۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

شادی "مبارک"تان را بازهم از"مبارک" دارید. مواظب مصرمدرن تان باشید!

Presentation at the Temple

 

تصویرفوق را رایانۀ من انتخاب کرده برای

وقایع دراینک ِ مصر!

رسانه دردست سیاست ابن الوقت غرب است.

همۀ خبرپرهیاهو وتبلیغات کرکننده این است:

"رییس جمهورمبارک تصمیم گرفته و قدرت خود را به شورایی ازفرماندهان ارتش واگذارکرده است".

نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد.

کمی صبرمی کنیم تا ببینیم آیا اوباما وهیئت حاکمۀ زیرمتوسط مسلط وحاکم بردنیای غرب سیاسی بعدازفروپاشاندن اقتصاد جهانی وایجاددردسرهای جهان سومی موفق خواهندشد نقشۀ خاورمیانه وجهان را یک باردیگر-بعداز1978 میلادی- ازاین هم که هست بدترکنندیانه.

هنوزهم ازتبریک به باراک حسین اوباما پرهیزدارم. 

هنوز روان با شرف مبارک درارتش وطن پرست مصر

جاری است.

برمی گردم.

 



1- کماکان تمام قد به احترام شرف ووطن پرستی آقای حسنی مبارک ایستاده وبا اندوه زیادی برای این لحظات "زمان تقویمی" برای حسنی مبارک؛ به تصمیم مضطرایشان احترام می گذارم. اطمینان قطعی دارم که مبارک در"زمان تاریخی"؛ تاریخ ِمصررا بعنوان ِ قهرمان ِ ساختن ِ مصر ِمدرن فتح کرده است. ومصریان بعدازفروکش کردن این هیجانات احساسی؛ کماکان مبارک وخدمات 60 سالۀ اورا بعنوان "تجدید حیات مصر مدرن وسربلند" پاس خواهند داشت. درهمان حال به اراده وشادی مردم بزرگ وغنی فرهنگ ِ مصرشادی می کنم، وامیدوارم که حرکت آنان بعنوان اولین حرکت مسالمت آمیزرادیکال "شبه انقلابی" به حکومتی مدرن و دموکراتیک منتهی شود. 


2- تجربۀ من وآیینۀ تاریخ مرا بیمناک می کند ازاینکه مصر ازچاله به چاه بیفتد وسه عامل "بازی سالوسانۀ غرب سیاسی با جهان سوم" ، "حس کورومتعصب ِ "بازگشت به خویشتن"ِ رشد یافته دربین مسلمانان" و "دموکراسی بعنوان بازی معلوم با نتایج نامعلوم! وبویژه گونۀ "دموکراسی هرنفریک رأی"  که فقط مناسب برای جوامع اکثریت مدرن وفرارفته ازتعصبات قومی وقبیله ای ومذهبی ونژادی و...است" آرزوهای جوانان مصری را سریع یا بتدریج قطع نکند. ودنیا شاهد خندیدن همیشگی، پایدار، تاریخی و... (دریک کلام ادامۀ پیشرفت مدرنیته) درمیدان تحریرمصرباشد. چنین باد. یا...هو

نکته: پست مستقلی خواهم نوشت.

۹ نظر:

səid گفت...

mübarəki kim yıxdı?cəvablar
1-islam-islamçılar
2-misir-vətəndaşları
3-obama-batı
4-əlcəzirə kanalı
5-iranlı dəlxək
6-mübarək

ikarous dedalous گفت...

در این چند روز تحلیل های شما رو داشتم دنبال می کردم.الان هم که مبارک رفت اومدم ببینم چی گفتین!
باید برم عربی یاد بگیرم تا ببینم دلقک مصری درباره ما چه خواهد گفت.
اما عجالتا با شادی مَِصری ها شریک خواهم شد.کسانی که پادشاه مخلوعشون رو با 21 گلوله توپ بدرقه کردن و جنازه ش رو بر دوش نظامیان به وطن برگردوندن.
دست مریزاد میگم بهتون که فارغ از هیاهوها و های و هوی ها به وظیفه خطیر دلقک عمل کردید.

مک گافین گفت...

این بار با این آی دی دست مریزاد عرض می کنم,همون قبلی

Dalghak.Irani گفت...

خب من وقتی اندازۀ خودم بودم انقلاب کردم. می شود الان هم که بزرگ شده ام انقلاب کنم. وانقلابی باشم. پس اندازه ام چی می شود اگردروهمسایه ببینند!. حالا ایکاروس راستی دستت را ازطیاره ببربیرون ببین هوا چطوره!
نکند همین الان پرنده مان بالای مصرباشد ونیازبه عربی هم نداشته باشیم برای سیرک تاریخی درمیدان تحریرقاهره. مهرزادفرهمند را ببین. اینقدرخوشحال است که فکرمی کند ژنرال طنطاوی الان صدایش می کند که تراخدابیا رییس جمهورماباش بجای مبارک. آهای مهرزاد چطورشد20 سالت نشده مجبورشدی دربروی بیایی لندن برای بی بی سی کارکنی. به دیوید کامرون بگو:
داداش هرسیاستی برای بی بی سی جهانی داری داشته باش ولی ما اینجانمی توانیم هرروزیادخودمان بیاندازیم که چه کلفتی توماتحت مان کردید.
خیلی آشفته شد وراست کار هنر آوانگارد تئاتر آقای هنرمند ایکاروس دادالوس. اگرفهمیدی من چه نوشته ام بفارسی سره ترجمه کن بفرست برایم. هرچند که می دانم شما آوانگارد ها هم مثل من ازفرط سختی یادگیری ژانرکلاسیک کارخودمان است که بگوییم: تونمیفهمی! تقصیری نداری. آخراین کارخیلی آوانگارد است. ولی خداوکیلی آکاروسی که توچهارسودیدم فوق العاده خوب کارشده بود. مزه اش رادارم هنوزته زبانم. یا ...هو

Dalghak.Irani گفت...

آیدی جدید مبارک. حداقل اینقدرمعرفت داشتی که اگرحسنی مبارک ازدست مصررفته من یک مبارکی داشته باشم توی پستوی سیرک دلقک. خوشحالم که پشتم هستی ومی خواهی مثل باراک اوباما یک باره خالی کنی که تعادلم را ازدست بدهم وباکون بخورم زمین که دنیا بیشتر بخندد به سقوطم. ولی زیادنگران نباش اگرازکابوس خنده های کارتررهاشدند امریکایی ها ازگودزیلای زامبی آزادشده توسط باراک حسین هم رها خواهند شد. برخی وقت ها می اندیشم که بدهم نمی گوید احمدی نژاددرموردسقوط قریبالوقوع غرب. بایدیک ترفند "حمیدمولانایی" بزنم وخودم را برسانم به رییس جمهورمحبوب! درددل جفتمان را برای آی دی "مبارک"ی گافمن نوشتم. گاف من یعنی مرد گاف دهنده. ومنتظر گاف بعدی هستم. پاینده باشی.یا...هو

مک گافین گفت...

به فارسی سره میشه این یا اباطلخک!
Do I really look like a guy with a plan, Harvey?

I don’t have a plan …

The mob has plans. The cops have plans.

You know what I am, harvey? I am a dog chasing cars… I wouldn’t know what to do with one if I caught it.

I just do things. I am just the wrench in the gears. I hate plans.

Yours, theirs, everyone’s. maroni has plans. Gordon has plans.

Schemers trying to control their worlds.

I am not a schemer. I show the schemer how pathetic their attempts to control things really are.

سخنان جوکر در فیلم شوالیه تاریکی!

Dalghak.Irani گفت...

خب اشتباه کرده ام نام زیبای مک گافین -حالاچرازیبا- شمارا به گافمن تبدیل کرده ام دیروز. ولی توبدل نگرفتی ورفتی یک نقل قول سخن ناب آورده ای برای من ازیک موجود نابتر. فکرش را بکن داری رامی بازی می کنی وسه تای اول دوتاش ژوکرباشد. دوست ندارم کامنت های مربوط مستقیم وغیرمستقیم به هنر دلم می سوزد برای خودم که خیلی وقت می شود یک شکم سیر هنرنبلعیده ام ازانواع آن. ولی خب محبوبترین خوانندگانم هم همان هایی هستند که بخش ازآستین شان پالوده به هنراست. ودوستشان بیشتردارم. مرس مک گافین که جوکر آوردی برایم. یا...هو

مک گافین گفت...

ای پیر خردپریش!
توش و توان به دل گرفتنمان نبود!چه! در محضر شمایان هر چه هست پرتاب بومرنگ است.هر چه پرت شود ملاجکی را کوبد که نه می توان گفت منظور پرتاب گر آن ملاجک بوده و نه می توان گفت آن نبوده!
ورنه ما از نژاد اکرادیم و خدای نیز کرا دارد با مایان دهن به دهن شدن را!

Dalghak.Irani گفت...

ما تودهن خدایان می زنیم وباشما زانوبه زانو می شویم! مک گافین. یا...هو