۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

ناله ای به بهانۀ نامه ای! من تحت رهبری دکتر سازگارا نیستم.

The Slave Market



1- نامۀ شما به آیت الله خامنه ای را یک بارخواندم وگفتم: "نه بابا؛ این حداکثریک چرک نویس ازیادداشت های شخصی دکترسازگارا بوده است که معلوم نیست طی چه فرایندی تصادفی منتشرشده است وقطعاً تا نیم ساعت دیگربا توضیح وپوزشی حذف خواهد شد."


2- ولی آن "نه بابا"ی اول کارسازنشد ونه کسی توضیحی داد ونه کسی پوزشی خواست ونه کسی حذفش کرد. پس من نامۀ شما را دوباره خواندم وگفتم که: "لابد سایت منتشرکننده پیشواز سیزده بدررفته و4 آوریل را با 24 مارچ اشتباه گرفته وخواسته است با اپوزیسیون جمهوری اسلامی به سیاستمداری دکترسازگارا شوخی کند وقطعاً تا ساعاتی دیگر توضیح خواهند داد.


3- ولی دعایم بازهم مستجاب نشد. چاره ای نمانده بود غیرازاینکه حتی اگرشده شما را بکشم تا "سیاستمدار" و "روشنفکر" را با هم نجات بدهم. لذا گفتم که: "دکتر محسن سازگارا سرش به جسم سختی خورده است ودرهمان حال سایت منتشرکننده سفارش مطلبی را به ایشان داده است وایشان هم برای اینکه مدیران سایت را دست بسرکند یک چیزی سرهم کرده ومطمئن بوده است که منتشرنمی کنند. لذا دیگر حتی رغبت تعقیب هم نداشته ومتوجه نشده است که نامه اش را منتشرکرده اند. بنابراین بزودی یکی ازهوادارانش به دکترسازگارا اطلاع می دهد وایشان هم موضوع را رفع و رجوع می کند.


4- ولی اینک که چند ساعت هم ازاین فرضیه می گذرد وکمکان تیتر "ديکتاتور، به پايان سلام کن،" حضرت عالی چون نگینی درخشان! بربالای سایت منتشر کننده جلوه می فروشد؛ ناچارشدم چند باره بخوانمش وبا سوگواری ازشما بپرسم که چه می خواهید برسر "شوربختی ایرانیان گیرافتاده دروطن بیاورید؟"


5- شخصاً جناب عالی را نمی شناسم. اما شخصیت حقوقی شما بعنوان یک فعال سیاسی مخالف حکومت جمهوری اسلامی که اتفاقاً هزینه های سنگین زندانی سیاسی بودن را هم پرداخت کرده است را مواظب ومراقبم. پای تفاسیر وتحلیل هایتان در تلویزیون صدای امریکا هم تادوسال پیش که درایران بودم کم ننشسته ام. ومی دانم که بعدازراه افتادن جنبش سبزابتدا بعنوان یکی ازسه امضاء کنندۀ بیانیۀ رهبری جنبش در خارج ازایران بوده اید والبته کمی بعد این عنوان را به یک بیانیۀ 5 نفره داده اید وگروه سه نفرۀ شما هم عاقبت بخیرنشده وشما هم رأساً گفتارهای روزانه ومداومی را درجهت راهنمایی انقلابیون داخل کشور وروشها وتاکتیک ها تولید وبا پشتکار و مداومت تا اینجا تشریف اورده اید. وهمۀ این کارهایی که کرده اید اگرفایده ای نداشته ، ضرری هم نداشته است.


6- ولی این امریۀ شما خطاب به آیت الله خامنه ای رهبر ایران که بیشترشبیه امریۀ ژنرالی کم سواد به گماشته اش است بسیارزیاد مضراست. مضرنه برای شما که نفع وضرر هرشخصی به تشخیص خود شخص مربوط است ونه به دیگری چون حقیر دلقک. بلکه مضر برای سیاستمداری وروشنفکری ومبارزه ای که ایرانیان امیدوارند بالاخره کم یا زیاد اثرگذارباشد درگشایشی برای زندگی بهتر درایران.


7- امریه ای که خطاب به آیت الله خامنه ای صادرکرده اید اگرهم ازمنظر وجایگاه یک رهبر بالفعل وکاریزماتیک انقلابی درحال پیروزی عنقریب باشد ساده لوحانه، ساده انگارانه ووهم انگیز است؛ تاچه رسد به اینکه نه انقلابی درکاراست ونه شما رهبرآن هستید ونه بباراست ونه بدار! تنها فایدۀ متصوربرای این نگاشتۀ معلوم نیست چرا وبه چه دلیل زمانی ومکانی ومبارزاتی و... این است که برای تمسخرهمۀ ما خوراک فراهم کرده اید ودررأس همۀ ماتوده های آواره ازوطن؛ خودتان وهمپالکی هایتان (روشنفکران وسیاسیون فعال مخالف حکومت روحانیان درایران) را بسخره گرفته اید.


8- البته من هنوزهم امیدوارم وچشم انتظار که شما صدوراین نامه را تکذیب بفرمائید وازمنتشرکنندۀ آن شکایت وازملت ایران عذرخواهی کنید. یا حداقل این جمله وادعای صددرصددروغ را که مرقوم فرموده اید: "ملتی که درچهارشنبه سوری يک صدا ويک پارچه درسراسرکشور، مرگ برديکتاتورومرگ برخامنه ای را فرياد کرد" را کمی تاقسمتی حد اکثردرحد مستندات سایت مرجع بالاترین تعدیل بکنید! شما که فرهیخته ودارای کمالات هم هستید حتی اگرازپشت پرده ای خبردارید که ما بی خبریم وقراراست بزودی اتفاقی ازخارج بداخل بیفتد بازهم زمان وانشای سردستی وامریه ای نامه تان موجه نیست وباید صبرمی کردید تا آن اتفاق مکتوم نشانه هایی را بروز می داد تا ما مخاطبان انبوه شما هم گیج نشویم که مگرچه اتفاق جدیدی افتاده است که دکترچنین خود باور ومعتمدبنفس و "برسردوراهی آیت الله"ی امریه صادرکرده است. حالا ازشوخی گذشته واقعاً شما برای نوشته تان فکرهم کرده اید. وآنرا خودتان هم خوانده اید. وچرا با آبروی این همه فعالان سیاسی واجتماعی تبعیدی بازی کرده اید. فعال سیاسی که شدی دیگر یک شخص نیستی ویک شخصیت هم هستی. وشخصیت سیاسی نباید کاربیهوده اولاً ومسخره اکیداً بکند. 


9- بویژه دردوسال گذشته نامه های زیادی خطاب به آیت الله خامنه ای نوشته ومنتشر شده است که هرکدام درزمان ومکان تعریف شده ای وبا امضای مشخص نثروفکر و خواست واندرزنویسندگانش همراه بوده است وما تاب آورده ایم. ولی نامۀ شما هیچ چیز ندارد که حتی من دلقک بتوانم تحمل کنم. لذا مجبورشدم که ازآبروی خودم دفاع کنم وبگویم که من حداقل جزو اپوزیسیونی که دکترسازگارا رهبری می کند وقرار است اگرآیت الله خامنه ای به امریه اش عمل نکرد سرنگونش کنیم نیستم وخلاص! یا...هو

۸ نظر:

ناشناس گفت...

nabashid che farghi mikaonad aghaye dalghake irani?chera be shoma bar khorde?bayad mohkam sohbat kard

Ali گفت...

دلقک عزیز سلام

خدا قوت

لااقل دلیل این مخالفتت را هم میگفتی؟ چرا از محسن سازگارا توقع چنین نامه ئی را نداشتی ؟

نوروزی گفت...

این نوشته تان هم به بیهودگی همان نامه است .

Dalghak.Irani گفت...

Aliعزیز سلام
من چون احتمال نمی دهم که سؤال شما ازجنبۀ مثبت پرسیده شده باشد ولذا به ضعف وبیهودگی وغیرسیاسی بودن و استقرار استراکچر نامه بردوتوهم فقط اشاره می کنم:
1- انقلابی توده ای باشرکت همۀ مردم ایران درروی صحنه حاضر است وتو حاکم مستقر روزچهارشنبه سوری وازطریق فریاد سراسری مرگ بردیکتاتورآن را شنیده وکشور دربحران فرورفته است وداری دنبال جایی می گردی که پناهنده بشوی ولذا دیوانه شده ای وتصمیم گرفته ای فردا صبح که تظاهرات چندین میلیون نفری تهران راه افتاد حمام خونی فاجعه بار تر ازقذافی راه بیندازی و....
- 2دیگراینکه من محسن سازگارا رهبر آن انقلاب هستم ودارم با چنین پشتوانه ای بتو-بازهم محترمانه. نامۀ سیاسی امریۀ سربازی که نیست- نصیحت وهشدار واخطار می کنم که قبل ازخونریزی وحشتناک روز ششم عید 90 همین روز پنجم عید قدرت را واگذار وتسلیم شوو...
خب یک چنین تصویری را کدام احمقی باورمی کند ازاوضاع جاری فعلی درایران. اصلاً چرا الان آخر. اگرهم محسن سازگارا به این نتیجه رسیده باشد که باتوجه به سرمایه وعمر ووقت واعصابی که دراین 20 ماه گذشته صرف فعالیت های جنبش سبز بویژه با انجام بدون وقفۀ ویدیوهای روزانه و... خیلی بیشتروپیشترومقدم تراست نسبت به آدم های کم هویت سیاسی مثل امیر ارجمند وواحدی وراه امید وازاین قبیل خودمرجع بین هاواوست که استحقاق بدست گرفتن رهبری جنبش سبز را دارد- ومن هم تأیید می کنم-
باید حداکثر بلافاصله بعد از25 بهمن یک نامۀ سیاسی ماندگار ازرهبربالقوه وعنقریب ایران به رهبر بالفعل ومستقر درحال فرار ایران.
ولی اگر سوال شما جنبۀ منفی وطنز باشد - که من فکرمی کنم همین طور باشد چون قطعاً بزودی خود سازگارا هم ازنامه اش برائت خواهد جست ومسئولیت نوشتن چنین نامۀ ارزانی را بدوش نخواهد گرفت- باید خدمت شما عرض کنم که من سازگارا را آدم سیاسی وفعال سیاسی می دانم که درمیانگین عملکرد خارج ازکشوری ها نمرۀ متوسطی می گیرد وباید حفظ شود تا به ادامۀ اعتراضات به حکام ایران کمک کند. لذا دوست ندارم که حالا خسته ازیک ماراتون دوسالۀ کم بهره وپرهزینه یک باره بزند زیر میز بازی وهم خودش را ضایع کند وهم حرف زدن واحتمال مبارزه درآینده را مشکل کند با غیرعقلانی نشان دادن ما. لذا کاشکی فقط می رفت برای استراحت وقبل ازرفتن بزرگترین خبط سیاسی خودش را مرتکب نمی شد. قطعاً ازبعدازکمی استراحت وکسب انرژی مجدد دکترسازگارا می توانست درحد خودش مفید باشد. ولی حالا سخت است ازچنین شخصیت ضعیف وخسته ونا امیدی همان سازگارای دوسه سال پیش را ساخت. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

سلام آقای نوروزی
من نظر حضرت عالی را غلط نمی دانم هرچند اگر بدرستی نظر خودم هم نرسیده بودم این مطلب را نمی نوشتم. لذا اگر حسن نیت دارید وشما هم درجبهۀ مخالفان مارا به دست برداشتن ازاین کاغذبازی های بیهوده اندرزمی دهید حرفی زیبا وموافق طبع من زده اید. اما اگر اززاویۀ نگاه موافق حاکمان ایران این بیهودگی را تجویز کرده اید -که چنین بنظرم نرسید پشت کامنت شما- با شما موافق نیستم که هردوکاربیهوده بوده. چون بیهودۀ اولی باعث شده که من برای گرفتن زهر تخریب آن در برداشت تودۀ مردم از اپوزیسیون مقاله بنویسم ونباید بیهوده وهم عرض نقیضش تلقی شود. یا...هو

ناشناس گفت...

dalghak khasn pas behoosh bash roshanfekr e daemol negh! ke soroosh ham baz hamintor neveshte va be reise bozorg ekhtar dade yani oonam hagh nadare?badam yani chi be zoodi takzibiye mide shoma az koja midooni?yaroo zendast vakil vasi ke nemikhad,amir arjmandam bezoor oftad too khat gar to behtar mizani bestan bezan vali khodet bash na poshte neghabe tars ghayem shi are azizam

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز وفینگلیش محترم
سلام
شما اصرار داری که من پاسخ شمارا بدهم ولی من باشما این مشکل بزرگ را دارم که شما به دلیل عدم آشنایی با ادبیات فارسی وابهام وایهام واشاره واستعاره وازاین قبیل نمی توانی با نثرنوشته های من ارتباط بگیری وبه منظورهای نوشته ام نزدیک بشوی لذا حرف زدن باشما کاری بسیار سخت وطولانی می شود وباید ازالفبا شروع کنم که آنهم امکان ندارد. ضمناً من آدم ترسویی هستم ولی نقابی که گذاشته ام یک نقاب فلسفی است وهمیشگی هم نخواهد بود. وانشاء الله بزودی وقت معرفی هویت قبل ازدلقکیم برسد.
لذا خواهش می کنم اگربدیهیات نوشته ام هم برایت قابل بهره برداری نیست. مرا هم مختاربدان که به همین سلام وعلیک وادب معصومانه وخوب شما بسنده کنیم. تاروزی که یا من یادبگیرم ساده بنویسم تا تویاد بگیری وپیچیده بفهمی!یا...هو

ناشناس گفت...

salam dooste gerami,faghat khastam begooyam penglish neveshtanam az sare taze varedi be ghorbat ast va nadashtane vasayele lazem,gahi dar iran,darse hoghoogh midadam,nimche savadi ham dashtam va maghale mineveshtam albate na beghadre jenabali,sari ham be farang zade boodam nimche madraki ham gerefte boodam,omidvaram roozi ke parde bar oftad maloom shavad mizane darke har kas che ghadr ast,ziyade zahmatetan nemidaram,omidvaram roozi classi begzarid ta bandeye avam va adabiyatna ashna ham betavanam yek darse 2 vahedi dar mahzaretan talamoz namayam ostad. yahoo