۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

جنگ مصباح و مهدوی؛ و مهماتی که هر کدام مصرف می کنند!

CowParade



1- اینکه روزنامه های مستقل و اصلاح طلب بعلاوۀ اصولگرایان مستقل مثل کاتوزیان و مطهری و... به جبهۀ تازه تأسیس مصباح یزدی و حسینیان می گویند هواداران دولت حرفی همان قدر درست است که نادرست. درست است به این اعتبار که اینان تا همین چند وقت پیش سینه چاکان علنی محمود احمدی نژاد و دولت او بودند. و هم اینک نیز خیلی شفاف نیستند در مورد مشایی که اصرار دارند خودشان را درمقابل او تعریف کنند. چرا که عناصر مشکوکی مثل الهام و آقا تهرانی و حتی محصولی مراودات رسمی و غیر رسمی زیادی دارند با کل دولت احمدی نژاد که شامل یاران غارش هم است. اما نادرست است به این دلیل که این بندگان خدا! که دولت و جبهۀ پایداری را یکی می دانند منظورشان از دولت حکومت است و آیت الله خامنه ای. و چون نمی توانند رسماً اینان را جزو حیات خلوت رهبر معرفی کنند از واژۀ دولت - کلک معکوس بهنود- بعنوان اسم رمز حاکمیت استفاده می کنند. نتیجه اینکه این جبهۀ پایداری بدون هیچ تردیدی وفاداران و افسران جنگ نرم حضرت ماه هستند در برابر "هرکی" می خواهد باشد. چه در نهایت بتوانند احمدی نژاد بدون انحراف را در پروندۀ خود نگاه دارند تا آخر یا نه!

2- گروه 8+7 اما یک پله پائین ترند از این جهت. زیرا که آنان اولویت شان حفظ نظام است و الیگارشی و ولایت فقیه بدون مصداق. و در درجۀ بعدی به مصداق فعلی ولایت فقیه یعنی آیت الله خامنه ای هم می اندیشند. بعبارت دیگر جبهۀ پایداری برای یک شخص به میدان آمده اند که فکر او را هم تنها گزینه می دانند برای ماندن جمهوری روحانی. در حالیکه گروه 8+7 حاضرند در شرایط بخطر افتادن جمهوری اسلامی آیت الله خامنه ای او را نادیده بگیرند بنفع دیگری. شاید آیت الله شاهرودی! 

اما پرخاش و ستیزه ای که در بین این دو جریان اصولگراست کدام است:

3- جبهۀ مصباح یزدی حرف حسابش برای جبهۀ مهدوی کنی این است که: 
جبهۀ شما هوادار ندارد در بین حزب اللهی ها. زیرا که ما بهمراه خیلی از شما ها همۀ ژنرال های صف مقدم شما برای نامزدی مجلس آینده را که نامدارترین شان لاریجانی و باهنر و مطهری و توکلی و امثالهم هستند دو سال تمام و با تمام قوا لجن مال کرده و از حیّز انتفاع ساقط کرده ایم. مگر یادتان رفته که تا همین شش ماه پیش اینان جرأت ظهور و حضور در راه پیمایی های حکومتی را هم نداشتند و از سوی بدنۀ حزب اللهی های طرفدار "حضرت آقا - دکتر" تهدید و ضرب و شتم فیزیکی می شدند. حالا چطور انتظار دارید که همان حزب اللهی ها از آن همه دشنام و کتک و هتک و بی آبرویی برگردند و به این تحفه های بی بصیرت رأی بدهند. از میان همۀ آنانی که شما ردیف کرده اید در آن 15 نفر؛ فقط قالیباف است که عقبه ای تُنُک از بدنۀ مدرن و اصلاح طلب شهری را با خود دارد. که آنان نیز فقط هوادار شخص منفرد و مستقل قالی باف هستند و رأیی به سبد شما نخواهند ریخت برای نام قالی باف و نه خود او!

4- و ادامه می دهند:
اما ما برای خودمان وزنه ای هستیم. یکی اینکه تقریباً همۀ اراذل اوباش منبر و خطبه و رسانه و مداحی و قتل و فتوا و... را در خود جمع داریم. که فقط بودن یکی مثل شریعتمداری یا ارضی و یا ذوالنور و حسینیان برای مرعوب کردن یک ملت هم کافی است. ثانیاً ما پشتیبانی مقتدر مثل مقام معظم رهبری را داریم که بالفعل ماده 110 قانون اساسی کمترین اختیار قانونی اوست. ثالثاً ما بنا نداریم برای جذب آرای بسیجیان و حزب اللهی های ترتیب دهندۀ یوم الله 9 دی "گه خوردن نامه" امضاء کنیم و بخواهیم که بیایند و به بی بصیرت های رفیق گرمابه و گلستان هاشمی و سران فتنه رأی بدهند مثل شما. ما اوج مان خوشوقت و مصباح هستند و ذل مان حسینیان و طائب که آخر بصیرت بوده اند و هستند و خواهند بود. و ... لذا کفایت می کند که ما خودمان را مرید مراد آن ها "آیت الله خامنه ای- احمدی نژاد" بدون جریان انحرافی معرفی کنیم تا بیایند و بما رأی بدهند. اگر هم نهایتاً نتوانستیم احمدی نژاد را بالای دست کنیم که یار سید علی است؛ آنان اهل کوفه نیستند و یاران رهبرشان را تنها نمی گذارند در شعار خر رنگ کنی که انتخاب می کنیم بنام "گفتمان سوم تیر"!

5- جبهۀ آیت الله مهدوی کنی که غرق تحسین و حیرتند از این تحلیل واقع نما. پاسخ می دهند: حرف شما حساب است و پاسخی ندارد. اما خواهش می کنیم بیایید با ما ائتلاف کنید تا وحدت اصولگرایان لطمه نخورد. و یک فاکتور مهم را فراموش نکنید. آن هم این است که انتخابات پیش رو انتخابات مجلس است و نه ریاست جمهوری. و رأی مردم سمت و سوی اشخاص محبوب را ندارد که خلاصه اش بدانیم در احمدی نژاد و قالی باف. اگر ریاست جمهوری بود حرف شما مستند قطعی بود. ولی یادتان باشد که چه در انتخابات شورای سوم و چه در انتخابات مجلس هشتم رایحۀ خوش خدمت احمدی نژاد کاری از پیش نبرد کارستان! بنابراین دست ما هم زیاد بسته نیست در جمع آوری آرای مردمی که در هر صورتی رأی خواهند داد و اولویت شان مناطق زیست و گرفتاری های شهر و روستای شان است. و نه فقط فحش ها و شاخ و شانه کشیدن های اراذل و اوباش مقام .... - و این سه نقطه را هیچ کس حاضر نیست پرکند با نام معظم رهبری- دعوا ادامه خواهد یافت پرزور!

6- اصلاح طلبان که وضع شان مشخص است: تحریمی سازمانی در کار نخواهد بود بهیچ وجه من الوجوه قطعاً. حد اکثر اعمال فشار به آنان فتوای مشارکت و رأی دادن به اختیار خواهد بود از سوی خاتمی! یا...هو

۱ نظر:

مختوم قلی گفت...

خامنه ای علاقه ای به لاریجانی و شرکا ندارد ولی می داند که به تنهایی حریف اینها نیست. از آنطرف همانطور که پیش بینی میشد آمریکا با طرح روس مخالفت کرده (و چرا موافق باشد حالا که تحریمها شروع کرده به اثر کردن) و دولت و مجلس بعدی اش باید کسی باشد که خرابکاری لاریجانی و دارودسته اش را در پرونده هسته ای جمع و جور کند و برای همه آبرو بخرد و بعید نیست مجبور شود به هاشمی میدانی بدهد تا عناصر چپی و کارگزارانی را وارد مجلس کند. بنابراین من اصلا بعید نمیدانم که یک اقلیت قوی اصلاح طلب در مجلس اینده تشکیل شود.