۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

تظاهرات هنرمندان و روشنفکران تونسی علیه فرج الله سلحشور (مردی از جنس ...)!

Der Roschen


1- این فرموله سازی از خودم است در نوشته های گذشته: "جهان بینی حاکم بر جمهوری اسلامی؛ همۀ زنان را فاحشگان بالقوه می شناسد!"
فرج الله سلحشور کارگردان طراز هنر اسلامی! حرف خوبی زده و تمام هنرمندان زن ایرانی را در مقایسه با آنجلینا جولی پاک سرشت هنرمند فاحشه خوانده است. حرف سلحشور از این جهت خوب و فوق العاده است که اگر سلحشور هنر سینمایی ندارد؛ حداقل این هنر را دارد که با چهرۀ واقعی خودش به صحنه بیاید و عفونت تمام مافی الضمیر حکومت مُثل اسلامی اش را روی دایره بریزد. و در پی این گستاخی وبی حیایی جنون جنسی سلحشور اما پنج نفر از نازنین ترین هنرمندان نخبۀ زن سینمای ایران بیانیۀ مشترک و مختصر و مفیدی داده اند در اعتراض به "مردی از جنس خایه". و کاشکی دیگر هنرمندان مرد و زن هم خودشان را بکوچۀ علی چپ "جواب ابلهان خاموشی است" نمی زدند و در این اعتراض و مقابله با عفونت چرکین بزرگترین "درد مشترک ما در جمهوری پیشا تاریخ آخوند ها" مشارکت می کردند. و دریغ.........!

2- انیمیشن مرجان ساتراپی بنام پرسپولیس از یک شبکۀ خصوصی در تونس بنمایش گذاشته شده است و زیر مجموعۀ تکفیری و سلفی های فرج الله سلحشور تظاهرات خشنی را سازماندهی و انجام داده اند بر علیه این نمایش تا حد تهدید به قتل و آتش زدن دفتر تلویزیون و خانۀ مدیر آن در تونس. امروز گزارش رسیده است که گروه بزرگی از روشنفکران و هنرمندان تونسی با همراهی برجسته ترین آنان تظاهرات میدانی برگزار کرده اند در مخالفت با سلفیون ضد مدنیت و مدرنیته و خواستار حفاظت از آزادی و هنر و زیبایی شده اند. و من شاد و کیفور پیش خودم گفتم: "این درست است". و حالا آمدم تا برای شما بنویسم: "این درست است".

3- روشنفکران و هنرمندان چون دارای ذهن زیبا هستند و حرفه ای مطلقاً از جنس کلّه می کنند. هم بکارهای یدی رغبتی ندارند و هم کار با کد یمین و عرق جبین را دون شأن خود می دانند. لذا خیلی کم رغبت دارند به پاسخ های غیر فکری یا غیرهنری به مخالفان شان. مثلاً رفتن و مشارکت در یک تظاهرات میدانی را خیلی نمی پسندند مگر در مواقع خاص که وجهه ای "نمایش بعنوان سردسته" داشته باشند و مدعو باشند نه برنامه ریز و پایه گذار.

4- اینک اعتراض و تظاهرات خاص هنرمندان و روشنفکران تونسی یک پارادایم جدید و واجبی را معرفی می کند بما که بشدت جای آن خالی است. و آن پارادیم جدید این است: "نشستن و گفتن اینکه انشاءالله گربه است. جواب نگرفته و نیروهایی که ما از آنان بعنوان نیروهای میرا نام می بریم در حال تسخیر و نابودی همۀ دست آوردهای زیبایی محور جهان هستی هستند. پس باید برج عاج نشینی را تعطیل کنیم و ما هم با سلاح خود این نیروهای متحجر و بد سگال به میدان جسم و عین رهسپار شویم و از هستی مان و دست آوردهای طول تاریخ بشر حمایت و حفاظت کنیم." و... "این درست است".

5- در جای دیگری هم نوشته ام که اگر این همه نیرو و انرژی که روشنفکران و هنرمندان و سیاستمداران بالقوه صرف می کنند در حوزۀ قلم و هنر و پشت کیبوردها می توانست و بتواند با یک حرکت های مستمر و پی گیر تظاهرات جسمانی و میدانی همراه شود. تأثیری اثیری خواهد داشت در پس راندن فرج الله سلحشور فاحشۀ جنسی و آیت الله خامنه ای فاحشۀ فکری! و ایرانیان فرهیخته با هر سختی و خلاف آمد عادت هم شده باید خودشان را در میدان شهر بنمایش بگذارند که: هستند و اجازۀ رشد سلحشورهای پلشت را نخواهند داد بعد از این همه هزینه هایی که بشر داده تا رسیدن به "آخرین پیچ" انسان شدن بعد از آن طولانی زیستن حیوانی! یا...هو

۴ نظر:

nik گفت...

آقای پور احمد هم در مصاحبه با روز حرف‌های شجاعانه و خوبی‌ زده و حق این بیمار جنسی‌ نئاندرتال را گذشته کف دستش. اما امیدی به حرکت مدنی فراگیر از سینمایی‌ها نمی‌رود، عافیت اندیش تر از اینها هستند

ناشناس گفت...

http://www.enghelabe-eslami.com/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/16945-2011-10-17-12-23-34.html

پيام امروز گفت...

برخلاف نظر بالايي معتقدم هنرمندان در اين دو سال بسيار بيش از ساير اقشار تحرك و فعاليت داشته اند. دستگيري مستندسازان، بيانيه هاي خانه سينما، نامه سرگشاده معادي، مصاحبه پوراحمد و ميلاني، حضور جسورانه معتمدآريا يا باران كوثري و نيز فعاليتهاي شجريان و يا محكوميت پناهي، رسول‌اف، مرضيه وفامهر و پرچمي و نيز نامه اخير پنج بانوي بازيگر همه و همه نشان ميدهند اين طيف كم كاري نكرده است. كاش سايرين هم به همين حد اعتراضات خود را نشان داده بودند.

Dalghak.Irani گفت...

سلام پیام امروز عزیز
خوب شد آمدی و این کامنت را دادی. چون فراموش کرده بودم به بهانۀ کامنت nik بنویسم که منظورم هنرمندان و روشنفکران داخل کشور نبود. و بیشتر متوجه عملکرد اپوزیسیون خارج از کشور بودم. چون همانطور که شما هم بدرستی گفته ای در داخل کشور و با این جو جهنمی که درست کرده خامنه ای خیلی راحت نیست تحرکات مدنی از این قبیل. و همانقدر که کرده اند و می کنند جای سپاس و تشکر دارد. بویژه که اجازه نمی دهند بساط هنر برچیده شود توسط شمقدری و سلحشور و شورجه و در بهترین حالت ده نمکی. اما من شکارم از روشنفکران و نسخه پیچان انبوه خارج از ایران و معتقدم که اگراین نامداران و تئوری داران و ... دست به اقدامات میدانی و اعتراضات عملی با محوریت شخصیت خودشان بزنند. علاوه براینکه برد رسانه ای بهتر از مقاله وناله پیدا می کند بلکه بسیاری از جوانان و دیگر اقشار مهاجر نیز با تبعیت از نام و شهرت و محبوبیت آنان به این قبیل تجمعات می پیوندند وپیام بهتری و مؤثرتری منتقل می کنند هم بداخل و هم به مجامع بین المللی. یا...هو