۱۳۹۱ فروردین ۲۷, یکشنبه

وزن و بی وزنی احمدی نژاد روی باسکول سعید مرتضوی!

Jews Praying on Yom Kippur


1- من در اینجا (+) دقیق پیش بینی کرده بودم در سناریوی دوم که خامنه ای دستور استعفا می دهد به مرتضوی ولی احمدی نژاد استعفا را قبول نمی کند و ضرر می کند. زیرا مجلس از استیضاح وزیر صرفنظر می کند و خودش را متعهد به مصلحت نظام معرفی می کند و احمدی نژاد را یاغی! این را به کسانی یاد آوری کردم که گفته اند احمدی نژاد با عدم قبول استعفا هم پیش بینی مرا بی اعتبار کرده است و هم برنده شده است زیرا وزیرش استیضاح نشده است و موضوع مرتضوی هم حل نشده باقی مانده است. لذا فقط می توانیم منتظر تا چند روز دیگر باشیم وببینیم سیر حوادث بسود احمدی نژاد یا مجلس جلو خواهد رفت. اما تحلیل من از ادامۀ ماجرا.

2- موضوع ریاست سعید مرتضوی در تأمین اجتماعی خاتمه یافته است و او نخواهد توانست مجدداً به ریاست خود برگردد و ادامه بدهد. زیرا که حداد عادل هم وارد این بازی شده است و می خواهد بخشی از مشروعیت و رأی ریاست مجلس نهم خودش را از اعتبار دلالی موفق در حل این ماجرا کسب کند. و اگر این پروژه شکست بخورد مجلس مجدداً وارد یک استیضاح مجدد خواهد شد و حداد عادل اعتبار رأیش را از دست خواهد داد. این البته تنها امکان نیست زیرا که بسیار محتمل است که اگر سعید مرتضوی احمدی نژاد را انتخاب کند و برخلاف قولش به حداد و زاکانی و توکلی بسرکار خودش برگردد آملی لاریجانی و قوۀ قضائیه وارد ماجرا خواهند شد و حکم جلب و بازداشت سعید مرتضوی را صادر خواهند کرد بر مبنای نظر قاضی رسیدگی کننده به پروندۀ مجدداً مفتوح شده اش. این موضوع امروز از سوی کوچک زاده هم که حامی شدید دولت است با ادبیاتی نیشدار و کنایی بسر برادر رییس قضا علی لاریجانی کوبیده شده است. که اگر مرتضوی متهم و مجرم است چرا قوۀ قضائیه تسامح کرده در طول سالیان و او را محاکمه و محکوم نکرده است.

3- اما همۀ خوشحال کننده بودن این پرونده برای ما در آنجایی است که سعید مرتضوی باسکولی شده برای وزن کشی پدر و پسر در وزن و بی وزنی. اگر سعید مرتضوی علی رغم همۀ این اتفاقات بتواند برگردد به تأمین اجتماعی و این موضوع از روی میز اختلافات جمع شود بدون تردید گام مهمی خواهد بود برای بازیابی قدرت احمدی نژاد در صحنۀ سیاسی از دست رفته اش - کامل در سیاست خارجی و بشدت در سیاست داخلی - اما اگر سعید مرتضوی نتواند برگردد و شغلش را ادامه بدهد یکبار دیگر معلوم خواهد شد که احمدی نژاد فقط یک شبحی از یک "مونارش" بی کله و بی نقشه و آشفته است در مقابل یک "مونارش" (خامنه ای) دیگر - بشدت مسلط و منضبط تا دیروز - که او نیز تسلط بر اوضاع را از دست داده است.

4- بعبارت دیگر باخت مرتضوی به مجلس و رهبر از سوی احمدی نژاد؛ بمعنای باخت و ضعف احمدی نژاد است اما بمعنای برد و قوت خامنه ای نیست. زیرا که خود خامنه ای در این بازی بازیگر زیر دست مجلس است و نه فرمانده و حکم کنندۀ آن. بعبارت دیگر این مجلس است که بازی را طراحی و خامنه ای را به بازی مجبور کرده است و نه مثل گذشتۀ نزدیک که حامنه ای می گفت کن و مجلس فیکون می کرد. و این از جهت ما تغییر خواهان فوق العاده است. دو دزد (احمدی و خامنه ای) حکومتی را دزدیده اند و اینک بر سر تقسیم مال دزدیده دعوایشان شده است. اختلاف من و برخی از شما بر سر "دزد سوم" (هاشمی رفسنجانی) که آمادۀ دورخیز برای در بردن مال دزدی از وسط این نزاع مبارک است خیلی نگران کننده نیست. زیرا که مخالفان هاشمی کسی را ندارند دزد یا نا دزد که دسترسی به صحنۀ مال دزدی (حکومت) داشته باشد و بخواهد و بتواند مال را بصاحب اصلی برگرداند. پس من و موافقان هاشمی تنها امید این صحنه هستیم و دعا برای اینکه این دزد سوم (هاشمی) عیاری کند و مال مان را به بخشی از محرومان (طبقۀ مدرن) برگرداند. یا...هو

۳ نظر:

ناشناس گفت...

"خامنه ای در این بازی بازیگر زیر دست مجلس است و نه فرمانده و حکم کنندۀ آن" لابد حداد عادل برای دل خودش اینقدر به آب و آتیش زده که این قضیه رو فیصله بده و نماینده ها را اینطور تحقیر کرده که حتی خودشون هم گفتن ظاهرا بعضی ها نماینده تر هستن شما نمی دونید سعید مرتضوی کیه و این انتصاب بیشتر از همه به ضرر کی تموم شده ؟ نکنه فکر می کنید واقعا نمایندگان ملت! اون هم از نوع توکلی و زاکانی ناگهان غیرت ملی شون به جوش اومده و به یاد خون های ریخته شده افتادن؟

فرشید گفت...

داشتم فکر میکردم کدام احمقانه‌تر است، رهبریِ خامنه ای با مدیریتِ بالاترین که حسابِ کاربرانی را که برای سایت تولید محتوا می‌کنند می‌بندد و عرصه را در اختیار لوده‌های اینترنت گذاشته که سایت را پر کنند از لینک های لوس و کامنتهای لوس‌ تر

Arian گفت...

دلقک دیگه قرار نیست ساز ناکوک بزنی. حداد میخواست قمپز برای نماینده ها در کنه اما پوکید. محمود هم تا دم در مجلس اومد و با انگشت شصتش یه دونه بیه حواله همشون کرد و نیشخندهای لاریجانی هم نون اضافه کباب پزون حدادی ها شد. کار هاشمی هم با ابتر شدن اسپانسرهای خارجیش اب در هاون کوبیدنه !