۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

شکست پروژۀ "روز قدسِ امسال!" و عقب نشینی اسلام سیاسی در جهان. مبارک است!

The Feast of the Gods



1- از شروع ماه رمضان امسال و حتی پیش از آن پروژه ای تعریف و ساخته و در تبلیغات رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی به پیشانی ارتقاء داده شد؛ که من نام آن را گذاشته ام "روز قدس امسال". این پروژه بر مبانی ثابت و فرمولۀ زیر ساخته و تبلیغ شد: 
"بیداری اسلامی ناشی از صدور معنوی انقلاب اسلامی همۀ جهان اسلام را در نوردیده و باعث فروپاشی رژیم های غیر اسلامی و نوکر غرب و اسرائیل و صهیونیسم جهانی شده است. لذا ملت های مسلمان رسته از بند حاکمان دیکتاتور و گماشتۀ غرب و مقوّم اسرائیل روز آخرین جمعۀ رمضان را که بنام روز قدس می شناسند؛ و بویژه امسال خواهند ترکاند و اگر وصیت امام خمینی را هم نتوانند عمل کنند در ریختن "هرکدام یک سطل آب" و محو اسرائیل از روی زمین؛ حداقل کاری خواهند کرد کارستان. و نشان خواهند داد که تحلیل وقایع شش ماه گذشته در منطقه بر محور "بیداری اسلامی" چقدر واقع بینانه و دقیق بوده است."

2- این پروژۀ "روز قدس امسال" اینقدر فریبنده و نجات بخش طراحی و تبلیغ شده بود که نه تنها گفتمان رسمی جمهوری اسلامی از زبان آیت الله خامنه ای را نمایندگی می کرد. بلکه باعث شد که روحانیون مبارز و دبیر کل شان جناب موسوی خوئینی ها هم فرصت را مغتنم بشمارد برای امضای توبه نامه و اظهار برائت از فتنه. و البته که دیگر وضع محتشمی پور اصلاح طلب! مشخص بود وقتی که می گفت: "روز قدس در این سال ها از رونق افتاده بود و بیشتر شبیه مناسک عادی و عادتی شده بود. ولی "روز قدس امسال" یک چیز دیگری است و روح تازه ای به آن دمیده شده است و همه چشم انتظار "روز قدس امسال" هستیم و هستند که عظمت جهان اسلام را برخ حریفان بکشند و بکشیم."

3- البته که از همین جا بود که احمدی نژاد هم که در مقابل وقایع منطقه موضع سیاسی خوبی داشت قبل از این؛ گرفتار همان "آش" کوچه بالا کوچه پایین ملا نصرالدین بشود و برای اینکه از غافله عقب نماند هم سخنرانی این روز را مغتنم بداند برای خودش و هم بعد از یک سال تلاش برای سیاست معقول طبق جهان نگری مشایی؛ لباس ریاست بر کند و دستار پیامبری بردارد و مجدداً بشود لغز خوان سر معرکه و پند و اندرز به جهان و جهانیان! و خدا رحم کند به ایران اگر این آغاز بلاهت مجدد احمدی نژاد باشد. با توجه به سفر نیویورک فریبنده در نزدیک! چون دیدم صالحی هم یک شاخ و شانه ای نشان داده بود به امریکا راجع بسوریه بعد از این همه سیاست خوب خویشتندار.

4- خلاصه اینکه پروژۀ نجات بخش "روز قدس امسال" چنان بمذاق سگ و گربۀ جمهوری اسلامی خوش نشسته بود که تحقیقاً همه و همه و همه هم اعلان موضع سفت و سخت کردند و هم برای استفاده از برکات سیاسی بعدی آن در راهپیمایی حضور فیزیکی پیدا کردند. حتی اگر بزرگان سیاست و دین و مرجع و رییس و جناح و مجتمع و مجمع و دایره و ... را هم نام ببرم. مثنوی هفتاد من کاغذ می شود. پس می گذرم و می دانم که همه اهل فنید و دیدید که چطور مراجع پیری را که سرپا نمی توانند بایستند به مضحکه "روز قدس امسال" رقصاندند. تا هاشمی و آن بیانیه اش و چپ های پشیمان را که مستند کردم.

5- اما من از دیروز تولد و کیک وتنهایی و شیرینی وتلخی هایم را گذاشته بودم بکنار که زایمان این کوه "روز قدس امسال" را ببینم که هر چه گشتم وگشتم وچشم انداختم و گوش سپردم جز ناله هایی ضعیفتر از هر سال گذشتۀ  "موش"ی؛ نه تصویری دیدم و نه مراسمی شنیدم و نه .... نه اینکه در میدان تحریر قاهره هیچ خبری نبود. نه اینکه در تونس و کازابلانکا و الجزیره و ریاض و مکه و کربلا و نجف و کابل و کراچی و لندن و اسلو و ...هیچ خبری نبود! در پایتخت ام القرای اسلام تهران هم جمعیتی نبود. جمعیت تُنُک تهران بیش از اینکه یاد آور حرکتی ضد صهیونیستی و ضد غرب و این قبیل توهمات کیهانی باشد؛ بیشتر آدم را یاد کارناوال سیاهان در ناتینگ هیل گیت لندن می انداخت که از فردا شروع خواهد شد. جنگ پوستر ها و عکس ها و تقسیم جایزه ها و شادی کودکان محروم از شادی و زندگی؛ بجای خشم مسلمانان از اشغال قبلۀ اول اسلام قدس شریف!

6- و بعد از مرگ بن لادن و وقایع لیبی و سوریه و یمن یک بار هم حسم را گفته بودم در پایان تحرک اسلام سیاسی و عقب نشینی دین به حوزۀ خصوصی. و این هم استناد تقویت کننده در فضاحت پروژۀ " روز قدس امسال". مبارک است. و قطعی است که داریم به پایان یک کابوس عقب می نشینیم با جهان. یا...هو

قبل از متن:
موضوع اسرائیل و فلسطین یک معضل انسانی، سیاسی و جهانی است. و من در این مورد اگر به اندازۀ احمدی نژاد ضد غرب نباشم کمتر هم نیستم. موضوع را خلط نکنیم!

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

چرا ضد غرب؟ چه کسی گفته فلسطینی ها حقند و اسراییلی ها باطل؟

Dalghak.Irani گفت...

سلام
مسأله از نظر من به حق و باطل بر نمی گردد. بلکه من از جنبۀ سیاسی می گویم. غرب قدرت حل این مشکل 60 ساله را دارد و حل نمی کند. بویژه در 15 سال اخیر که هم اعراب و هم فلسطینی ها واقعیت را -بدون ارزش داوری حق و باطل- پذیرفته اند و حاضر به همسایگی برابر با اسرائیل هستند. یا...هو

نظام گفت...

داري مثل احمدي نژاد حرف مي زني رفيق

ناشناس گفت...

تنها مسئله ای که ممکن است به کمک بیاید وخواهد آمد حل مشکلات فنی ارتباط مردم ایران با جهان است مثل گیرنده های ماهواره ای کوچک

Dalghak.Irani گفت...

سلام نظام. اگر نظام مقدس نیستی لطفاً مثبت یا منفی بودن منظورت را و چرایش را هم برای من پست کن. دلم خیلی می خواهد اشکالم را بگویی. ولی فقط رفاقت را تا یک جملۀ مبهم که نمی دانم دوستانه است یا دشمنانه ادامه می دهی چکارش کنم آخر. بغیر از عقده می شود و می ماند رو دلم. مرسی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز از منظور شما هم سردرنیاوردم. پس نمی توانم چیزی بگویم. مرسی که کامنت دادی و خواننده ها البته می توانند بفهمند منظورت چه بوده از این آرزوی تسهیل ارتباطات و استفاده می کنند. سلام و مرسی. یا...هو

تیرداد گفت...

دلقک جان درست در آستانه تحقق صلح، خودِ فلسطینیا نتونستن با هم بسازن و دو گروه شدن چطور بقیه دنیا بتونه اینارو که با خودشونم مشکل دارن با اسرائیل آشتی بده ، نقشه جرثومه هایی مثل جمهوری اسلامی رو هم نادیده نباید گرفت بنابراین پیشنهاد میکنم موضع ضد اسرائیلیتونو تعدیل کنید چون اونا صددرصد مقصر نیستن برادر

Dalghak.Irani گفت...

سلام تیرداد
من از اسرائیل حرف نزدم. صحبت من راجع به تقصیر غرب بود. در قاب منافع ملی حتی من می توانم موافق اسرائیل باشم. ولی واقعیت این است که چه خوب یا بد ما فعلاً مسلمان هستیم و موضوع اسرائیل و فلسطین از هر دو طرف مذهبی به دشمنی گذاشته شده است. رویکرد من بیشتر حامل این پیام جهانگیر است که تا موضوع این مناقشۀ تاریخی در جایی آرام نگیرد. مشکلات منطقه را بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد داد. من حتی نمی گویم حق و عدالت و از این جور مفاهیم انتزاعی. من می گویم غرب حتی اگر خانۀ پرش این وضع را بزور هم و بنفع اسرائیل حل کند. بعد از مدتی انسان فراموشکار و عادت کننده وضع جدید را خواهد پذیرفت. من شدیداً با پروژه های نیمه تمام در هر موضوعی مشکل دارم و هوادار سر سخت "مرگ یکبار و شیون هم یکبار هستم". و بهمین خاطر هم یک نظم طلبانی توتالیتر را بر موجودیت شترگاو پلنگی جمهوری ناقص اسلامی نکبت ترجیح می دهم. یا...هو

نظام گفت...

درود
عكس نامم چنان موافق با آن نيستم و البته كه بر هر نوع حكومتي پيشوند است (معمولا)
دوم آنكه رفيق كاملا از سر دوستي بود وبس.
و آخر اينكه متاسفانه مجالي نشد كه بر نقد آنچه منظورم بود بنويسم.
اميدوارم در فرصتي ديگر باشم و باشيد.
با احترام
نظام

ناشناس گفت...

جسارتا ولي موشها و ملخها هم متوجه شدن روز قدس امسال از سالهاي گذشته وسيعترو گسترده تر بود ولي امان از كسي كه خودشو زده باشه به خواب .

Dalghak.Irani گفت...

سلام نظام و مرسی و... شاید وقتی دیگر!

و سلام تر ناشناس چرا جسارتاً! در مثل مناقشه نیست و ملخ و موش هم حیوانات مفیدی هستند یکی در آزمایشگاه بدل از انسان و دیگری در رستوران های جنوب شرق آسیا. و اما بعد:
تذکرتان وارد است به این دلیل که من چشمانم بسیار کم سو شده. دوم اینکه کوه تبلیغات را با بچه ای که زاییده مقایسه کرده ام. ثالثاً اینکه هر موقع که حضرت ماه بیانیۀ مبارک تشکر مستقیم از حرکت ضد استکباری مردم صادر نفرمایند من هم قرینه می گیرم که لابد اتفاقی افتاده. یا درست تر بگویم اینکه لابد اتفاقی نیفتاده. و من از همان اتفاقی که نیفتاده حرف زدم. در حالیکه تو آدم مثبت اندیشی هستی و دنبال اتفاقی که افتاده روانی با هر چشم عاریه ای هم شده. اختلاف سلیقه است و رفع می شود و از برکات اسلام است خدا کند که به اختلاف عقیده نرسیم مثل کارگزاران جمهوری اسلامی برای تکه پاره کردن خودمان و کشورمان بخاطر یک لقمه نفت سیاه. یا...هو
در ضمن برای بهتر شدن حالتان توصیه می کنم روایت آقای جهت اطلاع را بخوانی از کیف قاپی همسرش و باقی ماجرا! این ها نمونه های خوبی است از رسیدن به پایان خط! به امید خدا.

ناشناس گفت...

به نظر من امروز در نظام برخلاف آنچه وانمود می شود، اصلاً خط مشی مشخصی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده قدرت ایران برای اثرگذاری بر تحولات منطقه تا حد بسیار زیادی کم شود. آنچه به عنوان موضع رسمی نظام در قبال تحولات منطقه بیان می شود نظر شخص خامنه ای یعنی بیداری اسلامی است (البته به جز در سوریه!) و لابد در رؤیایشان می بینند که خامنه ای رهبری امت اسلامی را نیز به دست گرفته! همین درک غلط و عجولانه از اتفاقات منطقه باعث شده ما نتوانیم نقش مؤثری در روند شکل گیری خاورمیانه جدید آنطور که باید و شاید داشته باشیم و البته طبق معمول نظرات دیگر هم باید خفه شوند. ولی در مورد قضیه فلسطین شرایط کاملاً فرق می کند. مردم منطقه و حتی مردم جهان امروز نگاهشان نسبت به اسرائیل تغییر کرده و این موضوع قابل انکار نیست. من به شخصه پافشاری احمدی نژاد در موضوع فلسطین را در خور تحسین می دانم هر چند دشمنان قدرتمند و بزرگی در سطح جهانی برای خودش تراشیده ولی یکی از ارکان استراتژیک قدرت غرب در منطقه را هدف گرفته و این موضوع با توجه به تحولات آتی منطقه، اگر اجازه اعمال سیاست درست به دستگاه دیپلماسی ایران داده شود، می تواند دست برتر را به ایران بدهد.