۱۳۹۱ فروردین ۲۷, یکشنبه

اگر این بارهم خاک روی شصت دلقک نریزید دیگر برایتان نخواهم نوشت!

Clown Paintings - Hello Clown by Patty Vicknair
Hello Clown

1- گفته بودم آیت الله خامنه ای در آخرین راه حل از سعید مرتضوی خواهد خواست که استعفا بدهد. حداد عادل ورژن علنی دستور فوق محرمانۀ آیت الله را به مرتضوی ابلاغ کرد و مرتضوی استعفا داد.

2- گفته بودم که آیت الله خامنه ای در حال عقب نشینی با چراغ خاموش است. ملاحظه کردید که مذاکرات استانبول با چه سرعتی بموفقیت رسید و دور دومی در بغداد قرار گذاشته شد بزودی!

3- گفته بودم که ظهور مجدد هاشمی برکاتی دهگانه خواهد داشت. دیدید که زندانیان سیاسی بیشتری آزاد شدند و امروز دادستان تهران از موسوی و کروبی دعوت بدامان نظام کرد و گفت هنوز دیر نشده است!

4- ... و حالا می گویم که استانبول خیلی زیاد مبارک است. و کمترین نگرانی از عقب نشینی در سیاست خارجی و تشدید سخت گیری در سیاست داخلی نداشته باشید. حتی اگر غرب هم بخواهد که نمی خواهد و نمی تواند بخواهد؛ باز هم هرگونه گشایشی در سیاست خارجی بسمت مسئولیت و سیاست جهانی؛ لاجرم و بخودی خود باعث گشایش زندگی و دلخوشی در داخل ایران نیز خواهد شد. 

5- هر کدام از این ها و بویژه مذاکرات استانبول شرح و بسطی می خواهد که اگر گفتید دست مریزاد ممکن است تشویق بشوم برایتان باز هم بنویسم. چند نفرش مهم نیست. یکنفر هم بگوید من راضی می شوم! روزها آفتابی خواهد شد بزودی انشاءالله. یا...هو

۵۰ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا دست مریزاد
منتظر ادامه مطالب شما هستیم
البته پیشنهادی هم در مورد مطالب مربوط به سایت شما دارم که ای‌کاش امکان آن فراهم میشد
اگر امکان داشت که مطالب سایت شما را خصوصا در خلال سفر به ایران به صورت ایمیل دریافت کنیم، واقعا موجب نشر بهتر و گسترش بیشتر و بسط اطلاعات و تحلیل‌های ارزشمند شما میگردید.
شاد و سربلند باشید

گرگ خاکستری گفت...

دست مریزاد.

ناشناس گفت...

dast marizad dalghake aziz.baraye man be sane falgiri shodehi ke baraye aramesh peida kardan az khbarhaye bade iran har rooz behet sar mizanam.

پیمان گفت...

دست مریزاد, تو امید بفروش ما خریداریم , اما و این اما خیلی مهم است خیلی وقت نداری و نداریم.

ناشناس گفت...

Salam dalghak. Mamoolan nazar nemidam chon fonte farsi nadaram! vali hesabi motad e in sirkam. Barat salamati va fekre daghigh o dorost mese hamishe arezoo daram.

ناشناس گفت...

سلام
من عادت به کامنت گذاشتن ندارم ولی همیشه پی گیر نوشته هات هستم و از یک سال پیش که به این وبلاگ می آم هیچ نوشته و کامنتی از دست ندادم.
اصلا مهم نیست که پیش بینیت درست باشه که در اغلب موارد هم درست هست مهم نوع نگاه عاقلانه واقعبینانه و عملگرایانه است که من در اینجا یافتم.
من از اینکه با اینجا آشنا شدم خوشحالم و البته سپاسگزارم.
من دلقک را از کامنت هایی که بر نوشته های عباس عبدی می گذاشت می شناختم و خوشحالم که حالا خودش سایت داره.
دست مریزاد و خسته نباشی. من حداقل روزی 10 بار به سایتت سر می زنم تا در اولین زمان ممکن نوشته هات رو بخوانم.
پاینده باشی.
کوروش

Ali گفت...

سلام دلقک عزیز
دست مریزاد .
همینکه دل ما را امشب خوش کردی امیدوارم همیشه دل خوش باشی در پناه حق

ناشناس گفت...

دست مریزاد

Unknown گفت...

دلقك جان دست ميرزاد. خيلي هم دوستت داريم . و جسارتا به علت نداشتن عضويت بالاتريرين درسايت بيرنگي نوشته‌هايت را به اشتراك مي گذارم . اميدوارم راضي باشي.

خ.آ گفت...

استاد دلقك ،
ما خيلي وقت است كه مريد اين بارگاه شده ايم. خدا قوت و چشمانتان همچنان تيز براي ديدن پيچش موها و خواندن ها يتان در خشت خام . پايدار باشيد. 

آریا گفت...

دست مریزاد دلقک جان.

ناشناس گفت...

ازاد گفت:
دست مریزاد....دست مریزاد.....

ناشناس گفت...

بنویس دلقک جان، بنویس و باز هم بنویس، من روزی سه بار با فیلتر شکن به وبلاگت سر میزنم و از مدتها پیش نوشته هایت را به عنوان منطقی ترین تحلیلهای سیاسی روز قبول دارم.

ناشناس گفت...

با درود
بسیار زیبا نوشتید

ناشناس گفت...

دلقک جان من سخت به نوشته هایت معتادم، دست مریزاد را هم مدتها پیش گفته ام.

آراد گفت...

دلقک عزیز من هر روز اولین کاری که میکنم اینه که تحلیل شما بخونم. و بعضی وقتها واقعا حیرت می کنم از این که چقدر خوب اوضاع تحلیل می کنید :) دست مریزاد

ناشناس گفت...

مرد بارانی..
فقط میگم دمت گرم!!

سردار وطن گفت...

با سلام خدمت دلقك عزيز و اهالي

ديروز وقتي لنگ لنگ راه رفتن جليلي و آثار جنگ را بر هيكل نحيفش ديدم ، متوجه شدم خود وي حامل پيام است . ديدم كه نمي خواهند دوباره درگير بدبختي و كشتار ديگري شوند . و اما در مورد شما ، دوست عزيز ، از تحليلهايتان لذت مي برم. به هرحال چيزهايي هم هست ولي من حيث المجموع در تاريكي نوري است براي تنوير افكارمان. من خيلي دوست دارم نظرات و تحليلهاي شما را ديگران بخوانند و بعضاً هم آنها را معرفي نموده ام. به هرحال همين كه سايه شوم جنگ و ساير مسائل دارد از سر مملكت رفع مي شود باعث خوشحالي بسيار است . تا بعد كه مردم خود حسابشان را با اين عقب افتاده ترين موجودات تصفيه نمايند .
درود و خسته نباشي

ناشناس گفت...

دلقك عزيز سلام و خسته نباشيد. من كه به خواندن وبلاگ شما معتاد شده ام و روزي چند بار به آن سر مي زنم. اين بار هم پيش بيني شما درست از آب درآمد . به قول بچه ها گفتني " بابا تو ديگه كي هستي!!!!"

ناشناس گفت...

روزی دو کیلو حرف زدی، دروغ بودن بیشترش معلوم شد، چارمثقالش بقیه اش هم هنوز دروغ بودنش معلوم نشده. تو از کجا میدونی خامنه ای به مرتضوی گفت استعفا؟ از کجا معلوم همه اش نقشه احمدی نژاد نبوده به قول مسیح علی نژاد؟ هاشمی هم برای نجات نظام که خودش هم عنصری از اونه اومده به میدون. ربطی به حقوق مردم نداره حرفاش. در مورد مذاکرات هم هنوز خیلی زوده نظر بدیم.

ناشناس گفت...

استاد افرین بر این ذهنیت خلاق و سیال و اطلاعات ارزشمندی که با توانایی تمام تجزیه و تحلیل میکنید استاد الحق و النصاف نوشته های شما تاثیر شگرفی بر تصمیمات من گذاشته ....ممنونم....دست مریزاد...یکی از خواننده های قدیمی

MEHRDAD گفت...

بنویس تیمسار.من تنها یک وب لاگ را هر روز میخونم اونم وب لاگ تیمسار. فقط رنگ لینک نظرات را عوض کن. خوب برای من دیده نمیشه. راستی چرا بالا ترین شما را بلاک کرد؟ تو ضیحی وجود داره؟

ناشناس گفت...

تبریک میگم به خودم که همیشه نوشته های دلقک عزیز رو دنبال میکنم ... افرین بر تو که همیشه دقیق میزنی تو هدف ... کاش میدونستی چه کسایی دارن با نوشته هات خودشون رو بروز میکنن ... واقعا دست مریزاد

ناشناس گفت...

دست مريزاد دلقك عزيز. هر روز نظرات تو را ميخوانم و نزديكتر از بقيه صاحب نظران به واقعيت ميدانم. اميدوارم كه تمام انها زودتر به واقعيت برسد و ايران بدون بدبختي بيشتر به مسير درست در جامعه جهاني بركردد.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
من هم با خواندن نوشته هایت امیدوار می شوم. اما از دیروز که شنیدم مذاکرات استانبول سازنده بوده، می ترسم که حکومت خامنه ای ریشه دار تر شود و نتوانیم از زیر فشار این حاکمان ظالم نجات یابیم

ناشناس گفت...

حیف نبود یک زمانی میخواستی خودکشی کنی و دنیا را از داشتن این تیمسار در عین پیری زیبا و جوان دل و خوش قلم و ذوق و زیرک محروم کنی؟
و اما آن آقا یا خانم که نامودبانه راجع به کیلو و مثقال سخن رانده!
برادر/خواهر من-
خود این جناب دلقک هم نداند که میداند ونمیگوید- اینجا یک "منطقگاه فلسفی"صرف نیست. اینجا ما میاییم به قول آخوند ها گعده میکنیم و با هم تلمذ سناریو سازی سیاسی و نقادی تحلیلی بر وقایع روز میکنیم. یکی از آنومی های ما ملت این است که همه چیز را مطلق و محض یا میخواهیم- یا میبینیم.مثلا اصغر آقا! همسایه ی ما رفته برای پسرش یک لپ تاپی خریده که آخرین مدل تراشه های تکنولوژیک را در دلش جا داده... بعد هم میگوید خوبش را خریدم. اِندش را خریدم.درصورتیکه این بچه ی 14 ساله کارش با یک لپتاپ مثلا به دلار 400 تاییِ مدل پایین راه میافتاد. در همین غرب-همسایه ی دیگر ما استیو رفته یک لپ تاپ متوسط خریده با 500 دلار-میگویم چرا؟ میگوید برای اینکه من دانشجوی جامعه شناسی ام و کار گرافیکی ای انجام نمیدهم که بروم یک لپ تاپ عین لپ تاپ پسر اصغر آقا بخرم!
دلقک با همه ی زیرکی اش آدم است-آدم ها را هم اگر واقعا آدم حساب کردی که با این بی ادبی نکردی و نمیکنی-باید بپذیری که نسبی خوبند و نسبی بد و همان مثل مرده ی معروف که"گل بی عیب خداست".
دلت خنک میشد نمینوشت؟ خودش بیاید از خودش دفاع کند که خوب وارد است و اصلا فکر میکنم بدش میاید که من وکیل مدافعش باشم-اما من یا همین حضرتعالی که هیچ! نوام چامسکی و کیسینجر با برژنسکی مینشستند و میخواستند همین ها را راجع به سیاست یک جهنم دره ی دیگر بنویسند- کم و بیش همین تضاد ها را در نوشته هاشان میدیدی...یا حتی بعضی اشتباهات...
دستش هم درد نکند که این سیرک که حتی برای درمان افسردگی بعد از طلاق و یا حتی قبل از ازدواج مفید! را راه انداخته.خدا امواتش را در اعلا علیین جا دهد.
نمیدانم چندساله ای...من هم نمیگویم چند سال دارم.فقط بدان هم سن و سال خود توام! ولی به خدا و هم زمان به شیطان قسم -اگر به سن دلقک برسیم و بنوانیم روزی یک بار اسم یکی از مردان یا زنانی که زمانی دوستشان داشته ایم!ولو یک نفر باشد-روی کاغذ بنویسیم.... نمیشود که نمیشود!تایپ که بماند.


ناکجا

چهار فصل گفت...

حتی اگه تحلیلهات درست نباشه بخاطر اینکه به جزییات و شخصیت و پرستیژ اهمیت میدی خودتو عشقه تیمسار

nik گفت...

آقا من زنگ زورخونه را زدم، آورین آورین

آقای مدرنیته گفت...

دلقک تو که دیگه دست مریزاد نمیخوای! همه میدونیم دلقک یه دونست ! تکی ! تحلیلاتم چه درست در بیاد، چه درست در نیاد، فوق العادست !

Pirooz گفت...

استاد
دست مریزاد .

ناشناس گفت...

سلام استاد،

میدونی چرا عشق ارتش شاهنشاهی را دارم.

چون افرادی مثل شما را تربیت کرد. وطن پرست، و مردم دار.

در جواب آن دوستمان که ارتش را خائن، ابله، نامید بود در کامنت موضوع قبلی‌.

ارتش ایران در زمان انقلاب، وقتی‌ مردم درست یا نادرست در خیابون بود نمی‌توانست به مردم گلوله بگشاید، چون جزو این مردم بود. امیران و فرماندهان هم در زمینه جنگ و دفاع از ایران دوره دیده بودند نه در سیاست.

نوشته‌هات پر خواننده و سرزمینت آزاد و پاینده.

ناشناس گفت...

دست مریزاد.

ناشناس گفت...

دست مریزاد همیشه نوشته های شما را میخوانمف لزومی ندارد همیشه پیش بینی ها درست از کار دربیاید!

Irangolbal- shayan jahandust گفت...

دست مریزاد
آیت الله خامنه ای در حال عقب نشینی با چراغ خاموش

In nokte ra didan neshan az tizbini shomast ke tahsin barangizeh. sepas az shoma.

Mehran گفت...

سلام
هممون با هم اینجا سر اتفقاتی خون دلها خوردیم حالا که داره وضعیت رو به بهبودی پیش میره شما می خوای بری؟

ناشناس گفت...

دست مریزاد مرد!
با امید همیشه پست هاتو می خوندم
همیشه خوش خبر باشی
به امید فرداهای ارامش بخش تر برای ایرانیان

MiM گفت...

دست مريزاد...

ناشناس گفت...

دست مريزاد دلقك عزيز

Arian گفت...

حمایت دلقک از هاشمی سوال برانگیز است. هاشمی برای نجات خود و خانواده اش از اینده ای که به آن اصلا اطمینان ندارد در حال تقلاست. بعد دلقک ما آن را شامل برکت می داند. هاشمی به فکر آزادی زندانیان سیاسی نیست بلکه به فکر زندان نرفتن فایزه و عنقریب مهدی شان است. امروز هم ثابت شد که بازی احمدی نژاد با مجلس هنوز تمام نشده است و او یکبار دیگر مجلس تازه گرم شده حداد را آچمز کرد. نه خبری از استعفا شد و نه استیضاحی صورت گرفت. آیا دلقک ما پیر نشده است؟

ناشناس گفت...

ناز شصتت دلقک ،که من تشنه مقاله ها وتحلیلتم ،واون وطن پرستی فارغ از هوچی گریت
بازبنویس ،حالاکه اجبار داریم سیاست زده ومعتادبه سیاست باشیم حداقل جنس خوب مصرف کنیم ،یاهو

ناشناس گفت...

دلقک عزیز
عقب نشینی رژیم در بحران اتمی، در جبهه خارجی که منجر به عقب نشینیهای پی در پی ان در جبهه داخلی شد، از جمله نتایج تحریم انتخابات رژیم توسط مردم و بی اعتنایی به شعارهای عوام فریبانه اعتدال و مدراسیون رژیم است. این تودهنی، هم به رژیم و هم به طرف حسابهای خرجی رژیم فهماند که مردم ایران از سیاست تروریسم و صدور بحران رژیم حمایت نمیکنند. با ادامه همین نگاه و خودداری از حمایت از هر یک از جناح های رژیم توسط مردم ایران، که بحق از طرف زنده یاد پروانه فروهر به عنوان شکستن قهر بزرگ مردم ایران با رژیم نامگذاری شد، شهرد عقب نشینیهای باز هم بیشتر رژیم در مقابل مردم خواهیم بود. حمایت از هاشمی رفسنجانی یا هر یک از مافیاهای رژیم، کلیت رژیم را از زیر ضرب در خواهد آورد و تنها عمر رژیم را طولانیتر خواهد نمود.

ناشناس گفت...

همه چیز و همه کس برای تو قابل پیش بینی است دلقک جان به جز احمدی نژاد! احمدی نژاد هنوز برای هیچ کدومتون قابل پیش بینی نیست پس بهتره خیلی زود قضاوت نکنی.در ضمن دلبستگیت به هاشمی هم باعث شده یه کم اغراق آمیز در موردش بنویسی. البته من فکر می کنم در حال حاضر هاشمی و خامنه ای برای جلو بردن این نقشه با هم متحد شدن. امیدوارم اگه صرفا طرف هاشمی نیستی و فقط طرف مردمی، ازش رو دست نخوری.

سحر گفت...

ما هم که از بیسوادی همیشه پشت جبهه بودیم و برای دلقک نازنین هر چی که میگفت هورا میکشیدیم. چون جنگ که خب برای همه کابوسه وهیچکس طرفدارش نیست. از این گذشته هر چند ما ییلاق قشلاقی نیستیم اما سالی یکبار دیدار از وطن میکنیم که خودش دنیایی است. پس دلقک جان بنویس از خوب خوباش و از امیدهای آینده. سالم و پایدار باشی.

ناشناس گفت...

شست

بهروز گفت...

سلام دلقک، تا حالا توی خیلی‌ از مسائل بر مبنای یک سری شواهد و عکس العملهای طبیعی و منطقی‌ در قبال آنها ، نظر داده‌ای و الحق پیش بین خوبی‌ هم بوده‌ای ،من دست مریزاد می‌گویم به تو ولی نه فقط به خاطر پیش گویی‌هایت بلکه بیشتر به خاطر منطق روان و ساده‌ای که داری، یک عکس العمل احمقانه می‌‌تواند پیش بینی‌ یک منطق را بر هم بزند ، ولی خود منطق ابداً خدشه دار نخواهد شد.قبلا هم گفته‌ام من یکی‌ اصلا آدم سیاسی نیستم و بر عکس متنفر از سیاست هم هستم خیلی‌ ، مشتری سیرک تو هستم فقط به خاطر منطقی‌ که داری و من از آن لذت می‌برم خیلی‌ وقتها. قهوه ت سرد نشود . مرسی‌

جوادی گفت...

آورین فقط بنویس خواندنش با ما.

ناشناس گفت...

احسنت؛من جایی نمی نویسم ولی تقریبا پیش بینی هام مثل خودته؛من شاید از شما جلوتر هم باشم چون تاریخ اونا زودتر از مال شماس اما من به خوش بینی شما نیستم و گشایشی با همه این عقب نشینی ها که در اثر خالی شدن جیب اقایون است نسبت به احوال خودمان با توجه به شرایط موجود در آینده نزدیک نمی بینم.

omid گفت...

همش درست، قبوله به جز اون قسمت آخرش!البته شاید دو سه واژه جا افتاده باشه. "روزها آفتابی خواهد شد" شاید بهتر بود اینگونه نوشته میشد:"روزها برای جمهوری اسلامی آفتابی خواهد شد"

Dalghak.Irani گفت...

سلام
فوق العاده بود و از اندازه های چروک من زد بیرون این هوا. بر خواهم گشت بزودی اگر واژه ای بتوانم یافت برای توضیح در خور بزرگواری تان. یا...هو

صادق گفت...

سلام دلقک جان
ایول داری!!