۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

کودتای سفید سپاه بنفع روحانیت احمدی نژاد را تهدید می کند!

The Reading



1- هنوزخبرنیمه شب سایت "دولت یار" مبنی برشکست آیت الله خامنه ای از احمدی نژاد برای برگرداندن مصلحی به وزارت اطلاعات را هیچکدام ازخبرگزاری های رسمی ایران اعلام نکرده است. لذا تا اعلان رسمی این خبرشگفت انگیز ودرعین حال بسیارحطرناک بایدتأمل می کردم تا این تحلیل را بنویسم. اما چون بعیداست با توجه به روحیۀ احمدی نژاد این خبرصحت نداشته باشد، وبدلیل احساس خطری که می کنم، ترجیح دادم که قبل ازصبح ایران دست به کیبورد ببرم.


2- عقب نشینی آیت الله خامنه ای ازتصمیمی که گرفته بود وبا سروصدای زیادی هم همراه شد؛ وجناح اصولگرا آن را یک پیروزی نهایی برای ولایت فقیه تبلیغات کردند ممکن است درظاهربسیارشعف انگیزباشد برای هواداران احمدی نژاد درمقابل آیت الله خامنه ای ولی- واین ولی مهم است- تندروی درسیاست همیشه هم جواب نمی دهد وممکن است عقب نشینی آیت الله یک دام وتله باشد برای احمدی نژاد.


3- آیت الله خامنه ای وبتبع آن الیگارشی روحانی وهمۀ ریزه خواران سی سالۀ این الیگارشی دروضعیت آچمز وبسیاروخیمی گیرافتاده اند. وتقریباً هیچ سناریوی آماده وکارآمد سیاسی ندارند که بشکل قانونی وبدون هزینه های هرج ومرج وخیابان کشی بازی را ادامه وپیروزنهایی هم بشوند. چه هراقدامی ازسوی آنان همانطورکه گفتم با واکنش حزب اللهی ها وتوده های هواداراحمدی نژاد مواجه خواهد شد ضمن اینکه این دولت تا همین امروزهم موردتأیید رهبربوده است وبعنوان خدمتگزارترین دولت معرفی شده است. لذا چه بخواهند ازراه استیضاح جلوبروند وچه بخواهند زیاده روی های احمدی نژاد را تحمل بکنند درنهایت پیروزاین نبرد احمدی نژاد خواهد بود. بعبارت دیگر هرنوع پروژه کشدارومدت دار که طراحی بکنند برای متوقف کردن احمدی نژاد امکان برنده بودنشان را نابود خواهد کرد.


4- بنابراین تنها راه باقی مانده که احتمال موفقیت دارد یک کودتای ساختگی ازسوی سپاه برعلیه احمدی نژاد ومشایی خواهد بود. مستمسک هم معلوم است. خواهند ادعا کرد که اسلام وکیان دین درخطربود وما طبق شرح وظایف خود عمل کرده ایم. سناریو بسادگی می تواند این باشد که یک شب بدون هیاهو واحدی ازسپاه ثارالله تهران هم رییس جمهوروهم معاون اولش را درخانه هایشان دستگیر وصبح روزبعد با مستقر کردن فضای رعب ووحشت درتهران وبرخی شهرهای هدف مردم را و هواداران احمدی نژاد را غافلگیر کرده وازهرنوع عکس العملی عاجزکنند.


5- البته این سناریو که تنها سناریوی با احتمال موفقیت زیاد است تبعات وضرر های داخلی وخارجی زیادی هم خواهد داشت برای الیگارشی. ولیکن منافع آن درخلاص شدن ازتهدید های روزمرۀ رییس دولت ازسویی وترس ازآینده وانتخابات بعدی را بکلی مرتفع خواهد کرد.  لذاست که گمان می کنم اگراحمدی نژاد باتهدید آیت الله خامنه ای به استعفا وشوراندن هوادارانش به چنین پیروزی ناباور وسریعی رسیده بهتربود چنین کاری را نمی کرد وهمه چیزرا به ریسک وقمارنمی گذاشت. چه درچنین سناریویی حتی ممکن است جان اسفندیاررحیم مشایی هم برسراین کم تدبیری ازبین برود.


6- احمدی نژاد بهتراست ازاین موضوع عدول کند چون دستورمداخله جویانه وعلنی شدۀ آیت الله خامنه ای برای برگرداندن مصلحی به اندازۀ کافی هزینۀ تضعیف کننده داشته است برای کل الیگارشی. ونباید احمدی نژاد جوگیربشود وتخته گازبرود که همۀ دست آورد های تاکنونش را هم ازدست بدهد. بازهم باید منتظر اعلان رسمی خبر باشیم وواکنش های بازیگران صحنه را رصد کنیم تا بتوانیم اوضاع را تحلیل کنیم. من اگرجای احمدی نژادبودم اینکاررانمی کردم ومثل همیشه با سیاست رفتارمی کردم. یادمان نرود که اینجا قدرت الیگارشی سی ساله به بازی گذاشته شده است وکار بسادگی برخورد با فلان وزیر ووکیل وبهمان روحانی ورییس فلان قوه نیست. قبلاً هم گفته ام آیت الله خامنه ای درتوطئه چینی وامورنظامی وامنیتی بسیارکارکشته است و چه بسا باطراحی قبلی این دام را چیده باشد. یا...هو

۸ نظر:

Amir گفت...

دلقک عزیز! موافق نیستم با این نتیجه گیری. به نظرم احتمال کودتا صفر است و اینها برای حقظ ظاهر هم که شده سعی می کنند تا از طریق قانونی(مجلس و قوه قضاییه) قضیه را خاتمه بدهند که خواهند داد. احتمال ترور مشایی که روحانیون تلویحا حکم مهدورالدم بودنش را صادر کرده اند بیشتر از کودتا است. به نظرم راه حل الیگارشی همان استیضاح احمدی نژاد باشد که نشان داده به هیچ صراط اینها مستفیم نیست. فتنه دوم هم که قبلا پیش بینی شده مربوط به تبعات همین قضیه هست. پاینده باشی

ناشناس گفت...

دقت بفرمایید که 1- خبر موافقت با استعفای مصلحی هنوز در صفحه اول سایت رییس جمهور هست.2- سایت دولت-یار کن فیکون شده 3- هیچ سایت اصولگرای دیگه ای کوچکترین خبری را در این مورد نزده. اوضاع ناجور به نظر میاد باید منتظر یک اتفاق بود!

sina گفت...

سلام
ایجا را ببینید جالبه!
http://www.digarban.com/node/898

ناشناس گفت...

خبر برکناری مجدد مصلحی از سایت دولت یار حذف شد!

ناشناس گفت...

به نظرم نامه خامنه ای نشان میدهد او توانسته پشت خودش را حسابی گرم کند که با این قدرت ضربه میزند. باید دید احمدی نژاد میتواند با این ضربه سنگین بلند شود و این مشت آیت ا... را پاسخ دهد یا با همین ضربه تا شمارش معکوس این دو سال و نیم میخوابد و ناک اوت میشود؟

ناشناس گفت...

این حرفهای اخیر علم الهدی به نظرم خیلی نکات مهمی درش هست:
http://khabaronline.ir/news-138776.aspx

Dalghak.Irani گفت...

سلام بردوستان.
تشکرمی کنم. آدرس هایی را که داده بودید دیدم.
فقط درمورد آن ناشناس محترمی که نامۀ رهبررا قوی دیده تاحدودی تأیید می کنم. واگرحالش را داشتم پست بعدی را خواهم نوشت وصحنه را توضیح خواهم بداد. مرسی ازهمه. یا...هو

عمو گفت...

احمدی رو با برنامه تر از اون میبینم که بی گدار به آب بزنه- البته نشانه هایی از به حاشیه رفتن طرفدارانش تو سپاه دیده میشه