۱۳۹۰ مرداد ۲۰, پنجشنبه

آیا دکتر امیر ارجمند واقعاً نمایندۀ آقای مهندس موسوی است!

File:She-wolf suckles Romulus and Remus.jpg

Capitoline Wolf



1- لا اله الاالله! نمی دانم این از خوش شانسی من است یا از بخت بد دکتر امیر ارجمند سخنگوی راه سبز امید که هر چقدر سعی می کنم سر راه این طنز سیاه قرار نگیرم باز هم وقایع طوری پیش می رود که تصادفی هم شده با حضرت شان و سخنان گهربار شان روبرو بشوم و فیلم یا هندوستان سبز بیفتد بروایت دکتر ارجمند. امشب از زور خانه ماندن و سرما خوردگی و شورش های لندن داشتم تلویزیون فارسی بی بی سی را نگاه می کردم که امیر ارجمند هم آنجا بود و ناچار حرف هایش را با عنایت فانی در برنامۀ بعبارت دیگر شنیدم و بدون اینکه قصدی برای گوش کردن داشته باشم چشمانم و ایضاً گوش هایم گشاد! شد وقتی که مشاور عالی مهندس موسوی عزیز خیلی سعی می کرد در برنامه ای بسیار جدی و با اجرای حتی می شود گفت عبوس عنایت فانی مرتب لبخند خونسردی و خندۀ "همه چیز در بهترین حالت است" و "جنبش سبز پویا و زنده و سرحال در حال حال کردن است" می کرد. و البته بمن که بیشتر از اینکه اعتماد و اطمینان و راستگویی القاء کند بیشتر شوخی وخنده و "لابد چون من با نیشخند ساختگی جواب می دهم" پس "شهر در امان است و جنبش در خیابان" و "ملالی نیست" و "من خوبم و مزروعی خوب است" و "همه چیز آرام است" و "ما چقدر خوشحالیم و... دست می داد.

2- مجموع حرف های امیر ارجمند البته بی سر وته بود مثل همیشه و ازجمله نام و تعداد و برنامه و هدف و عمل و ... راه سبز امید که می گفت جزو اسرار مگو است -یاد کتابی بهمین نام یا راز مگو افتادم که در نوجوانی ما بود و مربوط به مسائل جنسی بود و ما پنهانی می خواندیمش- واصرار می کرد که همۀ گرایش ها از سکولار و مذهبی و همۀ طیف هایی که پایگاه مردمی دارند در شورای بکلی سری راه سبز امید نماینده دارند و دو دقیقه بعدش منکر می شد که مگر می شود در این شرایط فهمید که چه گرایش و حزب و دسته و آدمی پایگاه مردمی دارد یا ندارد. و مرتب هم یادش نمی رفت و بخودش یاد آوری می کرد که لبخند یادت نرود این یک بحث جدی و سیاسی آن هم راجع به یک "جنبش سیای" نیست و من دارم سرم را گرم می کنم با فانی و بی بی سی و... بگذریم. خیلی اگر طالبید مثل من تحمل کنید و اینجا ببینید چه گفته است.

3- اما آن نکته ای که باعث شد سوگندم را بشکنم و مجدداً در این مورد مطلب بنویسم به اینجای گفتگو مربوط می شد که فانی راجع به موضع راه سبز امید در انتخابات مجلس آینده پرسید و موضع گیری سید محمد خاتمی و شروطش را مطرح کرد. امیر ارجمند با خنده ای که مثلاً باید اعتماد بنفس ایشان را منتقل می کرد به بیننده ولی بیشتر لودگیش را وجدی نبودنش را منتشر می کرد؛ بدون پاسخ مشخص راجع به شرط وشروط سید محمد خاتمی و مورد قبول بودن یا نبودنش؛ از آن عبور کرد و گفت که مواضع جنبش سبز را رهبران اصلی آن باید اعلام کنند و مشخصاً از مصطفی تاج زاده و محمد رضا خاتمی و شکوری راد نام برد. به این مفهوم ضمنی که جنبش سبز کاری به محمد خاتمی ندارد و رهبران ما از سنخ آدم هایی هستند که نام بردم.

4- من یکباره دو پوندی ام افتاد که ای داد و بی داد! هر سه اسمی که امیر ارجمند بعنوان کادر رهبری جنبش سبز نام برد عناصر حزبی هستند که محمد رضا خاتمی و شکوری راد مشارکتی و مصطفی نازنین هم مجاهدینی و هم مشارکتی. بعد ماجرا را سریع در مغزم جمع کردم که میر حسین موسوی آدمی غیر حزبی و مستقل بود و ماند و حتی حلقۀ اولیۀ مشاورانش هم هیچگاه جزو احزاب اصلاح طلب نبودند و کلاً رغبتی به قاطی شدن به نام ها و احزاب نشان نمی داد. و قطعاً اگر میرحسین نزدیکی با محمد رضا خاتمی داشت؛ بیشتر از او با محمد خاتمی این علقه را داشت که اصلاً از ابتدا هم بجای او به صحنه آمده بود. حالا چطور است که مشاور ارشدش در خارج از کشور سید محمد خاتمی را انکار و محمد رضا خاتمی را تأیید می کند.

5- فکر کردم. فکر کردم. فکر کردم و با استغفار فراوان و خدا مرا ببخشد از این بدگمانی و الهی لال و چلاق بشوم اگر قصد تخریب دارم و خدا لعنت کند حسین شریعتمداری را اگر بخواهد بی مطلبی و بی مجوزی خودش برای نوشتن راجع به مشایی و بقایی را با ذکر مطلب من پرکند؛ به یک نتیجۀ وحشتناک و فانتزی رسیدم: "آیا امیر ارجمند و رجبعلی مزروعی تنها اعضای راه سبز امید هستند که خودشان هم نه نمایندۀ مهندس موسوی که نمایندۀ احزاب مشارکت و مجاهدین هستند و دیگر هیچ! فاعتبرو یا اولی الباب. یا...هو

۱ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز شما با یک پیش زمینه ذهنی که از قبل از آقای ارجمند داشتید به تماشای مصاحبه نشسته اید و هر آنچه را که میخواستید شنیده اید
چرا به این نکته اشاره نمیکنید که ایشان شرکت در انتخابات را بدون عقب نشینی حاکمیت مردود دانستند
چرا به این نکته اشاره نمیکنید ایشان فرمودند با اتکا به پایگاه اجتماعی جنبش سبزو رهبران آن تصمیم به عقب راندن جناح حاکم از حاکمیت دارند
چرا به این نکته اشاره نمیکنید که در مورد اصلاح طلبان حکومتی فرمودند که هر کسی که خود را اصلاح طلب بنامد اصلاح طلب نیست و هر کسی نمیتواند با پرچم اصلاح طلبی با حاکمیت مصالحه کند و به مجلس برود بلکه باید این موضع از طرف اصلاح طلبان شاخص نظیر تاجزاد و محمدرضا خاتمی اعلام شود
و.......