۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

صالحی می گوید: جنگ امروز! عذرخواهی امریکا در سال 2070 میلادی.

A Young Tiger Playing with its Mother


1- در ماجرای ادعای طرح تروریستی مربوط به سفیر عربستان در داخل خاک امریکا توسط سپاه قدس جمهوری اسلامی؛ چیزی که آدم را بیشتر عصبانی وشگفت زده می کند نوع واکنش و عکس العمل مسئولان ریز و درشت و مسئول و مختار ایران است که گویی در حال تماشا یا انجام یک بازی رایانه ای هستند ونه مواجه با ادعای بسیار سنگین یک دولت ابرقدرت بر علیه یک کشور ضعیف و جهان سومی. 

2- ابتدا که واکنش رسمی سخنگوی وزارت خارجه را داریم که می گوید این سناریو نیز از همان سناریوهای "نخ نما"ی همیشگی است و واجد کمترین ارزشی از نظر جمهوری اسلامی نیست. سپس یک انجام مناسک دیپلماتیک بی اثر احضار سفیر سوئیس در تهران و اعتراض به او که بگوش امریکائیان برساند. آنگاه یک مشت آدم درجه دو را داریم که همان حرف های ایدئولوژیک و شعاری بی خاصیت همیشگی را تکرار می کنند؛ با تأکید بر اینکه "امام خمینی گفته امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" و اوج این تراژدی موضع گیری وزیر امور خارجه بعنوان مقدم ترین مسئول سیاست خارجی است که در حاشیۀ اتمام جلسۀ هیئت دولت به یک سری کلیشه های شعاری بسنده می کند.

3- چیزی که از موضع گیری صالحی برایم جالب بود تیتری بود که همۀ رسانه ها انتخاب کرده بودند برای سخنانش. و نوشته بودند که صالحی گفت: "امریکا مجبور می شود از ایران عذرخواهی کند". نمی دانم چرا ولی وقتی این تیتر را دیدم ناخودآگاه یاد عذرخواهی نه چندان پررنگ خانم مادلین آلبرایت وزیر خارجۀ اسبق امریکا افتادم نسبت به کودتای 28 مرداد سال 32 در دولت مرحوم دکتر مصدق که در دولت محمد خاتمی اتفاق افتاد. و احساس کردم که حرف صالحی بوی این را دارد که امریکا بعد از شصت سال دیگر مثلاً در سال 2070 میلادی نسبت به جنگی که امروز در ایران راه خواهد انداخت پوزش خواهد خواست.

4- می خواهم این موضوع را برجسته کنم و بگویم که فارغ از اینکه ادعای امریکا درست یا غلط باشد. ولی ادعای سیاسی بسیار بسیار سنگین یک دولت پرقدرت است بر علیه کشورمان. و این ادعا تبعات سیاسی و حقوقی بسیار سنگینی را به جمهوری اسلامی تحمیل خواهد کرد. در چنین مواردی چه دولت متهم اتهام زده شده را قبول داشته باشد یا نه؛ بلافاصله ماشین دیپلماسی خارجی اش را راه می اندازد و شروع می کند به طیفی از اقدامات پیش گیرنده و دیپلماتیک. این اقدامات می تواند طیف گسترده ای را شامل شود که برخی از دم دست ترین و مرسوم ترین آن ها چنین است:

الف- همین اقدام اولیه که وزارت خارجه انجام داده ولی نه با ادبیات مسخره و لمپن مثل بکاربردن واژۀ "نخ نما"!

ب- یاد داشت اعتراض شدید اللحن به شورای امنیت سازمان ملل و سایر مجامع بین المللی مرتبط شکایت از ادعای پوچی! که دولت امریکا کرده است. و درحواست مستندات.

پ- موضع گیری انکاری و شدید بالاترین مقام های سیاسی کشور که در ایران مصداق رهبر و رییس جمهور هستند.

ت- راه افتادن وزیر امور خارجه و رفتن و رایزنی با همپیمان ها یا کشورهای بی طرف جهت درخواست و دریافت مستندات طرف مدعی و رایزنی برای حل سوء تفاهم پیش آمده.

ث- تبلیغات متقابل گسترده در مقابله با تبلیغات رقیب یا دشمن اتهام زننده و باز کردن زوایای تاریک ادعا بمنظور بی اعتبار کردن آن در افکار عمومی و جهانی. و...

5- در حالیکه ما در این سه روزی که از این ماجرا می گذرد بغیر از کمی لغز و مسخره و شوخی و بی اعتنایی چیزی ندیده ایم گویی که امریکا بازی رایانه ای جدیدی را ساخته و ایران را به بازی در آن فراخوانده است. اگر موضوعی به این اهمیت که دندان های صریح یک جنگ را تیز می کند؛ مهم نیست پس چه موضوعی برای کارگزاران بی کفایت و مدهوش جمهوری اسلامی مهم است. خداوند ملت ما را از بلایای چنین سیاستمداران ابله و متوهمی محفوظ بدارد که واقعاً نوبر بلاهت در سیاستند! یا...هو


پست قبلی (+) اگر مطالعه نکرده اید.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

مگر رهبر نگفت که ما باید سیاست نهاجمی در پیش بگیریم! نتیجه این سیاست تهاجمی اعلام حضور ناوگان نیروی دریایی ایران در سواحل آمریکا و نقشه پنهانی برای بمب گذاری در آمریکاست!عجب رهبری داهیانه ای.بزرگترین ایراد منتقدان این افشاگری بر نحوه اجرای طرح است! ولی آنها این مهم را در نظر نمی گیرند که الغریق یتشبث به کل حشیش! فردی که در حال غرق شدن است به هر بوته و گیاهی چنگ می اندازد. سردمدارام حکومت راه دیگری نداشته اند. در یک اقدام ناپخته و عجولانه فکر کرده اند که می توانند از باند مواد مخدر مکزیک استفاده کنند و بدون اینکه خود را درگیر کنند به هدف شوم خود برسند. از طرف دیگر حتی این واقعه هم پیش نیامده بود باز واقعه دیگری می توانست باعث تنش شودو اگر رفتار حکومت را روی نمودار بگذاریم روند خشونت آن چه در داخل و چه در خارج رو به بالا و روند وجودشان رو به پایین است!
در این مورد دو حالت بیشتر ممکن نیست:
۱- این کار دسیسه خود آمریکائیها بوده و دنبال درست کردن بهانه دعوا بوده اند که الحق کارشان تمیز بوده! و این بسیار خطرناک است. یعنی نمایانگر یک سری حرکات از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده در صفحه شطرنج سیاست است و باید منتظر حرکات حساب شده بعدی بود که اقدام به تحریم بانک مرکزی ایران که زدن تیر خلاص به اقتصاد کشور است با این بهانه بسیار موجه است.
۲- این کار حکومت ایران بوده. همانطور که من و شما می دانیم و یک عمر است که این آقایان را از نزدیک می شناسیم این کار اصلا عجیب نیست! البته ممکن است بخشی از حکومت بصورت خودسرانه دست به این کار زده باشد که آنهم عجیب نیست!مملکتی که صاحاب ندارد از این بهتر نمی شود! مسئول سپاه غدس! تصمیمی گرفته و بدون اینکه دولت را در جریان بگذارد می خواسته آن را عملی سازد! البته از آنجا که همه پاچه لیس خامنه ای هستند ایشان ۱۰۰ درصد در جریان این شیرین کاری بوده است! ولی دولت نبوده و اگر هم بوده مثل همیشه منقاد مقام معظم رهبری بوده است.شواهد محکمی در سخنان اخیر رهبر و دولت مردان وجود دارد.توصیه به داشتن رویه تهاجمی توسط خامنه ایی و بعد از او وزیر اطلاعات و نیز ابراز آمادگی برای حضور نیروی دریایی در سواحل آمریکی ! بهر رو این مانند بازی شطرنج است کسی که یک اشتباه می کند اشتباه دوم را انجام می دهد و اشتباه بعدی تا آنکه سقوط می کند

یک بی شرف از نظر شما گفت...

دلقک عزیز:

اگر چه بی شرف نامیده شده ام، اما به تو می گویم هرگز اجازه نخواهم داد، ایران زیر جکمه این آشغالها برود.

تو هم در لذت این باش که می نویسی و می نوازی و نه شرمی می کنی از کسی.

برای هر نوشتنی هم حسابی هست، گرجه بگویی که نباشد.

تو موفق باشی و ما نیز راهمان را ادامه خواهیم داد. به امید آن روزی که تو هم باشی و سخن از غیرت و مردانگی بزنی.

ادوارد البی دوم گفت...

یه کف دست لچک!

nik گفت...

به نظر میرسه که جمهوری اسلامی اصلا بدش نمیاد یه حمله‌ای چیزی هم بشه، ظاهراً خود آمریکا بیشتر مراقبه که بهانه دست جنگ طلبها نده! بعید میدونم حمله بشه اما نمیتونم تصور کنم که چه جوری ایران را به زانو در می‌آورند. بی‌خود نیست که احمدی‌نژاد را اصلا آدم حساب نکردند تو نیو یورک، انگار از کانال "مستقیم" خودشون با رئیس دزدا در تماس بودند که گند کارتو در آوردیم کوه نوردارو بده فعلا تا بت بگم

ناشناس گفت...

این نقشه احمقانه تر و ابلهانه تر از اونه که آمریکا بخواد از خودش در آورده باشه چون واقعاً در شرایط فعلی بحران اقتصادی در آمریکا حتی افکار عمومی آمریکا هم چنین داستانی رو برای منحرف کردن اذهان از مشکلات داخلی می دونن و هیچ کس این سناریو رو باور نمی کنه. مسلماً آمریکا برای تحریم و اینجور چیزا اونم در مورد کشوری که همین الانشم تحت شدیدترین تحریم هاست نمیاد همچین داستانی رو بسازه. برای آغاز جنگ هم نیازی به این بهانه مسخره نداره خصوصاً که هدف مورد نظر سفیر عربستان بوده و مردم آمریکا به هیچ وجه حاضر نمی شن به خاطر سفیر یک کشور دیگه خودشونو درگیر جنگ بکنند. به نظر من هر جوری حساب کنیم این داستان به خاطر همین غیر منطقی بودن بیش از حدش نمی تونه ساختگی یا توطئه آمریکا باشه. مسئله اصلی به نظر من اینه که با چه هدفی و توسط چه کسانی در ایران طراحی شده و چطور لو رفته. فکر می کنم در این قضیه ارتباطاتی بین ایران و آمریکا بوده چه در مرحله طراحی و چه در مرحله لو رفتن. البته فارغ از همه اینها هیچ ایرانی حاضر نیست آمریکا و غرب کوچکترین تصمیمی براش بگیرن و این موضوع هیچ ربطی به این نداره که چه نظری راجع به خامنه ای و حکومت جهنمیش دارند.

ناشناس گفت...

خامنه ای که اظهارنظر کرده!

آشناس گفت...

اصلا این نفشه با اون صد هزار دلاری که آشکارا به بانک آمریکایی واریز شده و بقیه ماجراطوری بوده که کشف بشه تا اینکه اجرا بشه به قولی عسس بیا منو بگیر . این نقشه به اسراییل بیشتر میاد که بخواد آمریکا را وادار به جنگ با ایران کنه و استفاده از از بین رفتن ایران و رقیبی بزرگ برای خودش در آدم کشی و ترور در هر گوشه جهان

ناشناس گفت...

قضیه کشتن سفیر عربستان را کش ندهید (گریه حضار)