۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

معمرقذافی اسوۀ احمدی نژاد ویک پیامبر فاشیست.

قذافی



الف- این جملۀ معروفی است ازخودم که "اگرچه همۀ پیامبران فاشیست نیستند ولی همۀ فاشیست ها پیغمبرند.":


1- فاشیست ها معمولاً ریشه ای فرودست دارند.


2- فاشیست ها معمولاً نابغه وبسیارباهوش هستند.


3- فاشیست ها ضمن تسلط بزبان عامیانه وسادۀ توده ها سخنرانان خیلی خوب و پرجاذبه ای هستند.


4- فاشیست ها برای خودشان رسالتی مدیریت جهانی قائلند بدون اینکه نقشه ای در حد چگونگی ادارۀ خانوادۀ خود داشته باشند.


5- فاشیست ها درحالی ازنقشه های بزرگ حرف می زنند که حتی یک ورق نوشته از ایده های خود ارائه نکرده اند.


6- فاشیست ها معمولاً نسبت به استاندارد دانش وسواد درزمانۀ خویش امّی هستند. بعنوان مثال اگرسواد درقرن بیست ویکم ازدانستن یک زبان بین المللی وتسلط به کامپیوتر تبعیت می کند. محمود احمدی نژاد جوجه فاشیسب فاقد آنست.


7- فاشیست ها مردان "شدن درهنگام بودن هستند": به این معنی که بعد ازصعود از نردبان قدرت سیاسی مسیر کج وکوله وقیقاج ومتناقضی را که طی می کنند توسط کاتبان کاسه لیس دربارخود ثبت وبعنوان کتاب ایده های مرجع خود معرفی می کنند.


8- فاشیست ها ایدئولوژی خودرا با دزدی از انواع مکاتب عملاً متناقض با هم شکل می دهند تا توده ها را گیج وازشناخت خود عاجز بسازند. این عجزتوده ها باعث حیرت افزایی آنان وجذب هرچه بیشترآنان به فرد فاشیست می شود.


9- فاشیست ها رسالت خود را با جذب اراذل واوباش شروع می کنند وپس از گسترش پایگاه توده ای خود وکسب قدرت وثروت؛ نخبگان رابه مزدوری خویش خریداری می کنند.


10- فاشیست ها درملغمۀ ایدئولوژی شفاهی خویش یک یا چند فاکتورازمحبوب ترین خواسته های مردم تحت حکومت خودرا می گنجانند. به این عبارت که مقداری از آموزه های دینی، بخشی ازمناسبات عرفی وگزینه هایی ازحساسیت های قومی وملی را دریک پکیج ناهمسازمخلوط کرده وآن را بعنوان مکتب جدید ودربردارندۀ سعادت مردم به آنان حقنه می کنند.


11- فاشیست ها گفته یا ناگفته خودشان را مرتبط با عنصری فرا بشری وغیرقابل نفی یا اثبات می شناسانند تا ضمن حیرت افزایی توده ها؛ ازپاسخ دادن عینی ومادی به ادعاهایشان طفره بروند.


12- فاشیست ها بسیار بی رحم هستند زیرا که بعدازسپری شدن مدتی ازادعای رسالت اولیه وپیامبریشان؛ خودشان هم دردام دروغ هایشان گیرمی افتند وازاین جاست که آنان خودشان هم با خودشان بیعت می کنند. واینک دیگرنه بعنوان یک رسول یا پیغمبر وامام وپیشوا؛ که درمقام مأموم ورهرو وتسلیم ومؤمن هم ظاهرمی شوند. وبه دین خودساخته شان تعصب ایمانی پیدا می کنند. وچون اولین نشانۀ یک مؤمن خوب بی رحمی اوست درمقابل کافران به ایمانش!  لذا کشتن انسان ها برای قذافی همانقدر لذت بخش می شود که دوشیدن ونوشیدن شیرشتر.


13-فاشیست ها بی ارزشی های خود را که برضد دانش وبینش وروش های مقبول وشناخته شده است؛ بعنوان ارزش به امت خویش می قبولانند. لذا هرگونه دفاع از ارزش های واقعی وحمله به ارزش های فاشیست ودرنگاه توده حمله به ارزش ها و بالاتربه مقدسات آنان شنیده وفهمیده می شود. بهمین خاطراست که مبارزه با فاشیست از قواعد کلاسیک پیروی نکرده وموفق نمی شود. وهرگونه شانه بالا انداختن وبی اعتنایی وتمسخر فرد فاشیست درنزد پیروان اونتیجۀ معکوس وافزایش محبوبیت می دهد.

{حاکمان فاشیست چون معمولاً بعدازیک دوره هرج ومرج وحکمرانی های ضعیف و بلا تکلیفی های آزاردهنده و... روی کارمی آیند وبعدازاستقرارکامل؛ هم تصمیمات سیاسی را متمرکز درشخص حاکم می کنند وهم تخصیص منابع اقتصادی را.  لذا در مقایسه با حکومت پیش ازخودبشدت کارآمد وتوده راضی کن هستند.}


ب- البته احمدی نژاد درمراحل تبلیغ رسالتش است وهنوز مقدمات حکومت فاشیستی اش را تدارک می بیند زیرا که او هنوزهم با همۀ تسلطی که برآیت الله خامنه ای پیدا کرده نتوانسته تمام قدرت را مثل هیتلر یا قذافی یا موسولینی واستالین و... قبضه کند وفعلاً درقدرت شریک دارد.


پ- فاشیست ها کمترین فرق ذاتی ندارند وبرخی فرق های اعتباری وعرضی آن ها ناشی اززمان ومکان ظهورآن ها وداده های محیطی ناشی ازاین زمان ومکان است.


ت-این مطلب را ازآن جهت هم مهم دانستم ونوشتم که شمارا ازحیرت وگیجی در بیاورم که چرا من به پیش آمد لاشۀ معمرقذافی چنین هلهله می کنم وبه قامت ازاسب افتادۀ مبارک سوگوارم. زیرا که قذافی یک طاعون است برای جهان درحالیکه مبارک یک رییس خوب بود برای مصر ومثل هرانسانی وبویژه حاکم جهان پیرامونی اشتباهات ناگزیری هم داشت.


ث- وختم کلام با پاسخ به این پرسش نپرسیدۀ شما که چرا من با این شناختی که از محمود احمدی نژاد دارم ازاو حمایت مشروط کرده ام تا کنون وازاین پس نیز اگر خیر کشوررا تشخیص بدهم خواهم کرد. پاسخ ساده ومختصراست: اول به این خاطر که احمدی نژاد هنوزبه مقام یک فاشیست تمام عیار صعود نکرده است، وبا اینکه توانسته به مقدار کم سابقه ای آیت الله خامنه ای را دراختیاربگیرد؛ لیکن هنوز تا قبضۀ مطلق وکامل قدرت که لازمه وابزارقطعی هرفاشیسمی است فاصله دارد. مورد دوم بر می گردد به اینکه من ازبلاتکلیفی بطورعام وازبلاتکلیفی جمهوری اسلامی سی ودوساله بطور خاص نفرت بنیادین دارم. وبالاخره اینکه من زد وخورد احمدی نژاد با دین حکومتی را کورسویی روشن بسوی رهایی ازدین اجتماعی نا کارآمد و همزمان با هشیاری؛ گرفتار نشدن دردام فاشیسم احمدی نژاد تشخیص می دهم. با این تحفظ موضع شخصی ام که بمحض احساس خطر پیش رونده ازسوی فاشیسم احمدی نژاد فریادم را بلند و مردم را آگاه کنم. یا...هو

۸ نظر:

ناشناس گفت...

ا.ن هیچوقت در حد وقواره یک فاشیست نمی تواند ظاهر شود.
کمترین دلیلیش می تواند این باشد که که فاشیستها، حداقل ، بهره ای از کارآمدی دارند اما گمان ندارم شما موافق با کارآمدی اوومهره هایش در صحنه سیاسی باشید.

هالو گفت...

سلام, و با تشکر:
بند 1 تا 9 به پیامبران واقعی ,همین سه پیامبر سامی بی کم وکاست میخورد.
مو هم لای درزش نمیرود. برای همین هم هست که گفته اند سخن راست را یا از بچه یا دلقک باید شنید.بچه هنوز دروغ گفتن نمیداند ودلقک ماسکی دارد که او را از آسیبهای راست گفتن در امان میدارد. فقط پرسش من این است که چرا فاشیستهای قدیم پذیرفته و ستایش میشوند که در واقع نسخه اصلی فاشیستهای قرن بیستم و بیست و یکم هستند.

هالو گفت...

ای وای دیدی چی شد؟ بند 11 را از قلم انداختم که بند اصلی هم هست . ببخشید حواس پرتی ام را , ازذوق اینکه دلقک دین دار و دین دوست به این زیبایی پیامبران را تصویر کرده به جای اینکه بنویسم بند 1 تا 11 نوشتم تا 10 . چکنم با این حواس پرتی و شتاب و ذوق زدگی !!

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس محترم
سلام
یک کامنت مفصل برای شما نوشتم که متأسفانه درهنگام ارسال پرید ودیگرحسش نبود. لذا ازفرمایش ویادآوری شما استفاده کردم وکارآمدی فاشیست هارا که صفت مهمی هم است درداخل آکولادبه متن اصلی اضافه کردم. ضمناً برخلاف نظرشما من احمدی نژادرا هم کارآمد می دانم وبزرگترین علتش هم رضایت نسبی مردم فرودست است. وخیلی به پروپاگاندای اصلاح طلبان که ازفرط ناکارآمدی آنان بود که ما صاحب احمدی نژاددرراه فاشیسم شدیم اعتماد واعتقادی ندارم وبرای چک کردن کارآمدی به خیابان ها وکوچه ها ومغازه ها نگاه می کنم. مرسی که آمدی ونظر دادی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

یکی ازمحرک هایم برای نوشتن این پست پیداکردن هالو وگله که رفتی مسافرت ووطن وخوش گذراندی وبرگشتی وبقولت وفانکردی وغیبت صغرایت تبدیل به کبرا شد بود. که حدسم درست بود وموی شمارا آتش زدم وسراسیمه ودف زنان پیدایتان شد که دلقک گفته پیامبران فاشیستند. که البته من این را نگفته ام اولاً. فاشیسم یک مکتب از مکاتب بیشمار بشربرای سامان امرسیاست وجماعت است ونام جدید ومدرنش وپس ازفجایع جنگ های بین المللی به این زشتی وترشرویی رسیده است ثانیاً. والا اگرهم پیامبران سامی فاشیست بوده باشند چیزی ازارزش های پیامبریشان نمی کاهد. چون که درزمان آنها غالب حاکمان یکه سالار واوباش سالار وبتعبیرمدرن فاشیست بوده اند واصولاًمردانگی وصلابت وهیمنه داشتن وایجادرعب ووحشت ومجازات های بسیاربسیاربی رحم ازمنظرامروزی خواسته والتماس جوامع قبیله ای وبدوی بوده ونوع دیگری از حاکمیت بسیارنادر ودرمناطق آباد وعلمی و... بوده است وهرجا وضعیت درشرایط قبول ظهورپیامبری بوده است . پیامبر ظهور وحاکمیت فردی خودش را تحمیل وبرقرارمی کرد. این صورت مادی قضیه است ودیگر اینکه پیامبر دستور این ایده ها واین نوع حکومت را ازخدا ووحی می گیرد یا اراده وتصمیم خودش است یا هرچه. امرثانوی وبدون حساسیتی است ازنظرمن. درضمن ممکن است من اگردرزمان حضرت محمدبودم- به احتمال قوی- به ایشان نمی گرویدم وایمان نمی آوردم وسعی می کردم به ابوسفیان کمک کنم که ازحاکمان مستقرپشتیبانی شود. ولی امروز دیگر زمان گذشته وکنکاش وچالش درمقابل پیامبری که دینش یک ونیم میلیاردپیرودارد دیوانگی محض است. ضمن اینکه من بخشی ازنیازم را با پیامبری ودین محمد تأمین می کنم وحاضرنیستم بخاطر فاشیست بودنش درزمانه ای که فاشیسم یک ارزش همهگانی وتنها راه حکومت بود این امتیازروانی را ازدست بدهم. درضمن هنوزهم فاشیسم طرفدارهای خودش را دارد وبنظرشخص من هم اگر خطر تهدید جهانی فاشیست ها مثل راه انداختن جنگ های بزرگ وتولیدسلاح های کشتارجمعی وپرورش تروریست وازاین قبیل نبود. وباتوجه به کارآمدی حکومت های فاشیست ممکن بود من حتی توصیه بکنم به برخی ازکشورها جهت استقبال از فاشیسم وپیشرفت تحت دیسیپلین فاشیستی. راستی سلام هالو خوب شد برگشتی دلمان تنگ شده بود. یا...هو

هالو گفت...

سلام, در ایران اصلا خوش نگذشت . مادر نازنین ام را به تیغ جراحی و سپس به خاک سپردیم وخود بر سر زنان و گریان برگشتیم وهنوز هم گریان و سوگواریم و ...
اما عزیز من همین فاشیستهای سامی اند که الهام بخش قذافی و احمدی نژاد و خامنه ای و کشیشهای زمان گالیله ودزدهای زمین و زمان امروز در اسراییل وآمریکا هستند.چگونه میشود به خودشان باور داشت و به کسانی که دستوراتشان را اجرا میکنند نه؟ به این بهانه که آن زمان مردم چنین میطلبیده اند؟ پس میتوان گفت امروز مردم دیگر نه تنها نمی طلبندشان که بیزار هم هستند از دستوراتشان . چگونه میتوان به امتیاز روانی ای که میدهند دلخوش بود وقتی که زندگی واقعی ات را برسرت خراب میکنند و به گوشه غربت و تنهایی میفرستندت.نام دیگر آن امتیاز روانی خود فریبی نیست؟ همانگونه که آنان خلق میفریبند شما هم در خلوت خود خود را میفریبید که از امتیاز روانی بر هالو بر خوردار باشید؟نه؟
زنده باشید.

Dalghak.Irani گفت...

هالو اینقدرهالونباش که دنیا را ومرا ودیگری را و...هالوترتصویرکنی که هالوبودن خودت تبرئه بشود! بخش شوخی.
بخش جدی: جزوآنانی هستید که گفت: حدارا جز درزیرتیغ جراحی ام دراتاق جراحی باورنحواهم کرد. والبته شروع رنسانس اروپا هم ازیا درهمین جا بود. ولی اینک زمانه دیگری است. ورفتن دنبال مبارزه با علت بلایا یا سجایای طببیعی مثل زلزله وعشق ودین وغریزه وطوفان وعقل بشری وقبل ازاینکه به حق بودن یا نبودن را و... بطلبد به این دلیل رد است که نشدنی است . خب؟! تودرمبارزه با علت طوفان کاترینا یا زلزلۀ بم همانقدرموفق به مبارزه با علت می شوی تا معلول که آخوند های سیاسی همین توهم را دارند درمبارزه با غریزه وعقل وزیبایی شناسی انسان و... من هم به شمای دین ناباور وهم به آنان دین معیشت عرض می کنم که رها کنید این علت یابی نشدنی را وبا معلولی که دیگر امروز به علتش وابسته وزنده نیست که با کشتن علت معلول هم ازبین برود بپردازید وسعی کنید راهی پیدا کنیم که بتوانیم دست های همدیگررا بگیریم وگرم بشویم وچراغ عشق را گرم کنیم ودمی بیاساییم ولذت ببریم از فلسفۀ خلقت بشر بدست خدای من وطبیعت تو وحتی تصادف دیگری. وقتی که نه تودهری قادربه اثبات عدم وجودخدا هستی ونه من مؤمن قادربه اثبات وجود خدا هستم درحقیقت جفتمان به یک اندازه توان وضعف داریم برموضوعی که انتزاعی است و... بماند برای وقت مناسب.
القصه اینکه تو با این پرفشاری که می خواهی پیامبران سامی را بگوشۀ رینگ ببری وازطناب آویزان شان کنی. اگربرای کمی هم خنده وریشخند این کاررا می کنی خب حق داری. ولی اگر فکرمی کنی که باآویختن آنان بدارزمانۀ امروز روح دیروز آنان را هم خواهی توانی کشت. اشتباه می کنی وانرژی ات را بیخودمصرف نکن. چون اینک معلول دین درخارج ازعلت پیامبرآورنده اش تکثیر وتولیدشده وخودش هم علت شده وهم معلول ومستقل ازبود ونبود وداشتن یا نداشتن عقبه ای درتاریخ است. فقط بیا آشتی کنیم وبهم گیرندهیم. عیسی بدین خویش موسی هم بدین خویش. وبرای این کار ما پیشنهادمان این است که خدا پیغمبرمان را بغل کنیم وچون جان شیرین ازسرگردانی وولگردی درعرصۀ عمومی برهانیم وببریم درعرصۀ خصوصی وچنان عاشقانه عشق بازی کنیم که لایق شان است! ممکن است بی مناسبتی کمی هم بهترازاینی که "دارم می روم بیرون" نوشتم بعنوان پست اصلی. خدا مادرنازنین تازه درگذشته ات را بیامرزد وصبر بدهد که روزهای فقدان مادر باارامش سپری شود وتو وخانواده ات راسواربرموج زیبایی وشادی وزندگی ملاقات کنیم همیشه! یا...هو

mojtaba mostafavi گفت...

سلام ، رهبر عزیز حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند آزادی سخن و تظاهرات برای مصر ییها و تونسیها و همچنین مردم لیبی حلال است ، فقط می‌خواهم بپرسم آیا این آزادی فقط برای سنی هاست یا برای شیعیان هم هست ؟ چیزی که خیلی واضح است اینکه کشتن مسلمآنانی‌ که فقط آزادی حقیقی میخواهند دوباره مد شده ، چه در خارج و چه در مملکت خودمآن.