۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

پیام دلقک ایرانی برای تبلیغ اندیشۀ ناب دکتر سید مرتضی مردیها!



چند وقت پیش دریک زنگ تنفس دربین زندان های متوالی عماد باقی دردانه -راستی ازاین جوهرهای ناب ومستقل انسانیت خیلی یاد نمی کنیم دراین بازی های چرک قدرت؟ واف برما- مصاحبه ای کوتاه خواندم از ایشان. عماد باقی درفرازی از مصاحبه اش که راجع به وضع خانوادۀ زندانیان درغیاب سرپرست ونان آورخانواده بود ضمن اشاره به مشکلاتی که همه می دانیم، استاد باقی یک شاخۀ خطرناکی را هم باز کرده بود درپاسخ. اونقل به مضمون چنین گفته بود که برخی ازمشاهیر واندشمندان ما هم که حتی زندانی نیستند ولی بخاطردگراندیشی شان از شغل و کرسی استادی وتدریس وچاپ کتاب های شان محروم می شوند دچار سختی های فراوانی هستند درمدیریت اقتصادی خانواده های شان.


این گفته که چونان خنجری برقلب من فرونشست همزمان نزدیک بود با محروم کردن استاد فیلسوف مردیها ازتدریس در دانشگاه علامه. ومن نمی دانم چرا احساس کردم که منظورمصداقی عمادباقی دردانه ام مردیها است. ازآن روزتاکنون روزی نیست که با بیاد آوردن این خاطرۀ احساسی باری ازگرفتگی ودلتنگی به من هجوم نیاورد. هر چند که ممکن است حس من درتعیین مصداق اشتباه کرده باشد. ولی ازاینکه یکی از برجسته ترین متفکران لیبرال حال حاضرجهان تنگی رفاه نه؛ حتی کمترین دغدغه ای ازاین بابت داشته باشد همیشه آزارم می داد ومی دهد.


چندروزپیش که یک جلد کتاب "دردفاع ازسیاست" استاد را که توسط نشر نی درسال 88 درآمده بود خواسته بودم بمن گفتند که نایاب است وتجدید چاپش غدقن. خب طبیعی بود که بشدت ناراحت بشوم. اما فامیلم ازایران لینکی را معرفی کردند که بتوان کتاب مزبوررا ازآنجا دانلود کنم. لینک این است:
http://www.4shared.com/get/dy6K0XCv/dar_defa_az_siasat_____.html


اینک بدون اینکه ازاستاد اجازه داشته باشم ورضایت ایشان راگرفته باشم. می خواهم بعنوان دلقکی پیروحقیرازشما خوانندگان فرزانه ام بخواهم که جدیدترین کتاب استاد را که همراه با کتاب "دفاع ازعقلانیت" ایشان یکی ازمهم ترین کتاب های ایشان است  را می توانید درلینک داده شده با کمتراز10 دلار]عزیزی گفت دانلودش مجانی است وچه بهتر برای شما[خریداری نمایید. لذا ازهمۀ آنانی که به صداقت من باوردارند واهل مطالعات ناب -تا حدود بسیاری هم ساده وروان نسبت به محتوای بحث وبا نثرزیبا وعامه فهم استاد است- هستند. -همه باید باشید!- خرید این گنجینه را ازدست ندهند وبه دیگر دوستان وعلاقه مندان هم توصیه کنند. با عذرخواهی ازاستاد. وفقط جهت ادای دینی که فلسفۀ ایشان به گردن اندیشۀ ایرانی دارد ویقین قطعی دارم که درآیندۀ تفکرروشنفکران ایرانی طوفانی اززیبایی برجا خواهد گذاشت. یک تعرضی هم بکنم به مهندس مشایی.


آقای رحیم مشایی عزیز؛ رفیق من اگربیکارکردن استاد که عین محرومیت جامعه از یک اندیشۀ ناب وبی ربطی به سیاست خرد وچرک، ازدست شما خارج بوده است و موج خطرناک طرحات "مبارزه با علوم انسانی آیت الله خامنه ای" فیلسوف را خانه نشین کرده است. دیگرچرا اندیشۀ ایشان را که اتفاقاً می تواند به پروژه های شما کمک هم بکند حذف کرده اید. خواهش می کنم که اگرشما بانی این عمل کثیف نبوده اید- امیدوارم که قطعاً همینطوراست- ولی این نفوذ وقدرت را دارید که تجدید چاپ کتاب های استاد را آزاد کنید. من جداً بشما هشدارمی دهم که اگربخواهید هم با الیگارشی روحانیت متحجر مبارزه کنید وهم اندیشمندانی چنین یگانه را ازگسترش اندیشه محروم کنید راه بجایی نخواهید برد. یا...هو

۱ نظر:

مژده گفت...

حتما حتما این آخر هفته این کار را میکنم. مرسی برای این نوشته کاش دیگران هم کتابهای نویسندگان ایرانی را معرفی میکردند. تا حالا تنها نویسنده ای که در همه نوشته هایش کتاب معرفی میکند ف.م. سخن گرامی است