۱۳۹۰ مرداد ۲۹, شنبه

داربی تهران و ترس از فروپاشی حکومت بعد از سی وسه سال! شرم نمی کنند.

Chagall Four Seasons 060514.jpg

Four Seasons



1- خب دلم خون است از فوتبال با این نتایج ناباوری که پرسپولیس زلزله شروع کرده است. و بدتر از آن به اسطوره ام سلطان علی پروین انگ ریا کاری و نامدرنی زده اند که گویا دلش می خواهد بگذارد توی کار پرسپولیسی که اینک دیگر جز به نام پروین شناخته نمی شود. اما خیالی نیست و پرسپولیس بزودی سد نا کامی ها را خواهد شکست و خودش را بالا خواهد کشید زیرا که سقوط پرسپولیس به دیرتر از این تبعات جمعی دارد برای حکومتی که چون حکومت نیست لرزان است.

2- حالا که غصۀ فوتبالی ام را گفتم و رسیدم به حکومت و امنیت خبر بسیار مهمی را از فوتبال دست مایه کنم برای راهی که اصرار دارم روشنایی های سوسویش را بشما نشان بدهم به امید. سردار عزیز محمدی رییس سازمان لیگ گفته است:
عزیز محمدی در گفت و گویی کوتاه با خبرآنلاین می گوید:« همین که توانستیم برای اولین بار شورای تامین را متقاعد کنیم که بازی داربی به جای 2 بعدازظهر در ساعت 18:30 برگزار شود یک اتفاق خوشایند است که سبب می شود جذابیت های بازی بیشتر هم بشود و فوتبال بهتری را ببینیم. جمعیت هم برای آمدن به استادیوم راحت تر هستند. البته این را هم بگویم که ما دوست داشتیم بازی را زیر نور برگزار کنیم اما امکانش فعلا وجود ندارد و نمی شود بازی را از این دیرتر برگزار کرد.»
3- کدام حکومتی است در دنیا که بعد از اعلام موجودیتش و رسمیتش و شناسایی اش از سوی مجامع بین المللی و دوام ثلث قرنی اش؛ شورای تأمین پایتختش نگران امنیت برگزاری یک مسابقۀ فوتبال باشد در هر ساعتی از شبانه روز. پاسخ بدیهی است: "هیچ حکومتی" حکومت اگر دارای معیار های حکومت های تعریف شده باشد از چنان ثبات و پایداری هم برخوردار است که دغدغۀ امنیتش به یک مسابقۀ فوتبال فرو نکاهد. پس اینکه مرتب می گویم جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته است حکومت تشکیل بدهد را طنز و بی ربط نینگارید. پاسخ این نیست که این مسابقه استثناست و در همه جا گاهی اتفاق می افتد که برای این قبیل مسابقات حساس مقررات ویژه ای وضع می کنند. زیرا که ترس از تجمع زیاد تماشاچیان مسابقۀ فوتبال با هر تعداد و نامی هم؛ سی وسه سال است که نگرانی امنیتی جمهوری اسلامیست. همۀ عمر جمهوری اسلامی را اگر مرور بکنید هیچ مسابقۀ فوتبال باشگاهی را پیدا نمی کنید که زیر نور و یا ساعات پایانی روزهای تعطیل برگزار شده باشد. غیر از چند ماه رمضان در این اواخر. که آن هم به این علت است که حرمت شرعی کلاه شرعی بپوشد -مثل همیشه- و با این اطمینان که رمضان سیاست زدا و اخلاق آور است و کم هیجانی طبیعی دارد برای جلوگیری از خطرات!

4- عزیز محمدی در جای دیگری از همین مصاحبه نوید داده است که گویا اجازه پیدا کرده اند تا مسابقات بعد از رمضان را هم بتوانند در غروب و اول شب زیر نور برگزار کنند با ذکر دقیق ساعت 20. و اینجاست که من بشما تبریک می گویم این تحول بزرگ بعد از سی سال را. زیرا که ما تا یک حکومت مسئول و مستقر با حد اقل معیار های حکومت های مدرن را نداشته باشیم نه پایداری ممکن است و نه براندازی. و ما رانده از بهشت و محروم از دوزخ کماکان باید در برزخ بلاتکلیفی و سیال جمهوری اسلامی عمر وز ندگی تباه کنیم. متأسفم که آزاد کردن "گوزیدن" توسط حاکم -به طعنۀ آن حکایت شیرین که حاکمی همه چیز را ممنوع کرد حتی گوزیدن را و روزی که گوزیدن را آزاد کرد ملت جشن استقلال گرفتند- را بعنوان تغییر پارادیم حقیقی مبارک باد می گویم. ولی با حلوا حلوا کردن که دهان شیرین نمی شود. و بودور که واردور. این تغییرات کوچک اگر نهادینه شود بزودی می توانیم از انقلاب سی و سه ساله بحکومت برسیم. آن وقت اگر آن حکومت تعریف شده و با ثبات را نخواستیم می توانیم راحت براندازی کنیم مثل حکومت شاه یا مبارک! بر اندازی انقلاب ممکن نیست. حد اکثر می شود لیبی قذافی یا کمی بهتر سوریۀ اسد و جنگ داخلی! یا...هو

....................................
پست قبلی "مصونیت آهنین دکتر صادق زیبا کلام از کجا می آید!؟" را هم ببینید.

۱ نظر:

Unknown گفت...

این همه ترس و حساب بردن و کوتاه آمدن خامنه ای از احمدی نژاد بیشتر از عجیبه ! امیدوارم این معما بر ما روشن شود . چرا این آدم مثل موش از احمدی نژاد می ترسد با این همه قدرت نا مشروع و بی حد و حساب ،چرا ریشش در گرو احمدی نژاد است ! آیا احمدی نژاد دارای حق السکوتی است !؟