۱۳۹۰ آذر ۲۵, جمعه

قبل از آخرین پست وبلاگ دلقک ایرانی در سال 2011 میلادی!

John Ruskin


1- فردا شنبه 26 آذر مصادف است با آغاز چهارمین سال ورود من به لندن پایتخت انگلستان. و همینطور آخرین پست منتشر شده ام در سال 2011 میلادی خواهد بود، و می خواهم تا دوم ژانویۀ 2012 میلادی که دومین سالگشت شروع به وبلاگ نویسی ام است استراحت  و باز اندیشی کنم. پست فردا را فکر کردم که به انتظار دوسالۀ ایجاد شده در اولین خوانندۀ وبلاگم که در تک تک شما هم تداوم یافت اختصاص بدهم و خودم را با شخصیت شناسنامۀ حقیقی ام به شما معرفی کنم.

2- داستان دلقک شدنم قصه ای بسیار مفصل است و نه امکان و نه نیاز به بازگویی آن در اینجا است. فقط این را بگویم که انتخاب نام مجازی کمترین ارتباطی با پنهان شدن و ترس از عمال رژیم و مواردی از این فبیل نداشت و فقط یک اعتراض استعاری به "کمدی موقعیت" شدن ایران تحت نام جمهوری اسلامی بود. و قرار هم نبود که در این مسیر وبلاگ نویسی استفاده شود. اما بهر شکل ماجرا اینطور ادامه یافت و من نتوانستم فرصتی برای پیاده کردن نقشه ای که در سر داشتم پیدا کنم و بطور تصادفی در این مسیر قرار گرفتم و دو سال تمام تداوم یافت.

3- رونمایی از شناسنامه ای که در حال حاضر بسیار غریبه تر و نامتعارف تر از نام زیبای دلقک ایرانی بنظر می رسد و خواهد رسید. فقط مختص دادن مشخصات "معرفی با واژه و رقم" خواهد بود و بدلایلی عکسم را شامل نخواهد شد. تا در فرصتی که امیدوارم بلافاصله فراهم کنم تصویر حقیقی ام را نیز به این معرفی کلامی اضافه کنم. بدیهی خواهد بود اگر بعد از معرفی شخصیت شناسایم در ایران و اگر وبلاگ نوشتنم هنوز ضروری و در حوصلۀ مفیدم بود مطالبم دچار یک سری تغییرات شکلی و محتوایی شود زیرا که بار ناشی از آدم حقیقی بودن خواسته یا ناخواسته محدودیت هایی را تحمیل خواهد کرد. البته که محتمل است که برخی کاستی ها را که استفادۀ مستند از تجربیات شخصی ام است را مرتفع کند.

4- این معرفی را مثل نمایش خصوصی فیلم دلقک ایرانی می دانم برای مدعوین خاص که شما عزیزان باشید و اکران عمومی آن را به آیندۀ نزدیک که زمان تمهید خواهد کرد موکول خواهم کرد. کریسمس و فرارسیدن سال نو میلادی را به همه تبریک می گویم و امیدوارم که جهان در سال 2012 جهانی زیباتر و صلح جوتر و شاداب تر از امسال باشد و ایران عزیز نیز آخرین سال حکومت کسل و خطرناک آیت الله خامنه ای را پشت سر نهاده و روشنایی "شروع به آبادی سخت ایران" کلید بخورد. یا...هو

۲۱ نظر:

sina گفت...

سلام
سال 2012 نه 2011
امیدوارم سال خوبی برای همه به خصوص مسیحیان باشد.

صادق گفت...

دلقک عزیز سلام
به نظرم همین دلقک بمانی بهتر است نه از ان رو که ایمن تری بلکه از ان رو که خودت را در تحلیل و تفسیر اوضاع و زمانه مجبور به تقید( یا همان سانسور خودمان) نمیبینی و البته این برای مخاطب بمراتب بهتر از ان است که بداند حقیقتا تو کیستی.
البته میتوانی هم خود خودت باشی و صراحتا بنویسی که این بهترین است
در این مدت تحلیل ها یت را هر روز خوانده ام و امیدوارم همچنان قبراق و پر تلاش بنویسی
شاد و سر بلند باشی

Dalghak.Irani گفت...

مرسی از تذکرت sina.

ادوارد البی دوم گفت...

من هم با صادق موافقم.

mehsad گفت...

با درود فراوان
منم فکر می کنم اگر با همان عنوان دلقک به کار خود ادامه دهید بهتر باشد با هر نامی دوستتان داریم و وبلاگ شما جزو 3 اولی است که هر روز من بازدید می کنم . منم سال جدید میلادی را به شما تبریک می گویم و امیدوارم به آرزوتان که همان آرزوی منم هست در این سال برسیم.

Dalghak.Irani گفت...

سلام و خیلی سپاسگزار از لطف سرورانم.
با احترام به توصیه تان انتشار پست بعدی را یک روز به تأخیر می اندازم تا عزیزان بیشتری در این مورد نظر بدهند. چون رضایت مشتری شرط اول کسب و کار! است لذا من مطمئناً نظر غالب شما را عمل خواهم کرد. هر دو حالت معایب و مزایایی دارد. اما حرف نهایی حرف شماست. اظهار نظر قطعی نمی کنم که روی اظهار نظر بقیۀ دوستان تأثیر مثبت و منفی نگذارم. تا با گرفتن فید بک بیشتر دلایل این یا آن را توضیح داده و تصمیم خواهم گرفت. مرسی به همه مجدد. یا...هو

ناشناس گفت...

واقعا"چرا همهءما از افتادن این ماسک اینهمه می ترسیم؟!

سردار وطن گفت...

سلام به دلقک از حجاب افتاده

کریسمس مبارک باشد . تا سال دیگر امیدوارم که سرحالتر به مبارزه بر علیه جهل تا ریشه کن کردن آن ادامه دهید .

مینا گفت...

سلام , اگر چه با واقعیت نمیتوان و نباید جنگید, اما, (این اما هم دلقکی است ها! بیخودی نیست) نام دلقک را دوست دارم و صدبار بیشتر از نامهای عربی ومذهبی که بیشتر مردان ایرانی دارند متاسفانه و هم چنین نگران اینم که نوشتن با نام واقعی همچنانکه خواننده دیگری هم گفته شما را به خودسانسوری وادار کند و از لطف وشیرینی نوشته هایتان بکاهد. اما و باز هم اما واقعیت از همه چیز بهتر است حتی گاهی از زیبایی .راستی نکند خبرهایی هست و بوی الرحمان آخوندها بلند شده.ودلقک با حس بویایی تیز خودش زمان را برای بیرون آمدن از حجاب مناسب دیده؟خداکند. شب یلدا را به دلقک عزیز و دوستان دیگر شادباش میگویم اما, این هم از آن اما هاست ها! کریسمس را نه!

خ.آ گفت...

سلام به استاد دلقك عزيز
من هم با صادق موافقم.شايد كمي زود باشد نقاب از چهره برگيريد شايد مجبور باشيد به نوشته هايتان قيد و بند بزنيد و اين يكي از محاسن نوشته هايتان است كه خواننده چون از پيشينه شما غير از دلقك بودنتان هيچ زمينه اي ندارد پيش داوري هم ندارد .
سال نو ميلادي بر همه دنيا مبارك انشالله اين سال براي ايرانيان علي الخصوص بشارت شادي و بازگشت زندگي باشد.

بهروز گفت...

سلام دلقک ، من فکر میکنم که اگر همان دلقک بمانی خیلی بهتر است ، به ۲ دلیل ، اول اینکه ناشناس بودن و بودن پشت نقاب ، اسرارآمیز است و دوم اینکه از نظر من نمایاندن چهره ات چیزی را عوض نمی کند، چون منطق روان تو از پشت همان نقاب هم پیداست ، ضمنا در جواب کامنت دوست عزیزمان ،خیلی از اوقات برداشتن نقاب شهامت نیست . به قول شیرشاه " حتی یک شیر هم فقط هنگامی که لازم است باید شجاع باشد " چون شجاعت بیش از حد به حماقت نزدیک می شود. امیدوارم سال ۲۰۱۲ سال خوبی برای همه باشد و برای ما ایرانیان بهتر . شاد باشی

سحر گفت...

اعلام هویت اصلی زمانی ضروری است که شما بخواهید کاری فراتر از وب لوگ نویسی و نوشتن نظرات شخصی اتان انجام بدهید. مثلا فرم دادن یک اپوزیسیون یا کاری جدی و فعال در صحنه سیاسی. اگر چنین قصدی ندارید بنظر منهم پشت ماسک دلقک مفیدتر خواهید بود.

پيام امروز گفت...

دلقك عزيز
البته صلاح مملكت خويش خسروان دانند،‌ولي فضاي مجازي نام مجازي ميطلبد بخصوص كه نقد جمهوري اسلامي در ميان باشد!

ناشناس گفت...

سلام

من بدم نمیاد شما رو بشناسم و این از سر فضولیه
اما این شناخت هیچ تغییری در دیدگاههای من نسبت به مطالب شما چه مثبت و چه منفی نمی ده
البته نسبت به خودت چرا
حالا اگه هدفت تغییر دیدگاه ما نسبت به خودته نقاب رو بنداز کنار
اما اگه تغییر دیدگاه نسبت به نوشته هاته زیاد فرقی نمی کنه

ناشناس گفت...

سلام

اگه اونقدر معروف باشید که با یه اسم همه بشناسنتون وشرمنده بشن از بی تعارف بودن تا به حالشون،پس شاید بهتر باشه همین آقای خوب،مهربون ،شیک ، دوست داشتنی،خوش رو،خوش تیپ وصمیمی که همیشه داره میگرده توی یه عالمه راه درهم و برهم ،راه درست رو که میرسه به آخر خوب قصه پیدا کنه وگاهی ام_البته خیلی کم_اشتباه میکنه(مهمترین دلیل برای دوست داشتنی بودن)بمونید.
اما اگه اندازه معروفیتتون انقدریه که حق اشتباه دارید(مث نوریزاد مثلا")،به نظر من یه کم بی انصافیه که هنوز ماسکتون رو برندارید.


بهر حال من زیادم نگران شما نیستم چون همونطور که خودتون نوشتیدمطمئنا"موضوع "ترس شمااز رژیم" دربین نبوده.پس چرا همه دلیلشونو هی همین می نویسن؟!

شاتوت پیچیده گفت...

سلام دلقک عزیز
ماسک خود بازی حقیقت است .نیازی به برداشتن ماسک نیست .همه دوست دارن فلفلتو (مطالب وبلاگ) مخصوصا که توی چشم آخوندها می ریزی .بااینحال علائق فلسفی ما متفاوت با شماست .ما سبک متفاوت زندگی و انسان بزرگ را می پسندیم.اما شما هر دم به توده ها نزدیک می شی ،شاید برای من نوعی جالب نباشد .اماقریحه دوزیستی شما باعث گردیده که مردان سخت و آهنین با نیروهای فلسفی علاقمند به وبلاگ شما گردند.با اینحال دوست داریم و انتقاد ما رو نشنیده بگیر. بای

تلخک گفت...

عموجون دوست داریم... من هم از این اسم دلقک خیلی بیشتر خوشم می آد اما خوب شلاح مملکت خود دانی و بس... کزیسمس مبارک و شاد باشی که ما رو با امید دادن هات هر روز شاد کردی... می بوسمت از دور

دوست گفت...

اینطور که پیداست ماسک دلقک ول کن شما نیست. همه به دلقک ماندن رای داده اند. چارها ی نیست دلقک جان چندی دیگر بمان با همین نام تا خوانندگان خودشان حوصله شان سر برود و دست از سرت بردارند! امابرای من جالب است که بدانم خود دلقک تا چه حد به این نام علاقه پیدا کرده به اندازه خوانندگان یا کمتر یا بیشتر؟

مهدی گفت...

منم موافقم که صلاح کار خودتون رو بهتر می دونید ولی در مجموع اگر فکر می کنید دست شما در نام بردن از افراد و مکان ها و غیره بازتر میشه به نظرم بهتره خودتون رو معرفی کنید. در کل هر کاری که به بالا رفتن کیفیت مطالب شما منجر بشه مفید خواهد بود.

Dalghak.Irani گفت...

بسیار سپاسگزارم از سرورانم که قابل دانستند و اظهار نظر و لطف کردند. خانم ها و آقایان سلام.

شرحی لازم نیست بر فرهیختگی شما. لذا اطاعت امر می کنم و دلقک ممنون می مانم تا روزی که "با "سحر" هم ذهنم". و امید وارم که آن روز عملی خیلی دور و دیر نباشد. پس تا آن روز دلقک ایرانی هستم و سیرک را اداره خواهم کرد. برای تماشای شما. یا...هو

ناشناس گفت...

سلامت و پاینده باشی