۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

احمدی نژاد: "اگرمختاری مسئولیت بپذیر"پدرم. رهبر:مسئول تویی بدل ازمن پسرم!

Glyptoteket Degas1.jpg


ناشناس گفت...گیج شدم آخرش نفهمیدم چقدر از حرفها تو پس گرفتی؟!
آوریل ۲۷, ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۳۷

این یادداشت رااول می2009 نوشته ام وهمانموقع هم درسایت مهندس عبدی بصورت کامنت منتشرشده است. موضوع مربوط به انتخاب مهدی کروبی است. ولی فلسفۀ مرا هم توضیح می دهد. لذا بس که سرم شلوغ است وایده ها وموارد منتظر نوشته شدن بیشمارووقت تنگ وازاین حرف ها. تصادفی به این نوشته برخوردم وگفتم که خوب است شما هم ببینید که من روی صراط مستقیم فلسفه ام حرکت می کنم. نه یک کلمه بیش ونه یک کلمه کم. نمی دانم سعیدحجاریان دقیقاً چه نوشته بود که مراواداشت به این پاسخ ولی می دانم که دردفاع ازادامۀ اصلاح طلبان احزاب "یک روح در دو کالبد" درقالب مهندس موسوی بود وتشویق می کرد:

بدون تیتر

1-     من(این یک من مجازی است. دلقک یک هیچکس است) قطعاً یک دموکراسی خواه نیستم! وآنرا به 196 سال دیگر به تأخیر انداخته ام چون سعید ما گفته بود چهارسال پیش که رسیدن به دموکراسی در نزد ما ومثل ما200سال طولانی می شود حالا که می دانیم غرب این راه را 300-400 سال راهپیمایی کرده- گیر نده! نقل به مضمون گفتم. دلقک حواس جمع ندارد درشام شب پیش حتی- پس رأی من به مهدی کروبی رأی به صورت بندی حکومت نیست. من به کروبی رأی می دهم برای خود حکومت که سعید همیشه می گفت :استبدادی، دیکتاتوری، ایدوئولوژیک،توتالیتر، الیگارشیک، آریستوکراسیک و...هم تعریف داردوهم مستلزم لوازمی است متناسب با خودش .
2-     من برای آزادی بیان هم به کروبی رأی نمی دهم وحتی به این که چقدر از کیک خوشمزۀ- دهانم آب افتاد پس بگو چرا اینقدر فدایی دارد-قدرت را می تواند قورت بدهد .من به کروبی رأی می دهم که آن دردانۀ حزب اللهی که در سه راه ضرابخانه- آزادی کار می کند.وفوق لیسانس دارد یا گوسفندانش را با پیکان- گفتم گیر نده! خیلی خوب با پراید- عوض کرده؛ وهنگام مراجعت لهیده به لانه اش دختر محجبه به چادرش شکایت نکند با بغض که: بابا امروز توی مدرسه بچه ها به من متلک گفتندومن کسی را نیافتم به حرفم گوش بدهد حتی. وپدر درحال وضو گرفتنش در حکومت اسلامی بگوید: استغفرالله واتوب الیه. زیرا که خواهر پنجاه ساله اش هم چنین تجربه ای را از سر نگذرانده در دوران خویش.
3-     هنوز طالبان بر سریر قدرت بود در افغانستان وحضرت آیت الله امامی کاشانی یا دری نجف آبادی- تشکیک از حافظۀ دلقک است- خطیب نماز جمعه بودند درتهران بزرگ(تهران، ری،شمیرانات واسلام شهر) که فرمودند: ما باید امنیت مردم را تأمین کنیم؛ حتی  طالبان در افغانستان بهتر از ما امنیت بر قرار کرده است- حداکثر خطایی که ممکن است رخ داده باشد در این گفته سهل انگاری زبانی آن بزرگوار است- چنانکه افتد ودانی-در خلط بین نظم وامن- ومن خوشم آمد از خطیب که بالاخره ما باید یک "تعریف"ی از "تکلیف" مردم به آنان بدهیم- مثل پوشش چه باشد وبلندی ریش وکاربرد تلویزیون و...وقس علیهذا- وبایستیم پایش با گزمه وداروغه وهر ترفند دیگر وبه اجرا بگذاریم.
4-     من البته به کروبی رأی می دهم که به پاسبان محل مان نوشتۀ"  شرع قانون شده ای" بگیرد و بدهد که در طرح امنیت اجتماعی معیار باشد که کدام جوان را با چه مشخصاتی بگیرد یا کتک بزند یا هر سه باهم. آخر می دانی راستش پاسبان محل ما پسرم است واز این که همۀ جوانان از او پرهیز می کنند به ستوه آمده است. یک روز به من گفت: بابا من که دختر نبودم عروسک بازی کنم وخیاط که مانکن سازی! تو می دانی من چه کسی را باید بگیرم یا کتکش بزنم یا هرسه باهم . من هم گفتم پسرم عروسک داریم از "باربی" تا دارا وسارا؛ ومانکن داریم از"باسر" تابی سر. تازه این کارها حکم شرعی می خواهد وقانون. رییس تو که مجتهد نیست- وازآن پس گاهی حتی  دلم تا مشقت فرمانده نیروی انتظامی می لرزد از تپش- پسرم زار زار می گریست و به خودش دشنام می داد.
5-     من تا حالا فکر می کردم سعید ما در اردوی ماست ومی خواستم به خاتمی بگویم؛ آیا بیشتر تأمل خواهد کرد در موضع خاص گرفتن. ولی گویا ما کار سختی پیش رو داریم در بوجود آوردن یک موج"کروبی" خواهی. ولی البته باکی نداریم. چرا که کروبی تنها آدم صریح این عرصه است:"یا فتوای صریح وتعریف شده بده وپای اجرایش- حداقل- شریکم باش  یاسهم کیکت را پس بده"- تصریح با تأکید از من است که مخاطب کروبی نه رهبری نظام خواهد بود و نه هیچ شخصیت حقیقی وحقوقی دیگر؛ مشکل  تعریف ناشده تراز این حرف هاست.
6-     این کامنت کاملاً اتفاقی در این جاست. سؤال به ما هو سؤال جوهرآگاهی  ودانایی است( چه کسبی وچه بخشی!) بویژه که:" متأسفانه بویژه ندارد؛ تقدس سؤال مطلق است".و سعید حجاریان مرشد ماست. یا...هو.

هیچ نظری موجود نیست: