۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

محمد نوریزاد و رضا پهلوی؛ دو امید مبارزۀ بالفعل. و واکنش حقیران پر مدعا!

See adjacent text.

Men of Destiny


1- ماری بشدت سمی و خطرناک که گویی اژدهایی بد خیم؛ هفت سر و هفتاد جان و هفتصد دست و هفت هزار پا دارد؛ ما را احاطه کرده است. اولین اختلاف در همین جا بروز دارد. زیرا که عده ای از ما اعتقاد داریم که این مار سمی نیست که ما را در چنبرۀ نزدیک خود گرفته است. بلکه این ما هستیم که مار هفت سر را احاطه کرده ایم، و عنقریب است که حسابش را برسیم و از شر نیشش در امان بمانیم که هیچ. بلکه خودش را هم برای همیشه نیست و نابود کنیم.

2- گروهی از ما که معتقد به محاصره شدن از سوی مار سمی خطرناک هستند در حال مبارزه اند تا با زدن زخم هایی در اینجا و آنجا و هر جا به سر و بدن و دم و دست و پا و چشم و ... این موجود خطرناک و خانمان برانداز آن را ضعیف و زخمی و لاجون و مردنی کنند تا بلکه بشود در فرصت نهایی با کمترین خسارت ممکن به اطراف و اکناف و بویژه بچه ها از پای نهاییش در آورد و از محاصرۀ این بلای قرن خلاص شد. اما گروه دومی که به محاصره شدن مار سمی از سوی ما دلخوش و متوهمند، مغتقدند که این خرده کاری ها فایده ای ندارد و بدتر باعث زخمی شدن و هشیاری مار از محاصرۀ رو بزوالش می شود لذا دست بدارید از این زخم زدن های بی فایده تا ما آن سنگ بزرگه را بیاوریم و یکباره بکوبیم به تنها سر - و نه هفت سر - باقی ماندۀ مار و فاتحه مع الصلوات.

3- ما گروه بیچارگان و نیزه اندازان و زخم های سطحی و عمیق زنندگان به این اژدهای نفرت و مرگ خوشحال می شویم و دست می داریم لختی از فلاخن و کلوخ انداز و نیزه و عمود و تفنگ برنو؛ و راه باز می کنیم برای سروران مان که خوش آمدید و لطفاً بردارید آن سنگ بزرگ را بکوبید بر سر مار و خلاص. و آنان پوزخند می زنند که: هه هه! پیدا کردن سنگ به این بزرگی بنام "رژیم باید برود" با ما بوده است و برداشتن و کوبیدن آن بر سر مار سمی رژیم نه در عهدۀ ما و نه در توان ما. لذا ما فقط مسئول این هستیم که شما را از اشتباه در بیاوریم و بشما ابلاغ کنیم که این رژیم نه اصلاح پذیر است و نه تغییر پذیر و نه فروپاشان و نه هیچ گزینه ای تدریجی از این دست. نهایت این است که یا خودتان (گروه زخم زنندگان جزیی و کلی به مار) آستین بالا بزنید و بفرمان ما سنگ بزرگ "رژیم باید برود"ی را که کشف و نشان تان داده ایم بردارید و بکوبید به کلۀ مار؛ یا اگر دیر بجنبید و به حرف و فرمان ما گوش نکنید می گوییم جرثقیل غول پیکر غرب بیاید و سنگ بزرگ را بردارد و بکوبد به سر همه تان هم مار و هم نیزه داران مخالف مار. و اینجاست که صدای ضعیفی بلند می شود از اردوی همان رهبران که نه! دست نگهدارید. امریکا و غرب را دعوت نکنید برای برداشتن سنگ بزرگ "رژیم باید برود" و کوبیدنش بر سر مار و خلق الله. سنگ بزرگ را فقط همین مخالفان نیزه دار باید بلند کنند و فقط به سر مار سمی بزنند و نه هیچ سر و دست و پای دیگران. و نهضت گفتم گفتی گفت ادامه دارد و مار سمی هر روز تعداد بیشتری از ایرانیان را نیش می زند و از هستی ساقط می کند.

4- نمای نمادین بالا وضعیت اسفباری است از اپوزیسیون جمهوری اسلامی بویژه در خارج کشور که همان اپوزیسیون مجازی هم است. عده ای آدم از خدا بی خبر و شکم سیر و بی درد و دور از وطن نه تنها خودشان هیچ نقشه و ابتکار و عمل و رفتاری ندارند و نمی شناسند برای کشتن و از بین بردن این نحوست سی و سه سالۀ مستولی بر ایران؛ که هیچ. بلکه شوربختی آنجاست که کمین کرده اند پشت کیبورد و قلم و دنیای مجازی که تا کسی سنگ ریزه ای بقصد آزار این رژیم در دست گرفت و خودش را بمیدان واقعی مبارزه رساند شجاع؛ بگویند: "اینکارها فایده ندارد و رژیم باید برود". آخرین نمونه ها مربوط است به دو عزیزی که یکی در داخل ایران و با شجاعت انفرادی تمام و دیگری در خارج کشور و با گذشت از همۀ القاب و راحتی و شاهزادگی و ... نیزه هایی سنگین و بس مهم را برداشته اند بقصد زخم مهلک بر هرجای این مار هفت سر. محمد نوریزاد با نامه هایش. و رضا پهلوی با ابتکاراتش.

5- و آیا آن شعار زدگان و شعورزداگان چه می کنند؟ جز اینکه گویی این دو اقدام نمادین و بسیار مؤثر در برهوت بی تفاوتی و انفعال جامعه و اپوزیسیون و تنگ تر شدن حلقه های تنگی راه تنفس ایران؛ دو مائدۀ آسمانی است که فروفرستاده شده اند برای اینان که بیکار نباشند و زبان و قلم و مسخرگی شان را جلا بدهند و بگویند و بنویسند و یقه پاره کنند که: "اینکارها فایده ندارد". نه کار محمد نوریزاد با ارزش است در نوشتن به رهبرم و پدرم و ... و نه کار پهلوی آینده دارد در تلاش برای ثبت پروندۀ "جنایت علیه بشریت" خامنه ای در دیوان های مهم بین المللی.

6- آدمی دلش می گیرد از این همه پلشتی! - با عرض معذرت - که اشخاصی در قامت روشنفکر و اپوزیسیون و نویسنده و مدعی و من آنم که رستم بود پهلوان؛ که هم خودشان حرفی برای "چه باید کرد" نداشته باشند و ندارند؛ و هم از هر حرف و اقدام و عملی هرچند کوچک و ریز دیگران با درشتنمایی انتقاد کنند و بذر یأس بیفشانند. هم کار نوریزاد در داخل بسیار بسیار بسیار ارزشمند و مؤثر و دلگرم کننده است در این فرسودگی و افسردگی جوانان. و هم کار رضا پهلوی بسیار مبارک است در تلاش عملی که می کند برای تشکیل پرونده ای مستند برای جانیان. پرواضح است که نه نامه های نوریزاد مستقیماً به تغییر رژیم سیاسی در ایران می انجامد در کوتاه زمان. و نه شکایت پهلوی بار حقوقی لازم را پیدا می کند برای محکومیت قطعی خامنه ای در دادگاه بین المللی لاهه. ولی آنان امید را برای ما و زخم و رنجوری و ترس را برای حاکمان در لحظه باز می آفرینند. و مسلم است که کارشان اثرات بی حرفی خواهد داشت در طول زمان. همه باید کمی هم بیندیشیم قبل از هر ترهاتی که صادر می کنیم. اگر حسن نیت داریم. یا...هو

۱۰ نظر:

سحر گفت...

کار رضا عالی است. رضا به اندازه کافی در مورد گذشته توضیح داده و باندازه کافی در حال تلاش برای نشان دادن نظرات مستقل و دمکرات ومترقی و موثرش در صحنه سیاسی است. این را برای آن دسته از هواداران سبز میگویم که تفاوتی بین او و فاصله ای که از پدرش گرفته را نمی بینند.

ناشناس گفت...

افراد و گروه های سیاسی خاص (بنی صدر ، اکبر گنجی ، جبهه ملی و کلا مصدقی ها ،طیفی از جنبش سبز ، طیف دیگری که جرس نماینده فکریشان است ...) ترجیح میدهند جمهوری اسلامی الی الابد بر سر کار باشد ولی ابتکار عمل دست رضا پهلوی نیفتد حتی اگر این بشر داعیه قدرت نداشته باشد .با حضور پررنگ رضا پهلوی موجودات داخل پرانتز مزبور بیم این دارند که به خودی خود رنگ باخته و از صفحه روزگار پاک شوند . بنی صدر و یا گنجی میدانند شانسی در کنار رضا پهلوی که به دو زبان اصلی دنیا تسلط کامل دارد و هم اینکه مانند آقایان گذشته سوال برانگیز سیاسی ندارد و به طور نسبی وجیهه المله والدول است ،محکوم به رهسپاری به زباله دان تاریخند ! گرفتاری بزرگ ملت ایران همین تنگ نظری و خودخواهی هاست که مانع انسجام و تمرکز نیروها بر علیه ج ا ایران میشود !

ناشناس گفت...

بسیار منصفانه و واقع گرایانه گفتی دلقک عزیز.هراقدامی حتی به ظاهر کوچک در ضربه زدن به این افعی خطرناک و محکوم کردن آن در افکار عمومی و ایجاد آگاهی و روشنگری در عموم مردم ناآگاه و بی عمل و از همه مهمتر تقویت امید در مردم آگاهتر اما خمود و درخودفرورفته نه تنها بی ارزش نیست بلکه باید تشویق حمایت وباصدای بلند اعلام شود تابیشترین تاثیر را داشته باشد.

ناشناس گفت...

چرا کسی "رضاپهلوی" را جدی نمی گیرد؟
http://www.calsad.blogfa.com/post-129.aspx

Dalghak.Irani گفت...

واکنش در بالاترین:


رأی ۱ گزارش betty.k حدود ۴ ساعت قبل گفت:

عالی‌ بود+++++++++++++++++

'''''...آدمی دلش می گیرد از این همه پلشتی! - با عرض معذرت -
که اشخاصی در قامت روشنفکر و اپوزیسیون و نویسنده و مدعی و من آنم که رستم بود پهلوان؛
که هم خودشان حرفی برای "چه باید کرد" نداشته باشند و ندارند؛ و هم از هر حرف و اقدام و عملی هرچند کوچک و ریز دیگران با درشتنمایی انتقاد کنند و بذر یأس بیفشانند''''''''''''''

رأی -۲ گزارش taraneh1 حدود ۳ ساعت قبل گفت:

دوست عزیز شما متوجه نیستید که آدم عاقل سه بار از یک سوراخ گزیده نمیشود . کار محمد نوری زاد قابل ستایش است ولی ایشان در آینده ، در یک ایران آزاد و آباد ، باید پاسخگوی همکاری خود با این رژیم ددمنش و ستایشهای بی پایانش از خامنه ای در حالی که خامنه ای جنایت میکرد باشد . رضا پهلوی را هم که آمریکاییها علم کرده اند که مسیر انقلاب آینده ایران کنترل شده باشد و مبادا منجر به یک دولت رادیکال شود که کوچکترین استقلالی در برابر غرب از خود نشان دهد ، مانند رهبران فعلی انقلاب لیبی . آن سه بار از سوراخ گزیده شدن را در مورد خاندان پهلوی میگویم . جنایتهای رضا شاه و محمد رضا شاه کم نبوده است و چه کسی به ملت ایران تضمین داده است که رضا دنباله روی آنان نباشد . ایا شما از کنه ضمیر رضا خبر دارید ؟ دیدید در مورد 16 آذر گستاخانه اعلامیه داد و دریغ از یک اشاره که آن سه دانشجوی بیگناه را پدرش کشته بود . وقتی چنان مینویسد یعنی در باطن اعتقاد دارد که پدرش حق داشت آن سه دانشجو را بکشد وگرنه لا اقل یک اشاره به این امر کرده و از جانب پدرش از خانواده آن شهدا عذرخواهی میکرد . دوست من ، تا زمانی که اپوزیسیون ما پر از انسانهای آزاده و شریفی است که هیچ گذشته سیاهی ندارند چرا باید دنبال امثال رضاها بیفتیم و فریب برنامه جناح راست حکومت آمریکا برای آینده ایران را بخوریم ؟

رأی ۰ گزارش hezar.dastan حدود ۳ ساعت قبل گفت:

با با کشتید مارو ، اینقدر رضا پهلوی رو چسبونید به چهره های اصلاح طلب، فردا یکی دیگه لینک میزنه میزنه رضا پهلوی و آیت الله موسوی خوئینی ، امید بالقوه ایران . چند روز دیگه می بینی رضا پهلوی از خاطراتش با آیت الله خلخالی هم مطلب گذاشت .

رأی -۳ گزارش taraneh1 حدود ۲ ساعت قبل گفت:

حیف که اسم محمد نوریزاد را در لینک آورده بودی وگرنه منفی عقیدتی میدادم ، به احترام نوریزاد منفی ندادم . سلطنت طلبان این اواخر زرنگ شده اند . با چسباندن اسم رضا به موسوی میخواهند از اعتبار او برای رضا اعتبار بسازند.

رأی ۲ گزارش behrooz88 حدود ۲ ساعت قبل گفت:

کاش حقیران پر مدعا که جز آیه یاس خوندن و حرفهای خاله خانباجی زدن خلاقیت دیگری ندارن کمی از خود همت و شهامت نشون میدادن و همچون رضا پهلوی و محمد نوریزاد برای دفاع از حقوق پایمال شده مردم کشورشون تلاشی میکردن و قدمی برمی داشتند .

رأی ۲ گزارش green.man حدود ۱ ساعت قبل گفت:

دوست عزیز. ٫ حمله به تو زیاد خواهد شد بابت نوشته ات ٫ ولی بدان که کاملا درست نوشته ای!!!
آنهایی که نشسته اند و هیچ نمی کنند ٫ می آیند که خدمتت برسند!
حالا یا با حمله به رضا پهلوی ٫ یا از طریق حمله به نوریزاد و یا از طریق حمله به تو که این را نوشته ای !‌.
این دو هر دو فرزند این کشورند و کاری می کنند ٫ خدمتی به آزادی ایران. هر چند در حد مقدوراتشان.

درود بر تو و قلمت.

رأی ۱ گزارش arman_2008 حدود ۱ ساعت قبل گفت:

تا زمانی که اپوزیسیون ما پر از انسانهای آزاده و شریفی است که هیچ گذشته سیاهی ندارند چرا باید دنبال امثال رضاها بیفتیم و فریب برنامه جناح راست حکومت آمریکا برای آینده ایران را بخوریم ؟


مثل چه کسانی ؟

رأی -۲ گزارش greenfox حدود ۱ ساعت قبل گفت:

شما سلطنت طلب ها آخر سر کسی رو پیدا کردید با هاش اتحاد کنید؟

Dalghak.Irani گفت...

ادامه:


رأی ۲ گزارش green.man حدود ۲ ساعت قبل گفت:

شما سلطنت طلب ها آخر سر کسی رو پیدا کردید با هاش اتحاد کنید؟


کلک وصل کردن رضا پهلوی و طرفدارانش که بسیاری از اونها جمهوری خواه هم هستند ٫ به سلطنت طلبی ٫ کلکی کهنه شده و از مد افتاده است.
این در جواب کسانی است که رضا پهلوی را سلطنت طلب می خوانند .
کتاب زمان انتخاب ٫ صفحه ۴
نظامی که پدرم مظھر و نماينده اش بود، در سال ١٩٧٩ از ميان رفت و ھر نوع بازگشتی به گذشته نه امکان پذيراست و نه مطلوب
او همچنین در کتاب خود می گوید :

محرک اصلی بحران ١٩٧٩، در ٓاغاز و در بين نخبگان روشنفکر، فقدان ٓازادی ھای سياسی بود. مطالبات ٓانان به حق بود. در ٓان زمان سوء استفاده از قدرت و نقض حقوق بشر وجود داشت که با صراحت محکوم شان می کنم.

رأی ۳ گزارش binam ۳۸ دقیقه قبل گفت:

بابا کدام سلطنت طلب. کدام جمهوری خواه. فرزندم وطن مان را دارند نابود می کنند. الان هم نه بدار است و نه ببار . بیا یک دستی برسان به این زدودن نکبتی که بر سرمان آوار شده. وقتی به غنیمت تقسیم کردن رسید آنوقت بیا حرف های صدتا یک غاز بزن. فعلاً که همه مان اندر خم یک کوچه ایم و خامنه ای گذاشته توی کاسه مان بدجوری. نکند راستی راستی گمان می کنی که پشت کامپیوتر تو انقلاب شده و تنها کار باقی مانده تعیین نوع رژیم است. آخر چرا شما ها اینقدر نک دماغی هستید. دق کردم! یا...هو دلقک پیر

رأی ۰ گزارش artosogol حدود ۱ ساعت قبل گفت:

از خواندن مطلبتان بسیار لذت بردم. سپاس
یا...هو

رأی ۲ گزارش sl_khoramdin ۱۶ دقیقه قبل گفت:
بینام عزیز نوشته خوبی بود

رأی ۱ گزارش mns2000 کمتر از ۱ دقیقه قبل گفت:

نکند راستی راستی گمان می کنی که پشت کامپیوتر تو انقلاب شده و تنها کار باقی مانده تعیین نوع رژیم است. آخر چرا شما ها اینقدر نک دماغی هستید. دق کردم!


++++++

رأی ۱ گزارش deliverance کمتر از ۱ دقیقه قبل گفت:

ممنون از نوشته اتان!
بمرور گرد و غبار میخوابد و وطن پرستان واقعی مثل موسوی، نوری زاد، رضا پهلوی، واحدی و.................. از میان وطن فروشان مدعی شناخته میشوند. انصافا این طولانی شدن جنبش سبز و پیروز نشدن آنی جنبش فعلا که نعمتی شده است تا کس را از ناکس بتوانیم جدا کنیم.

خ.آ گفت...

واقعاً عالي بود . ما بايد اين ظرفيت راداشته باشيم كه هر كس ايراني است- با هر فكر و انديشه حق دارد- در سرزمين مادريش زندگي كند . ايران ملك شخصي كسي نيست كه بگويد اين بيايد اين نيايد همه بايد برگردند بدون استثنا . آنچه اكنون به آن باور دارند( بدون ريا و بدور از مطالبات شخصي و جيبي و....) مهم است از بهم زدن .... گذشته هيچ نفعي نخواهيم برد فقط بايد به فكر ايران باشيم ايران.

سردار وطن گفت...

با سلام خدمت دلقك عزيز

بسيار پست خوبي است . اما من از نظرات اين انسانهاي سطحي بسيار عصباني شدم . من در تظاهراتهاي انقلاب به اجبار پدرم شركت مي كردم . همان موقع از اين همه هجمه عليه شاه فقيد تعجب مي كردم . در سطح ادارجات دولتي تصاويري مبني بر جنايات شاه ! بود . سخت بود باورش . اما زمان چيز ديگري را نشان داد . من بر اين باورم كه پشكل هاي خاممنه اي در مغز اينها خيلي زياد شده و عقلانيت و واقع بيني را از آنها سلب كرده .

ناشناس گفت...

Daqlghak jan GOL gofti

ناشناس گفت...

رضا پهلوی کی در باره گذشته توضیح داده که داخل ایران کسی نشنید راجع به پولهایی که برده چه توضیحی داره اگه خاوری بیاد از خامنه ای شکایت کنه کی در ایران ازش قبول میکنه تا ثابت نشه در اختلاس دست نداشته رضا اول بیاد حساب کتاب کنه بامردم ایران بعد بره شاکی بشه یه ملت ازش شاکین