۱۳۹۰ آذر ۱۷, پنجشنبه

ارتش ایران جان می کَنَد؛ سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پزش را می دهد!



1- پنجشنبه هوای لندن کاملاً لندنی بود و این هم از عجایب روزگار امسال است که زمستان اروپا اینقدر تأخیر داشته، و هنوز هم درست و حسابی گرم نشده سرمایش! این را گفتم که بگویم من هم کار داشتم و بیرون از منزل بودم و در حال آمدن به خانه فکر می کردم که حالا که درایران هنوز حکومت در تعطیلات است و مردم راحت؛ من هم به آرزوی چند وقته ام جامۀ عمل بپوشانم و یک مطلب دوپسته بنویسم راجع به سیاست و نقش "هواداران تیفوسی". ولی بمحض روشن کردن لپ تاپم با این خبر خبرگزاری مهر برخورد کردم که  از پهپاد ساقط شده رونمایی شده در سیمای جمهوری اسلامی. آن هم توسط سپاه پاسداران و سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای پاسداران. خوشحال شدم که می توانم یک پز دیگر بشما بدهم که دیدید دلقک راست گفته بود در مورد اختلاف سپاه با ارتش در تأخیر بی جهت برای شو تبلیغاتی. دیدم خیلی ضایع است این همه منم زدن! پس تصمیم گرفتم بنویسم که شما خوانندگان وبلاگ من چه موجودات خوشبختی هستید که همیشه از اطلاعات  و آگاهی هایی برخوردارید که در دکان هیچ روشنفکری پیدا نمی شود! و توده که دکان ندارد بیچاره!

2- پس اصل ماجرا چنین بوده است که پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش بهرطریق هواپیمای جاسوسی فوق مدرن امریکا را در اختیار می گیرد. و ازاینجاست که کشمکش آغاز می شود. سپاه می گوید هواپیمای ساقط شده را به نیروی هوا فضای سپاه تحویل بدهید تا سپاه ضمن بهره برداری از مواهب نظامی و سیاسی آن شو تبلیغاتی اش را هم براه بیاندازد. ارتش که یادش نرفته چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح  (درجریان کمک رسانی به زلزله زدگان بم. که ارتش همه کار کرد و سپاه همه را ادعا کرد و بنام خودش تبلیغ کرد تا جائیکه صدای فریاد اعتراض تیمسار سلیمی فرمانده کل ارتش وقت هم در آمد) همۀ موفقیت ها و جان کندن ها و فداکاریهایش توسط سپاه مصادره شده است. این بار بقصد اینکه این کامیابی را بنام خودش ثبت کند مقاومت می کند، و جنگ مغلوبه می شود و اصل ساقط کردن هواپیمای دشمن می رود به حاشیه؛ و جنگ سپاه با ارتش قرار می گیرد در متن. و البته بازنده همیشه معلوم است: خامنه ای فرمانده کل قوا مداخله می کند و بنفع سپاه و سردار حاجی زاده فرمان می دهد. و جالب بود در آن لحظه دیدن دماغ آویزان فرمانده پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش.

3- همۀ این ها را که قبلاً هم گفته بودم منظور نداشتم از این پست. فقط می خواستم روشنفکران و تحلیلگران و سیاسیون اپوزیسیون قلم بدست را بنوازم یکبار دیگر که: چه می کنند - با درود به عادل فردوسی پور - این هل من مبارز های اینترنتی مثل من. بجای اینکه روشن بینی بخرج بدهند و تنها راه ممکن برای تغییرات درایران را که همانا تعمیق شکاف بین ارکان و اجزاء حاکمیت است و بس؛ در دستور قلم و زبان و تصویر خویش قرار دهند، می روند روی مزخرفاتی مثل "گنگرۀ ملی" و "سکولارها جمع شوید" و "چگونه می شود از صد تا حزب دو نفره یک حزب 200 نفره تشکیل داد" و از این قبیل؛ کار می کنند و مثل ژنرال های بدون سرباز و وامانده شلاق بر اقیانوس می زنند. در حالیکه استفاده از همین شکافی که بین ارتش و سپاه است و تبلیغ برای تعمیق و گسترش آن ثواب هزار بار دوره کردن "بیایید با هم گفتگو کنیم" دارد. البته که هیچکدام از آن رؤیاهای انتزاعی هم شکل نمی گیرد و نخواهد گرفت. و اصلاً چرا باید بگیرد و فایدۀ متصور بر آن چیست. آیا حزب دونفره با حزب 200 نفره فرق عمده ای هم دارد. از ما گفتن. یا...هو

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

خبرگزاری مهر به نقل از حاجی زاده نیروهای مسلح را عامل عملیات معرفی کرده و نه نیروی هوافضای سپاه را.
گرچه امکان سقوط هواپیما در افغانستان و معامله آن نیز وجود دارد.

Dalghak.Irani گفت...

آن را در پست قبل توضیح داده ام که فقط نام ارتش است که خار چشم سپاه است و نیروهای مسلح کلاه شرعی قضیه است. پس چرا کارهایی را که سپاه انجام می دهد تحت عنوان نیروهای مسلح تبلیغ و معرفی نمی کنند. اینجا که سپاه کاره ای نبوده که دروغ به این گندگی بگویند و ادعا کنند که سپاه ساقط کرده است. در ضمن آن ادعای خرید از افغان ها را یکی دیگر از خوانندگان از جایی نقل کرده بود. خواهش می کنم این را حتی بر زبان هم نیاورید که ما را اسکل فرض کنند و بریشمان بخندند. مگر تریاک و هرویین است هواپیمای جاسوسی که از افغان ها بخرند. بارها تذکر داده ام که دروغ و چیزهای الکی سم هرنوع مبارزه ای است علیه رژیم. کافی است یک همچین ادعایی را شریعتمداری دست بگیرد و صدتا حرف مستند ما را هم با "اینهمانی" کردن دروغ تبلیغ کند. خواهش می کنم. و خواهش می کنم. که به این مزخرفات اصلاً گوش ندهید تا چه رسد که تبلیغ هم بکنید. یا...هو

Bijan گفت...

Unfortunately you know nothing about the way Iranian air defences are organised and just make baseless claims.

It has been quite some time now that all air defense activities in Iran have been centralized in the Khatam al-Anbiya Air Defense Headquarters. This is a joint Army / Sepah command.

So when reports say that the UAV was brought down by the Iranian armed forces (and not just the Sepah or just the Army), it's exactly that - a joint operation.

Why did they wait to release the video?

Many reasons: first, give some time to the US and ISAF to shoot themselves in the foot by claiming the UAV had fallen from the sky and broken into several usless pieces. And to deny it was useful, or that it even was an RQ-170.

Second, to securely transport the UAV from Kashmar where it was downed to another location. This may have involved cutting the UAV's wings and re-attaching them. It definitely involved disabling its SATCOM and GPS receivers.

Next time please think first!

Dalghak.Irani گفت...

بیجان همچون هو بیجان نیستی با این جانانه کامنت بزبان پدر بزرگ. البته که تحلیل یا گزارش شما بعنوان عضوی از سپاه پاسداران یا موافق جمهوری اسلامی طبیعی و بدیهی و چه بسا معتبر باشد که نیست. اما یادت رفته این موضوع را در نظر بگیری که من در موضع مخالف سرسخت جمهوری اسلامی هستم و تحلیلم بر مبنای ضعف های ساختاری و جنگ قدرت بین همۀ ارکان و اجزاء جمهوری اسلامی می باشد. ضمن اینکه من با پدر بزرگ حضرت عالی در جنگ های چالدران و مورچه خورت همراه جنگیده ام و فقط سه سال است که از شر نکبت شترگاوپلنگ جمهوری اسلامی به تبعید خود خواسته و اجباری تن داده ام آن هم فقط حداکثر برای 5 سال باقی مانده از عمر نوح پیریم. اگر باور نمی کنی از بابا جان بپرس حتی شده به فینگلیش! دوستت دارم. مرسی. توصیه ات هم بروی چشم. یا...هو

جانان گفت...

من کوچولو زیر 20 ساله هم اینجا اظهار فضلی بکنم و سری توی سر ها در بیاورم؟ نام اون آقا که انگلیسی پاکیزه ای دارد بیجان نیست بیژن است دلقک خوب!

Dalghak.Irani گفت...

اقا بیژن
خسته و خواب الوده ان پاسخ طنز را نوشتم برایت. حالا اما فکر کردم که مثل همیشه شما یا عزیز دیگری ماجرا را نگرفته باشد و گمان کند که حرف تو هم می تواند یک در میلیون درست باشد. و چون محتمل بود و است لینک در بالاترین داغ شود و خواننده های تازه به اشتباه بیافتند برگشتم که یک نشانی هم بدهم که بدانی تحلیل یا گزارشت صد دز صد غلط است. و ان این است که:

فرض محال که محال نیست. پس فرض می کنیم که حرف شما هم یکی از حرف های حسابی در مورد این موضوع باشد. و برنامه های ذفاع ملی از اسمان ایران در تحت یک مجموعه از همه نیروهای موثر و در گیر اعم از سپاهی یا ارتشی در قرارگاهی بنام خاتم الانبیاء عمل بکنند. و در این مورد هم همین قرارگاه بوده که مسئول بوده و تحت عنوان کلی و شامل نیروهای مسلح عمل کرده است. سؤال این است:
ایا در این قرارگاه مشترک ارتشی هم بوده است یانه. و ایا نیروهای مسلح شامل ارتش هم می شوند یانه. و اگر پاسخ اری است که قاعدتاً طبق ادعا و گزارش شما اری است ایا نباید یک ارتشی هم در رونمایی تبلیغی و افتخاری و پزی از این غنیمت جنگی حضور داشته باشد. نمی گویم سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش - که اگر او و امثال او اینقدر رذل و حقیر و بدبخت نبودند ارتش به این حقارت نمی افتاد - حتی نمی گویم فرماندهان نیروی هوایی ارتش یا پدافند هوایی. حتی نمی گویم یک افسر بلندپایۀ نظامی و ... ولی اخر انصاف هم حکم می کرد که حداقل یک سرجوخه ای و سربازی هم در گوشه ای از تصویر این شو بعنوان دکور می کاشتند گیریم که یک لنگ هم می دادند دستش که این برادر ارتشی هم بدنۀ هواپیمای جاسوسی دشمن غدار را برق می اندازد یا تمیز کرده است قبل از انتقال به آشیانه. من مطمئنم که تو جوان منصفی هستی و قبول خواهی کرد که انچه من در خشت خام دیده ام دقیق تر از آیینه ادعایی شما بوده است. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

جانان کوچولو. خیلی هم ممنون. درحالی که داشتم کامنت دوم را می نوشتم تصحیح متن تو هم رسیده بود. که پس از کامنت خودم متوجه شدم ولی قبل از کامنت من ظاهر شد از نظر زمان صدور. بهرحال اینقدر فرانسه ام خوب است که انگلیسی را بفهمم. و با این همه از کمکی که خواسته ای بکنی فوقالعاده ممنون. باز هم به پدر بزرگ دلقک سربزن و از نظرات جوانت بهره مندمان کن. که حرف اول را هم شما می زنید و هم باید بزنید. همیشه. یا...هو

جانان گفت...

پدربزرگ شرمنده , من نمیخواستم کمکی به شما بکنم. بین ما جوانها فرار نانوشته ای هست که هیچگاه به بزرگترها کمک نکنیم چرایش را هم نمیگویم.بنابراین تشکر نکنید که وجدانم درد میگیرد.

ناشناس گفت...

like this mis matching we had between US Navy and US Airforce many times. It is so natural . Its is obvious sepah and army hve two functions with or under the comment of sepah or revolutionary guard.
It think u are so illitrate
ya ali

ناشناس گفت...

ارتش . سپاه نداریم. دلیل انجام این کار هم این است که وظیفه توسعه هواپیماهای بدون خلبان به سپاه محول شده و حتی خیلی از متخصصین ارتش در این زمینه هم در سپاه کار می کنند.
زیاد از این تیتر زدنت جوگیر نشو...
واقیتها را بنویس...

Dalghak.Irani گفت...

اول باید می گفتید که تیتر واقعی زده ام و تعریف می کردید. بعد هم می گفتید که اگر چنین است چرا ارتش این طیاره را شکار کرده است. این را من نگفته ام. این عین فرمایش جناب حسین شریعتمداری است. در ضمن کتمان واقعیت که در واقعیت عینی تغییری بوجود نمی آورد. آیا سیطرۀ سپاه جمهوری اسلامی بر همۀ شئونات و افتخارات و تلاش های ارتش ایران چیز پنهانی است در همۀ سی سال گذشته تا من نگویم پنهان بماند. لطفاً گر تو دستت می رسد کاری بکن. و به سپاه بگو که دست از این تنگ تر کردن حلقۀ خفقان به دور گردن ارتش ایران اولاً و خود وطن ثانیاً بردارد. این است همۀ واقعیت. یا...هو

همون "بچه ی کجایی اینقذه شجایی؟" گفت...

سلام. جنابعالی و حتی معارضن شما (بیژن و ناشناس و ...) جملگی یک خط را دنبال می کنید که گرفتن این طیاره فعالانه بوده و یک احتمال وجود دارد که منفعلانه بوده باشد و یک جورهایی خود آقایان هم از به کف آوردن چون این غنیتمتی متعجب شده اند و مشکوک که نکند تله باشد. نه به این معنی که مثلا منفجر شود. بلکه بشود خوراک تبلیغاتی برای جنگ افروزان هک قدرت ایران را توی بوق کنند و ایران را خطری موثر نشان بدهند. این تاخیر در قمپز درکردن را که مبنای تحلیل شما بر شکاف ارتش و سپاه است را این گونه نیز می توان معقول دانست.

ناشناس گفت...

درود بر شما مطلب بجایی بود ارتش و سپاه سالهاست که مانند کارد و پنیر هستند اما چنان بیضه های ارتش مردمی رو اینا کشیدن (هم از نظر تجهیزات نوین نظامی هم فرماندهان نیمچه ارتشی تحت نفوذ رهبر) ارتش با بدنه مردمی توان مقابله با اینا رو نداره دوستانی که در ارتش خدمت کردن(سربازی) میدونند من چی میگم کادر های ارتش همیشه از دیرکرد ونابرابری حقوق و... میان سپاه و ارتش و امتیاز های فراوان برای سپاه نالیده اند امیدوارم روزی ارتش مردمی و افسران جوان اون فرماندهان فسیل رو کنار بزنند و به مردم بپیوندن و روزی اون عقیدتی سیاسی ها(لونه جاسوسی خامنه ای) که دیکتاتور داخل پادگان ها برا خودش بنا کرده رو با خاک یکسان کنند