۱۳۹۰ آبان ۲۴, سه‌شنبه

تاق یا جفت! مسئله این است:حجاب اجباری مشکل اصلی! صعود تیم ملی مبارک.

http://khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-8-1390/IMAGE634569697754764748.jpg


1- عید غدیرخم را به باورمندان و مؤمنان حضرت علی تبریک می گویم. و چه خوب که این عید اسلامی مواجه شد با صعود تیم ملی فوتبال ایران از اولین مرحلۀ مقدماتی جام جهانی برزیل و به مصداق "کاچی به از هیچ چی" فعلاً! اما در سوی دیگر قاره هم مسابقه ای بوده بین کرۀ شمالی حذف شده و ژاپن قبلاً صعود کرده که با برد بی تأثیر کرۀ شمالی همراه شده است. و من تصمیم گرفتم به این هردو بهانه نگاهی بکنم به صحنه و ببینم آیا می شوداز زاویۀ نگاه به صحنه های سکوها در ایران و کرۀ شمالی حرفی بدرد خور استنتاج کرد برای عبرت آموزی!

2- بطور قطع می دانم که اگر این مسابقۀ تشریفاتی و بی اثر برای کرۀ شمالی؛ در ایران و با جایگزین فرضی تیم ملی ما در موقعیت کرۀ شمالی انجام می گرفت نه تنها استادیوم محل برگزاری پر از تماشاگر نمی شد که برعکس تماشاگران کمترین رغبتی به چنین مسابقه ای را نشان نمی دادند. و این یک امتیاز مثبت است برای ایران فعلی که آخوند ها به دنیای مدرن و شادی های مخصوص آن مثل فوتبال و کنسرت و موسیقی و از این قبیل باوری و عنایتی ندارند اولاً و هنوز به درجه ای از ثبات در توتالیتاریسم نرسیده اند که بتوانند مثل کیم جونگ ایل استادیوم را پر از تماشاگران همه نظامی - با یا بی یونیفورم رسمی - کنند ثانیاً. پس تا اینجا یک بر هیچ بنفع ایران در هرج و مرج و بی ثباتی.

3- اما گذشته از آن سوی شکلی که ایران را برنده معرفی می کند در نرسیدن و نتوانستن رژیم به توتالیتاریسم حد اکثری؛ سویۀ محتوایی و عمیق تری هم است که ایران را بازنده معرفی می کند در مقابل کرۀ شمالی. و آن راز نا گفته و کشف نشده و کمتر مهم شمرده شده؛ همانی است که من در عکسی از استادیوم کرۀ شمالی نشادن داده ام. تماشاگرانی محصور و مجبور در بین دو تیغۀ قیچی پلیسی "فلو" در ابتدای تصویر و پلیس ها و نظامیان بی شمار درخشان در انتهای عکس؛ یک نشانه دارند که هیچگاه در جمهوری اسلامی دیده نشده و دیده هم نخواهد شد تا قیام قیامت. و آن تصویر زنانی است که دوش بدوش و دست به دست مردان شان بازی توتالیتاریسم کرۀ شمالی را بازی می کنند؛ در اینجا در نقش تماشاچی!

4- "تا وقتی با همیم زوج / و سرود ها و زمزمه های عاشقانه مجوز دارند / تُک به تُک و نُک به نُک / بقای نسل ادامه دارد / و امید ادامه دارد / و زندگی قابل تحمل است / چون رَحِم تو مرا پناه می دهد / و آغوش من ترا / مصیبت نهایی زمانی است که بما بگویند تاق باش/ بجای جفت / (و دهانت را ببویند / مبادا که گفته باشی دوستت دارم / روزگار غریبی است نازنین.) - با درود به احمد شاملو برای داخل پارانتز -

5- در خیلی از نوشته هایم - مثل همه - نهایت آرزوی خامنه ای را کرۀ شمالی معرفی می کنم برای ایران. ولی بروی خودم نمی آورم که من کرۀ شمالی را طبیعی تر از جمهوری اسلامی دوست دارم. هرچه هست اینکه در کرۀ شمالی شنود متمرکز است بر کشف تهدید قدرت و سیاست حاکم، و اتاق خواب ها در امان است ازنگاه هیز برادر دینی و ایمانی لاشخور. چنانکه همه می دانیم و محمد نوری زاد هم ورژنی کامل از آن را دیده است و تجربه کرده است و نوشته است و گفته است از رفتاری که با اندرونی خودش شده است و دخترش. 

6- از فوتبال شروع کردم که مثل زندگی است تا برسم به "جفت" که خود زندگی است و بگویم که در این جدیت عبوس سیاست؛ یادم نرود که بگویم همۀ هوار من به هر تلنگری حتی؛ "رسیدن به پایان ممنوعیت جفت بودن انسان است و عشق"؛ که در مقدمۀ واجب آن نوشته است: "حجاب اجباری را لغو کنید" تا لیبرالیسم اجتماعی برگردد و خودش سوراخ سنبه های چگونه باشندگی رنگارنگ جامعه را پر کند در سیاست، در جماعت، در فرهنگ، در اقتصاد، در ورزش، در تفریح، در پیشرفت و در همه چیز! یا...هو

۲ نظر:

سینا گفت...

وان در اسکی نیازی به همراه ندارند،فقط باید حجاب را رعایت کنند

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی تاکید کرد بانوان برای حضور در پیست های اسکی نیازی به همراه ندارند و اصولا اسکی ورزشی خانوادگی است.

در روزهای اخیر برخی از رسانه ها و خبرگزاری ها ، خبری را منتشر کردند مبنی بر اینکه پلیس اماکن با ارسال دستور‌العملی به پیست‌های اسکی اعلام کرده که ورود خانم‌ها بدون سرپرست قانونی یا شوهر به پیست‌های اسکی ممنوع است.

بهار خیرخواه نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی ایران در این باره گفت: صدور چنین دستورالعملی در اسکی اصولا” اجرایی نیست ، چرا که نمی توان به اسکی بازان تکلیف کرد که با چه کسانی به پیست بروند، ضمن اینکه اسکی ورزشی خانوادگی است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای حفظ و رعایت شئونات در پیست های اسکی نیز ، طی جلسه ای که اخیرا” با روسای پیست های اسکی داشتیم ، پوشش هایی را طراحی کردیم که شامل کلاه ، شال، دستکش و سایر موارد لازم برای بانوان است .

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی ایران تاکید کرد: الگوی مصوب برای پوشش بانوان از هفته آینده در قسمت ورودی پیست های اسکی و بر روی بورد اطلاعات نصب خواهد شد و اسکی بازان نیز موظف هستند که موارد اعلام شده را رعایت کنند.

این در حالی است که در اطلاعیه ای هم که به تازگی توسط نیروی انتظامی ابلاغ شده چنین شرطی وجود ندارد .

منبع : خبرآنلاین

ناشناس گفت...

سینا جان دوست دلبندم دلت را خوش نکن این بانوی فدراسیونی که عددی نیست ! برای خودش حرفی زده ،شما چرا زود ذوق زده شدی ؟این ترفند ها دیگر بر ملا شده ،منظورم تکذیب ها و تایید ها ست آخوند های غیر محترم تصمیمات را می گیرند و ابلاغ می کنند مثلا مصباح یزدی ،حالا ما دلمان به خواهر فدراسیونی خوش باشد که ابراز لحیه ای کرده برای آسان نمودن خوردن دوای تلخ !