۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

پیشتازی زنان و گودال سقوط خامنه ای! تقدیم به نسرین ستوده در نفی چادر اجباری

The Double Dream of Spring


1- پدر خدا بیامرزم مخالف انقلاب بود و می گفت شاه درست می گوید. و بویژه مرا که سنی در هوای عاقله مردی داشتم و نه جوان احساسی - البته که من عقل درست و حسابی نه داشته ام و نه دارم هم اکنون هم و زیادی سنگین است عقل بر دوش های کودک درونم در پیرمردی حتی - مخاطب اصلی حرفش انتخاب می کرد در نهی از انقلابی شدن. اما شاه چه گفته بود که پدرم تأییدش می کرد. شاه گفته بود: "جوانانی که علیه حکومت من برخاسته اند و شعار می دهند همگی متولدین سال 1324 خورشیدی به بعد هستند. و ندیده اند که ایران چه ملوک الطوایفی عقب مانده و ویرانی بود. که پدرم و من چه خدماتی کرده ایم برای پیشرفت آن تا اینجا".

2- شاه این سخنان را در حالی که چشمانش گرد بود از تعجب بیان می کرد. و با اطمینان صد در صد می گویم که عین همین مفهوم را در سخنان و گفته های همۀ رهبران سقوط کرده - یا در حال سقوط - در بهار خاورمیانه از مبارک و بن علی گرفته تا قذافی و اسد ها و صالح و خامنه ای -بزودی - بوفور می توان یافت. شاهد مثال را از آخرین سقوط کرده و کشتۀ این دگرگونی های سریع یعنی قذافی می آورم. همه اذعان دارند که قذافی و انقلاب 42 ساله اش در لیبی سراسر نکبت که نبوده بلکه در بسیاری از شاخص های مؤثر و کلان مثل درآمد سرانه و توسعۀ نیروی انسانی (آموزش و سواد بالای 80 درصد) لیبیایی ها را به شماره یک منطقۀ قابل مقایسۀ خود ارتقاء داده بود. و انتظار نداشت که با این سطح از خدمات و پیشرفت هایی که نصیب لیبیایی ها کرده بود بخواهند او را سرنگون کنند.

3- اما ماجرا چیست؟ ماجرا به سادگی این است که این رهبران خدمتگزار - در مقطعی از تاریخ کشورشان - به این فرمول بدیهی عنایت و توجه لازم و کافی نداشته اند که: اولاً "انسان ها بطور عام و انسان مدرن بطور خاص "داشته هایش" را خیلی سریع درونی و مال خود می کند و سؤال و خواسته هایش را به "نداشته هایش" ارتقاء داده و متمرکز می کند. و ثانیاً همان انسان پیش گفته و قبل از اینکه خودش را با پدر یا مادرش مقایسه کند که مستلزم بازگشت انتزاعی بگذشته است و ژرف نگری. با همسایه اش و با همسالانش و با هم نسلانش و ... مقایسه می کند که امری رئال و در دسترس و سریع نشان کردنی عینی است. و در خواست های جدیدش را از این فرمول بیرون می کشد و نه از مقایسۀ خودش با پدرش".

4- قطعی می دانم که جمهوری اسلامی بزودی! سقوط خواهد کرد؛ زیرا: "ظرف تنگ و تاریک مغز بی دین خامنه ای گنجایش پذیرش عرف جدید و غالب جامعۀ ایران را ندارد و از دست داده است مطلق". اما سقوط جمهوری اسلامی یک ویژگی و تفاوت معنا داری خواهد داشت با همۀ سقوط های منطقه ای.

5- همۀ سقوط های تا کنون رژیم های بروز نشدۀ منطقه، بدست و محوریت و پیشتازی مردان جوامع شان انجام پذیرفته است - مثل سقوط 57 شاه ایران - و زن ها نقش محوری و پیشتازی نداشته اند در پیش برد این سقوط های پی در پی. اما؛ - و این اما... - سقوط جمهوری اسلامی خامنه ای بدست و محوریت و پیشتازی زنان و دختران ایرانی سرانجام خواهد یافت. بطور قطع!

6- علت و دلیل کاملاً مشخص است. زیرا خامنه ای نخواهد توانست به مردان بگوید: "تمام کسانی که بر علیه سلطانی فقیه من بپا خاسته اند متولدین 1350خورشیدی به بعد هستند و ندیده اند که ایران چه بیغوله ای بوده است و من آبادش کرده ام". چون در واقعیت بیرونی این چنین گزاره ای صحیح نیست و جمهوری اسلامی در هیچ شاخص مردانه ای جامعۀ ایران را ارتقاء نداده است در نسل پسران نسبت به پدران. لذا آیت الله خامنه ای مجبور است گزارۀ "پدران - پسران" همۀ دیکتاتورهای سقوط  کرده را با جملۀ "مادران - دختران" عوض کند. آخرین تعجب ناطق او قبل از پیدا شدنش در گودال تاریخ چنین خواهد بود: 

"همۀ دختران و زنانی که خواهان سقوط من هستند متولدین 1350 خورشیدی به بعد هستند و ندیده اند که زنان ایرانی با چه محدودیت های توسعه ای روبرو بوده اند در زمینه های آموزش و پرورش و ... ". و این گزارۀ درستی است. ولی همان که گفتم دختران هم به مادران خود نگاه نمی کنند قبل از مقایسۀ خود با هم نسلان و هم سالان و همسایگان وهم... خود!" یا...هو

۱۷ نظر:

آریا گفت...

دلقک عزیز
میشه بپرسم شما چند سالتونه؟
یه پست در میون یه بحثی از سن شما یا تو کامنت ها یا توی متن به وجود میاد برا همین کنجکاو شدم.
مرسی

ناشناس گفت...

نمیگویم که در عالم ولی نیست
ولی بالاتر از سیدعلی نیست!

ناشناس گفت...

آقای ناشناس پیامبر فرمود: در صورت تملق گو خاک بپاشید

Unknown گفت...

خوب متوجه نشدم !یعنی در رژیم قبلی به زنها ظلم بیشتری شده و تو سری خورتر بودند و حق و حقوق شان بیشتر ضایع شد ه ؟به خاطر ظاهر، زنان در خیابان از پلیس کتک می خوردند و توهین و ناسزا می شنیدند ؟ فوج فوج به دوبی و پاکستان برای فاحشگی صادر می شدند ؟یا آمار خودکشی زنان بالاتر از حالا بود ؟ وزیر و وکیل و خلبان زن نداشتیم یا کمتر داشتیم .یا اینکه چون چند میلیون زن لیسانسیه از دانشگاه هایی که هیچ اعتبار جهانی و منطقه ای ندارند و بیشترشان از دانشگاه های آزاد مدرکی گرفته اند که فرق چندانی با دبیرستانها ندارن و تازه نود صد شان هم بیکارند و یا فروشنده در مغازه ها با حقوق مسخره ! راستی دلقک تو که خودت می گویی سنی از تو رفته و حرف از پیریت می زنی پس باید این دو دوره را خوب بشناسی این قیقاچ و زیگزاگ زدنهات عجیبه و روی اعصاب آدم میره !از هر نظر آدمها چه مرد و چه زن در رژیم گذشته راحتتر و خوشبختر بودند ، باید این حقیقت بدیهی را بدانی چرا تجاهل العا رفین ناشیانه میکنی برادر ؟!

Unknown گفت...

اصلا فرض کنیم که حرفت درست و آموزش و پرورش زنان بهتر از قبل ! چرا به جنبه های دیگر توجه نمی کنی و معیار را همین یکی قرار دادی اینکه مردی راحت چهار زن اختیار کند و بی شما ر صیغه، در محاسبات خانمها دخیل نیست ؟! سنگسار چی ؟ همه را فاکتور گرفتی چسبیدی به مدرک دانشگاهی ؟! تا حال پای صحبت یک زن با شعور و نه راضی ایرانی نشسته ای و به درد دلش گوش داده ای ؟!

Dalghak.Irani گفت...

chariar

نفرت به تعصب می انجامد و تعصب خون را به شقیقه می رساند و در اثر خونین شدن شقیقه فکر از کار می افتد. و در اثر از کار افتادن فکر نقشه های واقعی طراحی نمی شود. ووقتی فکر و نقشه و داوری در چنبرۀ نفرت نابود و ناصحیح شد. رقیب یا دشمن سیطره اش را گسترش می دهد و بازی را می برد و من و تو را با نفرین بر زبان می کشد. و چه سود برای من و تو. خود دار باشیم و بر مبنای واقعیت داوری کنیم تا همه در صداقت دست بدست هم بشویم برای راهی که داریم و لابد سخت است که سی و سه سال است نتوانسته ایم پیشروی کنیم.
فرمایش شما نسبت به رأس هرم جامعۀ زنان ایرانی در رژیم گذشضته صحیح و درست است. ولی آن هرم قاعده اش چنان بی تناسب با رأسش گسترده وبزرگ بود که اصلاً نمی شد گفت هرم. بلکه بیشتر به میله ای شبیه بود که همه اش رأس بود و قاعده ای نداشت. منظورم دقیقاً همان چند میلیون دختر و زن تحصیل کرده است که شما تحصیل شان را هر چقدر تمایل داری ارزش گذاری کن ولی کمیت شان را که مورد نظر من بود نمی توانی کم کنی. چون وجود دارند و من هر روز و هر لحظه وجود مبارک شان را نه در خیابان های شمال تهران و شهرک غرب وزعفرانیه و ولنجک که در میدان غار و کهکیلویه و شبستر و کازرون و اشنویه و ایلام رصد می کنم با طراوتی از خواستن و بحساب امدن. من از پایمال شدن حقوق زنان در رژیم شاه حرف نزده ام و قبلاً هم گفته ام که امام خمینی با مجوز دادن شرعی به تحصیل دختران پتانسیل در بند کردۀ زنان توسط شریعت را آزاد کرد و این بزرگترین خدمت و دست اورد جمهوری اسلامی برای جامعۀ ایران بود. پس کمی به رگ مبارک گردن بفرمایید آرام بگیرند لطفاً و مرا هم به تجاهل العارف متهم نکنید لطفاً. چون این یک فقره ای که من هم تأیید می کنم حرف من نیست و برای پپسی بازکردن برای آخوند ها، این حرف نتیجۀ آمارها و تجزیه و تحلیل ها و تأیید و تصدیق های مورد اتفاق همۀ مخالفان هم است. یا...هو

آریا جان همین جا بگویم که بارها مستقیم یا در مقایسه و مبارک باد و ... برای همسن وهم نسلانمم سنم را لو داده ام ولی حالا که برخی نمی دانند و این کنجکاوی را هم دارند مثل شما چرا پاسخ بگیرند که از کنجکاوی شان منصرف باشند. بزودی با شناسنامل قبل از دلقکی ام . شاید. دعا کن. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

chariar
ماشائالله چه پرکارشدی مثل من:
ارتباط برقرار نکرده ای با نوشته و متن. من کجا مدعی رضایت زنان از جمهوری اسلامی شده ام و برعکس گفته ام که مثل همل سرنگون شوندگان دیگری قربانی نارضایی زنانی خواهند شد جمهوری اسلامی. چون که اینان دیگر آن زنان سال 57 نیستند. حتی اگر ریشۀ این پیشرفت در فتوای آیت الله خمینی بوده باشد -که هست - یا...هو

Unknown گفت...

شما چرا همه جنبه ها را در نظر نمی گیری و فقط چسبیدی به مدرک کیلویی دانشگاهی ،به کامنت دوم التفات نکردی ؟ قبول دارم به عنوان صاحب وبلاگ حرف آخر باتوست و حتی پاسخ گویی از بالا همراه با تبختر و نخوت و تشر ! برخی آدم ها آمادگی دیکتاتوری در حریم کوچک و خانه شان دارند و کاری نمی توان کرد ! ولی چرا سوال و اظهار نظر رک و صریح و پالوده از تملق از دید تو ور قلمبیدگی رگ گردن قلمداد می شود ؟ توهینی صورت نگرفته اینجا !من هم می توانم حرف خودت را به خودت بگویم : تو اینقدر از رژیم قبلی متنفری که چشمت را به حقیقت بستی ،چون اولین باریست که از یک عاقل مرد می خوانم که خمینی وضعیت خانم ها را بهتر کرده ! حالا یک گافی کردی و سوتی دادی حرفت را پس بگیری از مقامت چیزی کسر نمیشود سهل است که به اعتبارت مثل یک آدم واقع بین و حقیقت پژوه اضافه هم می شود! پدیده ها را کلی بنگر و در کل داوری کن نه در یک جز آن !

ناشناس گفت...

در دوران محمدرضا پهلوی، لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی به تصویب رسید و برای نخستین بار زنان حق رأی و نامزدی در انتخابات را به دست آوردند. اولین وکلای زن در مجلس شورای ملی ایران در سال ۱۹۶۳ در انتخابات سراسری رای آوردند و به مجلس راه یافتند.[۱۱] سازمان زنان ایران تشکیل شد و در اواخر دوره پهلوی مواردی از قانون حمایت خانواده ۱۳۵۴ تصویب گشت. در سال ۱۳۲۸ حدود ۸٪ زنان باسواد بودند، در سال ۱۳۴۵ ۱۸٪ باسوادی دیده می‌شد و در سال ۱۳۵۰ بیش از ۲۶٪ زنان ایران باسواد بودند اما این میزان باسوادی در شهرها و روستاها تفاوت زیادی داشت، ۹٪ زنان روستایی توانایی خواندن و نوشتن داشتند و حدود ۵۰٪ از زنان شهری. در سال ۱۳۵۰ بیش از ۲۵٪ دانشجویان موسسه‌های آموزش عالی را زنان تشکیل می‌دادند، در سال ۱۳۵۴ ۲۹٪ و در سال ۱۳۵۷ حدود ۳۸درصد دانشجویان دانشگاه‌های ایران زنان بودند[۱۲]. تحقیقات متعددی نشان می‌دهند با وجود افزایش باسوادی زنان، نگرش آنان نسبت به نقش سنتی و نیز جایگاه فرودست خود تغییری نکرده بود.[۱۳] درست قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷، ۱۵۰۰ زن در مقامهای ارشد مدیریتی در سطح کشور، ۲۲ زن در مجلس شورای ملی، ۵ شهردار، و ۳۳٪ کل مشاغل آموزش عالی ایران بر عهده زنان بود.[۱۴] در این دوران، دو زن (فرخ‌رو پارسا و مهناز افخمی) در مقام وزارت نیز خدمت نمودند. همچنین زنان بسیاری در گروه‌های سیاسی فعالیت می‌کردند که از بارزترین آنها می‌توان به اشرف دهقانی اشاره کرد.[۱۵]

پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ [ویرایش]ایران در سال ۲۰۰۹ از نظر شاخص تبعیض جنسیتی در گزارش مجمع جهانی اقتصاد در میان ۱۳۴ کشور در ردیف ۱۲۸ قرار گرفت.[۱۶] ایران در سال ۲۰۰۷ از لحاظ شاخص GEM که مرتبط با میزان مشارکت زنان می‌باشد در رتبه ۸۷ از میان ۹۳ کشور محاسبه شده قرار داشت [۱۷] همچنین در سال ۲۰۰۶ ایران از نظر شاخص‌های توسعه مسایل زنان، در رتبه ۸۴ قرار داشت و میزان درآمد مردان به‌طور متوسط دو و نیم برابر زنان بود همچنین میزان بیکاری زنان در این سال ۱۷۰ درصد مردان بوده‌است.[۱۸] زنان بسیاری در انقلاب ۱۳۵۷ شرکت داشتند.[۱۹]

پس از انقلاب ۱۳۵۷، رعایت حجاب برای زنان اجباری شد. بر اساس قانون مجازات اسلامی، زنانی که حدود شرعی حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، می‌توانند به هفتاد ضربه شلّاق یا شصت روز حبس تعزیری محکوم شوند.
و...................

منبع:ویکی پدیا

Dalghak.Irani گفت...

هر دو کامنت را یکجا پاسخ کوتاه می دهم و دیگر توضیح بیشتری نخواهم داشت که بدهم.

1- من نه تنها از رژیم شاه متنفر نبودم و الان هم نیستم بلکه برعکس همۀ دموکراسی خواهان محترم من تنها کسی هستم که خواستار باز گشت به دیکتاتور - لیبرالی سال 57 هستم تا بعد از تشکیل دولت مدرن مجدداً شرایط جوامع در حال گذار را پیدا کنیم و برویم بسمت دموکراسی. و پریدن از عصر حجر فعلی به لیبرال دموکراسی را نا ممکن می دانم. لذا بازهم می گویم من در نوع نگرش و نحوۀ رفتار مناسب و مدرن رژیم شاه نسبت به زنان کمترین تردیدی ندارم. موضوع من آن نبود و می خواستم ابهت و علت های اصلی پررنگی جنبش زنان در ضدیت و مخالفت با جمهوری اسلامی را نمایان کنم و برجسته کنم. که شما ها فقط با دیدن کلمۀ حدمت بجای خیانت در برابر"جمهوری اسلامی" دیگر حاضر نیستید به منطق نوشتۀ من توجه کنید و به کمتر از توبۀ من رضایت نمی دهید.

هرچند ویکی پدیا بخودی خود منبع قابل اعتباری می تواند نباشد ولی در آمار های داده شده مناقشه نمی کنم چون اصلاً من مدعای آماری وریز بریز و نقطه به نقطۀ موضوعی نداشتم. مدعای من این بود که روحانیان از جمله امام خمینی جلو آزادی و پیشرفت زنان را بنام دین و شریعت سد کرده بودند در زمان پهلوی ولی موقعی که خودشان آمدند این مانع را برداشتند و باعث یک جهش فوق العاده در آموزش و توسعۀ فکری زنان در همۀ گسترۀ ایران شدند. و از سوی دیگر نوع نگاه سنتی مردان بزنان که یکی از اصلی ترین علل مذهبی شدن انقلاب 57ایران هم شد را از بیخ و بن دگرگون کردند. حالا مجدداً یکی می اید و می گوید چرا به گذشت زمان و عوض شدن زمانه و عصر دانایی و رسانه و مدیا و اینترنت و... توجه نمی کنی در این تغییر فرهنگ! و باز روز از نو و روزی از نو. من به مهمترین وجه موضوع می پردازم و این دلیلی بر رد سایر وجوه مسأله نیست.
ابداً نمی خواهم از موضع بالا پاسخ بدهم و خاکسار همه هم هستم. و اگر گاهی اظهاراتم بوی نخوت داد وناراحت کننده بود ضمن عذرخواهی می گویم که اغلب یک نوع مطایبه و کری خوانی هم است دوستانه. البته اگر از نکاتی یا نکته ای ناراحت بشوم هیچ درنگ نمی کنم و با اعلان صریح علت پاسخ در خور می دهم. یا...هو

DOOLAB گفت...

زنش گیدن که جمهوریر به پاِ کرد---آخ زنش گیدن که شاه از ما جداِ کرد

DOOLAB گفت...

ولی‌ عزیز برادر، خودمون ها...زیادی خاکی میرین.۱ زمان از احمدی نژاد تعریف میکنی‌، ۱ دفعه هم شاهی میشی‌!!!!! بابا اگه لندن هستی‌ که نیازی به اینا نیست.یعنی‌ آزاد هستی‌ و مثل ما خفه نیستی‌.

ولی‌ قسمت شاه جان رو خوشم آمد.همون پدر شما خوب فهمید. ولی‌ افسوس که ۱ مشت کمونیست دیوث، فاتحه خوندن تو مملکت.

online گفت...

دوست گرامی متاسفانه در مورد زنان این قدر که مرد ها حرف می زنند خودشان برایشان خیلی هم فرقی نمی کند!
در ایران همیشه نسبت به زنان زیاده روی شده
من جای زن ایرانی باشم واقعا نمی دانم به ساز کدوما برقصم؟
اخیرا خاتون به دستم رسید که امید دارم شما هم بخوانی
1- ناصر الدین شاه به زور رنگ مشکی رو تحمیل کرد بهشون
2- رضاشاه به عنف چادر از سرشون کشید
3- محمدرضا به زور می خواست فیلمهایی رو تو چپ مردم کنه که اون زمان تو هند هم رایج نبود.
4- قبل انقلاب مردان خانواده دار ریختن 250 تا سینما رو آتیش زدن تا آسایش داشته باشن
5- بعد انقلاب هم که گفتن یا روسری یا توسری

من خواهش می کنم بیایم و بیایید دست از سر این زنای بیچاره برداریم

در مورد انقلاب ها و ضدشان گفته ای، با این ادعا این سوال را جواب بده ای شیخ دانا که: آیا آمریکا انقلاب نداشت؟

این را هم نوشتم فقط با نیت خیر به خدا

online گفت...

زیر پست زیر ای یاداشت ها را داشتی تو گودر(حسن نیت ما چه طور ثابت می شود؟ نمی خواهی به ما کارکنان سیرکت حقوق بدهی؟) البته سکته نکنی از این کامنت ها خوبه!

نقشۀ خامنه ای برای عملیات تروریستی در خاک امریکا برای نجات خودش عاقلانه و درست بود!

2 comments on this item shared by Mohammad Moeini

fallen airplane ‌ - تأیید میکنی آقای معینی؟ Oct 12, 2011
Mohammad Moeini - اینجا رو ببین عزیز
http://mmoeeni14.blogspot.com/2011/10/blog-post_13.html Oct 14, 2011


18 comments on this item shared by Vahid HT
omid hosseini - الان من از اين همه بصيرت نويسنده و سطح سواد و تحليلش، بي هوش شدم
:)))))) Oct 12, 2011
amir masoud gh - لایک به کامنت. یارو درک درستی از موقعیتهای جاری نداره.‏ Oct 12, 2011
باقر کتابدار - ...شعر نو نوشتی عزیزم Oct 12, 2011
Mohammad Moeini - به نظر من مسخره کردن راهش نیست ، دوستان اگر منتقد یا مخالف اند، حوصله کنند جواب بدهند Oct 12, 2011
Arash Shehnizadeh - مطلب طنزه؟ اسم یارو هم دلقکه آخه Oct 12, 2011
حسین @ - به نظر من بهترین جواب برای این مطلب همون پست دیروز وحیده که گفت: اولین واکنش دوست من به ترور سفیر عربستان در آمریکا این بود که مگه ما خودمون تو ایران سفیر عربستان نداریم؟
این کار با توجه به ریسک بالایی که داشت هیچ سودی برای خامنه ای نمیتونست داشته باشه که بخواد دست به چنین کاری بزنه.
به نظر من دروغ محضه. همین. Oct 12, 2011
Mohammad Moeini - آرش! با این اسمی که رو خودش گذاشته، من در جواب کامنتت سکوت می کنم :)
.
حسین! اگه هدف صرفا کشتن سفیر عربستان باشه، استدلال قابل توجهیه هر چند این طوری ایران در مورد تامین امنیت نمایندگان خارجی خودش مسووله اما اگه هدف "کشتن سفیر عربستان در آمریکا" باشه، این استدلال اصلا پذیرفتنی نیست Oct 12, 2011
Erfan Gh - من تقریباً همه مطالب این وبلاگ رو خوندم

برای درک طرز فکرش باید مطالب قبلی‌اش رو بخونید

به نظرم دید عمیقی داره. اما خوب تفکر خاصی داره و ممکنه به مذاق همه خوش نیاد Oct 12, 2011
فانى كوچه باغى - @Arash Shehnizadeh
آقا شمام چه توقعاتي داري ها! من سبك سنگين كه مي كنم انقدر اين داستان مسخره و جلفه، كه عمراً آمريكايي ها از خودشون درآورده باشن! شما مگه با آدم عاقل طرفي كه انتظار توجيه داشتن داري؟
منظورم بين اينكه آمريكايي ها خواسته باشن دروغ بگن و همچين دروغ احمقانه اي گفته باشن با اينكه اينها كار احمقانه اي انجام داده باشن، دومي رو انتخاب مي كنم Oct 12, 2011
Farough Roustaie - من موندم این همه دلیل رو از کجاش درآورده که من حتا منطق یکیش رو هم نفهمیدم Oct 12, 2011
a- reporter - اين دلقكي كه اينا نوشته واقعا دلقك بوده البته نه دلقك ايراني بلكه دلقك و انتر آمريكايي ها .... ( خودشم نفهميده چي گفته) Oct 12, 2011
Eric Calabros - هر وقت کسی در گودر به نکات قابل تاملی درباره حکومت اشاره کرد، منتظر سبز شدن کامنت امید حسینی ... باشیید
تجربه چند ساله م اینو میگه :-) Oct 12, 2011
Vahid HT - :)) Oct 12, 2011
omid hosseini - چه نکات قابل تاملی و چه تجربه گهرباری :) Oct 12, 2011
hassan behzadian - حرفاش اصلا منطقی نیست
هرچند حرف اریک خیلی منطقیه Oct 13, 2011
Amirmasoud s - شدیداً بی منطق و مزخرف... واقعاً داستان امریکا مسخره است. من این رو در دفاع از جمهوری اسلامی نمیگم. از این کارا ازش بر میاد. ولی این داستان خیلی مسخره بود. تحلیل این نویسنده مسخره‌تر... Oct 13, 2011
amir masoud gh - يه نيگا به مقاله «آتلانتيك » ماهنامه منتشر شده توي امريكا بندازيد
متوجه ميشيد كه تو خود امريكا هم اين سناريو طرفداري نداره و بيشتر شروع
يه برنامه بلند مدت براي تغيير چهره ايران و نهايتا تبديل به هدف شدن
ايرانه به صورت جديه. اين تحليل يكبار گفتم و بازهم ميگم يه تحليل كاملا
توهمي و شخصيه . Oct 13, 2011
Mr Wolf - خیلی مسخره بود Oct 13, 2011

nik گفت...

جمهوری اسلامی با تحمیل حجاب و جدا سازی دختر پسر و کمیته انضباطی اعتماد خانواده‌های سنتی‌ را نسبت به دانشگاه جلب کرده و دستی‌ دستی‌ از متحدانش برای خود پادزهر و دشمن خلق کرده است. نیتش کثیف بوده ولی‌ نتیجه عملش در خدمت توسعه از آب در آماده. دختری که از بابلسر تا کرمان میرود برای درس و تنها زندگی‌ می‌کند با دختر عموی دست و پا چلفتی اش که تو ۱۶ سالگی شوهر کرده قابل مقایسه نیست، کما اینکه او را هم میشوراند و میندازد به جان زور گویان. درست است که زنان از مشاغل مهم و جایگاهی که حقشان است محروم شدند در این سه دهه اما عوضش همه با هم یکنواخت تر پیشرفت می‌کنیم، و چنین نیست که یکی‌ شیرین عبادی قاضی باشد اما صد‌ها نفر اجازه نداشته باشند حتا به دبیرستان بروند. این جنی‌ است که از چراغ آمده بیرون، و جمهوری اسلامی خودش را تکه تکه کند هم دیگه جا نمی‌رود. یعنی‌ مگر میشود آدم چیزی را که میداند، نداند؟!

در مورد اینکه جمهوری اسلامی ناخواسته باعث توسعه در مورد زنان شده است تحقیق زیاد است، اگر کسی‌ خواست میتواند به نوشته‌های خانم زیبا میر حسینی‌ مراجعه کند

Dalghak.Irani گفت...

مرسی خانم nik
که به کمکم میایید و از مظلومیت دلقک دفاع می کنید در این هیاهوی مردانه! یا...هو

افشیین گفت...

در تایید گفته خانم یا آقای نیک بگذارید از یک تجربه فامیلی بگویم: پدر بسیار متعصب بود و نمیگذاشت دخترانش که بسیار هم با استعداد بودند به مدرسه بروند حتی دبستان! پس از جمهوری اسلامی الان نوه های دختری آن پدر از دانشگاههای مهم ایران مانند شریف و تهران سر در آورده اند و این پدر بزرگ البته چه افتخاری هم میکند زمان نام بردن از آنها و اینکه کجا درس میخوانند البته خوشحال تر هم هست که حجابشان هم به قول خودش درست است و درمان.. همین تجربه به میلیونها در سراسر ایران تکرار شده است و زنان 60% 70% کل دانشجویان ایران اند. در حالیکه زمان شاه به 10% هم نمیرسیدند. این گونه است که رژیم آخوندی در چاله حجابی که خودش کنده افتاده و روزی این چاله چاهی میشود ,که دارد میشود و او را در خود خواهد کشید و روسریها و چادر ها را هم در همان چاله دفن خواهد کرد.حرف دلقک این است و شما که آمار میاورید از زمان شاه با یکی دو وزیر و یکی دو استاد برجسته به شهر های کوچک و روستا ها نگاه نمیکنید که همه زنان بی سواد بودند و الان در دانشگاهای بزرگ درس میخوانند.انگار که اصلا کسی را که در تهران نبوده باشد آدم و ایرانی حساب نمیکنید.اشکال بزرک سلطنت طلبان همین است . همه ایران را تهران میدانند و تهران را هم در محدوده کوچک شمال شهر . همین است که همیشه عقب مانده اندو در لس آنجلس به عقب ماند مشهور شده اند.