۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

زور آزمایی جدی مطهری با دوقلوی تک تخمکی خامنه ای و احمدی نژاد! نتیجه؟

Elgin Marbles

Elgin Marbles



1- مجلس هشتم از بدو تشکیل سه گونه نماینده داشت که بترتیب عدد عبارت بودند از الف: اکثریت اصولگرایان "نان به نرخ روز خور". ب- اقلیت اصولگرایان مؤثر و پر زور هتاک و رذل که تسلیم بدون قید و شرط آیت الله خامنه ای بودند و از آنجا به هواداران تیفوسی احمدی نژاد هم تبدیل شده بودند. پ- اقلیت اصلاح طلبانی که نه عرضه و نه خاصیت و نه موقعیت عرض اندام و تأثیر گذاری بر دو گروه قبلی را داشتند.

2- اینک بنظر می رسد با توجه به فاکتورهای بسیار و از جمله موضوع انتخابات بعدی و اتفاقات چند ماه گذشته توسط احمدی نژاد و خامنه ای و ... ترکیب پیش گفته در مورد اصولگرایان اکثریت بهم خورده و باعث تغییر آرایش نمایندگان شده است. 

الف- گروه اوباشان بردۀ خامنه ای برهبری روح الله حسینیان با کم شدن چند نفر از اعضاء به وحدت رذالت مطلق رسیده اند و با گرد آمدن زیر عبای مصباح یزدی و تشکیل جبهۀ پایداری صفوف خود را از هر آدم منصف تری پالوده اند و با شمشیر های آخته آمادۀ روفتن صحنۀ سیاسی ایران از همۀ کسانی هستند که بخواهند در مقابل خامنه ای چون وچرای زیر لبی بکنند حتی. 

ب- بخش خیلی کوچک و قابل شمردنی از اصولگرایان برهبری علی مطهری و از روی راستی و پرهیز از حقارت بیش از این! تصمیم گرفته اند که با احساس خطر "یا اکنون و یا هرگز" جلو حرکت خامنه ای به یکه سالاری کامل و دیکتاتوری پرولتاریا (با پوزش از کارگران محترم. بخوان اراذل و اوباش اسلامی) را بگیرند. دستۀ کوچک اصلاح طلبان مجلس - بتعبیر واعظ مرحوم فلسفی در مورد صفرهای زیاد ملت و یک بودن امام خمینی که این صفرهای زیاد را از قوه به فعل تبدیل کرد - که تا کنون فقط عدد صفر بودند اینک با آمدن یک (علی مطهری) در جلوشان قابل خوانده شدن شده اند در این گروه جدید جا گرفته اند. 

پ- مابقی اصولگرایان که لاریجانی و با هنر و توکلی لیدر هایشان هستند همچنان بزرگترین گروه عددی مجلس را دارند و مواضعی سیال بین گروه حسینیان و گروه مطهری را اتخاذ می کنند، که برحسب سود و زیان و روزمره به یکی نزدیک و از دیگری دور می شوند.

3- همۀ شواهد و قراین نشان می دهد که اینک دست برتر با گروه کوچک علی مطهری است و اصولگرایان اکثریت تمایل بیشتری به پیروزی این گروه در مقابل یکه تازی خامنه ای و دولت دارند. که البته سود انتخاب مجدد شدن نقش پررنگی در این تند شدن موضع اصولگرایان حسابگر دارد.

4- اینک اگر در چنین قابی؛ تحولات امروز مجلس در اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد و همزمان اعلام وصول استعفای علی مطهری و زمزمۀ به جریان انداختن سؤال از رییس جمهور در هفتۀ آینده را دقیق تر مطالعه کنیم به این نتیجه می رسیم که ده روز آینده روزهای سخت و سرنوشت سازی خواهد بود برای هر دو طرف:

5- پیش بینی و آرزوی من اگر محقق شود؛ گروه حامیان علی مطهری خواهند توانست اولاً وزیر اقتصاد را حذف و ضربه ای حیثیتی در زمینۀ اختلاس 3 میلیارد دلاری به احمدی نژاد و خامنه ای بزنند. اینان البته امیدوارند که به بهانۀ طرح استعفای علی مطهری در صحن علنی مجلس بتوانند هم نمایندگان بیشتری را به هواداری خود وادارند، و هم حرف ها و گلایه های زیادتری را بر زبان بیاورند. و حریف را در موقعیت کیش کامل گیر بیاندازند. و مهمتر اینکه نمایندگان فرصت طلب و ابن الوقت را وادار خواهند کرد که خودشان را یکسویه نشان بدهند و نتوانند سیاست همیشگی هم از توبره و هم از آخور را دنبال کنند. به این معنا که بسیاری از نمایندگان امضاء کنندۀ سؤال از رییس جمهور؛ هم می خواهند امضایشان پای برگۀ سؤال باشد برای نشان دادن به موکلان خود در انتخابات بعدی، و هم می خواهند سؤال طرح نشود بخاطر ترس از رودررویی با آیت الله خامنه ای و حذف همیشگی از چرخۀ قدرت. لذا در موقعیت جدید دیگر نخواهند توانست به این بازی رند و زیرک ادامه بدهند و باید یا امضایشان را پس بگیرند و یا به طرح سؤال تن در بدهند. اگر استعفای علی مطهری رأی نیاورد و قبول نشود، احتمال برد این گروه بسیار زیاد خواهد بود و خامنه ای و احمدی نژاد در ضعیف ترین موقعیت مشترک شان روزهای خیلی سختی را تجربه خواهند کرد. 

6- اما اگر سناریوی گروه علی مطهری دقیق و طبق خواست خودشان جلو نرود. و خامنه ای بتواند با اهرم فشار پروژه های اجرایی در دست دولت و درحوزه های نمایندگی وکلای مخالف و همچنین دادن پول های نقد کلان بصورت رشوه به نمایندگان - در کارنامۀ رحیمی هست این مورد - و تهدید و تکفیر اراذل اوباش جبهۀ پایداری هم وزیر اقتصاد را نجات بدهد و هم مطهری را حذف کند. آنگاه سؤال از رییس جمهور هم منتفی خواهد شد و باید منتظر ورژن دیگری از بازی باشیم که البته تمامی نخواهد داشت برای خامنه ای و احمدی نژاد با توجه به محاصره ای که شده اند با مشکلات هر دم فزایندۀ داخلی و خارجی! یا...هو

۴ نظر:

مختوم قلی گفت...

خود آقای مطهری گفت علت اصلی طرح نکردن سوال از احمدی نژاد نگرانی آقای خامنه ای و نمایندگان حسابگر از مغلوبه کردن دعوا از طریق تریبون مجلس توسط احمدی نژاد بوده. بنابراین نگرانی اکثریت نماینده ها و رهبر مشترک است.

ناشناس گفت...

خامنه ای و مجلس در آغوش همند جناب دلقک، با پوزش از شما تحلیلتان نادرست و بسیار ناشیانه نوشته شده، دقت بیشتری بفرمایید و عمیق تر ببینید.

Dalghak.Irani گفت...

من دنبال یک گام به پیش هستم از هر سوراخ و سنبه ای. و البته که شکاف های بوجود آمده را خیلی سطحی وتئوری توطئه ای نمی دانم. شما چنان از موضع بالا مرا نصیحت کرده اید که فکر کردم یا خود خامنه ای هستید یا مطهری. و چنین بنظر می رسد که خود دانای کل تشریف دارید و کارتان رفتن به وبلاگ ها و سایت ها و تصحیح اشتباهات نویسندگان است. حداقل انصاف این بود که می فرمودید بنظر شما این طور است و آن طور نیست. سلام ناشناس. و مرسی. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام
جناب دلقک مثل اينکه به طور کلي از تئوري نجات ايران توسط احمدي نژاد تنازل فرمودايد البته بدون سر و صدا و بدون ارائه توضيحي در اين ارتباط که چه شد که شما قبلا محمود را منجي مي دانستيد و اکنون دوقلوي خامنه اي؟