدگی به مفاسد اقتصاد کلان این است که دست های پرقدرت و پنهان نمی گذارند با دانه درشت ها نه برخورد شود و نه این مفسدان کلان به جامعه معرفی شوند. آیا تا حالا از خودتان پرسیده اید که این دست های پشت پردۀ پرقدرت چه کسانی هستند. بالاخره اجنه و شیاطین و حوری و غلمان که نیستند. بلکه آدم هایی هستند که شناسنامه ای دارند و نامی دارند و نشانی. پس آن آدمی که دست هایش نمی گذارد مبارزه بشود برای گوینده مشخص است که چه کس یا کسانی هستند. حالا این کسان هر چقدر هم پرقدرت باشند از آیت الله خامنه ای ضد فساد و ساده زیست و بدون یک نقطۀ حتی خاکستری در زندگی شخصی -بقول عطاءالله مهاجرانی- که پرقدرت تر نیستند. لذا کافی است آیت الله اراده بکند و قوۀ قضائیه دمار از روزگارشان در آورد. همانطور که در حوزۀ سیاست با فعالان سیاسی و مدنی و مطبوعاتی می کنند. 

3- اصولاً یکی از وظایف ذاتی ولی فقیه عادل همین جلوگیری از فساد و دزدی و ارتشاء و اختلاس است. و اتفاقاً پررنگ ترین وظیفه اش هم است بلحاظ دینی و رهبر مذهبی بودن. ولی چرا این اتفاق نمی افتد در حالیکه چین که با یک الیگارشی حزبی اداره می شود. و رسیدن به تصمیم در داخل جمع الیگارشی خیلی زیاد سخت تر از تصمیم انفرادی مقتدر رهبر جکهوری اسلامی است؛ با این وجود آن ها نیمی از اعدامیان سالیانه شان دزدان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال است. آیا آیت الله خامنه ای بر عکس گفتۀ دکتر مهاجرانی آدم تجملاتی و پرخرج و دزد و دارای زندگی اشرافی است. یا فرزندان و اطرافیانش چنین هستند و دزدی می کنند و خارج می برند و چون خودشان فاسد هستند نمی توانند بفساد دیگران هم رسیدگی کنند. بنظر من اینطور نیست و حتی اگر رهبر ایران بساده زیستی هم شهره نبود؛ این عدم برخورد با فساد توجیه پذیر نبود.

4- راز اصلی قضیه اما مربوط به این است که درست است که آیت الله خامنه ای خودش ساده زیست و پاک دست است. اما این دلیلی بر کم هزینه بودن ایشان نیست. اتفاقاً آیت الله خامنه ای یکی از پر درآمد ترین و در عین حال پرهزینه ترین رهبران سیاسی جهان است. کمترین هزینه های رهبر ایران پرداختن مبالغ کلانی شهریه و غیر شهریه به حوزه های دینی داخل و خارج کشور در کل دنیاست. دومین هزینۀ کلان ایشان که بیشترین رقم را تشکیل می دهد پشتیبانی از حرکت ها "تروریستی- آزادی بخشی" - خودتان انتخاب کنید- در سرتاسر مناطق نفوذ ایران اسلامی و دشمنان ایران است. خرید تجهیزات در بازار سیاه، حمل ونقل و جاسوسی و عملیات اطلاعاتی و آموزش های تروریستی یا جنگ های آزادی بخش والا ماشاءالله. سومین هزینۀ کلان رهبر ایران پرداخت های کلان فوق العاده بعوامل سرکوب داخلی است. چهارمین بخش این هزینه های کلان مربوط به پروژه های نظامی مافوق سری از جمله تسلیحات هسته ایست. خاصه خرجی های متعدد و... همۀ این حوزه ها بودجه های سنواتی هم از دولت می گیرند ولی بیشترین ریخت و پاش های بدون حساب و کتاب از جای دیگری باید تأمین شود.

5- آن جائیکه این هزینه ها را تأمین می کند و یک سوم گردش کل اقتصاد ایران را در بر می گیرد ومالیات بدولت نمی دهد و هرگونه حسابرسی و سؤال و جوابی از آنجاها ممنوع است. بنگاه های اقتصادی است که تحت عناوین مختلف و متنوع زیر مجموعۀ رهبری هستند. که بزرگترین آن ها بنگاه مستضعفان و آستان قدس رضوی هستند که دارای ده ها هزار شرکت و کارخانه و کارگاه و مغازه و وقف و مزرعه و معدن و شیر مرغ و جان آدمیزاد! و... می باشند.

6- چگونه این موضوعات و کجا بهم وصل می شود؟ اینطور است که هر فشاری که آیت الله خامنه ای بخواهد به مجموعه های دیگر افتصادی در اختیار دولت و نمایندگان و غیره بیاورد با واکنش بلافاصلۀ دولت و مجلس و شخصیت های حقیقی و حقوقی روبرو می شود که تهدید می کنند موضوع گردش مالی و خارج از حساب و کتاب بودن و فساد داخل مجموعه های رهبری را بجریان قانونی خواهند انداخت و تصمیم خواهند گرفت که این بخش ثلث رها شدۀ در آمد های کار و تولید و تجارت کشور را که زیر نظر و مالکیت رهبر است تحت اختیار دولت وخزانۀ کشور قرار بدهند و مالیات و سایر عوارض قانونی را شامل آن ها هم بکنند. و طبیعی است که رهبر اگر این رانت را از دست بدهد تمام اتوریته و توطئه های ملی و بین المللی اش بخطر جدی می افتد. و لذا ترجیح می دهد از فساد در بخش های رسمی اقتصاد هم چشم بپوشد و بروی خودش نیاورد. اصلاً یکی از اهرم هایی که احمدی نژاد بودجه را در لیفۀ شلوارش می خواهد و عملاً هم پیاده کرده، الگوی رهبر است. او می گوید همانطور که آیت الله خامنه ای بدون حساب کتاب خرج می کند خودش هم ساده زیست است. من هم که ساده زیستم باید آزاد باشم که بودجه را هرجور دلخواهم است خرج کنم.

7- حرف گفتنی زیاد است خواستم بگویم که نکند هول بشود کسی و فکر کند که این سیستم فاسد می تواند بفسادی رسیدگی کند. فقط احتمال اینکه یکی دو نفر بخت برگشته بنام مبارزه با اختلاس جاری پای اعدام بروند نهایت رذالت این ناسیستم فاسد خواهد بود. و الا هیچ اتفاق جدیدی نخواهد افتاد قبل از سرنگونی. یا...هو

۳ نظر:

ناشناس گفت...

دلقك عزيز
با سلام
بنده خبر موثق دارم كه نفر اصلي اختلاس كه در ايران به مام (ا.خ) خوانده مي شود و در واقع مه آفريد خسروي نام دارد حق حساب آقاي جهرمي و چند تن ديگر را نداده و قرار بوده فقط كمي اذيتش كنند كه بخاطر درگيري هاي داخل اين ناسيستم منحوس كار به اينجا كشيده و جالب تمامي اعضاي شوراي تامين پول و اعتبار از جمله محسني اژه‌اي هم آلوده اين ريخت و پاشها هستند.

ناشناس گفت...

یکی از بهترین نوشته هایتان بود. کسانی که کوچکترین آشنایی با تاریخ داشته باشند متوجه می شوند معمولاً جایی کار حکومت ها تمام شده است که دچار دو آفت شده اند: فساد مالی و ریخت و پاش بیت المال و دوم فشارهای مذهبی به مردم در جهت محدود کردن آزادی هایشان که به نظر من عامل دوم خود ناشی از عامل اول است چرا که تا زمانی که حاکمی در فساد غرق نشده باشد اجازه چنین برخوردهایی با مردمش را نمی دهد. البته به نظر من به سرنگونی (به شکلی که احتمالاً موردنظر شماست) نباید فکر کرد چون آگاه کردن توده های مردم و حتی بسیاری از نخبگان مذهبی برای همراهی با این حرکت به خاطر نگاه دینی که میان مردم وجود دارد و متأسفانه این نظام هم خودش را با دین گره زده است عملاً نشدنی است. من به شخصه روش احمدی نژاد را تنها روش ممکن می دانم. باید کاری کرد که این اژدهای هفت سر خودش خودش را نابود کند.

nik گفت...

خیلی‌ خوب گفتید. بهترین شاگرد ماکیاولی است این خامنه‌ای