۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

جوابی کوتاه به پاسخ بلند مطهری به تاج زاده درجرس نیوز!



مثل اینکه امروز "تاسه نشه بازی نشه". پس این سومین پست را هم تناول بفرمایید به تلخی وسختی ِ "مادرهمۀ مشکلات" ِ "چرا اسلام اجتماعی قابل پیاده کردن دردنیای جدید نیست.": -اصل نامه دراینجا(+)

پاسخ جناب مطهری مغالطه ای بیش نیست. خودایشان به تناقضی دچاراست که می خواهد تاج زاده را با آن ناک اوت کند. دریک جا می گوید:
شما یا باید نظام خانوادگی و اخلاق جنسی اسلامی را پیاده کنید یا نظام خانوادگی و اخلاق جنسی غربی را؛ نمی‌توان بخشی را از یکی و بخش دیگر را از دیگری گرفت و یک نظام التقاطی ایجاد کرد و مصداق شعر حافظ شد که:

یک دست به مصحفیم  و یک دست به جام              گه نزد حلالیــــم و گهـــی نزد حــــــرام. پایان نقل قول.

این استدلال شما کامل ودقیق است. لذا به نقل قول دومی ازشما خطاب به تاج زاده برگردیم:
مشکل اساسی شما و برخی دیگر از اصلاح‌طلبان این است که معیارتان آن چیزی است که دنیای امروز اقتضا می‌کند و فکر می‌کنید همان طور که در صنعت و تکنیک نمی‌توانیم از پیشرفت‌ها و ابداع‌ها پیروی نکنیم، در راه و رسم زندگی نیز باید از آخرین محصولات فکری بشر استفاده کنیم نه از اسلام به عنوان آخرین پیام الهی و یگانه راه سعادت بشر و صراط مستقیم زندگی. پایان نقل قول.

شما درنقل قول اول درست می فرمایید که نمی شود یک فلسفۀ زیست را که یک پکیج مرتبط با هم است تفکیک کرد وبه انتخاب خود بخشی را پذیرفت وبخشی را مغفول گذاشت. یا بتعبیردقیق تر نمی شود سخت افزار فلسفۀ زیست درغرب (تکنولوژی وعلوم دقیقه) را پذیرفت ولی به نرم افزار همین فلسفۀ زیست (لیبرالیسم وعلوم انسانی مرتبط) بی اعتنا بود. این موضوع جان کلام همۀ تناقضات حکومت اسلامی دردرون خودش ومستولی برجامعۀ ایران امروزاست. درحالی که شما درنقل قول دومی که آوردم نظردقیق ودرست خودتان را نقض می کنید وبه تاج زاده می گویید که می شود تکنولوژی وسخت افزارغرب را  اخذکنیم ونرم افزار اسلامی سوارآن بکنیم.
 

البته پاسخ شما تحریف های آشکاردیگری نیز دارد که حوصلۀ یک کامنت را سرمی برد ازفرط بدیهی بودن. درآن جاییکه درجابجای نوشته تان به جامعۀ واقعاً موجود در ایران اشاره می کنید وازرعایت حداقل ها سخن می گویید ونه ازسخت گیری های حداکثر. درحالی که خودتان هم می دانید که وضع موجودجامعه یک وضعیت تحمیل شده به امثال شماست وهمۀ اعتراض شما به همۀ دولت ها اعم ازاصلاح طلب و اصولگرا این است که وضع موجود موردتأیید مکتب نیست. اگرخلاف این را ادعا می کنید لطفاً یک فتوا ازرهبریا هرمجتهد منجز یاغیرآن بیاورید که صراحتاً اعلان بکند که حجاب عملاً جاری درخیابان ها وشهرهای کشور اسلامی است. ونه اینکه همه مترصداین باشند که این تحمل اجباری واکل میته ای را بهمان پوشش طالبانی سالهای اوایل دهۀ 60 برگردانند. یا...هو

۳ نظر:

Tea گفت...

سلام دلقک جان
شما من رو یاد بابا بزرگم میندازی انقدر که هی میگی پیرشدم ولی همش کارای جون پسند میکنی. بابا بزگ منم همیشه از این سلاح پیری استفاده میکرد و همیشه تو جذب اون نیمه دیگه خوش خیلی موفق بود. فکر کنم تو هم مثل بابا بزرگ من یکم شیطونی.

خلاصه ما این پشت مشتا همیشه هستیم و بهت سر میزنیم. میخواستم نظرت رو در باره این خبر بدونم. هم اینکه با پست اخیر شما هم بی ارتباط نیست:

دیوید کامرون: سیاست‌ چندفرهنگی در بریتانیا شکست خورده

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/02/110205_l25_uk_cameron_multiculturalism.shtml

Tea

Dalghak.Irani گفت...

سلام عزیزم.
چه جوان وفریبا!
بلی دیوید کامرون درست می گوید. البته چندفرهنگی ازسوی غرب پذیرفته شده است. ولی مشکل این است که این چندفرهنگی بضررمدرنیسم ازسوی جامعۀ مهاجرغرب پذیرفته نشده است. امروزه قبل ازاینکه انگلیسی ها بپرسند من ایرانی انجا چه می کنم این من هستم که ناراضی ام ومرتب می گویم این لهستانی یا هندی یا افریقایی یا... دراینجا چه می کند. البته من روشنفکر ومنصفم. اغلب مهاجران باتعجب می پرسند این "انگلیسی" توی لندن چه می کند وخواستاراخراج انگلیسیان ازانگلیس هستند.
موضوع کمی مفصل وپیچیده است بلکه هم درآینده بتوانم بیشتر بحث کنیم راجع به چندفرهنگی! مرسی. یا...هو

رضا از شیراز گفت...

شخصا احمدی نژاد و گروهش رو به این مطهری و توکلی و لاریجانی و ... ترجیح میدم. اینا از اونایی هستن که هیچ ایده ای از خودشون ندارن و فقط بلدن ایراد بگیرن. اونم کاش ایراداشون به این زمونه میومد. کلا خیلی از زمانه پرتن. انگار تو این سی سال تو غار بودن یه دفعه پرتاب شدن تو مجلس!