۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

بازگشت جنبش مردم ایران به خیابان "مبارک" است!

The Garden of Death



ثبت هیجان مثبتم درلحظه:

درورد می فرستم به زنان ومردان باشرفی که درحساس ترین زمان
تقویمی فداکارانه به خیابان آمدند. وکاری کردند کارستان:

بزرگتراز25 خرداد. آرام تراز30 خرداد. عاقل ترازروزقدس.
مؤثرترازهراعتراضی در30 سال گذشته.

آیا رهبران ومراجع مورد قبول معترضان قدرنعمت خواهند دانست!؟

این پست را تا ساعاتی دیگرکامل خواهم کرد.

حالا این مقاله تمام است:



نشسته بودم خوشحال وهیجان زده ونمی دانستم چگونه شروع کنم حرکت نمونۀ مردم شگفت انگیز میهنم را به تصویربکشم. طبق روال معمول این بارهم مجبورشدم قبل ازمتن خودم را عرضه کنم به یارانه ام. نتیجه بیشترازهمیشه 

شگفت انگیز وحرف تمام بود: دو ورژن ازسوژه ای همسان ازنقاش 
سمبولیست بسیارمعروف 
 Hugo Simberg
بود که مشاهده می فرمایید. این دو ورژن بفاصلۀ 7-8 سال بین اواخر
قرن 19 واوایل قرن 20 میلادی کارشده است. وناگفته پیداست که 
نقاشی دوم با همۀ کم رنگی امیدوارتراز نقاشی اول با نام
The Garden of Death 
است. ودیگرهیچ! 

لطفاً نقاشی ها را دقیق ترببینید دررنگ ها ازسرزمین سوخته به رویش سبزی! چنین باد. یا...هو
 
مهم نیست چه تعداد تظاهرکننده بودند. 
بلکه ابتدا مهم این است که جنبش مجدداً حیات دوباره یافت ودست آورد های مهم زیررا داشت:
1- تبلیغات رژیم را دربارۀ تحولات منطقه بی اثرکرد.
2- درست بلافاصله بعدازنمایش دولتی درمهمترین تظاهرات حکومتی در22 بهمن اتفاق افتاد.
3- درضعیف ترین وگسسته ترین موقعیت حاکمیت (الیگارشی روحانیت) درتمام عمرجمهوری اسلامی که ازسفررهبربه قم معلوم شد اتفاق افتاد.
4- اهمیت وجود رهبری برای جنبش ایران را به اثبات وتأیید رساند.
5- پذیرش ورود مهدی کروبی به کادررهبری وصدوربیا نیه های دوامضایی که مشخصاً شجاعت ولیبرالیسم کروبی را شاهد هستیم، ازفاکتورهای مهم بود.
6- بدرست همانطورکه دربیانیۀ مشترک مهندس موسوی وآقای کروبی بمناسبت سالگردانقلاب هم منعکس شده بود این بارنه دولت احمدی نژاد که "حاکمیت" جمهوری اسلامی هدف گرفته شد.
7- عدم ورود سپاه به خیابان ومخلوط کردن لباس شخصی ها با مردم، اگرچه ظاهراً برای ضربه زدن نامشخص ازدرون بود ولی گام مثبتی برای جنبش هم است که نشان می دهد رژیم ازعلنی کردن بیشترعوامل سرکوب خود بیمناک شده است.
8- همانطورکه گفتم. این بار برخلاف اعتراضات بعدازانتخابات بسیاری ازبزرگان ومراجع حوزه نه تنها بی تفاوت نبودند که درمقابل آیت الله خامنه ای موضع داشتند. واین بزرگترین دست آورد اعتراضات قبلی ولجاجت ویکه سالاری احمدی نژاد بود.
9- - دربودن عبدالله گل وهیئت اقتصادی بزرگ ومهم ترکیه درایران اتفاق افتاد.
10- موارد ونکته های بسیارمثبت دیگری را می توان بنام 25 بهمن ثبت کرد ومن فعلاً بهمین مختصربسنده می کنم.
به امید آزادی وطن ازسیطرۀ سفیران مرگ. یا...هو 




 شروع لرزه های کامیابی 25 بهمن:
حمله به سایت بالاترین وازدسترس خارج کردن آن.
انصراف کارلوس کرش ازپذیرش سرمربیگری تیم ملی جمهوری اسلامی بادستمزد افسانه ای 6000000 دلاری!
سرمقالۀ روزسه شنبۀ کیهان که مملوازترس ویاوه گویی است ودرحالی درطول ماه های گذشته ازاختلاف ومرگ درجنبش به استناد سایت بالاترین صفحۀمهم وسیاسی کیهان را پرمی کرد. که امروزناچارازهک کردن همان بالاترین توسط سپاه شدند.
***


درود وصد سلام به مادربزرگ هایی که جلوترازنوه ها ونتیجه هاشان خیابان های شهر را فتح وامن کردند وخواهند کرد. 
جلوۀ زنان درچشم اندازتیزدینان !تنها پادزهر سم وقا حت هیز آنان است. 
زنان مارا به پیروزی خواهند رساند. ایمان دارم.

۱۸ نظر:

Tea گفت...

درود بر زنان و مردان آزدیخواهی که امروز بزرگترین حرکت مرمی رو بعد از انقلاب 57 انجام دادن. به زودی شاهد نتیجه این حرکت بزرگ خواهیم بود.

Tea

Tea گفت...

در ضمن نظر شخصی بنده اینکه این حرکت بسیار مردمی تر و دور از هیجانات ایجاد شده توسط گروه های سیاسی مخالف دولت (نه حاکمیت) در دورهای قبل بود.

Tea

Dalghak.Irani گفت...

Tea نازنین دختر.
تانرفتی پاسخت را بدهم کوتاه. من هم مثل شما سرشار ازامیدم. ونظرت را درمرد جنس جنبش که مردمی، فراگیر وحس مشترکی وبرعلیه حاکمیت بود را بااحتیاط 99 درصدتأیید می کنم وآن 1% هم بخاطراین است که ازواکنش رهبری جنبش درداخل خبرندارم ومطمئن نیستم.
ضمناً دیگرامشب هم نبودی می خواستم یک آگهی گمشدگان چاپ کنم دروبلاگم که شما هم جزوش بودی.
زیبا وشاداب باشی. یا...هو

Tea گفت...

دلقک بابا
اون یک درصد و ولش کن؛ فعلاً نقداً این مژد رو از من بپذیر که با این حرکت دست و پای اصلاح طلبان از جنبش مرمی کوتاه شد و اگر موسوی و کروبی هم نجنبند حتماً جنبش ازشون عبور میکنه. ولی شخصا امید وارم سران جنبش سریعاً از این پتانسیل ایجاد شده نهایت استفاده رو ببرن.

Tea

Dalghak.Irani گفت...

قربان برم Tea دختر.
ولش کردم. پذیرفتم!

ناشناس گفت...

خواننده رو به کوری:
خیلی منتظرت بودم دلقک جونم، چشام همینطور کور مونده بود به صفحه بلکه بیای یه چیزی بنویسی این عیش امروز مارو صد چندان کنی، که الحق کردی.
روی ماه تو و همه آزادیخواهان جهان رو میبوسم

Dalghak.Irani گفت...

سلام آشنای "کوری.
مرسی. شما اما مرایاد تنها بینایی می اندازید که درشهرکوران رمان زیبای "کوری" شادروان ژوزه ساراماگو باقی مانده بود وشهررا نجات داد. پاینده باشید. یا...هو

ناشناس گفت...

فقط خواستم یادآوری کنم که خیلی رو من حساب نکن :)

خ.آ گفت...

دلقك عزيز ، جايتان خالي من فقط توانستم از چهار راه وليعصر تا ميدان انقلاب بروم ولي تا همين حدبيشتر ازم بر نمي آمد چون تنها بودم واز طرفي دو دختر چشم انتظارم بودند در خانه . همينقدر كه شرمنده وجدانم و دخترانم نباشم ولي باطومي بود كه از نزديكي من رد ميشد و من چشمانم را مي بستم و ميگفتم اين يكي ديگر به من ميخورد.ولي لذتي داشت كه وصف ناپذير است

Dalghak.Irani گفت...

سلام خانم آشنا
بامداد سرکاربه نیکی وشادی.
من بسیار مؤمنم بشما خاص وبزنان کشورم عام.
من پافشارم به اینکه زنان بزودی تهران را فتح خواهند کرد. چون درست است که اسلام مرتجع آیت الله خامنه ای بسیارزیادزن ستیز ومهوع پسند است-درعرصۀ عمومی را می گویم والا روحانیان همه چیزمکروه تاحرام برای مارا برای خودشان مباح وحلال می دانند.- ولی -واین ولی خیلی مهم است- همین غول های نتراشیده نخراشیده روانی وروحی درمقابله با زنان بشدت منفعل وآسیب پذیرند بیشتر ازاین جهت که درفرهنگ سوپر مردسالار آنها درافتادن و خودرادوش بدوش زن نشان دادن گناهی نابخشودنی وحقارت مردانه است وبهمین علت هم هنوز هم زنان خودشان را بدنبال خویش می خوانند ومی خواهند درخیابان وبیابان و.... حتی درحد آدم های مرتجعی مثل مطهری ولاریجانی وتوکلی را می گویم. والا اراذل اوباش تحت نام بسیج که جای خود دارند.
بشما درود می فرستم وسرتاسر تظاهرات تهران تحت تأثیر مادربزرگ 80 ساله ای بودم که با عصا ی خود ازنوه ها ونتیجه های معنوی اش مراقبت وآنان رابه مقاوت تشویق وهیمنۀ پوشالی مرگ خواهان را برملا می کرد. اگردرست یادم مانده باشد یا درتقطع رودکی وازادی بود یا پپسی کولا. مرسی که خبرم کردی ودرشادی واحساس مسئولیتت شریکم کردی. می دانم توخیلی ازدست اینها ناراحتی. ولی خواهش می کنم شادباش وبخاطر اینان خودت را حرص نده. درارامش بهتر خواهیم توانست این دژخیم وکارگزارانش را منفعل کنیم.

خ.آ گفت...

مرسي من نيزمانندشما به زنان بسيار زياد اميدبستهام در اين جنبش و مادر بزرگ و حتي پدر بزرگ خيلي زيادبودند ديروزكه ديدنشان اشك به چشمانم ميآورد گوئي امده بودند كار نيمه كارهشان را تمام كنند، گروهي هم شايد براي جبران كم كاري يا بي تفاوتي هاي گذشته شان حيف و صد حيف كه در عصر اطلاعات و رسانه چنان خفقان بوجود اورده اند كه ثبت جزئيات چنين وقايعي آنچنان كه بايد و شايسته است امكان پذير نيست تنها بايد به حافظه بسپاريم تا شايد روزي وسيلهاي فراهم شود براي بازسازي چنين صحنه هائي( توسط كساني چون جعفر پناهي ) تا سندي بماند براي آيندگان

سبز روشن گفت...

من مدتی است که خواننده تقریبا ثابت وبلاگ شما شده ام . از مطالبتان لذت می برم . مخصوصا مطلب امروزتان عالی بود.ممنون . به امید دیدن شما در ایران آزاد و بدون دیکتاتور . و بدون بمب اتم ( دیروز یکی از شعارهای مردم این بود که واقعا نشان دهنده روح مسالمت آمیز جنبش با جهان است ."جنبش سبز آزاد بمب اتم نمی خواد " )

ناشناس گفت...

ناشناس کور نوشت:
سلام مرد نازنین، توهمی در کار نبود.
مگر دلقک ننوشته بود: ''ما در این جا همه‌اش با شادی سر و کار داریم حتی هنگام برخورد با رنج‌ها''. در آن هنگام خوشحالی و تعبیر تو از نجات کوران، نمیدانستم درمیانه مباحث جدی نباید مزاح کرد. حس نوشته من حس مثبتی بود ولی آگاهم که تو به سبب دریافت بی مورد ایچنینی ها شاید همه را با یک تیغ بزنی.
مرا بی ادب و کودن و رذل خطاب نکن.
همچنان نوشته هایت را میخوانم و حال میکنم هرچقدر هم که تو مرا با سنگ بزنی. هر وقت هم که احساس کنم که باید شوخی کنم این کارو میکنم و تو هم هرچی خواستی بگو.
دمت کلن گرم

Dalghak.Irani گفت...

سلام جوان روشن. هم سبز هم روشن
خوش آمدی عزیزم ومنت برسرم نهادی. از لطفت ممنونم. ومن هم آرزوی جهانی پرازدلقک بدون زامبی دارم برای بشریت. ومن وتو درایران دوش بدوش ودست بدست وبشادی ورقص! یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

سلام مجدد به هم ناشناس وهم کور
یا حس تو منتقل نشده بود بدلیل کوری که راه گم کرده بود. یا حس من نتوانسته بود دریافت مثبت بکند ازفرط بینایی در کشاکش بی خوابی. فعلاً که قصددارم هرچهار کامنت سوء تفاهم برانگیز باعث شرمندگی را ازببخشید ببخشید نجات بدهم وحذف کنم. آن بدبده وبزرگه را حذف کردم. وبعدازدیدن شما این سه فقرۀ دیگرراهم حذف خواهم کرد. مرسی که گشاده رویی. اگرکوری! یا...هو

فضولباشي گفت...

سلامي مجدد با تني خسته ولي اميدوار به فردايي روشن

جنبشي كه دو سال است آنرا مرده ميخوانند چنان خواب از چشمشان ربوده كه وكيل الدوله ها فرياد اعدام سر ميدهند و رضايي از فرط ناراحتي موسوي و كروبي را عمله آمريكا ميخواند
آنقدر زبونند كه به عنوان شاهد به بي بي سي زنگ ميزنند و در برنامه زنده عليه آن شعار ميدهند و آنرا گاف بزرگ بي بي سي ميخوانند. لابد فكر ميكنند بي بي سي هم نظير صداوسيماي ما پخشهاي زنده اش هم بايد غير زنده باشد.

دلقك جان من هم خوشحالم از آتش گرفتن احمد توكلي و حسين شريعتمداري و محسن رضايي و نوچه هايشان قدياني و اميد حسيني...

خوشحالي ديگرم بابت همبستگي مجددي است كه بين مخالفان ايجاد شده و اين دستاورد كمي نيست...

به اميد آينده روشن
به اميد هدر نرفتن خون و عمر جوانان غيور

ناشناس گفت...

سلام دلقک جان
دمت گرم وسبز وسلامت باشی
همه مون دوباره انگار جون گرفتیم
به کوری چشم اونهایی که دشمن آزادی و تفکرند
بوی سوختگی دماغ لوطی و عنترش میاد...

hofhof گفت...

سلام وخسته نباشید.
اول اینکه 25 منم توی خیابون رفتم ولی نه زیاد، قاطی درگیری هم نشدم.منم فکر میکنم حضور موثری بود. ولی احساس میکنم باید حواسمون خیلی بیشتر جمع باشه. اگه درخواست زیادی نیست میخواستم شما و دوستان این مطلبو بخونید و اگه خواستید نظرتونو بگید.مخصوصا قسمت مربوط به ایرانشو.
http://saeedssaman.blogspot.com/2011/02/blog-post_6237.html