۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

نبرد تن بتن درجبهۀ "حیدر حیدر"؛ مصادف با رونمایی ازتسلیت رهبر!



1- برعکس همه جای دنیا که چهاروزارتخانۀ حاکمیتی دارند، درایران وزارت جنگ شاه ووزارت دفاع جمهوری اسلامی واجد اهمیت حاکمیتی نبود ونیست. چه وزیراین حوزه بیشتر آفتابه لگن جورکن است برای نیروهای مسلحی که سرنخش دردست شاه یا فقیه بوده است همیشه. پس می ماند سه وزارت خانۀ کشورواطلاعات وخارجه.


2- احمدی نژاد خوب یا بد شخصیتی سرمربی گری دارد وآدم مناسبی برای کمک مربی شدن ومردشماره دو نیست.  برعکس روشفکرنماهای اصلاحات که سیاست را باطفیلی گری اشتباه می گیرند. اوبعدازتحمل همۀ خزعبلاتی که روحانیان دربعد از تصمیم به یکپارچگی که گرفتند بعداز25 بهمن وتغییرریاست خبرگان به یک روحانی علیل روبموت؛ ضربه را درجایی زد که عقل جن هم نمی رسید؛ دربرکناری اهانت آمیزحیدرمصلحی که چنان وحشتناک وگران بوده که کامران دانشجورا ازوحشت فردای خود به سی سی یو فرستاد.


3- اولین وزارتخانه ای که احمدی نژاد تصمیم گرفت ازدست آیت الله خامنه ای در بیاورد وزارت کشورآخوند پورمحمدی بود. اما چون تجربۀ اولش بود کمی به مشکل برخورد. چه بعدازرسانه ای شدن اینکه پورمحمدی باید برود پیغام وپسغام های پشت پرده شروع شد وچندماه طول کشید که رییس جمهورازدست این عنصراطلاعاتی مخوف خلاص شود. لذا برای وزارت خارجه دیگراین اشتباه را تکرار نکرد وبعد از اینکه نماینده های ویژه تعیین کرد وآیت الله خامنه ای را وادارکرد که ازاحمدی نژاد خواهش کند تا این نماینده ها را بمشاورتغییرنام بدهد. وداد؛ حکم برکناری متکی را درحضوررییس جمهورسنگال ودرسنگال داد دستش که نه آیت الله بتواند پشت سرهم دوتا خواهش بکند ونه متکی بتواند خودش را برای جناح بی خاصیت اصولگرایش لوس بکند.


4- حالا اما حیدرمصلحی را وسط هیئت دولت است که سکۀ یک پولش می کند واو گریه کنان استعفاء می دهد که اگرنمی خواهید می روم چرا دیگر دشنام می دهید. و کامران دانشجو هنوزتوی فکراسلامی کردن دانشگاه ها ومبارزه با بی حجاب هاست درشلوارترسیده اش. 


5- قبلاً هم گفته ام که احمدی نژاد محسنی اژه ای ترسناک را مثل موش مرده نیانداخت بیرون -اشتباه نکن دوباره اسمش را بخوان آخوند محسنی اژه ای را می گویم-وحیدرمصلحی را نیاورد مگر با این دستورالعمل خاص؛ که امنیت و اطلاعات را باید ازاطلاعات موازی وبسیارپرقدرت سپاه آیت الله خامنه ای پس بگیرد وعوض تبعیت ازسپاه آنان را واداربه تبعیت ازدولت بکند. اما حیدرمصلحی گند زد ونه تنها نتوانست وزارت اطلاعات را اززیرسایۀ اطلاعات سپاه بیرون بیاورد بلکه وزارت خانه اش را تبدیل کرد به ضربه گیراطلاعات سپاه. به این معنی که هرچه ناکامی و عدم موفقیت وخرابکاری وجاسوسی وارسال اسلحه به شورشیان سایرکشورها و... بود نصیب دولت شد وهرچه کامیابی بود نصیب اطلاعات سپاه. مصلحی نه تنها نتوانست ترورکنندگان دانشمندان هسته ای را دستگیرکند بلکه دروقایع بلوچستان و اخیراً هم درکردستان طوری بازی خورد که دولت را ونه روحانیان شیعه را درسیبل اتهام جنگ شیعه وسنی بنشاند. واین برای احمدی نژاد یک شکست بود که دغدغه ای برای برتری مذاهب ندارد. یادمان نرود او تازه ازبلوچستان آمده ودرحال رفتن به کردستان است.


6- البته بخش اطلاعات وامنیت جمهوری اسلامی که تنها بخش سازمان یافته ودارای تشکیلات مدرن سایرحکومت های معمول دنیا هم است حوزه ای بشدت خطرناک و حیاتی است دربازی قدرت. چرا که قبلاً گفته ام آیت الله خامنه ای سی ودوسال است که ازنزدیک با حوزۀ اطلاعات امنیت کارمی کند وسرنخ همۀ توطئه ها وفتنه ها وحذف رقبا ورفقا را خودش هدایت کرده ومی کند. لذا بسیار مواظب است که این حوزه ازدستش بیرون نرود که دراین صورت باید فاتحۀ جمهوری ولایت فقیه را خواند.


7- موضوع برکناری مصلحی محتمل اینطورپیش خواهد رفت: چندروزدرحالت تعلیق برکناری وبازگشت مجدد ویکی به نعل ویکی به میخ وسکوت. وکسی که جرأت ندارد ازاحمدی نژاد سؤالی را که دلش نمی خواهد بپرسد. سپس اگر احمدی نژاد ببیند بصلاحش است؛ پس گرفتن بی میل موافقت با استعفای مصلحی. مثل همان سناریوی برکناری مشایی ازمعاون اولی ولی این بار برای ابقاء مصلحی. وبعداز این تفوق ظاهری رهبربه احمدی نژاد؛ رییس جمهور دستی پرخواهد داشت برای هراقدام دیگری بزیان مخالفانش درجناح اصولگرا. با این اطمینان که رهبرنخواهد توانست پس ازتمکین ظاهری رییس جمهوردربرکناری مصلحی اورا تحت فشارمجدد قرار دهد یا حتی حمایت نکند. والبته معلوم است که وزیری که برکنارشده باشد وبا زور رهبر برگشته باشد چه آدم سرافکنده وبی خاصیتی خواهد بود درمقابل احمدی نژادی که همین جوری روزروشن هم وزرایش را مثل گماشته هایش مورد عتاب وخطاب قرار می دهد ونه مثل همکارانی متشخص.


8- این هارا نوشتم که ازنظرشما مهم بود. ولی ازنظرمن رسانه ای شدن تسلیت آیت الله خامنه ای به مناسبت درگذشت پدرمهندس موسوی مهمترین اتفاق بوده است که رییس دفتر وهمه کاره اش آخوند محمدی گلپایگانی ابلاغ کرده با رفتن به منزل میراسماعیل موسوی مرحوم. قول داده بودم که سال 90 سال خوبی خواهد بود برای ایران ولی وقایع چنان سرعتی گرفته است که گویا می خواهد درهمین شش ماه اول تکلیف شماره یک شدن درجمهوری اسلامی را دگرگون کند. آیا رسانه ای کردن تسلیت رهبر به خانوادۀ میرحسین این پیام پنهان را هم دارد که آیت الله خامنه ای حتی استفاده ازسبزهای میدانی هوادارمهندس موسوی برعلیه احمدی نژاد قدرتمند را از معادله بیرون نمی داند درروزمبادا! چنین حس می کنم. باید کمی صبرکرد. یا...هو

۴ نظر:

Unknown گفت...

سلام
خوب و خواندنی. و ای کاش تعداد بیشتری میخواندند.
ناکجا آبادی
الی المهرج الایرانی

Amir گفت...

مجلس، خبرگان، قوه قضاییه، مجمع تشخیص و ایضا سبزها فقط منتظرند تا احمدی نژاد فقط کمی کمر خم کند تا طومارشو بپیچند و برای همیشه از کابوسش راحت شوند. و برخلاف نظر شما به نظر نمی آید احمدی حریف خامنه ای شود چون ابزاری ندارد و این را بزودی شیرفهمش خواهند کرد.

خ.آ گفت...

سلام استاد
دو روز نبودم. پست شما را در مورد دستبند سبز امروز خواندم فقط ميتوانم بگويم سپاسگزار محبت شماهستم و كلي دلگرم شدم .مطمئن باشيد با نیشخندهاي عميق تر از گذشته ام خش خواهم انداخت به عبوسي آخوندهاو ديگران را هم به جد به اين كار ترغيب خواهم كرد كه ريشه تمام مصائب 150 سال گذشته مان زير عباي كثيف آنهاست كاش بيشتر چشممان باز شود.باز هم مرسي براي اينكه در يكي از پست ارزشمندتان من را سهيم فرموديد. پاينده باشيد.

ناشناس گفت...

ای کاش مردم یا به قولی سبزها یا همه معترضین به جای درگیر شدن در بازی های جناحی و ملعبه دست شدن گروه های خط امامی کمی به خود بیایند و فکر کنند. البته هجمه رسانه ای گروه سبز به حدی است که حرف های این چنینی یا شنیده نمی شود و یا اگر شنیده شود به شکلی سازمان یافته مورد حمله قرارمی گیرد. حیف..حیف که ما مردم نه اهل فکر کردنیم نه اهل اعتراف به اشتباه که اگر بودیم وضع ما به از این بود. ممنون از نوشته هاتون . کاش همه می توانستند دنیای سیاست را خاکستری ببینند..ای کاش