۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

ذائقه های چرک مربیان ایرانی! وسلامی دوباره به سلطان علی پروین!




1- بگفتن من وشما نیست. شماهی بگوسیستم ندارد ولیسانس ندارد وسنتی است و حرف بلد نیست بزند ومخترع سیستم علی اصغری درفوتبال است و.... من وهمۀ توده های پرسپولیسی ازته جان وهمۀ توده های استقلالی ازسراحترام وهمۀ ایرانیان ازراه وقارانسانی علی پروین را می خواهند وچون یارشیرین دوستش دارند. چرا؟! برای اینکه علی پروین یک انسان سوپرمدرن است.


2- ازنظرمن وما انسان مدرن نه به سواداست ونه شهرنشینی است ونه فکل کراوات است ونه حجاب وبی حجاب است ونه درناف لندن وواشینگتن ونیویورک زندگی کردن است ونه کافه نشینی است ونه هنرمندی است ونه ثروت وفقراست ونه هیچ کدام از معیارهای مادی ریاضی. مرد مدرن آن آدمی است که کل ساختار جسم و روحش وتن وروانش ازیک جنس ساخته شده باشد. قلبش ازهمان جنسی باشد که زبانش ومغزش ازهمان جنسی باشد که دستش وپایش جنسی داشته باشد که روانش و... طوری که هیچ کدام ازاعضاء وجوارح انسان مدرن اجازه نداشته باشد گندم بنماید ولی جوبفروشد. وعلی پروین تنها فرد مشهورجامعۀ فوتبالی ایران است که ازجنس صداقت ونیک خواهی است: "هارمونیک".


3- پرویزمظلومی خیلی بزرگ واسمی نبوده درشغل مربی گری گویا! ولی بدلیل همان گزارۀ "درایران اسلامی هیچ چیزدلیل هیچ چیزنمی شود" فعلاً دررأس مربی گری باشگاهی قرارگرفته است که نیمی از ایرانیان سرخابی به آن سمت نمازمی گزارند. ازایشان مصاحبه ای دیدم دررابطه با تیم ملی ونتایجش درجام ملت ها. زبانش دردهانش گره خورده بود برای یک هورا ازته میهنش ایران وآبادان. ومرتب کنفوسیوس وارتذکرداده بود که هنوز اتفاقی نیفتاده، همیشه ازمرحلۀ مقدماتی صعودمی کردیم، کره جنوبی تیم قوی است، توقع ایجادمی کنیم وبعدازباخت وحذف ناراحت می شویم و... این از مرد کوچولو در ظرف خیلی بزرگ!


4- دودیگرازمردبزرگ که من خودم اورا "اسطورۀ مدرن" نام داده بودم دردونوشتۀ کارنشده درمطبوعات اصلاح طلب وهنوز هم معتقدم علی دایی بعنوان سمبل اتکا به پشتکار وتلاش شخصی بجای استعداد ونبوغ خدادای؛ می تواند وباید الگوومدل قابل تقلید جوانان ایرانی باشد. ازاونیز راجع به تیم ملی پرسیده اند. اوهم که بزرگ است بلحاظ همۀ آمارهای ریاضی؛ زبانش را نتوانسته بچرخاند به: "آفرین بچه ها، باعث افتخارایراننند، کارافشین قطبی عالی بوده، به همه دست اندرکاران تبریک می گویم، با اشتیاق بازیهارا تعقیب می کنم و..." اوهم تنها چیزی که گفته این است که راجع به تیم ملی اظهارنظرنمی کند، وچسبیده به پرسپولیس که صحبت را عوض کند. مثل اینکه مهم بودن پرسپولیس برای اونوبراست وهیچ مربی دیگری تعصب تیمش را ندارد. وآخرسربه این بسنده کرده که بچه های پرسپولیس توی تیم ملی خوب کارکرده اند ورضایی یک گل سرنوشت سازهم زده است.


5- سلطان علی پروین هم گفته: "ازروزاول هم به شهادت همه رسانه ها وروزنامه ها گفته ام ازافشین قطبی باید حمایت کرد وبچه ها عالی بازی می کنند دستشان درد نکند قطبی بلداست چطوری بازی بگیرد ورهبری کند وبعلاوۀ چندتا لینک مثبت ومیهنی دیگر که یادم نمانده ونیازی هم به طول وتفصیل نیست.


6- من ازمربیان کوچک وبزرگ دوغول فوتبال ایران استقلال وپرسپولیس گفتم تا مسطوره داده باشم دستتان ازبقیۀ مربیان ریزه خواران. وهشیاری بدهم به آنان که هم وزنشان اسکناس دستمزد می خواهند والبته به همۀ خودمان ایرانیان درهرکار ونسبت به هرموقعیتی. تا مصداق این ضرب المثل نباشیم هیچ گاه که می گوید: "یارووقت شکارریدنش می گیرد". البته که انسان ها رقابت دارند، منافع شغلی دارند، بده بستان دارند، اختلاف وموافقت دارند، دوستی ودشمنی دارند و... ولی یک جو معرفت وحس خوب وآقایی هم لازمۀ زیست مدرن است. یا...هو

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام بر دلقك ايراني اميداوارم حقيقت ايران رو درك كني ايران وابسته يه مرگ ايران

ناشناس گفت...

بسیجی سبزاندیش :
میدونم چه حسی داری من هم از باخت تیم ملی ایران ناراحتم. اما باور کن از خیلی از هموطنان دور وبرم در داخل ایران شنیدم که حس و حال برای طرفداری این تیم نداشتند. فوتبال ایران نمونه کوچکی از مدیریت ایران است. مدیریت سنتی مرتجع محافظه کار بی ثبات و بی در و پیکر باور بفرمائید این آقای کفاشیان تزلزل و بی ثباتی حتی در راه رفتن و حرف زدنش موج میزنه . ضمنا بعد از سه برد مقدماتی ایران احمدی نژاد گفت: " مطمئن هستم قهرمان میشویم" و این هم سق سیاه تکراری.
جهت اطلاع و بدون اینکه بخواتم موضوع رو سیاسی کنم و ازنگاه توده : دو بار بعد از انقلاب به جام جهانی رفتیم هر دو دور در زمان اصلاحات و با مدیرانی چون دادکان و صفایی فراهانی.

Dalghak.Irani گفت...

من فرمایش شمارا می شنوم وبا کلیت حرف شما درمورد ارتجاعی بودن بی حکومتی! دینی کاملاً موافقم. تفاوت من وشما ازاین حا شروع می شود که شما اصلاح طلبان مذهبی طیف روحانیون مبارز وخاتمی واحزاب مجاهدین انقلاب اسلامی ومشارکت - بغیرازتک عنصرهایی مثل صفایی فراهانی و...- را ترجیح می دهی به همۀ دیگران . ولی من ضمن اینکه خودم دنبال سیستم سکولارهستم ورژیم های دینی را مضرمی دانم ازطیف اصلاح طلبان مذهبی مهدی کروبی را می پسندم چون که ثابت قدم وشجاع وپیمان وفاکن ومدرن وتاوسع خویش لیبرال است. ولی درمجموع نظرم اینست که ازانقلاب نمی توان به دموکراسی رسید ومایک دورۀ حکومت استبدادی - اینکه داریم استبداد نبوده تاحالا. ماتاحالا به روش هرکی هرکی وبلاتکلیف وانقلابی وسگ صاحبش را نمی شناسد وگروگانگیری اداره شده ایم. لذا ازاحمدی نژادوتیم لمپن ولی مصمم وضد آخوندش درمقابل روحیۀ شاه سلطان حسینی خاتمی ورفتار ریاکار احزاب دوقلو که تاقدرت ندارند قربان صدقه می روند ووقتی میز وسیوروساتشان برقرارشد مردم رأی دهنده رابه تخمشان هم حساب نمی کنند پشتیبانی می کنم. چون ازریا ودروغ ودغل بیزارم. احمدی نژاد دروغ های تاکتیکی می گوید درحالیکه استراتژی اصلاح طلبان برروی دروغ بنا شده است. درضمن من فقط حرف روشنفکران مرجع وتوده های حسی را قبول دارم واز طیف نیم سوادی که شما آتکاء به آرایشان قسم می خوری برحذرم بشدت. یا...هو