۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

زمین از لاریجانی؛ رقص از احمدی نژاد؛ با بازی آیت الله خامنه ای!

Brig "Mercury" Attacked by Two Turkish Ships



1- انصاف حکم می کند که این تازه ترین اخطار شفاف رییس جمهور را بپای دو روز قهر و سه موضع گیری اخیر علی لاریجانی بنویسیم در مقابل آیت الله خامنه ای. آنجایی که دخالت های روزمره و هر آینۀ رهبر را در جزیی ترین کارهای مجلس ریخت روی دایره به تلویح واشاره. که سومین و آخرین موردش مربوط بود بهمین امروز که گفت: "رهبرمعظم همین امروز صبح تلفنی ابلاغ کردند که در رابطه با وزارت تعاون نظری نمی دهند ومجلس اجازه دارد کار خودش را انجام دهد." و این یعنی دیگر کار قوۀ مقننه از اسمتزاج و حدس و تفسیر ذائقۀ رهبری فراتر رفته و مجلس شده زائده ای از امیال و هوس های هر روزۀ آیت الله خامنه ای. و اگر نبود این خروج حقیر لاریجانی به بالا زدن پرده های پسلۀ ولایت فقیه؛ فاطمۀ آلیا هم اجازه نمی یافت برای خواندن خطابۀ دستوری و غضبناک فرمانده کل قوا، و احمدی نژاد هم نمی توانست به استناد حرف مقام معظم رهبری توپ را برگرداند به زمین رقیب. پس از لاریجانی در همین حد هم ممنونیم.

2- احمدی نژاد که می خواهد زمان بخرد تا انتخابات مجلس نهم بهترین استفاده را می کند و کرد ازاین پیش لرزۀ سیاست دربیرون ریزی اختلاف مجلس و رهبر. او می گوید درعین حالی که شما مرا هو می کردید توی مجلس و من خندیدم به ریش همه تان وگیس کمتان و بشما گفتم که به این خادم و نوکرملت ور نروید. بفرما این هم دستور شفاف مقام معظم رهبری که می گوید خفه شوید ببینم چه خاکی بر سرم بریزم با این مسئولیت "حفظ نظام اوجب واجبات است." و این اخطار احمدی نژاد در همۀ سوراخ سنبه های بخش انتصابی حاکمیت شنیده خواهد شد، و جدی گرفته خواهد شد. حتی دررفتار منفعل پلیس در کناره های دریای خزر در طول تابستان گرم. زیاد به اره گوز رادان توجه نکنید که همان هم درتعلیم فاطمه اره ها برای خیابان های تهران نشان داده می شد که خودش هم کم کم دارد با قرکمر دخترانی که برای یک لقمه نان حاضر شده اند روی دکولته هایشان چادر سیاه بکشند برای "خانمم لطفاً روسری تان را درست کنید!" به با با کرم فرزندان خودش نزدیک می شود. این رادان کجا وآن رادان نوشابه باز کن در زیر سی وسه پل برای فرزاد حسنی درسه سال پیش. یعنی: "اُبنه ای!"

3- احمدی نژاد اما وقتی فارغ می شود از بازخوانی دستور "خفه شوید" (همدلی وهمکاری) آیت الله خامنه ای به مجلس و قوۀ قضائیه و کیهان و قدیانی و ذوالنور و طائب و آملی لاریجانی -مصباح که خودش خفه شده است ازشرمساری- یادش نمی رود که این خس و خاشاک درحدی نیستند که بی اجازۀ ارباب سدی بتوانند بسازند در مسیر رود. پس رو به آیت الله می گوید که: "این خط قرمز است واگر کسی حتی اشتباهی هم برود روی خط قرمز و قبل ازعبور حتی به وظیفۀ قانونی ام عمل خواهم کرد وبه ملت خواهم گفت حقایق و وقایع را. و آن وقت کشور (بخوان حفظ نظام اوجب واجبات است) آسیب خواهد دید." و خود کرده را تدبیر نیست!"

4- هوش را من تقسیم نکرده ام که عصبانی می شوید. ضریب هوش کارطبیعت و خداست و احمدی نژاد با هوش است و سیاستمدار:
او می داند که اگرسیاست خارجه بر مبنای منویات رهبر فعال شود ارزش افزوده ای که نخواهد توانست تولید کند چه بسا اوضاع را از این هم که است بدتر کند ولذا ترجیح می دهد درهمین قفل شدگی وتعلیق بماند. حد اکثر این است که غرب هم با اطمینان ازعدم تحرک جدید رضایت خواهد داد به ادامۀ وضع موجود. و حداکثر چند نفر وچند سازمان تازه را تحریم خواهد کرد که همه از یاران رهبری هستند. 

5- در سیاست داخلی اما احمدی نژاد ازچپ پرش با پول نفت مطمئن است برای ادامۀ روزمرگی که به شورش گرسنگان منجر نشود. پس چه تحریم ها باشند یا نه؛ در معادلات غیر ازتوقف رشد وتوسعۀ کشور اثر مخربی نخواهند گذارد. لذا دلیلی نمی بیند که برای تنفس بیشتر وبهتر توسعه ورشد، فرصت های "صبر کردن برای تسخیر مجلس نهم" خودش ویارانش را قربانی کند. بنابراین او نیازی به تند تر کردن دور مبارزه ندارد و اخطارش را می دهد ومی رود بدنبال سکوت. 

6- در نتیجه اینکه تا عید فطر منتظر کمترین تحرک جدیدی درجبهه ها نباشیم. زیرا احمدی نژاد نمی خواهد و طرف مقابل هم هر نوع تحرک جدید در این فضایی که بنفع احمدی نژاد پیش رفته به سقوط بیشتر خودش منجر خواهد شد و منطقی نیست یک خود زنی شتابزده برای جناح پیر و پاتال های همیشه درجه دوم جناح راست الیگارشی. البته انقلاب الکترونیک ما در دنیای مجازی تعطیل بردار نیست و انشاءالله تداوم خواهیم داد تا شروع دور جدید نبرد در اواخر تابستان. یا...هو

۷ نظر:

دادا گفت...

یعنی این رقص منجر میشود به زمین خوردن احمدی و کیف لاریجانی و رهبر؟

ناشناس گفت...

احمدی و رقص! تصورش جالبه! قوه تخیل خوبی داری ولی سلیقه نداری لاریجونی خیلی بیشتر بهش میاد برقصه!!!

Dalghak.Irani گفت...

سلام دادا
نه من این چنین فکرنمی کنم. رقاص که زمین نمی خورد.
سلام ناشناس
من مسئول گزارش صحنه ام. بازیگردان یکی دیگراست. من که نمی توانم نقش ها را هم تخیل کنم. دیگر خیلی سوررئال وبی مزه می شود. یا...هو

من و همکار گفت...

سلام دلقک عزیز! وقتی پستهایت را میخوانیم انگار یک خلاصه خیلی مختصر و مفید از مهمترین وقایع روز را با چاشنی طنز خوانده ایم و فکر میکنیم دیگر لازم نیست از لابلای خبرها به دنبال نکته یا نشانه بگردیم. سبز و خرم باشی!

ناشناس گفت...

به نظر من رقاص سی دی هم با خودش آورده!

sadegh گفت...

پایان واقعیت؛ آغاز نمایش
lحمدجواد اکبرین
دعوای رهبری-احمدی نژاد خاتمه يافته و بقيه ماجرا مي تواند براساس يك سناريو ادامه يابد.



شايد پس از كنفرانس خبري اخير كه رييس دولت با زبان تهديد، بازداشت نزديكان خود را "خط قرمز" خواند، برخي تحليل شان اين باشد كه نزاع ميان دولتِ «احمدي نژاد - مشايي» و حلقه «رهبري - سپاه - محافظه كاران سنتي»، جان و هيجان تازه اي يافته و وارد مرحله تازه اي شده است؛ مدعاي يادداشت حاضر اين است كه برخلاف ظاهر ماجرا اين دعوا با همه واقعيت هاي موجود در آن خاتمه يافته و بقيه ماجرا مي تواند بر اساس يك سناريو ادامه يابد.

يك: آيت الله خامنه اي در ٢٣ سال رهبري خود سه دوره را تجربه كرده است:
دوره نخست: رهبر زير سايه رييس جمهور ( خامنه اي - هاشمي رفسنجاني/ ٦٨ تا ٧٦). دوره دوم: رهبر برابر با رييس جمهور و جدال با حاكميت دوگانه (خامنه اي - خاتمي/ ٧٦ تا ٨٤). دوره سوم: رهبري فوق رييس جمهور به مثابه تداركاتچي (خامنه اي - احمدي نژاد).
دوره سوم چنان شیرین بود كه سپاه و هيئت حاكمه پس از برآمدن دولت نهم با تحقق آرزوي حكومت يگانه مطلقه غيرپاسخگو و با تسلط كامل بر قدرت و ثروت كشور حاضر نشدند به هيچ قيمتي تن به انتخاباتي دهند كه از امپراطوري شان بكاهد.

دو: سال ٩٠ كه قرار بود سال «جهاد اقتصادی» باشد سال سركشي محمود احمدي نژاد شد؛ مردي كه در خوش بينانه ترين صورت، قرباني توهّم رأي ٢٥ميليوني شد و گمان برد كه مستظهر به آراء مردم است؛ او مقابل رهبري ايستاد و قهر كرد با اين گمان كه لابد در ١١ دقيقه ى نخست، نازش خريداران پرشماري خواهد يافت، اما يازده روز بايد مي گذشت انگار، تا دريابد كه نه اعتبار دلبري دارد و نه اقتضاي دليري؛ غرض آنكه اگرچه دعواي احمدي نژاد - رهبري، جنگ زرگري نبود و نزاعي سخت و دور از انتظار، بين شان درگرفت كه خواب خوش آيت الله را پريشان كرد، اما هرچه بود تمام شد و با غلبه حلقه رهبري - سپاه و بهره برداري طبيعي محافظه كاران زخم خورده، دعوا خاتمه يافت و احمدي نژاد، متنبّه بشود يا نشود مهره «نزديكترين دولت به رهبري» سوخت.

سه: از اين پس مي توان سناريويي نوشت تا از خاكستر اين برگ سوخته، پادزهري استخراج شود براي داغي كه از فتنه ٨٨ هنوز تازه است.
انتخاباتي در راه است؛ هم در زمستان پيش رو و هم در بهاري دورتر؛ انتخابات هم بدون رقابت نمي شود و وقتي رقيبان دور و نزديك در حصر و حبس و تبعيد يا تقيه و ترس و سكوت اند و "نبايد" به قدرت بازگردند پس چه كساني تنور انتخابات را گرم كنند؟ نه به حُرمت جمهوريت، كه حتى المقدور، مشروعيت بقاي حكومت، توجيه و زينتي مي خواهد كه در اين روزگار جز به انتخاباتي گرم و پرشور به دست نمي آيد.
اين بهترين فرصت است كه "مزاحمان" حلقه احمدي نژاد بازداشت شوند و آنان كه مي مانند رها شوند تا در انتخابات هاي پيش رو بر شعله رقابت بدمند به ويژه آنكه بلدند حساسيت روحانيان را برانگيزند و دوقطبي هيجان انگيزي ايجاد كنند براي بخشي از آنان كه دل خوشي از روحانيان ندارند. از سوي ديگر اصولگرايان سنتي و غير دولتي هم فهرست مي دهند و چون آنها هم مورد اعتماد رهبري نيستند حلقه رهبري، فهرست مورد نظر خود را مركّب از «ذوالنور - پناهيان - طائب» تا سرداران سپاه و يكي دو بازيگر و يكي از اهالي ورزش معرفي مي كنند و فضا در ميانه اين سه ضلع مثلث، گرم مي شود و كسي سراغ از فتنه گران محصور و محبوس نمي گيرد! البته تجربه وقت‌كشي هسته اي با غرب در خارج را مي توان در داخل هم به كار بست و صلح‌اندیشانی چون سيد محمد خاتمي را هم تا آخرين لحظه ممكن با خود كشاند.

چهار: مي ماند ستاد انتخابات كشور؛
سيستمي كه خرداد ٨٤ توانست در ستادي كه زير نظر اصلاح طلبان بود نفوذ كند و مهدي كروبي را از صدر جدول به زير كشد و محمود احمدي نژاد را به جاي وي بنشاند و ٤ سال بعد با عبور از همه موانع انساني و حقوقي، ٢٥ ميليون رأي را به حساب وي واريز كند مي داند در ستاد انتخاباتي كه زيرنظر احمدي نژاد اداره مي شود چه كند؛ گفته مي شود ممكن است دولتي كه از جنس همين حكومت است بتواند در برابر سناريوي حكومت ايستادگي كند تا به جاي تقلب آنها، تقلب خود را به ثمر برساند... كافي است خبري منتشر شود كه سربازان گمنام امام زمان، با هوشمندي، نقشه جريان انحرافي را در تغيير نتايج انتخابات، نقش بر آب و از آراء مردم صيانت كردند.

سناريو مي تواند به همين سادگي باشد؛ مي ماند «تقدير» كه لزوما با تدبير تحليلگران همساز نيست و البته «بيده الخير و هو على كل شئ قدير».

sadegh گفت...

"بزرگترين شرکت حمل و نقل دريايی جهان (شرکت «مرسک لاين» ) فعاليت های خود در چندين بندر ايران را متوقف کرده است که احتمالا در حمل و نقل مواد کالاهای اساسی غذايی به مقصد ايران(گندم، برنج و روغن نخل) اختلال های جدی ايجاد می کند. توقف فعاليت های اين شرکت در همراهی با تحريم های يکجانبه آمريکا است.
گزارش خبرگزاری رويترز حاکی است، به دنبال قرار گرفتن نام شرکت حمل و نقل دريايی « تايدواتر ميدل ايست» در فهرست مجازات های دولت آمريکا، که بزرگترين شرکت حمل و نقل دريايی است، عمليات خود در بنادر ايران را متوقف کرده است
هو جو تان، يک تحليلگر اقتصادی به رويترز گفته است: «اگرچه مرسک خدمات مستقيم خود به بندرعباس را متوقف کرده است ولی هنوز می تواند محموله های به مقصد ايران را از طريق طرف های سوم ارسال کند.»"(پایان نقل قول)

*********************************
تامین این اقلام با توجه به حجم زیاد آن میلیاردها میلیارد سود نصیب باند ها و گروههای ذی نفوذ داخلی می کند اما دودش به چشم مردم میرود. وای بر ما که نسبت به این فجایع غفلت میکنیم و دلمان به دعوای خامنه ای - احمدینژاد خوش است.