۱۳۹۰ فروردین ۲۷, شنبه

جیغ روحانیت؛ نیشخند دولت: منافع ملت!

The Concert



1- منتظرم کیهان دربیاید تا ببینم جنگ تا کجا پیش رفته تا پست امشب را بنویسم وبروم بخوابم. با کمال خوشبختی تا این ساعت که 02:30 بوقت تهران است کیهان هنوز روی دکۀ اینترنت قرارنگرفته است. واین نشان می دهد که اوضاع خیلی هم بدنیست وبرادرحسین یا درحال جورکردن یک حملۀ درشت است ویا درحال پاک کردن پرخاشی که خیلی تابلو نوشته است وازتبعاتش می ترسد. چون کیهان معمولاً قبل ازساعت 12 هرشب اولین روزنامه ایست که سایتش رابروزمی کند. بنابراین چاره ای ندارم که با گزارش وقایع روزشروع کنم تا بلکه هم درنیمه های مقاله کیهان هم رسید وعیش مان تکمیل شد.


2- حجت الاسلام تقوی مسئول سیاست گذاری نمازهای جمعۀ سراسرکشورخودش پیش سخنران نمازجمعۀ تهران بوده وگفته است  که: "امروز کسانی با هزینه‌های زیاد مردم را به حمایت از خود دعوت می‌کنند."


3- ودستورالعمل ابلاغی ایشان به همۀ امامان جمعه هم درهمین راستا وشامل اول: مسایل فرهنگی وبی حجابی، دوم: مسلمانان (بخوان شیعیان) منطقه وسوم: سی دی ظهورنزدیک است بوده است که دقیقاً همه موبمورعایت کرده اند وبتصریح درمورد حجاب وزنان وبه تلویح درمورد سیاست خارجی وامام زمان مشایی را وبتبع وباترس احمدی نژاد را مورد حمله قرارداده اند. درشت ترین مورد درحساسترین موضوع (زنان) هم مربوط بوده است به امام جمعۀ مشهد طبق معمول والبته آخوند جزایری امام جمعۀ اهواز که مسابقۀ اهانت بزنان را ازعلم الهدی برده است موقتاً! جنتی هم در تهران دستش ازهمه جا کوتاه بند کرده به سی دی امام زمان وبالاخره هم معلوم نتوانسته بگوید که چه مزخرفی می گوید. چون گفته درست است ظهورنزدیک است و آیت الله خامنه ای را تانزدیک امام زمان نامیدن برده وآخرش هم گفته که "توقیت" (تعیین وقت) ظهورحرام وبدعت است وازاین خزعبلات. البته جنتی بالاخره با منقاش هم شده یک امکان تشکرظاهری هم شده درآورده وازموضع گیری صحیح  وعرف در دیپلماسی جهانی دکترصالحی درمورد نامه نوشتن به دبیرکل سازمان ملل راجع  به و قایع بحرین قدردانی کرده است. درحالیکه درروزهای قبل حتی حسینیان هوادار سابق دولت تا توصیۀ حملۀ نظامی به بحرین وعربستان پیش رفته بود و دیگر روحانیان که جزبه اعتراض شدید به شیعه کشی دربحرین ودشنام وناسزا به زمامداران منطقه و قطع رابطه وارسال سلاح وازاین قبیل راضی نبودند.


4- درشاخه ای دیگردوتا سعیدی ها خبرسازبودند. آخوند سعیدی نمایندۀ رهبردرسپاه سال 90 را سال بسیارحساس وپرمخاطره ای برای اصولگرایان ارزیابی کرده است والبته او هم ازسی دی امام زمان عبور نکرده وبه آن تاخته است. درقم اما آخوند سعیدی امام جمعۀ قم وآستان تولیت حضرت معصومه که مدارج ترقی را توی چشم مذهب شیعه ودرحضورهمۀ بزرگان واستخوان درشت های حوزه یکشبه فقط درطول سال 89 طی کرده وخودش شده سرمنشاء فتنه واختلاف، بفکرنجات ارباب گیرافتاده اش درتهران افتاده ونقلی را شایع کرده که گویاپیرزنی 84 ساله شهادت داده که آیت الله هنگام افتادن اززهدان مادرش چونان عیسی مسیح ناطق بوده است ونام خود و مولایش را برزبان رانده است! واین دست وپا زدن ها خوب است بنظرم.


5- حرف آخررا آخوند امیری رییس جامعۀ وعاظ ولایی زده است که طی مصاحبۀ مفصلی با خبرآنلاین پتۀ شجونی دیوانه وجامعۀ وعاظ قدیمی را ریخته روی دایره و گفته که آن ها اهمیتی ندارند چون بیست نفرروحانی پیروپاتال وازکارافتاده اند واین تشکل تحت رهبری من است که پانصدنفرعضو دارد وهمه هم قبراق وجوان. یادتان باشد؛ قول داده بودم راجع به شاخۀ روحانی احمدی نژاد-مشایی مقاله ای را بنویسم که درآغاز آن تأسیس سلسلۀ فقیهان ماند ووقایع روز اجازه نداد تاریخ انقلاب وروحانیت را ادامه بدهم تا بگویم که این روحانیان سکولار ودنیوی چگونه دورهم جمع شده اند وچه امیدی باید به اینان بست. امید وارم بزودی کوتاه هم شده یک مقاله ای اختصاصی بنویسم. همینقدربدانیم که این بجریان افتادن اختلاف روحانیان جوان و فسیل های سابق ورسانه ای شدن آن برکات زیادی برای آیندۀ ایران خواهد داشت. و شک ندارم که روحانیت دارد بسرعت سکولاریزه می شود. وجوانترها یا برای نجات دین یا برای چرب وشیرین وپیرترها یا برای نجات دین ویا ازترس عواقب روزی که مردم بجان بیایند ازدستشان، دارند بسرعت ناباوری سکولاریزه وعقب جلو می روند. به عقب برای حفظ دین وبه جلو برای استفادۀ بیشترازمواهب دولت؛ که هردو به یک هدف خواهد رسید: جدایی دین ازحکومت. لذا جوانان به احمدی نژاد می پیوندند و وارستگان پیراز حکومت دینی وآیت الله خامنه ای فاصله می گیرند.


6- کیهان هم منتشرشد ولی روزنامۀ شریعتمداری نیست چون نه تیترموردانتظار ومنطقه بهم زن وشاخ وشانه کشیدن دارد ونه نوشته ای که ذائقۀ خونین شریعتمداری را منعکس کرده باشد. لذا شک ندارم که این تأخیرغیرمعمول-حتی برای روزنامه های شنبه ها- برای حذف مطلبی بوده است که به احتمال سرمقاله اش بوده است. که با نوشتۀ سست وسردستی ایمانی دربارۀ حقوق بشر درکشورهای منطقه جایگزین شده است. درمورد تیترهم بغیرازهمین نامۀ دیپلماتیک صالحی به بان کی مون که بنظر می رسد بیشترهم جنبۀ خفه کردن اعتراضات جناح راست به سیاست های منطقه ای دولت باشد گیرش نیامده است. 


7- موضوع جنگ جناح راست با احمدی نژاد حکایت همان مرد عربی است که شتربچه ای را خرید وبخانه برد وبه تیماروپرورش او همت کرد تا روزی که بچه شترشتری شد بقاعده وهیکلی بهم زد شترانه. وشروع کرد به ناسازگاری ولگداندازی و.... مرد عرب هرکاری می کرد شترآرام نمی شد بناچار تصمیم گرفت که شتررا ازخانه بیرون ببرد. واینجا بود که مشکل اصلی اش معلوم شد. زیرا که شتری که دربچگی وارد خانه شده بود حالا دربزرگی ازدری که توامده بود نمی توانست خارج شود بلحاظ جثه! ومرد عرب یا باید خانه اش را خراب می کرد ویا باید شترش را پی می کرد؛ که هردو خسارت مطلق بود. حالا اما روحانیت درمقابل احمدی نژاد حتی گزینۀ پی کردنش را هم دراختیارندارد وتنها چاره اش خراب کردن خانۀ قدرتش است. لذا نمی داند که چگونه رییس جمهورمحبوب جناب آقای دکتراحمدی نژاد دیروزرا بدم خرامروزببندند. یا...هو

۳ نظر:

خ.آ گفت...

ارادتمند استاد عزيز
پي گير مطالبتان هستم. در اين بلبشوي وانفزا كسي حتي يادي از كروبي و موسوي نميكند كه در چه حالند ؟چقدر انسانها فراموشكار و نا سپاسند!دستبند سبزم را بعد از خواندن پستهاي شمادر مورد جنبش سبز با گريه و اندوه در آوردم برايم يه جورائي خيلي مقدس بود. گذاشتم در گنجه تا روزي دوباره با همان تقدس در آورده شود شايد هم اين روز به عمر من كفاف ندهد ولي به يادگار براي دخترانم خواهم گذاشت.

ناشناس گفت...

سلام

دلقک این روزا حرف جدید نداره
دلیلشم واضحه اتفاق قابل ملاحظه جدید نمی افته
بنابراین پیشنهاد می شود که به مباحث عمیقتر برود تا بعد چه پیش بیاید
و یا در کسوت منجم باشی در بیابد و پیش بینی از آینده بر اساس حرکات کواکب بدهد

مترسک گفت...

سلام دلقک نازنین !
داشتم به این فکر می کردم که اگر تابلو ها ی نقاشی و عکس را در بالای هر پست نمی گذاشتی، من یکی در لابلای کلمات حتما گم می شدم. هر وقت در میانه ی سر و صدای تو و تماشاچیان می مانم، درست وسط بزن بزن ، به تابلو هات نگاه می کنم...
میدونی که من کله پوکم!