۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

ادامۀ نبرد رهبرورییس جمهور؛ و متولیان جنبش سبز: عروس رفته گل بچینه!

Saint Jerome in Meditation



1- خوب شد که خبردیشب سایت غیررسمی "دولت یار" واقعیت نیافت ودرعوض نامۀ آیت الله خامنه ای بعنوان اولین سند رسمی وبدون کمترین خدشه ای درغیرقانونی بودن آن منتشر شد. تاکنون همه جوردخالت وقانون شکنی ازآیت الله سرزده بود. ولی همیشه صحبت ازنظر وتمایل واستمزاج وتوصیه و...ازاین قبیل تعاریف تعارفی بود برای فرارازتبعات قانون شکنی آشکار رهبرجمهوری اسلامی. حتی وقتی محمود احمدی نژاد با پافشاری به حقوق قانونی خود که دراصول متعدد قانون اساسی -بی نیاز از هرگونه تفسیروتأویل- مصرح شده است؛ آیت الله را وادارکرد که دستوریا حکم یا نظرش را کتبی کند؛ بازهم درعرصۀ عمومی فقط صحبت ازنامۀ رهبری بود و اصل نامه نگاشتۀ آیت الله خامنه ای هیچگاه دررسانه ها منتشرنمی شد. لذا نامۀ آیت الله خامنه ای خطاب به حیدرمصلحی اولین نامه ازنوع قانون شکنی -آن هم قانون اساسی- است که دررسانه ها منتشر شده است واین موفقیت بزرگی برای رییس جمهور است. زیرا که این نامه با شکستن صریح اصولی متعدد ازاختیارات ریاست جمهوری درقانون اساسی که چنان زلال وصریح هستند که با هیچ تأویل وتفسیرهم نمی توان به این اختیارات خدشه وارد کرد؛ رییس جمهوررا درموقعیتی قرارمی دهد که به همۀ شکایت ها وناله ها وزورزدن های طفیلی های الیگارشی روحانیت درجناح راست سنتی وبرای قانون مدارنشان دادن خودشان وقانون شکن معرفی کردن احمدی نژاد پوزخند بزند وآنان را مسخره کند. چرا که آیت الله خامنه ای متولی این امام زاده بنام جمهوری اسلامی است ونه محمود احمدی نژاد.


2- این بوق وکرنایی که طفیلی وقفیلی اصولگرایان راه انداخته است فریبمان ندهد. این جیغ های ازروی وحشت واستیصال برای گم کردن دم خروس "پایان تظاهربه قانون گرایی قلابی وسی سالۀ جمهوری اسلامی انقلابی" است وآن ها بسیار بیشتر از من وشما می دانند که این کارچه هزینه های گرانی را درپیش خواهد داشت در نبردی که بنظرمی رسد درگردنۀ "حیدر" به نقطه عطف رسیده است ودرهمان جا هم تعیین تکلیف نهایی خواهد شد بزودی. چنین پیش بینی می کنم که رییس جمهور با اعتماد بنفس وبی اعتنا -مثل همیشه- به کارهای معمول دولتش خواهد رسید، وحیدر مصلحی ووزارت اطلاعات را با هم ازکابینه اش حذف خواهد کرد. اوبظن قوی دیگر مصلحی را به جلسات هیئت دولت ونشست های کابینه راه نخواهد داد واگربنا به مصلحتی ناچار از تحمل حضورمحدود او دربرخی جلسات باشد آن جلسات را به خنده و شوخی خواهد گذراند بدون اینکه بخواهد تصمیمی کلیدی درمقابل جاسوس رسمی رهبر بگیرد. ضمن اینکه خواهد توانست کلیۀ مسئولیت های امنیتی واطلاعاتی را رسماً از گردن خودش ساقط کند؛ صبرخواهد کرد تا ازاشتباه رقیب استفاده کند وضربه اش را در جایی غیرقابل پیش بینی وبا هدف ایجاد شوک  جدید بزند.


3- احمدی نژاد ومشایی تنها نقطه ضعف شان نداشتن عقبۀ نخبگان کاربلد ودرشت است به این معنی که جبهۀ احمدی نژاد دوژنرال برجسته دارد که یکی ستاد است ودیگری صف؛ وبقیۀ نیروهایش سربازان جان برکف هستند. لذا اگرژنرال ها زده شوند سربازان قادربه ادامۀ جنگ نخواهند بود. درحالیکه آیت الله خامنه ای پشت به یک عقبه ای حداقل 300 ساله دارد که ایدئولوژیی 1400 ساله دارند وخرابکاری سی ساله؛ وهمه کاره (بخوان مختار) وهیچ کاره (بخوان بدون مسئولیت). وبا افتادن یکی؛ دیگری می تواند جنگ را ادامه بدهد. بهمین خاطرهم است که قبلاً گفتم تا احمدی ومشایی حذف فیزیکی (بازداشت یا ترور) نشوند الیگارشی روحانی قدرت غلبه برآن هارا نخواهند یافت. حتی با وجود هاشمی رفسنجانی که بازگشتش را درلابلای نامۀ گستاخ وقانون شکن رسمی آیت الله خامنه ای می توان احساس کرد. 


4- راستش می خواستم یک مطلب پروپیمان وساده فهم ازجبهۀ نبرد درحال حاضر بنویسم برای امشب. ولی چنان مغزم را قفل کرده انفعال عاجزانۀ همه و همه وهمۀ ریزودرشت جبهۀ اصلاح طلبان مذهبی مدعی رهبری جنبش سبزمرحوم که مغزم را نه تنها ازتمرکز خارج کرده بلکه نفسم را هم بشماره انداخته ازنگرانی ایران؛ برای آدرس غلطی که برای بارسوم است این ها نشان می دهند به راه برون رفت ایران. دو بار قبلی یکی درجریان دوم خرداد بود. که بدون قبول بشکست کشاندن دوم خرداد و حاضرنبودن برای کمترین گفتگویی دراین باره. باردوم را هم درجریان انتخابات 88 وجنبش سبز بوجود آوردند که بازهم حاضربه هیچگونه مسئولیت پذیری نشدند و نیستند وبحث راجع به آن را ذنب لایغفر کرده اند. واینک بارسوم است که بدون کمترین توانی برای تحلیل درست ازاوضاع روز،حودشان را وجوانان را بسکوت و انفعال کشانده اند وبازهم دارند آدرس غلط می دهند به جامعه. نه ازداخلی ها خبری هست ونه ازخارجی ها اثری. نه ازاحزاب پیشرو! مجاهدین ومشارکت خبری هست ونه ازسایت های جرس وکلمه اثری. نه ازفیلسوف ها ی شان خبری هست ونه از روشنفکرانشان. نه ازتلویزیون هایشان خبری هست ونه ازرسانه های شان و... البته که بازهم می گفتم بمن چه. اما آنان نه تنها خودشان را پنهان کرده اند بلکه با گماردن صدها جوان هیجانی واحساساتی ودیگرهیچ؛ همۀ رسانه ها وسایت ها ووبلاگ هارا هم بروی کوچکترین خبر وتحلیلی دوقفله کرده اند. طنزقضیه این جاست که تا دیروز در واقعیت هیچ خبری نبود وما دراینترنت رژیم را هم سرنگون کرده بودیم وداشتیم سهم تقسیم می کردیم. وامروزکه درواقعیت دیگرگونی غیرقابل باوری درساختارهای جمهوری اسلامی درجریان است. ما دراینترنت بازی زیبایی سگ های فلان آدم غربی معروف را داغ می کنیم. بقول شادروان عمران صلاحی "حالا حکایت حکایت جنبیدن ماست" عروس رفته گل بچینه! یا...هو

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

مطالبتان بسیار خواندنی است. مشکل اینجاست که آدم رو به وحشت میندازه! اگر به تاریخ چند هزارساله این مملکت و پیروزی همیشگی الیگارشی نگاه کنیم احمدی نژاد بازنده خواهد بود ناجور: بازداشت یا ترور. مجوز شرعی ترور رو هم که به قول دوستان صادر کردن علمای اعلام. باید منتظر بود و دید.

پویا گفت...

این درست که رهبران و مشاوران و سخنگویان سبز با سکوت و به عملی جنبش را به شکست میکشانند. دلشان خوش است که در دعوای ایچنینی رهبر دلش برایشان تنگ شود و ضرورت وجودشان راحس کند و به شان اجازه دری وری گفتنهایشان و حزب بازیهایشان را اعطا فرماید که خیال باطلی است اما,و این اما خیلی به قول خودتان مهم است!شما هم چنان روی دخالت و نامه غیر قانونی رهبر مانوور میدهید که انگار احمدی خودش قانونی است و واقعا رای لازم را آورده که رئیس جمهور قانونی باشد. 99.9999% سبزها احمدی را قانونی نمیدانند که حالا برای قانون هم که شده ازش حمایت کنند.حتی 0.01% از آن 63% ادعایی هم به کمکش نخواهند آمد و دور نیست که پیش از با پایان رسیدن دولت غیر قانونی اش یکی از کهنه کار های الیگارشی مثل لاریجانی را به جایش بنشانند. من خودم سبز نیستم و با آنهاهم میانه ای ندارم اما تصور اینکه الان به جای احمدی کروبی رییس جمهور بود و سر این نامه غیر قانونی چه غوغایی راه میانداخت هم جالب است... نه؟

Dalghak.Irani گفت...

سلام می دانم همۀ فرمایشات تان را ولی زورم را می زنم تا بلکه کمک کنم این فضا بشکند وبچه ها عمیق تربشوند به سرنوشت خودشان. برای من احمدی نژاد فقط به این دلیل هم رییس جمهوروهم مهم است که بسیارتفاوت کرده وعقلانی شده اولاً ومهمترازهمه من می دانم که تا ایران ازدست مذهبیون سیاسی ازهرنوعش رها نشود هیچ گشایشی حاصل نخواهد شد. واحمدی نژاد الان بهترین وهموارترین وموجودترین راهست. اما-واین اما پدرمارادرآورده- اگراین مذهبیون بقول خودشان نوگرا که خطرناک ترازآن ها برای سرنوشت ایران متصورنیست بگذارند جوانان راحت باشند وعوام فریبی نکنند. چون دین همان است که مراجع می گویند واصلاً اینهارا توی الیگارشی کسی قبول ندارد که حالا قرائت چه داشته باشند. ضمن اینکه قرائت مدرن ازیک ذات کهن غیرممکن عقلی ریاضی ومنطقی است. واینان خوب هایشان دراشتباهند وزیادشان هم فقط برای ریاست سینه به تنورمی چسبانند. مرسی ازهردو عزیز پاینده باشید.

ناشناس گفت...

سلام
امید است گفتار دلقک که افضل فضلا و اعلم علماست و به قول خودش پیرو فرتوت است یعنی اکبر کبراست!!در دل ها نیک نشیند. همیچنین از باری تعال جل و جلاله استدعا دارم اول هوای انجلیزیا را به 16 درجه متمایل کند(از شرجی اش بکاه و بر سردیش بیفزای) و خوش خیالی دلقک من باب محمود را ثوب واقعیت پوشاند.
دیروز دلقکی نه مثل خودت پیر و به قول خودت "پیزوری" بلکه بالعکس جوان و خوش فکر- دارای قوه ی باء مزمن و نه حاد! -(این را از وصف جایی که ساکن است فهمیدم) مرا از فراوان استفاده ی لفظ عرب نهی می نمود. من نمیدانم آن دلقک جوان نیک خبر دارد که پیر دلقکانی مثل تو گناه نابخشودنی را ذنب لاغفر مینگارند یا نه. ای کاش میتوانستم او را از مشی نگارش همپالکی هایش باخبر سازم.
ناکجاآبادی
الی المهرج الایرانی

ناشناس گفت...

سلام. به نظرتان یک جنگ زرگری برای کشاندن مردم پای صندوق رای نیست؟

مترسک گفت...

سلام گل گلاب ، دلقک نازنین، که نه دلقکی و نه پیری...
اما من نظری دارم در باره سکوت جنبش سبز که البته پخته نیست ، بلکه جای فکر دارد. مردم ما نمی خواهند تکلیف جنبش سبز مثل مصر و تونس و بقیه زود مشخص شود، مردم ما درد زیادی کشیده اند...انقلاب، جنگ، افراطی گری های متعدد، و این دو سال هم رویش، راستش اگر ما آلترناتیو درستی برای این حکومت نداشتیم که واقعا همین طور بود، چطور می توانستیم جلوی راه را که مه آلود است ببینیم، کدام سیاستمدار ایرانی ست که در حال حاضر می توان به او اطمینان کرد؟ از کدام حزب؟ ما چوب کم آگاهی را میخوریم، چوب دسترسی نداشتن به کتاب، و اتفاقات تاریخی درست ، ما تاریخ تحریف شده خواندیم! ما سیاست نمیدانیم، مردم باید تحریک می شدند که شدند ، می دانم که جنبش سبز کشته داد، اما صبر کنیم، این حرکت شکل گرفته اما نمرده، چون آگاهی نمی میرد، حرکت از آگاهی به سوی جهل امکان ندارد...
دلقک نازنین از خواندن این پست هم بسیار لذت بردم و ممنون، حاضرم قهوه درست کنم که خستگی ات در بیاید.

Unknown گفت...

http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/archive/2011/april/20/article/-6208d9fe94.html
دلقک عزیز سلام و خسته نباشی ،این مقاله اکبر گنجی را بخوان ،پاراگراف آخرش خیلی مهم است و حرفی در لفافه گفته که بی سابقه است از دهان گنجی شنیدن ،دوست داشتم اگر مایل باشی نتیجه گیریت را از این مطلب بدانم !

Dalghak.Irani گفت...

مترسک خانم عزیز سلام
اظهارعقیده ات طولانی مبارک است. آن هم درسیاست. ولی توقراربود آخوند ها را بترسانی وکلاغ های همریشه شان را بقصددور کردن ازمزرعۀ سبزوطن. اما تو این بار دلقک را ترساندی درماندن درحرف بدنبال نخودسیاه فرست یک جنبش ازطرف میرحسین که دنبالۀ فرمایشات دکترشریعتی است: پیروزی قبل ازآگاهی ممکن نیست. واگرباشد فاجعه است.
عزیزم بارها وبارها وبارها گفته ام که جامعۀ آگاه که احتیاج به انقلاب واصلاح ندارد چون نمی گذارد چیزی کج شود ازاول که بعداً بخواهد بزوردگنگ راستش کند. این جوامع عقب افتاده وناآگاه هستند که بایدجهش بکنند تا وارد دوره ای شوند که بتوانند آگاه هم بشوند. البته اگرحرفت را مختص می کردی به روشنفکران کودن وکمبود فکرناب درجامعۀ ایران من هم آفرین می گفتم ولی اینکه اول توده آگاه شود تا ما روشنفکران افنتخاربدهیم به آنان وآنان را بسوت حقوق بشر وآزادی هدایت کنیم. خنده دارهم نیست چون باید بحال چنین جامعه ای خون گریست که روشنفکرورهبرش چنین سفیهی باشد. فعلاً که امید بسیارپررنگی پیدا شده واحمدی نژاد ومشایی بسرعت درحال راه خوشبختی ایران هستند. خدا قوت شان بدهد. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

یک درخواست عام ازخوانندگانی که کامنت می دهند ومرا تاسرحد خودباوری کیفورمی کنند.

خواهش می کنم ازمعرفی لینک های تحلیلی صرفنظر کنند چون به احترام خواننده ای که لینک می گذارد باید بروم وببینم وحتی گاهی مجبوربشوم بخوانم که پاسخ خوانندۀ خودم رابدهم واغلب دچار رعشه وغش می شوم وحالم بد می شود بدلیل یاچرت بودن یا پَرت بودن ویا تکرارکردن کمرنگی ازحرف هایی که من خودم بارها وبارها ماه ها پیش نوشته ام وگفته ام. این ازخودشیفتگی نیست ولی اگرخودخواهانه بدانید هم اهمیتی ندارد چون خودم که مطئنم آرایم بسیاربسیار دقیق تر ومستقل ترومجانی تروعلمی تروفلسفی تروریشه ای تر ازهمۀ نام هایی است که به کونشان می گویند دنبالشان نرود ولی بقول اراکی ها بلدنیستند شاخ دوتابز را ازهم سوا کنند. لینک تفریحی وخنده دار وموسیقی ناب اگربگذارید من هم یک تنفسی می کنم. والبته اگرلینک خبرفوری یا ندیده شده هم بگذارید که بمن کمک می کنید. درمورد متن های نویسنده های مرجع تان هم اگرازبخشی ازآن خوشتان آمده می توانید درهمین کامنت دانی منتشرکنید تا خواننده های دیگرهم بدون زحمت؛ عصارۀ مطلب مورد نظرشما را بخوانند. مرسی به همه. بازهم تأکید می کنم که یکی ازدلایل پشت ماسک دلقک بودنم هم این بود واست که ازنام ها بگذرید به متن ها اهمیت بدهید. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

chariar عزیز

اکبرگنجی بعد ازتعطیل شدن نشریۀ خوب ودانشورزش "ماه نو"؛ هم خودش وهم افکارش دچارعدم تعادل شدند واین پدیده با زندان وآمدن به خارج هم تشدید شد ولذا آرایش اعتباری ندارد. چون پایه وشالودۀ منجربه برون داد آرای سیاسی اش آشفته وبی ثبات است. واصل گفته های با احتیاط وکمرنگش را هم شما می توانی دراغلب پست های گذشتۀ وبلاگ دلقک ایرانی مطالعه کنی. یا...هو

Ali گفت...

There are rumors of a coup Attempt by several Sepah officers in Tehran. No
confirmation yet, but possible arrest of up to thirty-five senior and
junior ranking officers of the Sepah.