۱۳۹۰ آبان ۲۸, شنبه

خامنه ای بر سر دوراهی باخت: انفجار موشک بالستیک؛ یا خرابکاری دشمن!

Hadleigh Castle



1- نیامده ام اینجا که پز بدهم بشما که من بلافاصله از انفجار ملارد دقیق ترین و موجزترین گزارش تحلیلی را آوردم روی صحنه که: 
4- "بنابر این فرضیۀ ادعایی جابجایی مهمات مطلقاً منتفی است و با توجه به موارد زیر انفجار مزبور مربوط به آزمایش آزمایشگاهی یا میدانی یکی از چاشنی های انفجاری (ماشه) بسیار قوی مربوط به سلاح های موشکی سپاه بوده است که موفق نبوده و باعث انفجارهای بعدی در زاغه ها شده - احتمال ضعیف - و یا مربوط به تست آزمایشگاهی خود موشک بوده است که قرار بوده برای مانوری جهت پاسخ به تهدیدات جدید و لبیک پشتیبانی کنندۀ سخنرانی خامنه ای در دو روز گذشته آماده شود. - احتمال قوی - و در هر دو صورت سلاح و مهمات منفجر شده سلاحی متعارف نبوده است".
2- که حالا با مصاحبۀ برادر سردار حسن تهرانی مقدم با روزنامۀ ایران (نقل شده در تابناک) مشخص شده است که واقعه همانی بوده است که من گزارش کرده بودم. سردار دکتر محمد تهرانی مقدم برادر سردار کشته شده در انفجار گفته است:
طی سال‌های اخیر جهاد خودکفایی سپاه به فرماندهی سردار شهید تهرانی‌مقدم به پیشرفت‌های زیادی نایل شده بود. از این سال­ها بگویید.

بله، ایشان کارهای بسیاری انجام داد. یکی از کارها این بود که یک «های‌تکنولوژی» با ابداع و فکر خودش و به عنوان یک تکنولوژی بومی ایجاد کرد. روش معتبر و امروز جهان «هایتک» است. او موفق شد سازمان جهاد خودکفایی سپاه را راه‌اندازی کند و با ابداعات، کشور ما را به موشک بالستیک برساند. ما امروز در میان چند کشور انگشت‌شمار جهان موفق به کسب این تکنولوژی شده‌ایم. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند که جواب تهدید، تهدید است.

یکی از اقدامات سردار شهید حاج حسن‌آقا نیز همین موشک بالستیک بود که جمهوری اسلامی این کار را به مسئولیت و فرماندهی وی انجام داد و حاج حسن‌آقا جانش را در این مسیر گذاشت.

ایشان در هنگام آخرین تست همین موشک جان خود را از دست داد. سپاه قصد داشت این ابداع جدید را به رخ مبتکران جهانی بکشاند اما این حادثه روی داد. البته ایشان با خون خود موفق شد این تکنولوژی را بومی کند و ما صاحب این ابزار مهم تاریخی و نظامی در کشورمان شده‌­ایم که ان‌شاءالله بزودی ثمر خواهد داد.
3- البته ایشان بعد از یک روز گذشته از مصاحبه اش با روزنامۀ ایران موضوع "موشک بالستیک و قاره پیما"ی منفجر شده در حال تست را تکذیب کرده و گفته است که اسمی از موشک بالستیک و قاره پیما نیاورده است. اما چه کسی است که نداند در جمهوری اسلامی بی انصباط حکومتی و شلخته و پرهرج ومرج؛ این یک رویۀ عادی است که حرف های خودشان را با فشار ثانوی پس می گیرند.

4- و این نکتۀ ظریف که در چند روز گذشته دست اندرکاران رسانه های حکومتی مثل رجانیوز و فارس و ...  با گذاشتن برخی اخبار و یا عکس ها - مثل قراردان عکس سردار تهرانی مقدم با دو عکس مغنیۀ ترور شده در سوریه حزب الله لبنان و المحبوح ترور شده در قطر توسط موساد در کنار هم و دریک قاب - تلاش کردند که شایعۀ فرضیۀ دست داشتن موساد و مجاهدین در انفجار را هم عملیاتی نگاه دارند تا اگر خامنه ای و رژیم به نتیجه رسیدند که کدام سناریو (سناریوی اصلی انفجار موشک در حال تست یا نفوذ و خرابکاری و ترور دشمن ) بصرفه وصلاح بیشتری است آنرا پررنگ و نهایی کنند. ولی گویا هنوز استراتژیست های خامنه ای نتوانسته اند بین قبول "ضعف علمی و فنی و انضباطی سپاه و یا ضعف اطلاعاتی و امنیتی نفوذ دشمن تا محرمانه ترین رده های دفاعی به نتیجۀ انتخاب یکی از این دو ضعف برسند". چون اگر اولی را بپذیرند یک پالس مهم است به بیرون از ضعف های درونی فنی و علمی و اگر دومی را اشاعه بدهند ضعف امنیتی و اطلاعاتی و ضد جاسوسی است. هنوز باید منتظر بیشتر باشیم برای معلوم شدن ابعاد مهم این فاجعۀ هولناک. یا...هو

۲ نظر:

سمندر گفت...

وقتی کسی مرتب وراجی کند راجع هر چیزی، درست در آمدن یکی از 100 حرفش فقط تابع قانون احتمال و تصادف است و نه حاکی از نگرش عمیق او.

ناشناس گفت...

بعون اله دیشب امام خامنه با خدا جلسه مفصل داشت و خدا را تهدید کرد اگر بهش کره زمین داده نشه و جلو خرابکاریهای این اقا مهدی هم نگیره چنان سیلی بخدا میزنه که شتلق خدا صبر کرد یک جوری به رهبری معظم دلداری و توافق نشان بده که دیکتاتور زاده حاجی مجتبا وارد جلسه شده و جلسه را گرفت دستش خدا هم در بن بست گذشت همهاستاد گذشت توی کاسه خدا برای خدا نه راه پس گذاشت نه راه پیش حضرت اقا هم هی فرمودن آورین آورین