۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

در مجلس روحانیان گه گاه جامی میزنم!

Woman in a Purple Coat

من یک سال پیرتر شدم. 

سال جدید سنّی را طبق معمول با خواجه شروع می کنم.

داوری اوست بر مجموعه ای بنام "من":

 ***

عمریست تا من در طلب هر روز گامی میزنم

دستِ شفاعت هر زمان در نیکنامی میزنم

بی ماهِ مهرافروزِ خود تا بگذرانم روز خود

دامی براهی مینهم مرغی بدامی میزنم

اورنگ کو گلچهر کو نقش وفا و مهر کو

حالی من اندر عاشقی داوِ تمامی میزنم

تابو که یابم آگهی زان سایۀ سرو سهی

گلبانگ عشق از هر طرف بر خوشخرامی میزنم

هر چند کان آرامِ دل دانم نبخشد کام دل

نقشِ خیالی میکشم فالِ دوامی میزنم

دانم سرآرد غصّه را رنگین برآرد قصّه را

این آهِ خون افشان که من هر صبح و شامی میزنم

با آنکه از وی غایبم وز می چو حافظ تائبم

در مجلس روحانیان گه گاه جامی میزنم.



۱۲ نظر:

مهتا گفت...

تولدت مبارک! بیا اینجا رو فوت کن که 124 سال زنده باشی!

Ali گفت...

بقول کلاه قرمزی
تولد عید شما مبارک

حسام گفت...

پاینده باد دلقک خوش قلب نازک دل

آریا گفت...

چه جالب
اتفاقا من هم امروز به دنیا اومدم
تولدمون مبارک :)

مختوم قلی گفت...

خوش آمدی که خوش آمد جهان ز آمدنت!

تلخك گفت...

متولدت مبارك دلقك جانننن! ايشالا 2347888888 سال زنده و سرحال باشي...

عمو گفت...

تبریک

ناشناس گفت...

تولد مبارك
اميدوارم با حركت مردم آذربايجان درياچه اورميه هم تولدي دوباره داشته باشد

aram گفت...

نگفتید چندسالتان هست که ما به تعداد سالها تبریک بگوییم. (حدسی که می زنم 56 ساله باید باشید)

mohammad1360 گفت...

سلام مبارکت باشه پیرمرد امیدوارم دانشمندان ژن جوانی رو زودتر کشف کنن تا بتونی از برکات زندگی تو لندن برخوردارتر شی گرفتی که؟

صادق گفت...

سلام
تئلدتان مبارک
امیدوارم "نقش خیال" هایی که میزنید هرچه زودتر به حقیقت قرین شود و سالگردهای بعدی را در تهران جشن بگیرید.

Dalghak.Irani گفت...

سلام و پاینده باشید به همۀ خانم ها و آقایان. سپاسگزارم. و دوستتان دارم. و 56 ساله ها پیر نیستند حرف در نیاورید برای مردم. من پیرترترم! مرسی. یا...هو