۱۳۹۰ مهر ۱۶, شنبه

فرار خاوری از دروازۀ اژه ای. و آخوندی که به 3 میلیارد دلار می گوید پول خرد!

The Ninth Wave



1- در حالی که مصلحی قبلاً گفته بود صلاحیت خاوری برای ریاست بانک ملی را وزارت اطلاعات تأیید نکرده است. دیروز شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد در همدان گفت که صلاحیت خاوری در سال 87 تأیید شده و این هم مدرکش! ولی بفاصلۀ یک میکروفون آن طرف تر باز این مصلحی بود که پشت تریبون آمد و گفت که تأیید صلاحیت خاوری مربوط به قبل از آمدن او به وزارت اطلاعات است. و این یعنی هم حرف وزیر اقتصاد را تکذیب کرد و مهمتر از آن ارتباط محسنی اژه ای را با پروندۀ اختلاس و متهم فراری آن خاوری بر ملا کرد. زیرا قبل از مصلحی این محسنی اژه ای بود که سکان وزارت اطلاعات را بر عهده داشت.

2- گذشته از اینکه مصلحی فعلاً نقش "سعید الصحاف" وزیر اطلاع رسانی دولت صدام در جنگ با امریکا را بازی می کند و وظیفه اش تکرار جملۀ معروف "همه چیز آرام است. و ما همه خوبیم" است تا رژیم را روحیۀ به تخممان برای  ایستادگی تزریق کند؛ اما از محسنی اژه ای مطلقاً بعید نیست که یکی از رفقای زیره خوار خاوری بوده باشد، و برای پوشش دادن به او شخصاً وارد پرونده شده و اورا نیز خودش فراری داده باشد. چه؛ یادمان باشد که همین اژه ای دادستان در هنگام جنجال رمال گیری هم یکی از مشتریان یکی از متهمان اصلی آن ماجرا بود و فیلمش هم در اینترنت منتشر شد در همان زمان. و حالا باید قبول کرد که خاوری هم از دروازۀ شریک پرقدرتش وارد فضای چاپیدن مضاعف شده و هم از طریق و به پشتیبانی او از کشور خارج شده است. قطعاً در روزهای آینده و در این گیجی و قاطی کردگی مبارک، ناخواسته پته های بیشتری روی آب خواهد افتاد.

3- در سویی دیگر اما بعد از اینکه در ماه های گذشته خامنه ای تمام امام جمعه ها را از ورود به سیاست و حوزه های پرچالش برحذر داشت؛ تا نمازهای بقول حودشان عبادی - سیاسی که قبلاً عبادت را قربانی کرده بودند، حالا دیگر سیاست را هم بگذارند کنار و بجایی برسند که خبرگزاری ها و خبرنگارهای خودی هم یک جملۀ با ارزش خبری پیدا نکنند برای مخابره؛ و ناچار از حذف گزارش نمازهای جمعه ها از چرخۀ اطلاع رسانی شده اند؛ احمد خاتمی در نماز جمعۀ پایتخت ام القراء افاضه فرموده اند که اختلاس نجومی موضوع مهمی نیست و همه جا از این اتفاقات می افتد. 

4- این اظهار نظر احمد خاتمی طنز بسیار تلخ و سیاهی در خود دارد که لازم است شکافته شود و شنونده را به واکنش مثبت بر انگیزد در مصمم بودن برای مبارزه با جمهوری اسلامی. آن نکته اما این است که اگر جملۀ خاتمی امام جمعه را شخصی مثل بیل گیتس امریکایی یا خیامی ایرانی می زد، آدم تعجب نمی کرد. زیرا که این دو کار آفرین کبیر فرنگی و ایرانی اینقدر پول ساخته اند و داشته اند که به یک میلیارد دلار بگویند پول خرد. لذا از اینکه نتوانند بزرگی 3 میلیارد دلار را درک کنند قابل فهم طبیعی است. ولی اینکه این حرف را در بی اهمیت دانستن اختلاس 3000 میلیارد تومانی؛ آخوندی بزند که هنوز سال های دوری از روضه خوانیش در ازای 5 اسکناس تک تومانی نمی گذرد؛ شنونده را تا سرحد جنون متأسف و خشمگین می کند! با تأکید بخوانید: "یک آخوند که تا چند سال پیش روضۀ 5 تومانی می خواند به 3000 میلیارد تومان می گوید پول خرد. در حالی که او از وضعیت آخوندی 5 تومانی اش نه در سواد و نه در کار و نه ابتکار و نه کمترین فعالیت مثبت تولیدی یا خدماتی و اقتصادی یک ناخن انگشت هم جلوتر نیامده است. و همۀ این بلند نظری پولی! اش را مدیون رانت و چاپیدن ثروت های کشور بوده است. یا...هو

۲ نظر:

ناشناس گفت...

خوب است این بی شرم ها درس اخلاق و رعایت حق الناس و توجه به قبر و قیامت و.... هم به مردم میدهند و می دادند و برای همان روضه خوانی 5 تومانی امام علی و عدالت او را که بیتالمال را چگونه پاس میداشت خرج دین فروشی های خود میکردند.

ناشناس گفت...

البته اینها که می دانند در این سی سال چقدر برده و خورده شده است معلوم است که این پول ها برایشان عادی است و چیز جدید و خارق العاده ای نیست.