۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

نفس بکشیم! با تشکراز "سانتيا سالگا" نویسنده. و دوستم علی عابدین فرستنده.


بدينوسيله من رسماً از بزرگسالی استعفا می دهم
و مسئوليتهای يک کودک هشت ساله را قبول می کنم.



می خواهم به يک ساندويچ فروشی بروم
و فکر کنم که آنجا يک رستوران پنج ستاره است.

می خواهم فکر کنم شکلات از پول بهتر است،
چون می توانم آن را بخورم!

می خواهم زير يک درخت بلوط بزرگ بنشينم
 و با دوستانم بستنی بخورم .

می خواهم درون يک چاله آب بازی کنم
و بادبادک خود را در هوا پرواز دهم.

می خواهم به گذشته برگردم،
وقتی همه چيز ساده بود،
وقتی داشتم رنگها را،
جدول ضرب را و شعرهای کودکانه را
ياد می گرفتم،
وقتی نمی دانستم که چه چيزهايي نمی دانم
و هيچ اهميتی هم نمی دادم .

می خواهم فکر کنم که دنيا چقدر زيباست
و همه راستگو و خوب هستند.

می خواهم ايمان داشته باشم که هر چيزی ممکن است
و می خواهم که از پيچيدگيهای دنيا بی خبر باشم .

می خواهم دوباره به همان زندگی ساده خود برگردم،
نمی خواهم زندگی من پر شود از کوهی از مدارک اداری،
خبرهای ناراحت کننده، صورتحساب، جريمه و ...

می خواهم به نيروی لبخند ايمان داشته باشم،
به يک کلمه محبت آميز،
به عدالت،
به صلح،
به فرشتگان،
به باران،
و به . . .

اين دسته چک من، کليد ماشين،
کارت اعتباری و بقيه مدارک،
...مال شما...

من رسماً از بزرگسالی استعفا می دهم .


نويسنده: سانتيا سالگا

۴ نظر:

مترسک گفت...

سلام ...
بسیار بسیار قشنگ بود ، ممنون !

هالو گفت...

سلام مترسک عزیز , دستت را به گرمی میفشارم. عصبانی هم نیستم.از این نظرهای مردانه هم زیاد شنیده و خوانده ام. اشکالم این است که ساکت نمیمانم و فورا پاسخ میدهم با شدت هم.
از دوستی با شما هم خوشحالم و از دلقک ممنون که ما را با هم آشنا کرد.

مترسک گفت...

سلام هالو!
من هم خوش حالم از آشنایی با تو. از وقتی که با دلقک آشنا شدم ، زمان زیادی نمی گذره ، اما خیلی دوستش دارم. گاهی فکر می کردم تو و او آشنایان قدیمی هستید و از خوش و بش تان کیف می کردم تا جایی که گاه حسودیم هم می شد! به احترام هردو شما می ایستم .

Dalghak.Irani گفت...

سلام خانم ها
داریداین پشت چکارمی کنید درسفربه 8 سالگی تان. خوب خلوت کردید ودارید دل می دهید قلوه می گیرید. مترسک خانم باشما هستم. لطفاً به دوست جدید وصمیمی تان بفرمایید اگر می خواهند با من دوستی جدیدی برمبنای جنسیت کشف شده شان برقرارکنند لازم است نام جدیدی انتخاب کنند. چون من همه جورزنی درزندگی ام دیده ام ازشیطان وزبل وتودل برو بگیر تا بدجنس وآب زیرکاه وعاشق و... ولی من تاحالا هیچ زن هالویی را ندیده ام واصلاً زبانم نمی چرخد که موجودی به نازنینی زن هم می تواند هالو باشد. چون هالو یک صفت واسم صددرصد مردانه است. واین نام ازاین جهت هم مردانه است که درمقایسه با نوع توافق وتخالف وتقابل با زنان به مردان داده شده است. پس حواهش می کنم سلام مرا به دوستتان برسانید بفرمایید نام جدیدشان را ثبت واعلام کنند تا بتوانم با تصویر زبروزرنگ ایشان روابط جدیدی را ازدوستی ام تعریف وبه ادامۀ آن توانا باشم. مرسی که حسودی. این هم با جنست مهربانوئیت سازگاراست وهم با بدجنسی مترسکانه ات. یا...هو