۱۳۹۱ فروردین ۱۷, پنجشنبه

خامنه ای در حال له شدن بین مخالفان داخلی و عزم جزم خارجی! ایران در راه وعدۀ مهدی کروبی!

مهدی کروبی و خانواده در نوروز سال 91

1- بجریان افتادن استیضاح وزیر کار بخاطر نصب قاضی مجرم سعید مرتضوی این سؤال را پدید آورده است که انتخاب احمدی نژاد کدام خواهد بود: حمایت از مرتضوی یا نگهداری وزیر. اما به اعتقاد من این سؤال در عین درست بودن در روزهای نزدیک پیش رو پرسش کلیدی تری را بدنبال خواهد داشت و آن انتخاب خامنه ای خواهد بود بین حمایت از رییس جمهور محبوبش یا موافقت با سقوط او! که در چنین حالتی پی آمد طبیعی سقوط دولت احمدی نژاد با بپایان رسیدن نهایی مشروعیت رهبری خامنه ای هم توأم خواهد بود. زیرا که این خامنه ای بوده است که با لجبازی و تقلب و عدم پایبندی خویش بر سوگند و وظایف رهبری، کشور را به این نقطۀ بحرانی رسانده است.

2- مهدی کروبی عزیز اولین سیاستمداری بود که پیش بینی کرد که دولت دوم احمدی نژاد بپایان دورۀ قانونی خود نخواهد رسید و قبل از سر رسید سال 92 سقوط خواهد کرد. مهدی کروبی اخیراً و در دیداری شاداب و نوروزی با خانوادۀ معزز و محترمش مجدداً تأکید کرده است که براه انتخابی خودش ایمان کامل دارد و پیروزی آ ن را قطعی می داند. بنابراین با توجه به قصوری که مرتکب شده ام در نوشتن تبریک سال نو به ایشان و همینطور مهندس موسوی نازنین؛ از فرصت تجلیل از نگاه دقیق و آینده نگر مهدی کروبی استفاده می کنم و نوروز را نیز به این دو عزیز در حبس و حصر تبریک می گویم. با این افزوده که یا شیخ؛ وعده ات در حال نهایی شدن است.

3- شرایط روز هرچند سختی های زیادی را برای مردم داخل کشور در بطن دارد اما روزنه ای - پنجره بلکه هم دروازه - از امید های پررنگ را هم نوید می دهد. عزم جزم جامعۀ جهانی برای در تنگنا قرار دادن رژیم خامنه ای که به مسایل خیلی عادی اقتصادی مثل صنعت خودرو سازی هم رسیده است از سویی؛ و از دست رفتن دوستی ترکیه بعنوان دومین شریک تجاری جمهوری اسلامی بعد از چین از جانب دوم؛ و خِرگیری سفت و سخت خامنه ای در پروندۀ هسته ای که آخرین فرصت مذاکره برای تسلیم را پیش رو دارد از سوی غرب و... ؛ همه نشان از آن دارد که جمهوری اسلامی از داخل و خارج در موقعیتی قرار گرفته است که عبور سالم از آن ها با خامنه ای و احمدی نژاد مقدور نخواهد بود. احضار سفیر ایران در ترکیه و شکر آب شدن شدید روابط فی مابین آنهم درست در فردای ملاقات اردوغان با خامنه ای نشان از آن دارد که ترکیه مطمئن شده است که ایران با رهبری خامنه ای دیری نخواهد پائید و بهتر است مقداری ضرر اقتصادی حال را قبول کند تا در آیندۀ بدون خامنه ای ایران بتواند منافع زیاد ترکیه در رابطه با بازار ایران را احیاء مجدد بکند.

4- عزم جزم نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر کار از سویی و سخنان محکم لاریجانی در قم که خیلی سابقه ندارد در لحن سنتی او نشانه های آشکاری از این دارد که چشم و ابرو آمدن ها و توپ و تشر ها و لابی گری های خامنه ای دیگر اثر سابق خودش را ندارد و اصولگرایان میانه رو تصمیم گرفته اند یا تخم مرغ هایشان را از سبد خامنه ای بردارند و یا با احتیاط در کنار او این پا آن پا کنند تا ببینند اوضاع به چه سمتی خواهد رفت. اگر در نظر بگیریم که سخنان انتقادی تند اخیر هاشمی هم بازتاب منفی نداشته است در بین اصولگرایان سنتی بهتر متوجه می شویم که خامنه ای بزودی باید پاسخ چالشی بزرگ را بین مجلس و احمدی نژاد بدهد. و این کار راحتی نخواهد بود مثل همیشه که با ابرو بالا انداختن درست شود.

5- اگر این گزارۀ مهم را هم بیفزایم که اخیراً امیر قطر هم در جبهۀ ضد خامنه ای بشدت فعال شده است و قبلاً گفته ام که این مرد تنومند داماد شیرازیان چه نفس گرمی دارد در سیاست و چه سیاستمدار فوق العاده ایست که از آب کره می گیرد برای جزیرۀ چند وجبی خودش و همه را از اسرائیل گرفته تا طالبان و القاعده و عربستان و امریکا و افغانستان و ... زیر چتر دوحۀ نیم وجبی اش گرد آورده است؛ بهتر معلوم می شود که از چه "عزم جزم"ِ جامعۀ جهانی علیه خامنه ای حرف می زنم!

6- فرمول نهایی چیده شده در خارج عبارت است از رفتن خامنه ای بهر قیمت. و فرمول داخلی چیده شده "مهار احمدی نژاد است" بهر قیمتی؛ حتی عبور از خامنه ای. لذا روزهای وعدۀ شیخ شجاع کروبی در حال رسیدن نهایی است و ایران هر روز قابل رصد کردن برای نفس های بشماره افتادۀ خامنه ای! بیش باد. یا...هو

۷ نظر:

ناشناس گفت...

برداشت شما از قضیه انتصاب سعید مرتضوی چیست؟ به نظرم احمدی نژاد زیرک تر از آن است که بخواهد در این شرایط چنین تنش بیهوده ای را بدون دلیل بپذیرد از طرف دیگر سعید مرتضوی در فاصله ای نه چندان دور جزء شخصیت های محبوب نظام و دادستان تهران بود اما اگر به اتهامات وارد شده به او و نمایندگان امضاکننده ی سوال نگاهی بیندازید می بینید اتهامات فقط مربوط به کهریزک نیست که اگر فقط همین بود هم باز مخالفت این افراد با مرتضوی به این علت قابل باور نیست. به نظر من دلیل دیگری برای مخالفت با این انتصاب و همچنین اصرار احمدی نژاد بر این شخص خاص وجود دارد که صرفا با تکیه بر ظاهر قضیه نمی توان قضاوت کرد.

آقای مدرنیته گفت...

اما یک مشکلی وجود داره !
رفتن خامنه ای خیلی خوبه !
ولی با توجه به اینکه ما اوپوزسیون داخل نشین هماهنگ و با برنامه ای در داخل نداریم، بعد از خامنه ای کشور دچار حرج و مرج فراوانی خواهند شد.

سپاه، ارتش، دولتیان، مخالفان نظام، آخوندها، مجلسی ها، افراد با نفوذ و...

خدا بخیر کند...

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز
سلام
سؤال سختی پرسیده ای که علاوه بر سختی چند جواب از چند نگاه را هم همزمان می تواند داشته باشد. ازمنظر سکولار لیبرالی شیفتۀ احمدی نژاد مثل فرهاد جعفری اگر پاسخ بدهم می توانم بگویم که احمدی نژاد فرزند جمهور مردم و متن توده هاست و از اول هم فقط با یک هدف رییس جمهور شده که جمهوری اسلامی را فروبپاشاند و این بساط طایفه سالاری مذهبی را بپایان ببرد. لذا این حرکتش هم از نبوغش بر می خیزد و می خواهد نگذارد اوضاع بنفع چپاولگران الیگارشی طایفه سالار سبز چپ و راست آرام بگیرد!
از هواداران مذهبی و پایداری احمدی نژاد اگر بپرسی محتمل پاسخ خواهند داد که این از خلوص اسلامی و انقلابی بودن او برمی خیزد و می خواهد از فرزندان راستین مکتب و اسلام مثل مرتضوی که زحمات زیادی برای مقابله با ضد انقلاب بویژه فرهنگی و اباحه گران کشیده قدر دانی کند و به حضرت آقاهم نشان بدهد که چقدر مواظب حواریون او است و امربران روزهای گرفتاری و ابتلاء آقا را پاس می دارد.
از خود من اما اگر بپرسی با احتیاط می گویم: چنین بنظر می رسد که احمدی نژاد عزمش را جزم کرده است که اصولگرایان سنتی ر ا وادارد که او را از ریاست جمهوری خلع کنند. چون او جز در هنگامۀ مورد توجه بودن و یک کلام و تک کلام بودن نمی تواند در صحنه باشد. و حالا هم شش ماه بیشتر است که ستارۀ اقبالش چنان بخاموشی گراییده که رغبتی برای بپایان بردن دورۀ ریاست جمهوریش را نداشته باشد. زیرا که هم سال 91 بسیار سال سختی است. و هم او همۀ داشته ها و نداشته های خودش و کشور را هزینه کرده لذا نه جاذبه ای دارد برای قمیش آمدن و نه پول راحتی برای ریخت و پاش. بنابراین این موضوع مرتضوی هم تمام شود مجدداً سناریویی تخته گاز شروع خواهد کرد که اصولگرایان چاره ای جز عزلش نداشته باشند. چون او دیگر به آیندۀ سیاسی خودش و مشایی و حواریونش کمترین امیدی ندارد و خواهد کوشید خود سوخته اش را بدست خامنه ای و سنتگرایان بسوزاند تا حداقل با نام مظلوم و رییس جمهوری که نگذاشتند دوره اش را بپایان برساند در تاریخ جمهوری اسلامی بماند. و می توانم فاکتورهای بیشتری هم از انگیزه ها و نوع شخصیت احمدی نژاد سند بیاورم ولی همین هم در حد پاسخ اضطراری این پشت کفایت می کند. یا...هو

ناشناس گفت...

اگر احمدی نژاد می خواست دوره اش را به پایان نرساند با استیضاح و ... فکر می کنم سال گذشته فرصت خوبی برای قهرمان شدن داشت اما به نظرم هدفش چیز دیگری است. به هر حال مرسی.

Dalghak.Irani گفت...

فقط برای توجه دادن شما به این مورد آمدم که احمدی نژاد پارسال در شش ماهۀ نخست توی ابرها سیر می کرد و سر بر آسمان می سایید و همۀ نقشه های دور و دراز خودش و مشایی را در حال تحقق می دید. و کدام قمار باز برنده از سر میز بلند می شود و میزند زیر میز بازی. بخاطر همین باخت است که می خواهد بازی را بپایان نبرد چون چپی برایش نمانده است. یا...هو

فرهاد جعفری گفت...

«شیفته» خودتاننید آقای محترم!

Dalghak.Irani گفت...

آقای فرهاد جعفری بسیار بسیار عزیز سلام.
خیلی زیاد مبارک است قدوم شما نویسندۀ محبوبم در این سیرک. و پوزش می خواهم اگر گز نکرده پاره کرده ام و بشما صفتی نسبت داده ام که مورد تأیید خودتان نیست. برداشت من از وبلاگ نوشته های شما در ارتباط با نوع نگاهتان به احمدی نژاد بود که گویا مثل اغلب دفعات زده ام به شانۀ خاکی و غلط کرده ام. از شما پوزش می خواهم و چه خوب که هیچکس شیفتۀ هیچکس نباشد غیر از همه کس. باز هم تشکر می کنم که تذکر دادید تا اشتباهم را جبران کنم. یا...هو