۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

احمدی نژاد ِ نبی هم ازپایان جمهوری اسلامی -فعلی- خبرمی دهد!

The Death of Actaeon



1- مکرر درمکرر با مستندات غیرقابل انکاربه شما نشان داده ام که محمود احمدی نژاد به روحانیت عموماً وبه ولایت فقیه خصوصاً وبه آیت الله خامنه ای بویژه کمترین باورواعتقادی ندارد. بازهم درمطالب متعدد وبلاگ از نبوغ وهوش ذاتی و توده ای احمدی نژاد نشانی های غیرقابل انکاری داده ام. که اینک ودراین شرایط نه لازم است ونه فرصت پرداختن به این حدیث تکراری ونخ نما مهیّا.


2- ازابتدای روی کارآمدن احمدی نژاد اوحتی بتعداد انگشتان یک دست هم از واژۀ ترکیبی "ولایت فقیه" استفاده نکرده است. واگردرجایی منافعش ایجاب کرده حداکثر وبطورخیلی محدود واغلب با اشاره به امام خمینی؛ از واژۀ "رهبر" سود جسته است. ولی احمدی نژاد ازکلمۀ "ولایت" با مرجع ِ امام غایب ودوازدهم شیعیان که درنزد ایرانیان اهمیت وقداست وحرمتی بسیاربیش از خود حضرت محمد (ص) دارد -چراییش را باید به بیگانه هراسی تاریخی ایرانیان نَسَب داد- به تکرار ِ مکرراستفاده کرده است. وهمیشه خودش ونظام جمهوری اسلامی را تحت هدایت آقا امام زمان معرفی نموده است.


3- تا جاییکه دراوج اعتراضات پارسال وخطبه های پشت سرهم وشقشقیۀ آیت الله خامنه ای درآن روزها هم -آرشیو سخنرانی های احمدی نژاد نشان می دهد- که حتی از حمایت زبانی ازرهبر استنکاف داشته است. وچه می گویم که به مخالفت علنی با حکم او راجع به معاون اولی مشایی هم برخاسته است. احمدی نژاد نابغه که با یک واسطۀ انتزاعی (بجای خدا؛ امام زمان منبع وحی می شود) خودش را پیغمبر تصور می کرده است، تاکنون جمهوری اسلامی را تصرف شدۀ قطعی و پایدارخودش و امتش می دانست ومطمئن بود. بنابراین هدایت نظام را به مبداء پیامبریش (ولایت صاحب امر) یعنی درحقیقت به خودش منتسب می کرد.


4- احمدی نژاد که گیرنده ها وسنسورهای توده ایش ازهمۀ ما اعم ازروشنفکروعامی بهتر وحساس ترکارمی کند. اینک دریافته است که این جمهوری اسلامی -با این ساختار ومشخصات - (درزبان او نظام) درحال رفتن ودگرگونی است. لذا ازیکی دو ماه پیش تاکنون شروع کرده است وهرجا سخنرانی می کند می گوید "رهبرعزیز انقلاب هدایت نظام را برعهده دارد" که اوج آن درسخنرانی 22 بهمن وسفراخیراوبه بوشهر نموداربوده است.


5- به عبارت روشن تر درزمانی که آیت الله خامنه ای همۀ اهرم های قدرت را در اختیارداشت ونشان می داد که اجازه وارادۀ استفاده از کثیف ترین حربه ها برعلیه منتقدان را هم دارد. و چپ وراست دستورمی داد ودرهرموضوع جزیی دخالت می کرد ومثل اژدهای زخمی بخودش می پیچید وخدایی می کرد؛ احمدی نژاد نمی گفت رهبر انقلاب نظام را هدایت می کند. اینک که آیت الله ازاصل افتاده وفقط لاشه اش را بروی اسب نگاه داشته اند که اطرافیان خودش تکه تکه اش نکنند؛ وبویژه بعد از سفر قم مثل مرغ کرچ روی تخم مرغ های بیتش خوابیده وحتی جرأت نکرد راجع به بدترین اتفاق ممکن برای نظام در25 بهمن کلمه ای بگوید؛ احمدی نژاد نظام درحال فروپاشی را به او منتسب می کند که خودش وامام زمان مسئول وحی پیامبریش را بری از خطا نشان دهد.


6- این مختصرراگفتم که نشانه های قطعی پیروزی-ابعادش بمرورگسترش خواهد یافت- را بشارت بدهم. وحتمی است که خواننده های جدید ودورازافکارواستدلال های گذشتۀ مرا راضی نکند. اما اینک بحث برسرمتقاعد شدن ودرنگ برمن وتو نیست. اینک باید هرنوع امیدی را ازهرجا استخراج کرد برای هم افزایی توان مان. واین امیدی که من یک سال است دراینجا استحصال کرده ام قوی ترین نشانه هاست. یا...هو
........................
پی نوشت:
دراوایل نوشتن این وبلاگ. چون من می گفتم حسی می نویسم برخی خوانندگان بصیقلی روحی خودم وصادق وساده؛  راست راستی فکرکرده بودند که من شب می خوابم وصبح که بیدارمی شوم یک بستۀ تفسیر وتحلیل سیاسی حسی مخصوص پیدا می کنم وآنرا بازمی کنم وساده ترین مرحله اش که تایپ مطلب باشد را انجام می دهم وتمام. این را گفتم که بگویم آن بستۀ حسی دیشب ساعت 4.5 صبح تاریک لندن از زیربالشم سیخ زد که پاشو ودرپی نویس پست جدیدی که نوشتی ولی کامپیوترت اجازۀ انتشار پشت سرهم سه پست مهم دریک روزرا نداد نگه داشتی برای امروز اینطور بنویس. من اما جرأت نکردم عین جملۀ اثباتی دیکته شده را بنویسم وبا احتیاط و دلگرمی صورت استفهامی آن جمله را برای شما می نویسم:


آیا علامت تغییروشروع عقب نشینی رژیم درمقابل مخالفان با برکناری، استعفا یا مرگ حسین شریعتمداری نماینده وهمه کارۀ رهبر درروزنامۀ کیهان آغازخواهد شد بزودی!؟ شروع حداکثری نیست ولی علامت مهمی است.


توضیح: این پی نویس درضمن پیشنهادی است به آیت الله وخودشریعتمداری. اگرادعای فداکردن خودش را دارد.

۴ نظر:

رضا از شیراز گفت...

اینکه احمدی نژاد کوچکترین اعتقادی به روحانیت و ولی فقیهش ندارد رو خوب اومدی. (البته الان دیگه همه میدونن) ولی این تز آخرالزمانی برخلاف ولایت فقیه طرفدارای بسیاری داره که خیلی هم خطرناکن. امیدوارم دوباره از چاله به چاه نشیم.

Dalghak.Irani گفت...

آری کاملاً درست است. ولی طبقۀ متوسط شهری با تکیه بر جنس مدرن واستعداد پروپاگاندا درزمانه ای که مدیا ورسانه می تواند کوجک را بزرگ وکم را زیاد کند. وهمۀ شرایط حاکم برایران وجهان نشانه ازآن دارد که اگر سروصدا ادامه یابد صدای احمدی نژاد شنیده نخواهد شد. اوحریف میدان های بی حریف است. همانقدرکه می تواند وتوانست زوداوج بگیرد با سرعتی بیش ازآن آب می شود وازصحنه رانده می شود. همین الان هم دیگر آن صدای معتمدی نیست که تا یک سال پیش بود. مشکل درجبهۀ مقابل نیست ما باید نگران هدایت حبهۀ خودی باشیم. فرصت بی نظیری است! مرسی. یا...هو

احمد عالمی گفت...

عالی بود هرچند رهبر ایران خود بادست خود دارد روحانیت ولایت ریشه کن می کند ولی این مموتی خطر ناک است

ناشناس گفت...

مرشد مموتی، تمساح خان مصباح یزدیه، که اون هم یه مُلّاست.
حکایت در سطح کلانش، جنگ بین دو فلسفه قدرت طلب است. در یک سو، روحانیت سنتی و در سوی دیگر بخش افراطی آن که قسمی تحول یافته از انجمن حجتیه قدیم است.

البته پیوند سپاه بازرگان و طیف خامنه ای فعلن سیستم ولایت فقیه را برپا نگه داشته.