۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

می خواهم ازتهِ ایمانم ازرییس جمهوراحمدی نژاد تشکرکنم: مرسی قربان!

Portrait of Count Stanislas Potocki



1- خواننده های ثابت وبلاگم می دانند.بنابراین برای خواننده های جدید وبلاگم می گویم: "من یک فعال اجتماعی هستم. من یک دموکراسی خواه وبدنبال اعلامیۀ حقوق بشر نیستم. من فقط خواستارلیبرالیسم اجتماعی برای زندگی بهتروشادتروموردانتخاب خود جوانان تحصیل کرده وفرزانۀ کشورم هستم. وهرکسی دراین راه یک گام کوچک که با نگاه فلسفی من به مشکلات ایران همسوباشد بردارد ازاو سپاسگزاری می کنم. این اومی تواند خدا یا شیطان باشد. ودرنگاه من کمترین تفاوتی دربوسه برگام هایش نمی کند.


2- خلاصۀ نگاه من به مشکلات ایران هم این است: "راه سعادت ایرانیان ازحل موضوعات کوچک با نتایج بزرگ می گذرد. که ازآن جمله است برسمیت شناخته شدن موسیقی، بازی، سینما، هلهله کردن، خندیدن، هنرمند بودن، فوتبال بازی کردن، تجمعات مختلط نجیب داشتن، کف زدن، استادیوم های مختلط داشتن، زنان را در انتخاب پوشش آزاد گذاشتن، گیرندادن هرپاسداروپاسبانی که زودتربه خیابان آمده بود به جوانان؛ ودریک کلام برسمیت شناخته شدن باثبات " هیجان درعرصۀ عمومی".


3- ودرهمین امتداد معتقدم که هرزخمه ای به هرسیمی ازهرسازی یک آرپی جی، هرواژه ای نوشته بررمانی محبوب یک شمشیر آخته، هرفیلم دارای حداقل قابلیت های هنری مورد استقبال جوانان یک توپخانه، هرزنی آزاده در محیط عمومی یک لشکر، هرمرد و زن خندانی درکوی وبرزن یک دشنه و... هستند برای مبارزه بر علیه جهل وتاریکی ومرگ وافسردگی درایران. وجز ازاین راه حاملان این کابوس مرگ سی ودوساله درقالب جمهوری اسلامی؛ حاضرنخواهند شد این جو مسموم ِ عبوس ِجدّی ومسخرۀ رسوب داده برکلیۀ منافذ فضای تنفسی سرتاسرایران وایرانیان بویژه شهرهای بزرگ وعلی الخصوص به گلوگاه های نسل بافرهنگ متوسط ایران را جمع کرده وبه حجره های دین ناتوان وناکارآمد درعرصۀ اجتماعی عقب بنشینند.


4- امروز درحافظیۀ شیراز وبرای افتتاح طرح های عمرانی استان مراسمی برپا بود. رییس جمهوراحمدی نژاد ووزیر واستاندارمربوطه بودند و البته چهار آخوند سیاسی گماشته ازسوی آیت الله خامنه ای درشیرازهم دررأس مدعوین. قبل ازشروع سخنرانی ِرییس جمهور گروه موسیقی سنتی پیش بینی شده برای این مراسم بروی صحنه رفت. وهرچهارآخوند سیاسی مدعو قبل ازاستماع سخنان رییس جمهور حافظیه را بقصد اعتراض به موسیقی ترک کردند. - طول زمان گذشته را در نظر بگیر ای خردمند: 32 سال تقویمی بدل ازسه هزارودویست سال ِ تاریخی ازعمرحکومت آن چهارآخوند سپری شده است. ودریغ ازحتی یک سرسوزن آشتی با زندگی مدرن- مراسم بدون کمترین خللی ادامه یافت واحمدی نژاد نیز درنوبت خودش سخنرانی کرد وحضارهم یکپارچه کف زدند. نه نیمی صلوات ونیمی کف ونیم دیگرمبهوت وسرگردان.


5- آیا هیچ توپخانه ولشکری بغیرازنغمه های دل انگیز برخاسته ازچند سیم نازک یک ساز قادربود چهارآخوند که هرکدام برای دفن دسته جمعی مردمان شهر شعرو گل همشهریان رند خرابات کافی بودند وهستند را؛ ازحافظیه بیرون کند. قطعاً پاسخ منفی است. آنوقت مردک می گوید حرف مهندس مشایی که گفته بود:"موسیقی را نمی شناسند می گویند حرام است" توهین به علماست!


6- آقای رییس جمهور. من بارها ازشما با القابی چون فاشیست، لمپن، عوام فریب، نابغه، ابله،عنتر، باهوش و...یادکرده ام وامشب نیز می خواستم درسوگ الگو ومدل حکومت مُثُلِ شما معمرقذافی مقاله بنویسم. ولی من که غیب گو نیستم وممکن است تحلیل های به پیشواز رفته ام غلط ازآب دربیاید. پس چرا باید خبرداغ ونازنین واتفاق افتاده ای به این آشکاری ومبارکی را ول کنم وبروم سراغ تحلیل وتفسیربرضد شما. برای آن کار هم وقت کافی خواهم داشت واینک وقت آنست که بگویم: "آقای رییس جمهوررسمی وطنم ایران دست شمارا بگرمی می فشارم وبرچهره تان بوسه می زنم بخاطر حرکت امروزتان وازشما تقاضا دارم که شادی جوانان وثبات در رفتارهای گزمه ها با جوانان را به وطن برگردان. تو می توانی. خودت گفته ای که تو می توانی!


7- البته که من بازفردا بروجوهی ازشما وسیاست شما که من نمی پسندم وآن هارا مفید برای ایران نمی دانم نقد وطنز وهزل وهجو خواهم نوشت. ولی امشب من با دعای خیربرای شما خواهم به صبح رساند دست شما درد نکند. یا...هو

بعدازتحریر:
واین هم بیت انتخابی خواجه برای داوری احساس امشبم:


حدیث ِصحبت ِخوبان وجام باده بگو    بقول حافظ وفتوای پیر صاحب فن

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

یکم موسیقی برات گذاشتن زود خر شدی! بجای فشردن دست این میمون برو ببین از اونور چه بلائی سر همین موسیقی و کف زدن و شادی مردم اورده. بسیجی هم یه ساندیس میگیره که زیر همه چیز رو میزنه دیگه!

Dalghak.Irani گفت...

منتقل شده ازسایت بالاترین:
کمتر از ۱ دقیقه قبل گفت:
از شما بعیده که رییس دولت کودتا و یک دروغگوی خیانتکار رو رییس جمهور بنامید و دستمال ابریشمی هم برای چنین حرامزاده ای در چارچوب عوامفریبی دیگری به دست بگیرید.
+ - رأی ۱ گزارش binam کمتر از ۱ دقیقه قبل گفت:
سلام آقای Germany
مرسی شما حسن نیت دارید. ولی من بقول آخوندها مبنا دارد مبارزه ام وهرامری با آن شاقول می شود. هدف من مبارزه با تحجر آخوند های سیاسی است . چون دین درعرصۀ اجتماع مدرن کارآمد نیست. هرکس به یک گام عقب نشینی این تاریکی مطلق کمک کند دستش را می بوسم. من آدم متفکری هستم وهمین طور مدرن. لذا اشخاص را با نتیجۀ کارشان ارزیابی می کنم وبا انگیزه ها ونیات شان که امری کهنه وقدیم وعین تحجراست چون هیچ کس نمی تواند ازانگیزۀ دیگری مطلع شود. کاری ندارم. وهرکسی را که بدنبال یافتن وکشف انگیزه های افراد است آدم سنتی وازنوع همان آخوند هایی می دانم که برایران حاکمند ومرتب انگیزه های مارا مورد ارزیابی اعمال ما قرارمی دهند ونه نتیجه وخوداعمال مان را . نوشته ام را نخوانده قضاوت کرده اید والبته عیبی هم ندارد شما هم گمان می کنید که دارید بوطن مان خدمت می کنید اجرتان با خدا. یا...هو
+ - رأی ۱ گزارش Germany کمتر از ۱ دقیقه قبل گفت:

سلام آقای Germany
مرسی شما حسن نیت دارید. ولی من بقول آخوندها مبنا دارد مبارزه ام وهرامری با آن شاقول می شود. هدف من مبارزه با تحجر آخوند های سیاسی است . چون دین درعرصۀ اجتماع مدرن کارآمد نیست. هرکس به یک گام عقب نشینی این تاریکی مطلق کمک کند دستش را می بوسم. من آدم متفکری هستم وهمین طور مدرن. لذا اشخاص را با نتیجۀ کارشان ارزیابی می کنم وبا انگیزه ها ونیات شان که امری کهنه وقدیم وعین تحجراست چون هیچ کس نمی تواند ازانگیزۀ دیگری مطلع شود

برخلاف نوشته خودتون که از متفکر بودن سخن میگید در این نوشته شما بالحن تملق آمیز و توهین آمیز به ملت ایران متاسفانه اگر خوشبینانه بخوام ببینم چیزی که دیده نمیشه تفکره . اگر واقعیت نهفته در کلمات و شیوه نگارش شما رو بخوام ببینم به یکی از زشت ترین روشها برای سفید نشان سیاه و پاک نشان دادن پلیدی رو آوردید. احمدی نژاد، مشایی و همه کودتاگران نیز مانند شما بخوبی میدانند که دوره اسلام سیاسی بسر آمده ولی آنچه نمیدانند وشما هم خود را به ندانستن آن میزنید این است که ا.ن فاسدترین دروغگوترین ، پلیدترین موجودی است که در ایران به قدرت رسیده است و قلم بدستان حقوق بگیر که سهل است تمام ثروت ایران نیز اگر خرج تطهیر این نجاست بکار بگیرید به جایی نخواهید رسید و مات ایران این اجازه چنین غبطی را نه به حرامزادگان درقدرت و نه به شما متفکران!!! بزرگ خواهد داد. خواهیم دید
+ - رأی ۱ گزارش binam کمتر از ۱ دقیقه قبل گفت:
عصبانیت شما بی مورد است لذا دیگر بیش ازاین جایز به تحریک احساسات شما نیستم. اگربمن دشنام داده اید پس بگیرید چون درغیراین صورت دچار عذاب وجدان می شوید که به انسانی فرهیخته به پرسالی بیش ازپدرتان ندیده ونشناخته دشنام داده اید. مرسی اگر دشنام هایت را پس بگیری. یا...هو

خ.آ گفت...

استاددلقك چه دلشاد شدم از خواندن اين پست . بسم الله كامپيوترم وبلاگ توست عاشقانه مي ستايمت

خ.ا گفت...

آقاي Germany زود قضاوت كرده ايد. دلقك مارا نمي شناسيد. سنگ بزرگ علامت نزدن است و كاري آسان تر از نفي كردن هر چيز وجود ندارد. احساساتي نشويد. .. براي هر هدفي قدم هاي كوچك ولي با بينش برداشتن مهمتر از قدمهاي بزرگ عجولانه است .اگر توهين به دلقك را پس نگيري خودت ضرر ميكني

خ.آ گفت...

دلقك جان از دست ناشناس و Germany دلگير نشو و ميدانم كه نمي شوي بس كه بزرگواري اينها احتمالاً جوان هاي دو آتيشه اونور آبي باشن و حال و هواي داخل را نميدانند.

Mahta گفت...

من معتقدم که احمدی نژاد نه تنها یک موجود بی شعور و خنگ نیست بلکه خیلی هم عقلش می رسه !! چند روز پیش هم با شعری کاملا ایرانی پشت دین به لزره در آورد.. و البته این ایرانی گری از خیلی وقت پیش که وصیتنامه کوروش اومد ایران کلید خورده !!
دلیلش هم اینه که اینا نه دلشون به حال ایران سوخته که فاسد داره بیداد می کنه و نه ایرانی گری بلکه اینا فرصت طلب و البته نان به نرخ روز خور هستند و در جهت قانون جذب حداکثری به نفع خودشون و برای رویارویی احتمالی آینده با دار و دسته رهبر آماده می کنن!!
نکته دیگه هم اینه که عملکرد وزارش مثل دانشجو و وزیر بهداشت و بقیه دزدهای روز و رمالای شب هم خودش گواه این عوام فریبی جناب محمود خان هست .. اولش با گونی سیب زمینی بود حالا هم با تصرف ایرانی گری !!

مترسک گفت...

سلام دلقک عزیز
قبل از هر چیز من یک حس ارادت نسبت به هالو داشتم از قبل که کوتاهی کردم در گفتنش و حالا می گویم اگر دلقک اجازه بدهد که از اینجا دست هالو را بفشرم، اگرچه حالا که کمی عصبانی ست ممکن است زمان مناسبی نباشد، اما این برمی گردد به قبل، مرد و زن بودنش هیچ تفاوتی نمی کند البته، و من از فکر هالو لذت می برم و به من نزدیک است . اما دلقک عزیز، من نگران اینم که آیا می شود کار غیر منطقی با دلیل منطقی انجام داد؟ بوسیدن یا فشردن آن دست که آلوده به خون است ، با بهترین دلیل، آیا جایز است؟ به عبارتی بسیار از ما می توانیم دلیلی بر کاری پیدا کنیم ، دلیلی که منطقی و عقلانی ست اما انجام کاری غیر منطقی ، نظیر رسمی شناختن رییس جمهوری که به هیچ عنوان...به هیچ عنوان رسمی نیست را توجیه نمیکند... دلقک دلیل تو بسیار ساده فهمیده می شود...اما من نمی توانم قبول کنم... شاید آن بسیجی که بچه های ایران را می زند و می کشد هم دلیل خوبی داشته باشد...

مک گافین گفت...

ای مهر بی دریغ! قبلا هم گفته بودم به شما که:
در این وبلاگ شما هر لحظه خدایی خرخره خدایی را و لحظه ای را نمی جود.
می دانم که در حال نصب دماغ و مالاندن دستانتان به هم این یادداشت را نوشتین،می دانم که خنده چه ها که نمی کند،می شناسم کسانی که آنچنان ایمان شادی داشتند که خدا را به خنده انداختند از این مطالبات پایان نیافتنیش!
لیک! بشکافید و بازگو نمایید قدرت خنده را! اسلحه ای که با ترکاندن حاشیه ها متن را دچار زلزله می کند.
خدایان را با خنده می کشند نه با خشم!

Dalghak.Irani گفت...

سلام وپاسخ برهمه. وقت تنگ است ومشتری صف بسته منتظرشیر یارانه ای.
من حرف مشخصی می زنم وواکنش به همان حرف مشخص را هم مجازمی دانم ونه زوایدی که خواننده به آن حرف مشخص منضم می کند.
2- من گفته ام ومی گویم که کسی تاکنون بغیرازاحمدی نژادنبوده که برنامه اش آخوندی را بیرون کرده باشد واواستوار وبی خیال برجای وبرنامۀ خویش مانده باشد.
3- من قبلاًهم اعتراف کرده ام که هرفاشیسم مدرن تر وبا ثبات تراز آخوندهای عهد دقیانوس را نیز به این حکومت بلاتکلیف سی ودوساله ترجیح می دهم وخودم هم اولین کسی بوده ام که الگوی حکومتی احمدی نژادرا قذافی معرفی کرده ام. ولی-این ولی مهم است- ناحکومت دینی را چنان عقب مانده ومضرمی دانم که احمدی نژادفاشیست ومثل قذافی را حتی به اصلاح طلب ترین مذهبیون سیاسی بلا تکلیف ترجیح می دهم. نگاه عمیق تری می خواهد که بفهمیم. چقدرحتی همین شعاردرحال کشتارمردم لیبی اززبان قذافی برای من مهم است. اوبه طرفدارانش می گوید "بزنید برقصید" واین دوکلمۀ حامل چنان بارسنگین فلسفی است که اگر امروز درایران سیاستمداری مسئول وتوانا هم حاضر باشد چنین اجازه ای را ازپشت تریبون یک نشست ده نفره رسمی بیان کند. من تاآخرعمرنوکریش را بکنم.
4- احمدی نژادرا همه دنیا وازجمله سازمان های بین المللی رییس جمهورایران می دانند ودرداخل هم بحث کودتا وانتخابات حالا دیگربحثی حاشیه ایست. چون اسنادی که مدعیان دارند سند نیست وادعاست وخودشان حاضرشدند موضوع را درزبگیرند.
5- احمدی نژادرا مسئول رفتار حکومت درخیابان ها نمی دانم واورا دراین جریان بهمان اندازه ای مقصر می دانم که سیدمحمدخاتمی را درزندانی شدن بچه ها علی رغم میل او.
5- احمدی نژادرا برای کاری که درشفاف شدن نقش روحانیت متحجردرعقب ماندگی سی سالۀ اخیرایران بعهده گرفته وانجام می دهد وپشت صحنه وروی صحنه هم به گه خوری نمی افتد ستایش می کنم. ولی اوسیاستمدارمحبوب من نیست. من سیاستمداری لیبرال ومدرنتر ازاو سقف آرزویم است.
خب من که باشما براندازها هم همراهی می کنم ومی خواهم که تا بهارآینده دروطنم توی سایت بالاترین باشم. درکنارش ایدۀ کارهای کوچولو کوچولو با تعییرات شگرف خودم راهم پی می گیرم. درهرماه 29 پست مال شما. یک پست هم مال پروژۀ خودم. منصف باشید. من صاحب خانه هم هستم. مرسی به همه تان ودوستتان دارم که اینقدردغدغۀ ایران دارید با هر تفکروراه حلی. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

کامنت خودم دربالاترین:

با نفرت وعشق کوربه آدم ها هیچ ملتی به هیچ شهرتی نرسیده است. حرف وکارمشخص با نتیجۀ مشخص داوری من است نسبت به هرسیاستمداری: خدا یاشیطان اش فرق نمی کند. بادشنام یا به به گفتن دربالاترین که مشکلی حل نمی شود. احمدی نژادکارمشخص درحافظیه کرده ونتیجۀ مشخص فراری دادن چهارتا ازگردن کلفت ترین آخوند های سیاسی عامل همۀ بدبختی های ملت در سی ودوسال عمرنکبت جمهوری اسلامی شده. حالا عوض اینکه نقیض حرف مرا بیاوری چون نمی توانی هی بیا بگو احمدی نژادچشمش لوچ است. گونی سیب زمینی دارد. بچۀ ورامین است. عوض زعفرانیه ای ها با دولت آبدی های تهران رفاقت می کند. باباش آهنگره. اهل گرمساره ونه ورامین. رفته توباغ گل بچینه. کودتا را کرد توی سوراخ دعا ودروغ. ولی این ها که مستند وهمچین ثابت شده هم نیست پاسخ حرف من نیست. من بخاطرعمل اتفاق افتادۀ خاصی ازرییس جمهوررسمی همۀ مجامع داخلی وخارجی کشورم یک تشکرکرده ام. این دیگرقصۀ حسین کرد شبستری نمی خواهد. شماهم کافی است یک نمونۀ مشابه یاحتی نزدیک به این خیطی رسمی روحانیان را درهردوره وزمانی درجمهوری اسلامی مثال بیاوری که مثلاً خاتمی هم چنین کاری کرده یا ...دیگری ودیگری. مشکل شما ها این است که عوض صرف وقتتان برای مطالعات سیاسی تاریخی یا هرچه که دنبالش هستید همۀ موفقیت تان را کامیابی در24 ساعته بودن دربالاترین جستجو می کنید. من بازنشسته ام سرگرمی ندارم شما چرا اینقدرافسرده اید پشت کیبوردهایتان. کمی تنفس کنید حالتان خوب می شود مطمئنم. یا...هو

شقايق گفت...

جناب دلقك ايراني، من هم با شما كاملا موافقم. مهمترين كار اينه كه شادي از دست رفته رو به اين خاك و اين مردم بازگرداند. به نظرم يكي از بزرگترين مشكلات ايراني ها كه حتي نمي ذاره درست زندگي كنند افسردگي و نوع تفكرشونه. وقتي روحيه مردم بهتر باشه مي توانند بهتر تصميم گيري كنند و نقش خود را در جامعه ايفا كنند. تغيير اصلي كه ما هم مي توانيم در آن نقش داشته باشيم بايد در روحيه و تفكر مردم باشه نه در تغييرات سياسي ظاهري. اينكه نه فقط به فكر شادي خودمان بلكه به فكر شادي بقيه مردم هم باشيم. نه اينكه شاه بشود خميني يا احمدي نژاد بشود يك شوراي انقلاب ديگر. سياست را بهتره ول كنيم چون اينقدر از بالا برنامه ريزي شده است كه ديگه از تغييرات سياسي هيچ خواست واقعي مردمي بيرون نمي آيد .همانطور كه از درون يك توده مردم (ايراني يا غيرايراني)ناآگاه يا خودخواه يا افسرده هيچ چيز خوبي بيرون نمي آيد.اين مردم 32 سال پيش غرغر ميكردند، امروز هم غرغر ميكنند با حكومت بعدي كه با حمايت قدرت هاي جهاني روي كار بيايد هم غرغر خواهند كرد و هيچ چيز تغيير نمي كند.
به همين خاطر من هم از هر كسي كه با اقدامي شادي و آگاهي را در مردم به وجود بياره تشكر و حمايت مي كنم و سعي ميكنم قضاوت هم نكنم، چون نفس عمل به نظرم مورد پسند بوده. همينطور كه اگر هم عمل ناپسندي ديدم اعتراض مي كنم. از همين روست كه من هم به خاطر همين حمايت احمدي نژاد و مشائي از موسيقي در برابر اين آخوندها ازشون تشكر ميكنم. خوشبختانه هنوز اونقدرها سياست زده نشده ام.
خوشبختانه شما هم همينطور.
واي ببخشيد، چقدر طولاني شد!

Dalghak.Irani گفت...

جانمی عزیزم شقایق دشت های آلاله های سرخ زاگرس!
ما هم بیشماریم. بیشمارترازهربیشماری که زندانی اندوه خویشتن شده اند دردست این سفیران عبوسی وجدیت مسخرۀ روحانیان لوده ودنیا باره. من ایستاده ام وصدای ما "دلخوشی می خواهیم" مردم ایران را نجات خواهم داد. وآمدن شما برای کسانی که فقط تاده بلدند بشمارند ولی حرف ازمیلیون ها می زنند مرا پیش خواهد راند. مرسی به شما ومرسی به همۀانسان هایی که شادی اسلحۀ کارسازمبارزه شان برای پس گرفتن زندگی درایران است. یا...هو

ناشناس گفت...

تصاویری بسیار زیبا از سید ، مولاو آقایمان و فرزندانش

http://salehat.ir/index.php?option=com_joomgallery&func=viewcategory&catid=2&startpage=5#category

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز صالحات آقامون وادامه...

یعنی کاربه تا آنجا جرخورده که تبلیغ رهبر بدرودیوارسیرک دلقک خندان رسیده. وچه خوب. من هم هدفی غیرازاین ندارم که آقامون را درجایگاهی که دنیای مدرن وجدید برایش تعریف کرده یعنی "دلقک" ثابت کنم. مرسی ازکمکی که می کنی ودراین مأموریت مقدس برای همۀ ما ایرانی های وطن پرست مثل شما مشارکت می کنید. حالا خیلی فرق نمی کند که مثل من ماسک دلقک را وسیله قراربدهی یا ریش وتسبیح ریای شمارا. هرجورهست این نکبت پیشاتاریخ را ازوطن مان بیرون کنیم. دست وبازوی کلیک کننده ات را می بوسم واعلام می کنم که سیرک من دربست دراختیار آقامون" است که برنامه اجرا کند. مرسی جوان یا...هو