۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

گزارشی از توان نظامی وحشتناک غرب خطاب به خامنه ای در بی بی سی!

File:Saint george raphael.jpg

Saint George and the Dragon


1- دست خودم نیست که تیتر یک خبرها هیچگاه به چشمم نمی آیند و چشمان کم سویم جز حاشیه ها و بین سطور و اخبار لابه لای خبرهای درشت را نمی بینند. و البته علت اصلی اقامت رسانه ای شما در تالار سیرک من هم جز همین حاشیه پردازی ها نیست. زیرا که خط من مستقیم است بسوی تغییر در ایران با هر کس و با هر ایدئولوژی همراه سیاست روزش هستم گام بگام. بی پرسشی از تفکر و ذهنیت فردا و پس فردایی که نیامده برای هنوز هم نزاع و دعوا. اعتقاد راسخ دارم که شروع کمترین تغییر به بزرگترن دست آورد خواهد رسید. و هدف مشترکمان اینک "سقوط خامنه ای" است. و رسیدن همگانی به این هدف روشن و مشترک بهترین دست آورد تحولات دوسال اخیر ایران بوده است. دموکراسی و حقوق بشر هم بعد از آن؛ و البته بازهم گاماس گاماس اندازۀ ظرفیت فرهنگ و مدنیت مدرن مان؛ و نه ناف پاریس و نیویورک و لندن را پیاده خواهیم کرد در خیابان هایمان!

2- از بسیار خبرها و مصاحبه ها و گزارش های منتشره در رسانه های گوناگون مرتبط با ایران نظرم جلب شد به گزارشی که بی بی سی پخش کرد در جای بی اهمیت زمان از برنامۀ شصت دقیقه به بهانۀ اعزام ناو هواپیمابر امریکایی "اینترپرایز" به خلیج فارس و تنگۀ هرمز. تلویزیون بی بی سی و در این گزارش کوتاه ( بدل از رپرتاژ آگهی) چنان صحنه های رعب انگیز و وحشتناکی را نشان داد از لای انگشتان پنجۀ تصمیم امریکا (بخوان غرب) که مو بر اندام هر بیننده ای میهن دوست ایرانی سیخ می کرد. هر چند مخاطب ویژه اش شخص آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بود.

3- اما فیلم بی بی سی چه گفت به خامنه ای. محتوای پیام بی بی سی این بود که ما (غرب) بمرکزیت امریکا اصلاً شوخی نمی کنیم و برعکس شما که فکر می کنی توی میدان کربلا رجز می خوانی برای غرب ورشکسته و در حال فروپاشی، جهان غرب به این جمع بندی رسیده است که تا تو هستی نه ایرانیان و نه جهانیان روی آرامش نخواهند دید. ایرانیان البته دغدغه و مشکل ما نیست اگر نابودشان می کنی. اما ما دیگر بیش از این نه امنیت مان و نه منافع اقتصادمان قصد دادن تاوان کیش شخصیت تو را ندارد. پس اگر ایرانیان تو را از خر شیطان پیاده نکنند ما تصمیم به نابودی تو داریم. و گفتیم که هزینه های متصور از یک ایران ویرانه اولویت ما نیست. اما گزارش بی بی سی از جنبۀ شکلی می گوید:

الف- امریکا بتنهایی بیش تر از همۀ کشورهای ضعیف و قوی جهان ناو هواپیمابر دارد.

ب- شمردن دانه به دانۀ کشورهای دارای ناوهای این چنینی و تعداد ناوهایشان و کاربرد آخرین بارشان. البته که 90 در صد بقیۀ چنین ناوهای مشابه هم در اختیار غربی هاست. و مثلاً فرانسه تنها ناو هواپیمابرش را اخیراً در ماجرای "ساقط کردن قذافی در لیبی" بکار برده است.

پ- اینکه این ناو های بیشمار امریکایی هرکدام 5000 پرسنل ساکن دارند و خودشان شهری عظیم با همۀ امکانات مدرن هستند برای زندگی مستمر در ماه ها و سال ها.

ت- اینکه هیچ کدام از این ناوهای غول پیکر بمثابه یک پایگاه هوایی سهمگین و عملیاتی هم؛ تا کنون و در هیچ عملیاتی آسیب ندیده اند و همواره پیروز بوده اند.

ث- اینکه آخرین مأموریت آنان شرکت گسترده در جنگ ساقط کردن صدام حسین بوده است در عراق و چه ها که نکرده اند از جنبۀ کامیابی های نظامی.

ج- و اینکه بسیار "و اینکه" از حوصلۀ شمردن من خارج است و باید با تصاویر لینک شده همراه با گزارش دیده و فهمیده و ترسیده شود در گزارش بی بی سی. در اینجا: "کمتر از پنج دقیقه گزارش وحشت و اخطار در نیم ساعت دوم برنامۀ 60 دقیقۀ روز یکشنبه 22 ژانویۀ 2012 میلادی".

4- و اینکه بر هر زن ومرد ایرانی و یا مسلمان و یاهر دو واجب است که بهر طریق خامنه ای نالایق را از سمت نامشروعش برکنار بخواهد و پی گیر باشد. بویژه برای دست اندرکاران صادق هنوز منشاء اثر در جمهوری اسلامی و علی الخصوص سپاهیان و نظامیان واجب ملی و عینی است این زنهار! یا...هو

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

تکلیف معلوم است
http://www.youtube.com/watch?v=kLZ3qZ22l9A
جهاد میدهی؟
ناکجاآبادی

مختوم قلی گفت...

جانم فدای رهبر باد!

ناشناس گفت...

شناورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه 'بی حادثه' وارد خلیج فارس شدند
در آستانه اعلام تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا، همراه با پنج کشتی جنگی دیگر از جمله یک ناوچه بریتانیایی و شناوری فرانسوی بدون مواجهه با حادثه ای از تنگه هرمز گذشتند و وارد خلیج فارس شدند

ناشناس گفت...

سلام

دیدگاه شما رو رد نمی کنم اما این اطلاعات چندانم جدید و خلاق الساعه نبودن و اگه کلمه ناو رو در ویکیپدیا سرچ کنین عینا همه مطالب رو می تونین ببینین
من که برنامه بی بی سی رو دیدم تنبلی کارشناس برنامه که عیناکپی کرده به چشمم اومد

تلخك گفت...

سلام عموجان! خيلي وقته كامنتي برات نذاشتم. البته اين به اين معني نيست كه به سيرك سر نمي زنم. تلخك هم به زحمت تونسته تو متروهاي ايران داريه تمپكي دست بگيره تا بتونه مردم رو تو مترو به زور بخندونه! اگر چه تا امروز زياد موفق نبوده اما دوست داره عموجانش كمي بهش كمك كنه. سر بزن به من عمو... خوشحال مي‌شم.

metrochi.blogspot.com

پیام امروز گفت...

در میان اخبار امروز آنچه برایم بسیار جالب بود صحبتهای آقای فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات بود که میگفت بهتر است قبل از آنکه نفت ما تحریم شود خودمان صادرات نفت را قطع کنیم تا به اروپا ضربه بزنیم!

Dalghak.Irani گفت...

من راجع به اطلاعات جدید - آن هم خلق الساعه اونوقت یعنی چه! - حرفی نزده ام. من از یک گزارش آگهی صحبت کرده ام که رفته در گوش ایرانیان مشغول پخت و پز و رفت و روب و ترس و لرز و ... فرو می کند که امریکا امریکا که می گویند. جنگ جنگ که می کنند. و... نون مثل ناو است مثل جیم مثل جنگ. من کجا به چه کسی گفته ام اگر باسواد بودی و کامپیوتر داشتی و بیکار هم بودی و سرچ کردن ویکیپدیا را هم بلد بودی و به ناو های جنگی و قدرت نظامی و دفاعی کشورها هم علاقه مند بودی و از آب هم نمی ترسیدی و شنا هم بلد بودی و... برنامۀ بی بی سی را ببین که جدیدترین اطلاعات فنی از آخرین تغییرات ناوها را با زبان فنی و بسیار قابل استفاده برای محققان و پژوهشگران و اندیشه مندان حوزه های جنگی و نظامی و دفاعی ارائه کرده است و امکان ندارد این اطلاعات را در جای دیگر و زودتر از این - چون خلق الساعه این ها را اخبار گو از خودش نوشته و دارد می خواند - نمی توانستی و نمی توانی بدست بیاوری. مرسی که بمن اعتراض نداشتی ناشناس. ولی دیدی که من آشنا چه اعتراضی هم داشتم بکامنت شما! دقیقتر بخوانید و معانی اصطلاحات را در ویکیپدیا جستجو کنید و همین جوری و کتره ای لغتی را ننویسید و باقی قضایا. یا...هو

ناشناس گفت...

اتفاقا تسلطم بر روی ادبیات فارسی خوب است و آن خلق الساعه مورد علاقه دلقک که این اعتراضش به همه چیز را هم من به حساب اقتضای سنش می گذارم (اشاره به سن دلقک بهانه ای برای ایشان برای اعتراض بعدی است) از باب این بود که همچینم ممکن است چنان نباشد که دلقک از دل آن حرف نتیجه های همچون استخراج می کند و ممکن است کل مطلب گفته شده به ویژه اینکه از زبان کارشناس برنامه بود و نه از زبان مجری استخدام شده در این خبرگزاری بریتانیایی، تنها حاصل یک سرچ ساده بوده و آن کارشناس هم از سر آذین نمودن نظرات به آمار سرچکی زده باشدو بس
وگرنه بنده هم می دانم که خلق الساعه به معنای به آنی خلق شده است و مقصود این بود که این اطلاعات چندان هم نو و شگفت آور نبود آنقدر که کارشناس برنامه آن را به عنوان اطلاعاتی اولیه (در برابر ثانویه، در علم این تقسیم بندی مفهوم دارد و ناشناس از خود نساخته)ارائه کرد.

(این متن پر از جملات تو در تو در جواب آن اعتراض پر از جملات تو در توی دلقک همچین نامفهوم نوشته شد تا بداند که چه می کشیم در بیرون کشیدن جملات ایشان از هم موقع خواندن کامنتها، و اینکه کسی از خوش اخلاقی و پرخاش نکردن و استفاده نکردن از زبان طنازی به طنازی زبان شما برای اعتراض به یک خواننده عادی و نه یک مدعی بحث، ضرر نمی کند، آن هم برای کشف کاربرد نابجای واژه ای در زمانه ای که مشاهده عمل به جا از بزرگان مملکتمان حکم کیمیا شده)

Dalghak.Irani گفت...

اووووه چه ناشناس آشنا و قلم انداز خوش سوادی. سلام. ارادت دارم قربان.
کامنت قبلی حضرت عالی در خوانش با متن زیبای این کامنت جدید یک گله بیشتر نمی گذارد و بقیه همه احترام و کرنش از دلقک پیر به خوانندۀ جوان!

و آن اینکه: یا مرا جدی نگرفته ای و یا بمن بی احترامی کرده ای در نوشتن "همینجوری" کامنت قبلی. در حالی که من بسیار سخت تلاش می کنم که برای شما با حد اکثر "وسواس در مفاهیم انتقالی" بنویسم. دوستتان دارم و مرسی. یا...هو

ناشناس گفت...

ناشناس از خواننده های جدی و علاقمند به تحلیلهای شماست و البته با غروری از جنس غرور شما غرور دهاتی وار! که از پس سالها شهرنشینی همچنان حتی تشر دلقک رو تاب نمیاره
اینم بگذارید به حساب جوانی