۱۳۹۰ آذر ۱۵, سه‌شنبه

حرف دانیل پلتکا نو محافظه کار آمریکایی درست و دقیق است. بترسیم؛ ایرانیان!2

Woman Sewing

1-  یک سخن بسیار موجز و کوتاه از سیاستمدار نومحافظه کار امریکایی بنام دانیل پلتکاکه هم مهم است از دید من و هم به ذائقه و دیدگاه من نزدیک تر. و البته هم توضیح دهنده است برای چرا "جمهوری اسلامی بهرقیمت نه!" از سوی غرب و جامعۀ جهانی. وباید آن را خوب خواند و بیشتر متوجه شد. دانیل پلتکا گفته است:
بزرگترین مشکل برای ایالات متحده آمریکا این نیست که ایران به سلاح هسته ای دست یابد و آن را آزمایش کند، این است که به آن دست یابد و از آن استفاده نکند!
او در توضیح این مطلب گفت: به محض اینکه آنها به یک بمب دست یابند و هیج کار بدی با آن نکنند، همه مخالفان ما بر می گردند و می گویند: "دیدید! نگفتیم ایران یک قدرت مسئول است! به شما گفته بودیم ایران برای استفاده فوری از بمب اتمی آن را نمی خواهد. گفته بودیم ایران به دنبال دستیابی به نفوذ منطقه ای یا هژمونی منطقه ای از طریق دستیابی به بمب اتمی نیست!" ... و آنها نهایتا یک ایران مسلح به بمب اتمی را "بدون مشکل" معرفی خواهند کرد.
2- این حرف موجز خانم پلتکا حرف دقیق و آخری است. معنای دقیق تر و قابل فهم و استنباط من از سخن ایشان این است که رژیم انقلابی حاکم بر ایران با دستیابی به اولین بمب اتمی و استفاده نکردن عملی از آن خواهد توانست یک ناحکومت و یک انقلاب و یک وضعیت بی ثبات و سیال ثلث قرنی را بعنوان یک "حکومت تمام و مستقر و با ثبات و مسئول" نمایانده و با یارگیری اقماری در بین کشورهای مسلمان و جهان سومی بسیار فقیر و عقب مانده؛ خودش را در جایگاه رهبر "عقده ای های جهان" - به علل درست و نادرست این عقده ها کار ندارم - قرار داده و به بی ثباتی سیاسی جهان بیافزاید. البته که نتیجۀ قهری آن نه پیشرفت کشورهای بی ثبات و فقیر که بیشتر موجب "هل من مبارز طلبی های" احساساتی توده های محروم خواهد شد و بس.

3- این جمهوری اسلامی مجهز به بمب اتم بدون استفادۀ عملی از آن اگر خیلی هنر کند و شانس بیاورد تبدیل خواهد شد به یک رژیم توتالیتر اسلامی از نوع آنچه که اتحاد جماهیر شوروی سابق بود. ودر بدترین حالت کشورهای اقماری خودش را سومالیائیزه یا سودانیزه خواهد کرد که حکومت های مرکزی پایدار و پیش برنده ای برای پیشرفت و توسعه نداشته باشند. و ما باید بدانیم که چنین سرنوشتی چقدر دردناک خواهد بود برای ایرانیان؛ حتی در مقایسه با نکبت 70 سالۀ شوروی برای جهان. چون حزب کمونیست مجهز به ایدئولوژی علمی و عملی مارکسیسم - لنینیسم در اتحاد جماهیر شوروی اولاً یک مانیفست حداقلی داشت برای کمترین توافق و اجماع سیاستمداران در قدرت. در حالیکه دین اسلام بعنوان یک فرهنگ هژمون نه چنین استعدای را دارد و نه بدست خواهد آورد؛ بویژه با قبول فتاوای متعدد توسط مراجع و مجتهدان متعدد در فقه شیعه. و ثانیاً مارکسیسم برخلاف اسلام خیلی دخالت هر روزه و روان پریش کننده ای نداشت در حیطه های آزادی های شخصی غریزی و حیوانی. مثل پوشش و گویش و خورش و تفریح و بازی و ... بویژه در حوزۀ زنان. در حالیکه اسلام خامنه ای و شرکاء اتفاقاً همۀ زورش و تمهید مقدماتش برای نهایی کردن مهار "حیوانیت" زیبا و طبیعی و انسانی انسان ایرانی است. کما اینکه بسیار دیده ایم و شنیده ایم از بزرگان و مراجع دینی که حجاب اجباری خانم ها مهمتر از بمب اتم هم است برای جمهوری اسلامی.

4- لذا به همۀ دوستداران زندگی در ایران - با شرکت یا عدم شرکت شخصی شان در داخل آیندۀ ایران - که برای آیندۀ وطن نگران و چاره اندیشند توصیۀ دوستانه و بی غرض می کنم که قبل از هراحساسات پاک و بی غل و غشی که دارند و بروز می دهند؛ در مورد هیولایی که مردم ما دچارش هستند و محال قطعی است که با وجود آنان و جهان بینی شان به کمترین توسعه و پیشرفت و لذتی برسیم؛ خوب و عمیق و فلسفی بیندیشند. یا...هو

۲ نظر:

Karbafoo گفت...

جناب دلقک عزیز، پست جدید شما صرفن تکرار پست قدیمی شما میباشد. نمیدانم شاید هدف دوباره خواندن ان توسط خوانندگان را داشته ید از جهت اهمیت آن.

ناشناس گفت...

http://digarban.com/node/3543

خامنه ای یک شخصیت منفور در تاریخ داره اون هم شاه سلطان حسین صفوی! این قضایای چند سال اخیر هم باعث شده بدجور احساس بی عرضگی از جنس شاه سلطان حسینی بهش دست بده! اهمیت خبرهای خنده داری مثل این هم از همین روست. شما که دلقکی و میگی شریعتمداری وبلاگت رو میخونه یه خودره سر این موضوع دلقک بازی دربیار و حداقل یه نمکی رو زخمش بپاش خدا رو چه دیدی یه دق کرد مرد